Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione

Jeg har bare 3 kg å ta av, men jeg vet at det kommer til å gjøre en stor forskjell. Jeg starter nå, på 62,2 kg og 72 cm rundt livet. Jeg veier meg igjen på onsdag 13. sept. Opplegget er 1300 kcal om dagen og målet er 14 trimpoeng i uka. Dette skal gå så bra, så! Noen som er i samme båt og vil være med på moroa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione
Hei

 

Jeg er med!

 

1300 høres ikke mye ut' date=' jeg har trimpoeng rundt 20-22 i uka, jeg bør kanskje spise litt mer? Veier 65, 7 kg og ønsker å komme med til 62 kg.[/quote']

 

Hei! Så fint! Du har mange trimpoeng! Jeg kunne ligget på 1600 kcal, kanskje det er mer rett for deg? Jeg gikk nemlig på det under et tidligere kurs, men det gikk veldig tregt. Jeg hadde ikke flere trimpoeng enn 14. Derfor smeller jeg til med 1300. Det skal gå bra! En utfordring for meg er at jeg reiser en del, med begrensete muligheter for veiing. Nå er turnusen slik at jeg skal være hjemme et par uker, og jeg veier nøye! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Man må jo bare prøve seg frem. Håper du får stabiliteten du trenger til å lykkes :o

 

Jeg skal nok prøve noe rundt 1600, men vi får se. Mine uker er også ganske forskjellige så det er noe med å bruke intuisjonen, hodet og magefølelsen.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jeg er så motivert! Jeg føler virkelig at jeg er på en positiv bølge! Om kvelden koser jeg med bær hvis jeg vil ha noe kos. Jaja, sesongen er over, men det er godt også med de frosne posene vi finner i butikken. Bittelitt vaniljesaus over , - og voila! Kjempegodt!

 

Og moving, jeg tenkte på deg i dag. Det er så fint å ha en eller annen der ute som bruker tid på å skrive noen ord.

 

Bli med flere, da vel. Jeg er rimelig ovenpå og klar til å bidra hvis jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg blir med, jeg og! Det virker som vi er i noenlunde samme situasjon, jeg skal ned 4 kg, og vet at det utgjør en kjempeforskjell for meg, og jeg er rimelig motivert nå!

 

Nå veier jeg 63,3 kg og måler 85 cm rundt magen. Trivselsvekten er 59 kg. Jeg har ikke satt noen spesiell dato for målet, det får ta den tiden det trenger. Men jeg håper jo på resultater snart!

 

Når har dere veiedag? Jeg har begynte å veie meg etter ferien på søndag, synes det er en ok veiedag, men det hadde jo vært gøy om vi hadde samme dag. Så kan vi følge med på hvordan det går med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei! Javisst er vi i samme båt! Jeg skal veie meg på onsdag. For min del betyr det ingenting om andre har andre dager. Vi får melde til hverandre og fortelle underveis! Kanskje vi klarer å motivere hverandre ekstra nettopp fordi vi har noen dager i mellom?

 

Jeg er innom her for å skrive inn det siste måltidet for dagen. Jeg ender på 1285 kcal i dag, og jeg har klart 1,2 trimpoeng. Litt trim er bedre enn ingen trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2 trimpoeng er da flott, Kikkelione! Jeg synes du er kjempeflink.

 

Selv har jeg bare 0,2 trimpoeng idag... :o Jeg vrikket ankelen på joggetur igår, og den eneste trimmen jeg tror jeg kan gjøre nå er svømming. Dessverre er det et lite tiltak (som er ganske tidkrevende) å dra i svømmehallen, så det ble ikke i dag, men imorgen er det atter en ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en selvtillit som ikke er helt snill for tiden, selv om jeg egentlig har mistanke om at jeg ikke har noen grunn til å ha det :o

 

Vel, jeg jobber litt med å finne ut hvor jeg skal ligge. Har de siste dagene svingt litt mellom 1300 til 1700. tenkte å prøve ut det. Har hatt en periode før hvor jeg gikk ned 3 kg, men da lå jeg på 900-1000 og gikk rett opp igjen. Har ikke tenkt å prøve det igjen, Så får prøve dette nye nivået 1300-1700 + masse trim så får vi se :)

 

Jeg veier meg alltid på mandag jeg, har i grunnen tenkt å fortsette med det. Er bare litt godt å ha en heia-gjeng :D

 

Stå på til meg og dere!

 

PS: Svømming er suverent! Svømte i går, 2000 m på 1 time - rekord!! Har alltid brukt 1 time og 5-10 minutter!! Anbefaler å lage en svømmeklubb! Har to venninner som drar meg dit. Vi kaller oss delfinene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

"Moving", jeg tror du peker på noe veldig sentralt. Hvis vi får i oss for lite mat, så blir går vi bare rett opp igjen når vi normaliserer inntaket!

 

Du kan gjerne ha delfin til kallenavn, jeg synes det virker så lenge å svømme en hel time! Men det er jo en god og sunn trim, da.

 

Jeg har trena i dag, jeg har syklet. Jeg er i god rute mht det jeg satte som mål på trimpoeng.

 

Så en liten sak. Vi snakker om veiedag. Er det ingen av dere som jukser bare litt, dvs går på vekta i løpet av uka for å se hvordan det ligger an? Det gjør nemlig jeg! Jeg synes det er motiverende når det går nedover, og så blir det full skjerpings hvis det går feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
1' date='2 trimpoeng er da flott, Kikkelione! Jeg synes du er kjempeflink.

 

Selv har jeg bare 0,2 trimpoeng idag... :o Jeg vrikket ankelen på joggetur igår, og den eneste trimmen jeg tror jeg kan gjøre nå er svømming. Dessverre er det et lite tiltak (som er ganske tidkrevende) å dra i svømmehallen, så det ble ikke i dag, men imorgen er det atter en ny dag![/quote']

 

Hvordan går det med foten? Har du funnet noen alternative trningsmetoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg jukser hele tiden jeg. Men hysj, ikke si det til noen :o

 

Svømming, en time er lenge? Vel, jeg trener etter jobb og synes det er deilig å tømme hodet i løpet av treningen. Utrolig hva man kan ligge å tenke på i bassenget. Tiden går ganske fort! Ellers er det utrolig deilig å trene aerobic ol. Godt å bli påvirket av musikken og humøret stiger med en gang!

 

Anbefales!

 

Hvordan går det med foten ja, det lurer jeg også på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye bedre med foten min nå, takk, jeg kan så smått begynne å gå igjen. Håper å kunne trene vanlig til uka igjen. Det har jo vært litt irriterende da, for det går så veldig utover hverdagsaktiviteten. Jeg har blitt nødt til å ta bussen strekninger jeg ellers ville gått til fots. Men, men, sånn er det.

 

Jeg var og svømte igår, jeg også svømte en time, og jeg er helt enig med deg, moving, tiden går kjempefort i bassenget! I forhold til en times joggetur, for eksempel. Skal se om jeg ikke kan få tatt meg en svømmetur imorgen også :o

 

Og angående veiedagen: nei, jeg jukser ikke! Synes det blir mye mer "spennende" på den måten. Imorgen skal jeg på vekten... og nå er jeg ganske nysgjerrig! Men jeg venter til imorgen!

 

Ha en fortsatt god helg, dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei på dere! Jeg er litt imponert over dere som ikke jukser! :-D Det er så mange som gjør det. Noen veier seg til og med hver eneste dag. Det er vel en grunn til at kurslederne sier vi skal veie én gang. Javel. Siden jeg har jukset midtveis, så ser jeg at dette går rette veien. Jeg må faktisk veie på mandag denne uka likevel, ikke onsdag, som jeg sa. Det spiller egentlig ingen rolle. Noen ganger kan jeg mandag, andre ganger torsdag. Sånn er mitt liv. Og vekta skal ned!

 

Nå er jeg blitt litt inspirert til å svømme! Jeg har ikke brukt svømming som trim på flere år. Egentlig har jeg aldri brukt svøm som trim, annet enn helt sporadisk, når jeg tenker meg om. Men nå skal jeg prøve! Er det ikke helt fantastisk da, at vi kan få idéer og tips hos hverandre!

 

Stå på, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom helgen, og kcaloribudsjettet fikk ikke førsteprioritet...

Alkohol er farlig... og man blir ikke mett av det engang!

 

Var på en innflyttningsfest på lørdag, og visste forsåvidt at "budsjettet" kom til å sprekke, og det hadde jeg gitt meg lov til. Det må tross alt noen festdager til for at hverdagen skal bli hverdag.

 

Men hvorfor kunne jeg ikke holde fingrene unna skåla med potetgull??? Unødvendig!!

Og når jeg vet at jeg skal på denne festen lørdag, hvorfor måtte jeg da kose meg på fredagskvelden med både god og stor middag med vin og dessert?

Pfffh!

Fra nå av: ikke mer enn én festkveld i uka hva gjelder kcaloriinntak!

Jeg hadde jo veiedag idag, og det var ikke særlig oppløftende. Opp 0,1 kg. Det er jo ikke all verden det da, men det er feil vei!! Men det er vel ikke noe annet å regne med etter en sånn helg.

 

Tror jeg skal utsette veiedaen til mandag neste uke, så får vekten en ekstra dag å komme seg på. De største utskeielsene kommer jo gjerne på fredag eller lørdag. Tror dere det har noe å si?

 

Jeg får jammen ta meg en tur i svømmehallen idag. Ankelen min er nå blitt så bra at jeg kan gå som normalt, så det er fristende å dra på aerobictimen på treningssenteret som er mye nærmere enn svømmehallen. Men det er nok ikke særlig lurt å utsette foten for den belastningen allerede, hopp og sprett og step og tramp er nok ikke den beste legingen, og jeg vil nødig risikere nok en uke med dårlig ankel! Så det får bli svømming på meg i dag igjen. Det er jo fantastisk trim!

 

Hva med deg, Kikkelione, har du fått vært og svømt ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Vet dere; jeg har svømt! Det hadde jeg aldri funnet på hvis det ikke var for dere! Jovisst er det deilig. Selv om jeg trener jevnt, så er det godt for kroppen å få kjørt seg med andre øvelser. Og mens jeg plasket rundt der så tenkte jeg på de ukjente nye vennene mine, og at dette var deres fortjeneste!

 

Lupi; jeg vet flere som ikke vil ha veiedag rett etter helga, men kanskje helst like før. Spiller det noen rolle? Vekta skal ned. Da skal det vises uansett veiedag. Og poenget er ikke minst at vekta skal holde seg når vi er ferdige med reduksjonen! Enten det er lørdag eller tirsdag, jul eller pinse!

 

Synd at du gikk opp, men det var nå bare 0.1. Du kan ikke ha gjort så mye gærent. Nå skal jeg veie meg i morgen, offisielt, så da skal dere få høre. Med mindre det skjer noe rart over natta, så blir det melding med jubel! Jeg håper det kan være til inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

God morgen!

 

Den siste uka har jeg kvittet meg med 1,4 kilo! Vekta gikk fra 62,2 til 60,8. Målet var 14 trimpoeng, og jeg klarte 15. Dermed er det all grunn til å være fornøyd med meg selv, altså!

 

Kommende uka blir en større utfordring på flere måter. Jeg tror på realistiske delmål. Jeg setter 12 trimpoeng.

 

Jeg ønsker alle der ute en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig! Så flink du har vært, Kikkelione!

Det er godt å se at det funker for dere andre. Jeg henter inspirasjon, og sier at neste gang SKAL vekta gå nedover for meg også! :o

 

Jeg sutret litt her igår over vektoppgang, men det var noe jeg glemte: å måle meg. Så det gjorde jeg idag morges, og gjett hva! Ned 4 cm!! Fra 85 til 81. Jeg målte tre ganger for å se om jeg gjorde feil, men det ble 81 alle gangene. Nå kan det jo så klart hende at jeg gjorde feil forrige gang, men uansett - herlig er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så flinke dere har vært! Hadde 23 trimpoeng på fredag og fant ut at jeg måtte la kroppen hvile litt i helgen. Ble sittende på lørdag og småspise litt mye. Ble mye usunt :o I ble det også litt for mye, men klarte til slutt å stoppe.

 

I dag har jeg målt meg og veid meg. Siden jeg begynte (forrige onsdag) så har jeg gått ned fra 65,9 til 65,5. Har ikke endret noe i cm. Ligger på 79,5 cm. Det er riktig vei, men ikke noe å hoppe i taket av. Får bare fortsette denne uken og håpe at neste mandag blir bedre :D

 

Stå på med svømming, dere er kjempeflinke! Jeg skal på salsakurs idag, får kanskje ikke så mange trimpoeng, men det er kjempemoro! Også noe som kan anbefales. Ikke noen kunst å få til mange trimpoeng i løpet av en uke når man legger inn litt salsa og svømming iblant aerobic/styrke. Variert og moro!

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Utrolig! Så flink du har vært' date=' Kikkelione!

Det er godt å se at det funker for dere andre. Jeg henter inspirasjon, og sier at neste gang SKAL vekta gå nedover for meg også! :o

 

Jeg sutret litt her igår over vektoppgang, men det var noe jeg glemte: å måle meg. Så det gjorde jeg idag morges, og gjett hva! Ned 4 cm!! Fra 85 til 81. Jeg målte tre ganger for å se om jeg gjorde feil, men det ble 81 alle gangene. Nå kan det jo så klart hende at jeg gjorde feil forrige gang, men uansett - herlig er det![/quote']

 

 

Flott at du får inspirasjon!

Jeg måtte le da jeg leste at du hadde målt tre ganger. Jeg kjenner meg igjen!

Det var jo veldig bra reduksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei

 

Så flinke dere har vært! Hadde 23 trimpoeng på fredag og fant ut at jeg måtte la kroppen hvile litt i helgen. Ble sittende på lørdag og småspise litt mye. Ble mye usunt :o I ble det også litt for mye' date=' men klarte til slutt å stoppe.

 

I dag har jeg målt meg og veid meg. Siden jeg begynte (forrige onsdag) så har jeg gått ned fra 65,9 til 65,5. Har ikke endret noe i cm. Ligger på 79,5 cm. Det er riktig vei, men ikke noe å hoppe i taket av. Får bare fortsette denne uken og håpe at neste mandag blir bedre :D

 

Stå på med svømming, dere er kjempeflinke! Jeg skal på salsakurs idag, får kanskje ikke så mange trimpoeng, men det er kjempemoro! Også noe som kan anbefales. Ikke noen kunst å få til mange trimpoeng i løpet av en uke når man legger inn litt salsa og svømming iblant aerobic/styrke. Variert og moro!

 

Ha en god dag![/quote']

 

Fint at du har gått ned litt! For egen del vet jeg jo at minus 1,4 er en pang-start. Det skal ikke fortsette slik. Men det er vel sånn vi klarer oss på lang sikt. Dermed er 0,4 ganske ideelt, er det ikke?

 

Jeg er så voldsomt imponert over alle trimpoengene dine! Du må være veldig målbevisst og/eller ha et liv som gjør at dette er lett å få til. Jeg vet veldig godt når unnskyldninger for manglende trim kommer, men jeg synes virkelig at jeg prioriterer fysisk aktivitet. Jeg er veldig fornøyd med de 15 poengene jeg klarte. Så kan en alltids si at jeg kan stå opp og gå istedet for å skrive her, men så lett er det jo ikke alltid. I dag skal jeg ut og gå en liten tur. Det skal jeg få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever alene, det er vel litt av hemmeligheten. Ingen å ta hensyn til :) pleier å trene rett etter jobb 5 ganger i uken. Da er det mulig å få det til :)

 

Men så er jeg også en jojoslanker, ikke ifm mat, men ifm trening. Jeg ligger muligens for høyt i aktivitetsnivå. Med en gang jeg blir syk, eller detter av litt mht trening så går jeg opp i vekt, (gjerne kombinert med litt mye mat i sofaen) :D Litt utfordrende det der fordi jeg legger så lett på meg også av mat, så føler at jeg må trene mye for i det hele tatt å kunne kose meg litt med mat.

 

Ikke så enkelt. Vi har alle noe å stri med, jeg er fornøyd med 0,4. Har ikke holdt på en hel uke ennå :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er med, første gang jeg er på denne sida. Kan noen forklare meg hva man må gjøre for ett trimpoeng? I tillegg er jeg litt usikker på hvor mye mat jeg kan spise for ikke å gå opp..

Veier 62,9, trenger å miste et par kilo rundt hofter og lår.

Kjempe takknemlig for litt informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonderwoman

Jeg vil også være med :D

 

Kan jeg?

 

Har holdt på siden 7. august. 168 cm høy, veier nå 70,1. Hittil gått ned 3,9 kg. Prøver å innta 1600 kalorier pr dag, men blir vanligvis litt under...

 

Prøver å bevege meg mest mulig, men med to jobber og en fireåring blir det ikke mer enn ca 7-8 poeng i uka gitt.

 

Denne uka hadde jeg kun gått ned 0,1 kg... :D Enda jeg har bevegd meg mer enn vanlig pga skrittellingskonkurranse. Litt deprimrende, men har mensen, kanskje det har noe med saken å gjøre... Fikk lyst til å svømme nå :)

Målet er å komme ned i 67 kg.

 

Ingen trim i dag, bortsett fra en svingom på stuegulvet, pga sykt barn. Samme i morgen ser det ut til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei!

 

Jeg er med' date=' første gang jeg er på denne sida. Kan noen forklare meg hva man må gjøre for ett trimpoeng? I tillegg er jeg litt usikker på hvor mye mat jeg kan spise for ikke å gå opp..

Veier 62,9, trenger å miste et par kilo rundt hofter og lår.

Kjempe takknemlig for litt informasjon![/quote']

 

 

Hei!

 

Velkommen hit!

 

Trimpoeng er 200 kcal forbrukt. Når jeg registrerer min dagsrapport i vektklubben registrerer jeg både matinntak og trim. Hvis jeg går raskt i en halvtime vil jeg ut fra min vekt, ganske lik din, ha oppnådd 0,9 trimpoeng. Det er en tabell med all mulig trimaktivitet, og så er det bare å legge inn antall minutter du har gjort trimmen, og så kommer det fram hvor mange poeng.

 

Du bør finne ut ditt daglige energiforbruk. Det finnes formel i Grete Roede-boka, og sikkert på disse sidene. (Vet noen hvor hen?). Dermed vet du hvor mye du bør spise for å gå ned. En reduksjon på 500-800 kcal pr. dag vil gi fin og sunn vektreduksjon. Og så må du rett og slett holde rede på hvor mye du spiser. Jeg lever etter "mindre og riktigere mat, og jevnlig trim", nå som jeg vil litt ned. Jeg teller kalorier og synes ikke det er noe pes i det hele tatt.

 

Nå er jeg 60,8, og ser 50-tallet blinke i det nære.

 

Mål livvidden din også! Det gir ofte en bra pekepinn på om det skjer noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...