Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione
Jeg vil også være med :D

 

Kan jeg?

 

Har holdt på siden 7. august. 168 cm høy' date=' veier nå 70,1. Hittil gått ned 3,9 kg. Prøver å innta 1600 kalorier pr dag, men blir vanligvis litt under...

 

Prøver å bevege meg mest mulig, men med to jobber og en fireåring blir det ikke mer enn ca 7-8 poeng i uka gitt.

 

Denne uka hadde jeg kun gått ned 0,1 kg... :D Enda jeg har bevegd meg mer enn vanlig pga skrittellingskonkurranse. Litt deprimrende, men har mensen, kanskje det har noe med saken å gjøre... Fikk lyst til å svømme nå :)

Målet er å komme ned i 67 kg.

 

Ingen trim i dag, bortsett fra en svingom på stuegulvet, pga sykt barn. Samme i morgen ser det ut til...[/quote']

 

 

Heisan! Selvfølgelig kan du være med! Så flott at du har gått ned nesten fire kilo på en drøy måned. Du er jo halvveis til målet ditt! Tar du målene dine? kanskje du ser resultater der hvis det er uker det skjer lite på vekta. Det er veldig inspirerende!

 

Skrittellingskonkurranse kan du jo fortelle oss mer om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Velkommen skal dere være begge to! Anbefaler å bli en kikker :D Dvs å lese og lese alt som finnes av innlegg her inne. Formelen for hvor mye man skal spise ligger om jeg ikke tar helt feil inne på et av de andre forumene.

 

Skrittellingskonkurranse er lurt! Er man bundet til hjemmet anbefales å bruke litt penger på dvd, diverse utstyr som kan gjøre det enkelere å trimme litt hjemme. Feks steppe til dagsrevyen :D En halv time med fysisk aktivitet er suverent!

 

Vet ikke om du bruker bil eller off transport, men hva med å hoppe av bussen et stopp før du pleier (hvis du tar buss vel og merke)?

 

Alle monner drar, det er tungt i begynnelsen, men vips på et eller annet tidspkt er du isåpass form at du får mye energi av å bevege deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Huff, tror jeg har problemer med å klare så mange trim poeng altså! Jeg sykler til og fra jobb hver dag, det blir 1 trimpoeng. Det er ikke det at jeg ikke har tid til å trene... Det er bare det at det er så vanvittig tregt alene... Jeg trente tre ganger i uka før sommeren, men nå er det helt umulig å få kommet seg ut, har fått nok av det grusomme treningsstudioet.. Er veldig aktiv i helgene, reiser til hjembygda, og der er det fin natur, kan drive med jakt og fiske.. Tror dere det hjelper å kjøre på i helga, og heller klare seg med 1 trimpoeng hver dag? Si ja.... :D

Begynte i går, og har klart meg på rundt 1300 kcal. Må få ordna med målebånd til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei!

 

Huff' date=' tror jeg har problemer med å klare så mange trim poeng altså! Jeg sykler til og fra jobb hver dag, det blir 1 trimpoeng. Det er ikke det at jeg ikke har tid til å trene... Det er bare det at det er så vanvittig tregt alene... Jeg trente tre ganger i uka før sommeren, men nå er det helt umulig å få kommet seg ut, har fått nok av det grusomme treningsstudioet.. Er veldig aktiv i helgene, reiser til hjembygda, og der er det fin natur, kan drive med jakt og fiske.. Tror dere det hjelper å kjøre på i helga, og heller klare seg med 1 trimpoeng hver dag? Si ja.... :D

Begynte i går, og har klart meg på rundt 1300 kcal. Må få ordna med målebånd til i morgen![/quote']

 

Heisan! All trim er bra. Hvis du klarer et poeng hver dag og trør litt ekstra til i helgene, så er det helt fint! Det er vel noe med at det er bra for forbrenningen hvis vi holder hjulene (beina) i gang jevnlig. Det høres ut for at du har en fin plan! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi er blitt flere!

 

Toni82; jeg klarer heller ikke alltid så mange trimpoeng... Men jeg sørger for alltid å ha minst ett om dagen, og så får heller resten komme som en bonus. Og bonuser liker vi jo, som kjent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bedre enn ingenting. Jeg prøver å variere! Et tips kan være å trene en 6-8 ukers periode på studio (også herkan man dele inn i ulike sekvenser som sykling i 4 uker, styrke i 4 osv), for så neste 6- 8 uker ha hovedvekten på noe annet, feks video/dvd eller ministepper hjemme sammen med dagsrevyen.

 

Viktig å variere, du peker på et viktig poeng mht kjedsomhet, noe man bør ta på alvor. Planlegg perioder med ulik aktivitet og på ulike arenaer, noe alenetrening og noe sammen med andre. Bare kreativiteten kan sette en stopper!

 

Anbefaler å planlegge det du skal gjøre. Legg frem treningstøy, pakk sekken, tenk gjennom måltider dagen før!!

 

Lykke til, husk at noe er bedre enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å få så god støtte, føler meg mer og mer motivert! Har til og med sjekka om det er noen svømmehaller i nærheten, og det er det, så da blir det snart en tur ja.

 

Var det ikke veiedag i dag? Jeg veier 62,2 kg. Begynte på like under 63 så da har det allerede hjulpet litt, tror jeg. Når det gjelder målebånd så har jeg målt meg der jeg er smalest rundt midjen, er dette riktig? Tror jeg heller burde ta rundt rompa, for det er der jeg vil miste litt, hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei igjen!

 

I denne tråden synes jeg ikke vi skal være nødt til å samle oss om én bestemt veiedag. Jeg kan veie meg mandag de fleste ganger, men det er ikke alltid at det passer. Jeg henter inspirasjon selv om noen skulle ha noe fint å melde etter en veiedag midt i min egen uke!

 

Det er lurt å måle seg, for det er mange som opplever at vekten står stille mens cm går ned.

 

Ha det så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har gått litt trått med trening denne uken, overtid!! Huff, må passe på :D. Men var en tur med de andre delfinene i svømmehallen i går. Deilig, fikk til 2000 på en time i går også. Deilig med badstu etterpå da!

 

Veide meg i går, lå på 65, 2 så har nå gått litt ned selv om det kryper langsomt. Har vært på denne tråden en uke nå, har egentlig veiedag på mandag. Så vi får se om trenden fortsetter. Skal på fest i helgen så vi får se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kunne godt tenke meg å være med på denne tråden, trenger nemlig å ha noen å "pushes" av:)

Jeg er 1,69 høy og veier 60,2 kg. Jeg er i grunnen fornøyd med vekten, men trenger bare å stramme meg opp. Har vært gjennom en fødsel for 7 mnd siden, og vil nå gjerne ha tilbake den kroppen jeg hadde før (selv om det blir veldig vanskelig)

Jeg har satt meg som mål å trene 3 ganger i uken, og har nettopp meldt meg inn i Elixia. Så nå skal det virkelig trenes:)

Jeg klarte ikke helt å lese meg til hvilke dager det var veiing.... Plotter dere inn målene også? (over midje, rompe og lår?)

 

Håper det går greit med enda en til her inne på tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

 

Vi har ikke noen veiedag og vi legger inn det vi ønsker selv. Noen veier seg mandag, andre på onsdag. De som har lagt inn mål har vel kun lagt inn midje, men det er vel valgfritt det også.

 

Lykke til med innsatsen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig! I går kveld var jeg å trente en steinhard step-time. Kjenner det godt i nå. Tror jeg skal ta en "fri" dag i dag. Har denne uken klart å trene 2 ganger, skal prøve å få trent enten på lørdag eller søndag.

I kveld skal vi på besøk hos venner som skal servere ost, kjeks og vin, men kommer til å spise med god samvittighet. Har vært ganske sunn denne uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonderwoman

Så flinke dere er å trimme da folkens!

 

Jeg har begynt å rocke rundt på stuegulvet etter at sønnen min har lagt seg. Jada, jeg bor alene, hehe. Ser sikkert helt vanvittig ut, men med rette musikken er det skikkelig artig og svetten siler! Ricky Martin funker for meg :D

 

Jeg var på treningssenteret i går og trente styrke med frivekter. Det har jeg aldri gjort før, men det var mye gøyere enn å bruke apparatene! Og i dag kjenner jeg virkelig at jeg har brukt musklene. Tror stikkordet er variasjon. Så nå blir det litt turgåing, litt spinning, litt frivekter og litt dansing! Føler meg mye sprekere nå enn jeg gjorde da jeg begynte! Hurra! Og det hjelper veldig på motivasjonen at jeg i dag kunne legge inn målene mine og se at jeg tilsammen har gått inn 10 cm i midjen og ned 4,5 kg :D

Et par- tre kg til så er jeg i mål.

 

Skrittellingskonkurransen jeg siktet til var den landsomfattende "hvert skritt teller". Klarte faktisk over 10 000 skritt de fleste dager, men da var jeg i konstant aktivitet! Vi kan godt ta en intern konkurranse her da?

 

Jeg er så glad for at det går rett vei nå, og i dag er det lørdag = kosekveld! Da spiser jeg det jeg har lyst på! Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Da er jeg tilbake på siden etter en tur ut av landet med litt for mye mat og vin, og litt for lite trim. Jeg ble fint inspirert av å lese om dere. Jeg måtte prøveveie meg litt for å se hvor ille det var blitt på disse dagene, men det er selvfølgelig ikke lett å si når en har spist og drukket til et par måltider i dag allerede. For å si det sånn, jeg skal rett ut å gå!

 

Jeg får ikke anledning til å rapportere før onsdag igjen. Jeg gikk ned 1,4 sist jeg veide. Hva skal jeg tro om kommende veiing? Ned 0,5, kanskje? Ja. Det er mitt mål inneværende uke.

 

Når det gjelder skrittelling, så har jeg tenkt å ha på telleren på de dagene jeg ikke skal trene. De dagene må jeg ikke falle nedpå! Er det 10 000 vi bør ligge på, ja?

 

Ha en finfin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Idag var det virkelig gøy å logge seg inn i vektklubben. Jeg må innrømme å ha vært litt slapp denne uken, både med hva jeg har spist og hvor mye (dvs. lite...) jeg har trent. Men idag var det, som du sier Kikkelione, full skjerpings!

 

Ankelen min er fremdeles ikke i toppform, så jeg prøver å unngå for mye hopping o.l, men ellers går det bra nå. Jeg kan gå så mye jeg vil. Og det har jeg også gjort idag - endelig! Jeg hadde en ordentlig intensiv time i svømmehallen, og jeg gikk til fots både fram og tilbake, det er 50 minutter hver vei! :D

 

De siste ti minuttene gledet jeg meg bare til å komme inn og registrere alt dette her i vektklubben. Og det var like morsomt som jeg håpet, et nytt gulleple på treet, jeee!

 

Imorgen er det veiedag... Uff, jeg gruer meg litt, for jeg har slett ikke holdt meg til mitt tilmålte kcaloriinntak denne uken... Og det får jeg sikkert svi for.

 

Kanskje jeg skulle prøve å trene litt med frivekter, jeg og, Wonderwoman. Jeg har heller aldri prøvd det før, jeg synes liksom det er litt skummelt å bruke vektene sammen alle de sterke gutta! Men hvis du sier det er morsomt, så...

 

Og moving: jeg tenkte på deg og delfinene da jeg svømte idag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte selvfølgelig å pådra meg omgangssyken denne helgen, men føler meg mye bedre nå heldigvis. Derfor har jeg omtrent ikke klart å få ned en matbit verken på fredagen eller lørdagen, men i dag har jeg klart å spise en hel banan!:D

Innspirerende å høre hvor flinke dere er med å trene, svømming er desverre litt vanskelig å få til med ei lita jente på 7 mnd og en mann på jobb.... Så, for meg er det beste Elixia med barnepass:D Men det høres fristende ut å være i vannet. Det er kjempe viktig med å variere treningsativitetene for ikke å gå lei, kanskje jeg også skal prøve på litt styrke trening på mandagen?

For å få disse "gulleplene", må man da skrive opp alt man spiser, eller holder det kun å føre inn all trimmen, vekt og mål? Synes det er litt pes å måtte skrive ned alt som jeg spiser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Huff, omgangssyke er vel noe av det verste man kan få når man ellers er frisk og rask. All respekt for dem som sliter med langt mer plagsomme og kroniske lidelser, altså!

 

Jeg har ikke peiling på de der gull-eplene. Jeg har faktisk ikke lagt merke til dem, enda jeg skriver opp det meste! Kan noen andre forklare oss?

 

Er du sikker på at du får i deg rett mengde mat når du ikke skriver? Det er lett å bli lurt når jeg tar på slump.

 

Jeg er innom for å se hvor mye trim jeg må ha i dag for å komme opp i målet mitt. Nå må jeg bare komme meg ut, ja!

 

Jeg har tilgang på PC igjen først på onsdag. Da skal jeg skrive

 

- vekt forrige gang

- vekt nå

- livvidde forrige gang

- livvidde nå

- vurdering av resultat i forhold til målet jeg satte

- mål for kommende uke

 

Håhåi, det så vel nokså profft ut! :-D

 

Helga er straks over, og nå er det hverdag igjen. Og det er hverdager vi har flest av!

 

Varm hilsen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har rett, kikkelione, kanskje jeg bør skrive opp alt jeg spiser også så jeg ser at jeg spiser rett. På den måten er det "vanskligere" å ta seg en sjokolade, det blir iallefall mer synelig når man får det ned på papiret. Jeg har nemlig en tendens til å "glemme" hva jeg putter i meg iløpet av en dag. Hvor mange kalorier skal man ha i seg i løpet av en dag? Jeg har desverre ikke satt meg så mye inn i dette før, selv om jeg faktisk har slanket meg fra 75 kg til 60,2 kg (som jeg veier i dag). Har da bare brukt "sunt bondevett"og spist sunt,-og prøvd å unngå snop og sånt.

 

Jeg har bare følt meg helt toppers i dag, så etter en god frokos, dro jeg jammen meg på en lett aerobic time Overrasket meg selv der gitt!:D

 

Wonderwomen: hvor får man kjøpt sånn skritt teller, og hvor mye koster den?

Åja,kikkelione: det hørtes veldig proft ut alt dette med vekt før og nå og mål og sånt:D Stå på! Da gjør jeg det også på onsdag!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Litt av en helg, kjempesprekk! Klarte kun å trene to ganger denne uken, til tross for at jeg pleier å trene 5 ganger. Det har blitt mye overtid og det har gått ut over treningen. Er stiv i nakken.

 

I tillegg har jeg spist masse. Hadde en kjempefest i går, spiste for godt over 3000 kcal. Ikke stolt av meg selv. Huff!! føler meg ikke helt på høyden nå. Gruer meg veldig til å sjekke vekten i morgen.

 

Men får vel bare begynne på nytt i morgen. Ikke noe moro dette her. At det skal være så vanskelig. Går opp og ned her, slitsomt med disse berg og dalturene.

 

Ang gullepler, de blir registrert mht trimpoeng. For hvert 7ende trimpoeng kommer det et eplt. GR anbefaler 7 poeng pr uke. Så når du legger inn aktivitet kommer de opp! Anbefaler å registere alt, man lærer mye om sin egen mat og treningsatferd når man må skrive det ned :D

 

Bør vel gå litt tilbake og se om det er noen grunn til disse berg og dalbaneturene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Overskrifta kan peke på to ting. Det ene er at vi er i eple-sesongen, og vi skal bare kose oss masse med høstens frukter. Og bær! Det andre er at jeg har begynt å legge merke til gulleplene på siden min! Jeg har jo noen!

 

Skritteller får du flere plasser. Jeg kjøpte min på apoteket. Jeg hører de har på sportsforretninger, og de har i GR-butikken, men min var ikke så dyr som den... Det er inspirerende å ha den på. Jeg ser at jeg må "slite" for å komme opp i

10 000 skritt de dagene jeg ikke trener, men det er målet mitt å få det. I dag har jeg ikke telt, men jeg sleit bort hele 1000 kcal innendørs. Hva byr dere?! Jeg pleier aldri å ta sånn i. Litt sykkel, step-maskin, roing, lett løping, aerobictime og styrketrening, det varierer hva jeg gjør. Grunnen til at jeg tok slik i var at jeg hadde satt et mål som jeg hadde offentliggjort til dere, og denne damen er sta, kan dere vite!

 

Til dere som nå lurer på om det er for seint å bli med på denne tråden, så er det ikke det! Vi er alltid noen som skal ha av 3 kg., så det er bare å rulle på. Forresten lurer jeg på om det "bare" er 3 som er det rette for meg. Kanskje 4? Det må jeg nesten føle på etterhvert. Men disse få kiloene sitter som støpt, så jeg trenger virkelig nettverket jeg har i dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Heisann!

 

Litt av en helg' date=' kjempesprekk! Klarte kun å trene to ganger denne uken, til tross for at jeg pleier å trene 5 ganger. Det har blitt mye overtid og det har gått ut over treningen. Er stiv i nakken.

 

I tillegg har jeg spist masse. Hadde en kjempefest i går, spiste for godt over 3000 kcal. Ikke stolt av meg selv. Huff!! føler meg ikke helt på høyden nå. Gruer meg veldig til å sjekke vekten i morgen.

 

Men får vel bare begynne på nytt i morgen. Ikke noe moro dette her. At det skal være så vanskelig. Går opp og ned her, slitsomt med disse berg og dalturene.

 

Ang gullepler, de blir registrert mht trimpoeng. For hvert 7ende trimpoeng kommer det et eplt. GR anbefaler 7 poeng pr uke. Så når du legger inn aktivitet kommer de opp! Anbefaler å registere alt, man lærer mye om sin egen mat og treningsatferd når man må skrive det ned :D

 

Bør vel gå litt tilbake og se om det er noen grunn til disse berg og dalbaneturene mine.[/quote']

 

Hallo, hallo! Si meg, teller du virkelig kaloriene på fest? Klarer du å følge med, eller beregner du hvor galt det må ha vært etterpå? Jeg bruker å gi meg når jeg passerer en viss mengde, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitt! Jeg som begynte dagen i dag så bra med trening og greier og greier har allikevel i dag/kveld klart å stappe i meg uhemmet mye eplekake med is (foreldrene mine kom på besøk med hj.laget eplekake) (og det blir ikke mange "gullepler" av det akkuratt,hehe...). Deretter en stooooor porsjon med nachos som vi egentlig skulle ha da jeg ble syk, og en haug med twist.... Fillern, tror ikke jeg skriver det opp i registreringen min engang, vet jo ikke hvor mye calorier det er.... Ja,ja, i morgen er det mandag med ny start og nye muligheter:) Jeg får vel ta å trene litt i morgen allikevel, selv om jeg hadde tenkt å ta dagen i morgen "fri".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fest så beregner jeg en god del, skriver ned det jeg vet jeg skal drikke og spise før festen (har tenkt gjennom hva jeg får lov til) deretter skriver jeg ned ca det jeg spiste ut over det.

 

Og ja, det ble en kanon sprekk. På fredagen veide jeg meg og jeg var på 64, 5!! og idag, uæh... på 66 kg. Blir sprø. Forrige uke var definitivt en dritt uke, alt for lite trim og for mye mat. Helt håpløst.

 

Må gjøre noe med hodet mitt for disse opp og nedturene er jammen slitsomme. Håper dette litte vekthoppet er en greie som jevner seg ut fort.

 

Huff, litt av en blåmandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min første uke gjennomført, og jeg er i grunn fornøyd! Klarte 15 trimpoeng, mye grunnet en vrang bil (som ikke var så vrang allikevel), for jeg er overrasket over hvor mye jeg klarte. Men en ting, dere prater om de gulleplene, gledet meg til å få et par jeg, men ingenting skjedde med treet mitt.. snufs... Tar det litt tid eller skifter treet på nytt hver uke?

 

Blir mer og mer motivert til å svømme, dere er flinke! Får bare få rompa i gir nå!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting' date=' dere prater om de gulleplene, gledet meg til å få et par jeg, men ingenting skjedde med treet mitt.. snufs... Tar det litt tid eller skifter treet på nytt hver uke?

[/quote']

 

Hei

 

Du får et eple pr 7ende trimpoeng, det er det som er anbefalt som minimum av GR. Trener du 7 trimpoeng i uka får du et eple pr uke, trener du mer går det fortere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...