Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Takk for ros :) For meg er trening viktig, det gjør at kroppen min er smidig og at jeg er sterk. Jeg har en stillesittende jobb og får lett vondt i nakken og rygg. Det har hjulpet meg enormt å komme i bedre form!

 

Jeg har lært mye av prosessen jeg har vært i dette året jeg har prøvd å regulere kosten og trening. Jeg har skjønt at det viktigste er å være i fin form og kunne gjøre det jeg har lyst til uten å ha vondt i hodet eller å være helt utslitt og anpusten!

 

Jeg begynte med et mål om å se bedre ut, men har funnet ut at den gode helsen er en mye bedre gevinst (selv om det er deilig å kjenne at rompa er mindre!).

 

Hvordan 30 poeng? vel, salsa (går på dansekurs) + 45 min stepmaskin da jeg kom hjem på mandag. tirsdag og onsdag trente jeg en time om morgenen. Løp på tredemølle i 60 min!! torsdag svømte jeg 2000 m på en time, samt gikk lang kveldstur sammen med en venninne (en rolig og fin tur). fredag slappet jeg av, men i går løp jeg en tur på en og en halv time. Deilig å løpe ute ogikke bare på tredemølle! I tillegg til dette har jeg gått til og fra jobben hver dag (en halv time hver vei).

 

Jeg tviler på at jeg kommer til å trene så mye og så hardt i ukene som kommer, men det var godt denne uken :D Anbefaler dere alle å være kreative og prioritere trening ( de tre kg har ikke så mye å si hvis du klarer å forbedre formen din!) det tør jeg å påstå :D Men men er lov å ha flere mål, så håper jeg klarer å bli kvitt mine tre kg for mye jeg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Heisann dere! Nå er det lenge siden jeg sist dere har hørt noe fra meg... Mange grunner til det - men her er jeg igjen i alle fall! Jeg har hvert fall ikke vært borte fordi jeg plutselig nådde målet om de fire kiloene!

 

Jeg må innrømme at jeg har vært litt feig. Veldig feig, og uten særlig grunn. Forrige veiedag, altså for en uke siden, hadde jeg gått opp over ett kilo! 1,3 eller noe. Og opp i cm også! Og så syntes jeg det var litt flaut å fortelle det til dere, da... Særlig siden dere er så flinke til å trene masse, og det er ikke jeg... Ikke klarte jeg å holde meg innenfor kaloribudsjettet heller. Så det er jo ikke til å undres at vekta er så "teit".

 

Nå er det ikke bare derfor jeg har vært borte, altså. Ting har skjedd i livet mitt, og denne siste uka har vært ganske spesiell. For første gang i livet mitt, tror jeg, har jeg opplevd å ikke ha særlig matlyst! Jeg, som alltid strever med at jeg spiser for mye, har nesten ikke tenkt på mat, og bare spist fordi jeg merker at nå er kroppen sulten, og ikke fordi jeg har lyst på mat! En merkelig følelse. Men jeg regner ikke med at det skal vare. Og det håper jeg da inderlig ikke heller, selv om jeg må si at akkurat det med fraværende matlyst ikke har plaget meg nevneverdig denne siste tiden!

 

I alle fall, idag var det veiedag igjen. Og ned tre kilo fra forrige gang! Og flere cm også! Det var så deilig å se. Sånn skal det fortsette, tenker jeg nå. Ikke med tre kilo i uken, altså, men det skal gå nedover. Det er første gang jeg har sett en slik forskjell på displayet på vekta. Og utrolig så motiverende det er!

 

Ja, ja, nå har jeg skrevet masse om meg og mitt her. Jeg ser vi har blitt flere her inne, velkommen til dere!

 

Ha en flott uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jeg er innom som snarest og rapporterer mandag i stedet for onsdag pga endring i jobben. Det bør ikke spillestor rolle for dere i tråden her.

 

Forrige veiing 61,2

I dag: 61.1

Livvidde sist: 70,5

Livvidde nå: 70,5

Trimpoeng mål: 15

Trimpoeng: 12 (men skulle hatt to dager til å gjøre det på)

 

0,1 kilo ned på fem dager. Oi, for en fart.. Nei. Dette går bare ikke. Jeg må gjøre noe. Jeg må øke trimpoengene mine. Jeg setter mål om 18, og nå kan jeg love dere at jeg skal få slite for dem! Veier meg mandag om en uke

 

Lupi, velkommen tilbake! Skulle sagt mer, men rekker det ikke!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hiver meg på veiedag mandag jeg også, her er de harde fakta.

 

Forrige veiing 66,8

I dag: 65.5

Livvidde sist: 79,5

Livvidde nå: 79,5

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 32 (Yes!)

 

Ha en god dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid å kutte ut fullstendig sjokolade og det er helt fantastisk. Jeg bare bestemte meg og det var mye lettere enn jeg trodde. Jeg har faktisk ikke rørt sjokolade på 4 måneder. Heller ikke noe annet sukkertøy. Men det jeg gjør er at jeg lager meg en god smakfull te' date=' feks rooibush te og noen fiberrik med brunost på kvelden. Og så setter jeg meg ned og drikker teen langsomt og virkelig smaker på den. Jeg tror det er viktig å reflektere over det man gjør. Hvis du har lyst på sjokolade kan du sette deg ned og tenke gjennom konsekvensene. Ikke forhast deg. Tenk. Te og brunost er jo søtt. Kanskje det blir litt kalorier det òg, men da kan du ihvertfall stolt tenke at du har greid å holde deg unna sjokolade! Men det er heller ikke nødvendig å ha dårlig samvittighet, tenk heller at neste gang, da kan du løse problemet med sukkerbehovet på en annen måte. For litt søtt må man ha. Hvordan er det med fruktose i grete roede forresten? Det må da være helt ideelt. Jeg så at man kan legge det inn i dagsrasjonen, jeg tar 5 skjeer pr dag og de rundt 100 kcal (tror det var det) er det jammen verdt. På kvelden med fiberrik og brunost tar jeg kun rooibush uten fruktose fordi den er så smakfull uten og brunosten er søt. Salomé[/quote']

 

Jeg og har faktisk klart å venne meg sakte av med altfor mye godis! Spiser fremdeles i helgene, men ikke i den grad som før. Da var det bare å kaste innpå, og hele tida passe på at en ikke ble for kvalm, men gi seg like før, for så å begynne igjen når en følte seg bra igjen... Jeg har ihvertfall merket at alt smaker mye mer søtt nå enn det gjorde før, og den rooibush- teen er veldig god, en trenger ikke sukker i den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har faktisk klart å venne meg sakte av med altfor mye godis! Spiser fremdeles i helgene' date=' men ikke i den grad som før. Da var det bare å kaste innpå, og hele tida passe på at en ikke ble for kvalm, men gi seg like før, for så å begynne igjen når en følte seg bra igjen... Jeg har ihvertfall merket at alt smaker mye mer søtt nå enn det gjorde før, og den rooibush- teen er veldig god, en trenger ikke sukker i den! :D[/quote']

Så utrolig bra!! Godt jobbet! Jeg tror at uansett forandres livsstilen når vi "jobber" med helsen slik vi gjør nå og det vil gi bonus på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så dårlig på å notere ned hva jeg har spist... Vekten viser 60,1 kg, altså har jeg gått ned 1,4 kg. Men jeg har startet å veie meg på morgenen, så det kan jo være årsaken til at jeg har gått ned. Jeg synes det er vanskelig å ikke skeie ut med noe godt på kvelden, noen som har noen hete tips her? Eventuelt noe som er godt og sunt?

 

Lykke til allesammen! Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid å kutte ut fullstendig sjokolade og det er helt fantastisk. Jeg bare bestemte meg og det var mye lettere enn jeg trodde. Jeg har faktisk ikke rørt sjokolade på 4 måneder. Heller ikke noe annet sukkertøy. Men det jeg gjør er at jeg lager meg en god smakfull te' date=' feks rooibush te og noen fiberrik med brunost på kvelden.

[/quote']

 

4 måneder!!!! Du er jammen meg flink! Skeier du ikke ut en eneste gang, ikke en gang på bursdager eller andre speseille dager?

Et godt tips det der med rooibush te og fiberrik med brunost på. Skal til butikken i dag.

Det som er typisk meg er at når jeg først har begynt å skeie ut i en ukedag, så bare fortsetter jeg, og venter på at mandagen skal komme så jeg bare kan "begynne på nytt". Men, nå skal jeg prøve å kuttet ut all snop, iallefall i hverdagene, og heller kose meg med teen på kveldene.

 

Nei, kikkeoline, jeg har ingen trenings DVDèr hjemme, men det ser ut som om jeg bør kjøpe meg en. Fremdeles sykt barn, så jeg kommer meg enda ikke ut....

 

Lupi:Jeg kan love deg at du er ikke den eneste som sprekker og går opp i kg og livvidde altså.... Så du må ikke være flau over det, det er jo derfor vi er her, for å støtte og oppmuntre hverandre!:)

 

Stå på videre, alle sammen. I morgen er det veiedag for meg, og jeg gruer meg som bare det. Mannen min er hjemme i dag, så jeg får skynde meg på trening. Første trening på .... hm, en uke, eller er det mer? Husker ikke, lenge siden iallefall.

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert plass til meg også, men er kanskje bare for dere som skal ned 3 kg?

 

Skriver litt her og der jeg men finner liksom ikke en tråd som passer for meg derfor leste jeg igjennom alt dere har skrevet og det falt i smak ift hvordan jeg har det... veier 72 og skal ned til 63-65 et sted. Måler 169 over bakken..

 

Går på kurs og har veiedag på tirsdager men i dag skulket jeg rett og slett.. Går det virkelig ann? man bare lurer seg selv.. Jeg sa det som det var til kurslederen som sa at jeg ikke måtte gi opp men stå på videre...

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men d som faktisk er litt postitivt er at vi har ca samme utgangspunkt.. skal veie meg imorge for å se hva som er rell vekt akkurat nå. Er ca 168 høy og tipper jeg ligger på rundt 70-71 og målet er å komme ned på 66..

Men mitt største problem er at jeg trenger noen til å gjøre d sammens med, og det å ha noen som å jobbe sammens med virker veldig motiverende så da håper jeg at jeg får hive meg med her eller at vi lager en ny tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,da er vi to.. du kan gjerne legge meg til msn hvis du har (trine-moss@hotmail.com) så kan vi jo slå av en prat der innimellom også... litt lettere noen ganger.. vi har samme utgangspunkt ja.. har du noen barn?

 

Selv har jeg 2 og er lei av sommere som jeg går og sjuler meg.. kjenner deg igjen kanskje?

Er inne på tråden "ned 7 kg før jul" (innunder for deg som skal ned under 10 kg) , passer egentlig bedre for meg der enn de som skal ned 3 kg her..slenger du deg med?

 

Må stikke nå men håper vi snakkes og gi hverandre motivasjon..

 

Trine

 

Men d som faktisk er litt postitivt er at vi har ca samme utgangspunkt.. skal veie meg imorge for å se hva som er rell vekt akkurat nå. Er ca 168 høy og tipper jeg ligger på rundt 70-71 og målet er å komme ned på 66..

Men mitt største problem er at jeg trenger noen til å gjøre d sammens med' date=' og det å ha noen som å jobbe sammens med virker veldig motiverende så da håper jeg at jeg får hive meg med her eller at vi lager en ny tråd :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det atter veiing og måling....

 

Forrige uke: 59,7kg NÅ: 59,4 kg

Forrige uke livviddje: 73 cm, NÅ: 73 cm

 

Ikke store forandringene gitt....

Har ikke trimmet en eneste gang denne uken, bare gått noen små-turer innimellom. Satser på ny uke, nye muligheter fra og med i dag;) Fremdeles sykdom her (arghhh!!!) men skal nå prøve å komme meg litt mer ut allikevel.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo på vei nedover, ugnip! Om enn ikke så fryktelig mye, så veier du mindre nå enn forrige uke! Gled deg over det, du!

 

Det går dårlig med trimmingen for min del også... Og det ser ut til å bli lite resten av uka og :). Men, men, sånn er det engang. Prøver å regulere kcaloriinntaket litt etter det, og det virker som det funker greit. Jeg ser i alle fall fram mot helgen, som SKAL bli aktiv! (Vet ikke helt på hvilken måte ennå, men aktiv, det skal den bli!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Ja' date=' da er det atter veiing og måling....

 

Forrige uke: 59,7kg NÅ: 59,4 kg

Forrige uke livviddje: 73 cm, NÅ: 73 cm

 

 

Snakkes![/quote']

 

 

Gratulerer med et halvt kilo ned! Det er fem ganger bedre enn mitt resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei

 

Hiver meg på veiedag mandag jeg også' date=' her er de harde fakta.

 

Forrige veiing 66,8

I dag: 65.5

Livvidde sist: 79,5

Livvidde nå: 79,5

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 32 (Yes!)

 

Ha en god dag :)[/quote']

 

Ned 1,3, det må jeg si! Gratulerer! Jeg er veldig glad for at du har fått uttelling for trimpoengene dine! Har du noen gang hatt flere poeng? Hva er målet for inneværende uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gitt noen som helst lyd fra meg her siden jeg "ble med" jeg, men jeg leser her jevnlig, har bare ikke hatt tid til å skrive noe selv :) har egentlig ikke så mye fornuftig å si, heller, for det å spise sunnt virker bare helt umulig for meg akkurat nå.. så jeg har på en måte ingenting å "skryte" av, eller solskinnshistorier som kan muntre opp dere andre her =P

 

men jeg lurer på... er det noen av dere som vet hva som er normalt ca-inntak av kalorier når man bare vil gå ned litt? jeg spiser ca 1500 hver dag, men da er ca 500 av dem alltid sjokopålegg rett fra boksen(JA; patetisk! hihi) eller smågodt.. har regnet meg fram til at mitt daglige kaloribehov for å holde stabil vekt er 2000 kcal. går en times tid hver dag, fra og til skole og jobb, og trener vanligvis 3 ganger i uken. er det litt sparsommelig å bare gå kutte 500 kalorier pr dag? hva synes dere? går liksom ikke ned noen ting, så lurer på om jeg burde kuttet mer?

 

jaja.. i morgen er det veiedag =) men har smugtitta litt, vet det ikke er store forandringen, akkurat :D

 

må få si at jeg synes dere er veldig flinke, alle sammen! ser det er flere som har gått ned flere hekto bare på ei uke, tenk hvor mye det blir etterhvert da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er nok litt som meg du, leser ofte og oppdaterer men ikke alltid jeg kan bli sittende på pc'n men glad det er mange som gjør det for det er utrolig motiverende/artig og god følse å se at jeg ikke er alene med tanker ol...

 

Så cowgrl hadde skrevet dette så her kan du regne ut hvor mange kcal daglig du skal ha...

 

klikk på den rosa/lilla linja der det står diskusjon. klikk så "søk på innlegg" og skriv inn "Formel". Slik får du regna det ut..

 

Husk: er ikke alltid man trenger å ha gode resultater eller solskinshistorier å skrive inn så si det du har på hjertet du... sammen blir det liv her...

 

Trine

 

 

har ikke gitt noen som helst lyd fra meg her siden jeg "ble med" jeg' date=' men jeg leser her jevnlig, har bare ikke hatt tid til å skrive noe selv :) har egentlig ikke så mye fornuftig å si, heller, for det å spise sunnt virker bare helt umulig for meg akkurat nå.. så jeg har på en måte ingenting å "skryte" av, eller solskinnshistorier som kan muntre opp dere andre her =P

 

men jeg lurer på... er det noen av dere som vet hva som er normalt ca-inntak av kalorier når man bare vil gå ned litt? jeg spiser ca 1500 hver dag, men da er ca 500 av dem alltid sjokopålegg rett fra boksen(JA; patetisk! hihi) eller smågodt.. har regnet meg fram til at mitt daglige kaloribehov for å holde stabil vekt er 2000 kcal. går en times tid hver dag, fra og til skole og jobb, og trener vanligvis 3 ganger i uken. er det litt sparsommelig å bare gå kutte 500 kalorier pr dag? hva synes dere? går liksom ikke ned noen ting, så lurer på om jeg burde kuttet mer?

 

jaja.. i morgen er det veiedag =) men har smugtitta litt, vet det ikke er store forandringen, akkurat :D

 

må få si at jeg synes dere er veldig flinke, alle sammen! ser det er flere som har gått ned flere hekto bare på ei uke, tenk hvor mye det blir etterhvert da! :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset, trine28 :D jeg fant ut at jeg skal ha 1600 kcal, men det må da bli veldig mye? men jeg har veldig travle dager, og spiser omtrent ikke middag, kanskje derfor jeg synes det høres mye ut. middagen er jo vanligvis på en del kcal. jeg har forresten plukka opp på forumene her at en ikke skal spise for mye brød? jeg spiser bare brød, omtrent. det er liksom det eneste jeg føler har lite nok kalorier, middag er så voldsomt! dytte i seg 500 kalorier på et måltid, liksom? høres kanskje dumt ut, men.. :) andre synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
takk for tipset' date=' trine28 :D jeg fant ut at jeg skal ha 1600 kcal, men det må da bli veldig mye? men jeg har veldig travle dager, og spiser omtrent ikke middag, kanskje derfor jeg synes det høres mye ut. middagen er jo vanligvis på en del kcal. jeg har forresten plukka opp på forumene her at en ikke skal spise for mye brød? jeg spiser bare brød, omtrent. det er liksom det eneste jeg føler har lite nok kalorier, middag er så voldsomt! dytte i seg 500 kalorier på et måltid, liksom? høres kanskje dumt ut, men.. :) andre synspunkter?[/quote']

 

Det skal ikke være noe i veien med brød, men du får ikke i deg alt kroppen din trenger hvis du ikke gir plass til andre ting. 1600 kcal er ikke veldig mye. Etter boka anbefales da.

 

220 kcal frokost

220 kcal lunch

110 kcal mellommåltid

400 kcal middag

110 kcal kvelds

200 kcal melk

200 kcal frukt

og så har du 50 kcal til kos, som du jo kan samle opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1' date='3, det må jeg si! Gratulerer! Jeg er veldig glad for at du har fått uttelling for trimpoengene dine! Har du noen gang hatt flere poeng? Hva er målet for inneværende uke?[/quote']

 

Hei Kikkelione!

 

Takk takk, rødmer :)

 

Jeg har ikke hatt høyere poeng på leeenge, så det er stort. Har ligget vanligvis mellom 16 og 20 trimpoeng i uka så 32 poeng er litt over. Denne uken er også målet rundt 20 poeng. Har ikke noen plan om å legge meg på 32 poeng, det er urealistisk i lengden.

 

Men det ligger an til å bli en god uke. Har trent tre ganger og har planer om to runder til :D

 

Bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei Kikkelione!

 

Takk takk' date=' rødmer :)

 

Jeg har ikke hatt høyere poeng på leeenge, så det er stort. Har ligget vanligvis mellom 16 og 20 trimpoeng i uka så 32 poeng er litt over. Denne uken er også målet rundt 20 poeng. Har ikke noen plan om å legge meg på 32 poeng, det er urealistisk i lengden.

 

Men det ligger an til å bli en god uke. Har trent tre ganger og har planer om to runder til :D

 

Bra med deg?[/quote']

 

Hei! Jeg sitter akkurat og legger inn plan for trim resten av uka. Hva må til for at jeg skal komme opp i 18 poeng, og så legger jeg inn "hva om jeg svømmer på fredag ..., trener studio lørdag ...osv.". Alle monner drar. Jeg skal ut å gå en tur nå, og jeg skal klare de 18 poengene innen mandags morgen. Det er mye for meg, men vil jeg ned, så må det sterkere lut til enn jeg har prøvd til nå! Har jeg gitt meg ennå? NEI!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... det er så viktig det Kikkelione skrev..

Det er liksom hele sammensetningen som gjør at du går ned i vekt...

Men litt av alt.. jeg har veldig lett for å spise for mye frukt for eksempel. Skulle ikke tro at det gjorde noe så lenge det er frukt men det gjør det.. 3 forskjellige frukter pr dag er det de anbefaler eller får vi i oss for mye stivelse.

Middag er viktig sier kurslederen. Jeg har nemlig barnefri annenhver helg og fortalte da at jeg ikke lager middag bare til meg selv og erstattet det derfor med brød. DET skulle jeg da ikke gjøre.. Da blir det for mye brød i løpet av dagen. (ikke krise innimellom men kroppen trenger middag så de helgene kjøper jeg Fjordland middager som er så og si akkurat de 400 kcal som man skal ha i seg)

 

Har også 1600 kcal hver dag men hvis du kun bruker magert pålegg kan det være vanskelig å komme opp til det så bytt derfor på med vanlig og lett/magert på brød...

 

Kroppen er rar,men husk å varier det du spiser og ikke for å snakke om vann. Drikk 2-3 l hver dag.. VIKTIG....

 

lykke til. Håper du ble litt "klokere" av svarene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...