Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!

Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest godte sugen

Hallo.

"Kikkelione og moving": Det dere tar opp er ikke lett. Det er vel slike spr. man får hjelp til på et kurs og det har jeg ikke gått på.

Jeg lurer på hvor man skal ligge for å stabilisere, ikke det at jeg er der ennå, hvertfall ikke etter igår kveld. Måtte brått stå dobbel vakt i kafeteriaen i hallen og når jeg kom hjem fra den "klikket" det helt. På noen timer hadde jeg DYTTET innpå med potetgull, cheesed., marsipan og fylt sjokolade ca. 2300 kcal. Ble skikkelig uvel, så det skal jeg virkelig tenke på neste gang jeg begynner med noe sånt tull. Det er merkelig at jeg gjør dette, for forrige gang jeg også nærmet med "drømmevekta" skjedde det samme, men da varte det lenge, og nå skal IKKE det skje. Det får bli med gårsdagen. Utsiktene får veiingen på ons. taler for seg, det blir nok OPP.

Ha en flott uke alle samme, håper det tikker inn mange meld. om vektnedgang eller ihverfall stått stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Hei

Føler med deg, men du. Kan du ikke legge inn jernet på neste tur? Selv om du kanskje går opp i vekt så hjelper det litt mht humøret??

Om det er noen som har vært på kurs og som kan gi råd tar jeg de gjerne imot. I dag tror jeg at jeg veier for lite til å være med på kurs. Har jo gjort jobben sjøl og veide ikke veldig mye over da jeg begynte.

Men tar imot alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer min rapport også:

Vekt sist: 59,7 kg

Vekt nå: 59,4 kg

Midjemål sist: 78 cm

Midjemål nå: 78 cm

Trimpoeng mål: 7

Trimpoeng: 8,6

Jeg har altså gått ned enda 0,3 kg, og er glad for det. Det går i det minste nedover, om enn ikke så fort. Jeg har forandret trivselsvekten min fra 59 kg til 57,5 kg. Ser jo at jeg har litt igjen før jeg når målet. Kikkelione, jeg misunner deg den midjen din!

Nei, det er et vanskelig spørsmål, det med hvor mye du skal spise, moving. Men på disse nettmøtene her i vektklubben er det jo ofte kompetente mennesker som gir råd. Kanskje du kan følge litt med, og skrive inn om "problemet" neste gang det passer? Hør hva ekspertene sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det jammen lenge siden sist jeg har skrevet her! har gått bort fra å notere alt jeg spiser en periode, ble bare ekstremt søtsugen og spiste mer enn jeg vanligvis gjør av det.. dessuten fikk ejg en ankelbetennelse av overtrening, og har ikke kunnet trent noe særlig på flere uker. men er tilbake nå, og vekta har gått ned siden sist jeg veide =)

noen skrev lenger oppe her at for å finne daglig kcal-behov, skal man gange vekta si med 22. da kan jeg bare spise 1100 kcal pr dag, noe jeg synes er fryktelig lite..! hvor kommer den kilden fra?

tenkte jeg skulla ta en oppdatering her, men har ikke veid de siste ukene, så bruker startmålene og nå, jeg :) de er mer motiverende enn det som skjer fra uke til uke :)

start:

vekt: 50,2

midje: 63

nå:

vekt: 48,8 (hihiiii)

midje: 61

jeg har forøvrig registrert at jeg går ned samme hva jeg spiser, så lenge jeg spiser lite.. men det er vel ikke helt i tråd med greteroede? eksempelvis kan jeg bare spise is og kjeks en hel dag, og veie mindre bare dagen derpå. usunt, men vekta går ned =P

kikkelione, herlige tips til hva man kan si for å unngå å spise kake og lignende der oppe, hehe. lo godt når jeg leste!

flott å se at det går så bra med alle her, forresten. stolte av dere!

Kine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kine, hyggelig å høre fra deg igjen!

Skvatt litt til da jeg så en vekt under 50 kg, og min første tanke var at det må da være alt for lavt... Men så blinket det noe langt bak i hodet, som jeg mente du hadde skrevet før, og etter å ha rullet nedover tråden, så fant jeg det jammen :)

(grunnen til at vekta er så lav' date=' er fordi jeg ikke er mer enn 1,50 høy..idealvekta mi ifølge diverse vektkalkulatorer er 48 kg, og ringen rundt magen hinter om at vekta akkurat nå er litt høyere enn den skal være)

[/quote']

Det viser bare hvor individuelt dette med vekt er.

Håper vi får høre mer fra deg i tiden framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, Lupi, ikke bare er det individuelt i forhold til høyde, men også beinbygning! har sett at noen her har satt ned idealvekta si litt, og det kan jo ha med akkurat dette å gjøre :) selv om en vektkalkulator sier hva idealvekta bør være, er det ingen mennesker som er like. og en vet vel best selv akkurat hvordan en vil være :)

takk for tilbakevelkomstmelding, lupi og moving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

noen skrev lenger oppe her at for å finne daglig kcal-behov' date=' skal man gange vekta si med 22. da kan jeg bare spise 1100 kcal pr dag, noe jeg synes er fryktelig lite..! hvor kommer den kilden fra?

tenkte jeg skulla ta en oppdatering her, men har ikke veid de siste ukene, så bruker startmålene og nå, jeg :) de er mer motiverende enn det som skjer fra uke til uke :)

start:

vekt: 50,2

midje: 63

nå:

vekt: 48,8 (hihiiii)

midje: 61

jeg har forøvrig registrert at jeg går ned samme hva jeg spiser, så lenge jeg spiser lite.. men det er vel ikke helt i tråd med greteroede? eksempelvis kan jeg bare spise is og kjeks en hel dag, og veie mindre bare dagen derpå. usunt, men vekta går ned =P

[/quote']

Hei! Fint å ha deg tilbake! Og gratulerer med nedgang!

Jeg vil gripe fatt i to ting du skriver. Jeg har aldri hørt om det der med å gange vekt med 22. Jeg har derimot god kjennskap til å regne ut daglig energiforbruk, der man tar hensyn til flere faktorer enn kun vekt. Det virker mer rimelig at man også skal ta hensyn til aktivitetsnivå, alder, kjønn osv.

Videre skriver du at du går ned samme hva du spiser. Okei, du kan se resultater "dagen etter", og kanskje en stund framover. Jeg ser jo at jeg "går ned" dagen etter en durabelig fest. Selvfølgelig går jeg ikke ned. Da lurer jeg meg selv. Men det ser sånn ut dagen derpå. Selv har jeg kun tro på å lære seg hva det man spiser i et vanlig kosthold "koster" av kalorier, slik at vi kan bruke den kunnskapen i det daglige. Både når vi vil gå ned og IKKE MINST når vi vil holde oss.

Jeg håper du finner din vei. Jeg tror de fleste her holder et mer eller mindre ordinært Grete Roede-opplegg. Det betyr vanlig, norsk og utenlandsinspirert mat. Alt kan spises, men ikke alt i like store mengder og så ofte. Og i et vanlig opplegg så sprekker vi i blant, alle mann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Vekt sist: 59' date='7 kg

Vekt nå: 59,4 kg

Midjemål sist: 78 cm

Midjemål nå: 78 cm

Trimpoeng mål: 7

Trimpoeng: 8,6

Jeg har altså gått ned enda 0,3 kg, og er glad for det. Det går i det minste nedover, om enn ikke så fort. Jeg har forandret trivselsvekten min fra 59 kg til 57,5 kg. Ser jo at jeg har litt igjen før jeg når målet. Kikkelione, jeg misunner deg den midjen din!

[/quote']

Gratulerer med nedgang. Jeg lukter på 50-tallet og er like etter deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant det du skriver der, kikkelione! selvfølgelig er det ikke fornuftig å spise lite og usunt for å se resultater i noen dager. det er jo på grensen til galskap. men noen ganger motiverer det mer enn sakte nedgang med riktig mat.. og etter fest med stort alkoholinntak, ja, aldri er man så slank og smekker som da! dessverre fyller man gjerne på med brus og fet mat i løpet av dagen og ser om mulig verre ut når kvelden kommer :)

da skal jeg legge meg! har havnet på 1200 kcal idag, fornøyd :) så prøver jeg den sunne vei, uten drops og sjokopålegg i morgen :)

natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo alle sammen!

Velkommen til "Mimmi". Gratulerer til alle som har gått ned eller stått stille. Det med de 22 kcal leste jeg på en annen link, vet ikke hvor de har det fra.

Jeg for min del gikk ned 0,2 kg er kjempe fornøyd med det, fryktet at jeg kanskje hadde gått litt opp etter kjempesmellen på søn. Midjen ser ut til å ha stoppet på +- 75 cm og det er jo helt supert. Snittet på kcal ble på 1750 og 10,4 trimpoeng.

Hyggelig at du er tilbake "kine85".

Ha en super uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke meningen å prakke så mye på dere.

Mistet farmoren min i går, ble sittende og trøstespise hele kvelden. I tillegg til å være deppa var det heller ikke noe moro å se + 500 gr på vekten idag morres.

Er skikkelig lei meg, følelsene ligger oppå huden. Skal heldigvis treffe familie idag, det er mer konstruktivt enn å trøstespise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der gikk jeg på en smell, jeg og. Jeg pleier ikke det. Men det var som om onde krefter tok over hodet mitt igår, og lurte meg til å synes at det var helt greit å tømme en flaske (!!!) vin og en pose tortillachips.

Grr. Må gjøre plass til en storm av gode krefter nå, tror jeg. Trening og sunn mat.

Ja da. Problemet er at jeg er sulten. Jeg skal ligge på 1200 kcal, og synes det er lite mat. Grunnen til at jeg går så sakte ned, er at jeg stadig spiser litt for mye, litt større porsjoner, litt mere mat. Men sunt og magert, det er det likevel. Blir ofte 1300-1400 kcal om dagen. Det er det som er mine vanlige "utskeielser", sprekker som den over, har jeg bare ytterst sjelden.

Men her kom det altså en. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om farmoren din, moving. Kondolerer. Godt du skal treffe familien i dag. Håper det hjelper.

Trøstespising ja. Det er jo et kapittel for seg selv. Ikke hjelper det på sorgen og ikke smaker det spesielt godt heller. Man koser seg i hvert fall ikke med maten på samme måte som man ellers sikkert ville gjort. Likevel trøstspiser vi. Jeg vet ikke hva som kan hjelpe. Man må vel, her som ellers, bare bevisstgjøre seg på at man faktisk fører kcalorier inn i munnen. Jeg mener ikke at kcalorier er det en bør konsentrere seg om etter et dødsfall. Men man kan være bevisst på hva man faktisk gjør, når man har tenkt å putte enda noe i munnen.

De 500 grammene opp, er du fort kvitt, moving. Og du, det går ikke an å prakke for mye på oss. Vi er her for å prakkes på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Så leit at du har mistet farmoren din. Det blir nok en spesiell tid framover for deg.

500 gram opp i morges skal du ikke tenke på nå. Du er så bevisst og flink at jeg tror du bare skal glemme det (dessuten hadde du ikke veiedag!). Jeg håper tiden med familien er god for deg. Og så hører vi fra deg igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Så trist å høre om farmoren din moving, det er fort gjort at man trøstespiser i en slik situasjon, og det er vel egentlig greit. Ergelig med de 500 g. opp, men de blir fort borte igjen.

Ja, ja lupi, jeg vet alt om sprekker, de kommer å går, men heldigvis er det lenger mellom hver gang. Jeg innbiller meg også at jeg ikke klarer å dytte innpå like mye som før av snop/snacks når det først "smeller". Viktigst av alt er at det blir med den kvelden jeg sprekker, så klarer jeg å skjerpe meg resten av uka.

Takk for hyggelig meld. kine85, ja det går absolutt i riktig rettning.

Ha en fortsatt flott dag og helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så leit med farmoren din, moving, det var trist å høre.. husk at du har nok av tid siden til å konsentrere deg om akkurat hva du putter i munnen. det er ikke alltid det viktigste i livet. den sprekken var helt og holdent legitim, og du har all verdens tid tid å kompensere med å spise sunt. senere.

tenkte jeg skulle komme med et lite tips på noe godt og lite kcal-holdig som jeg har funnet idag. heistad lavkalorigele ;) bare 7 kcal pr hundre gram, og akkurat like godt som vanlig gele :) DET er noe å koses seg med, det! nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsner, det varmer godt.

Dere har selvsagt rett i at dette ikke er så viktig nå. Merker at jeg er sliten så droppet trening i går, tror det er lurt å roe ned kroppen litt. Har trent enormt det siste.

Så får jeg heller gå opp litt i vekt, da har jeg bare en god grunn til å bli på tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Tusen takk for alle hilsner' date=' det varmer godt.

Dere har selvsagt rett i at dette ikke er så viktig nå. Merker at jeg er sliten så droppet trening i går, tror det er lurt å roe ned kroppen litt. Har trent enormt det siste.

Så får jeg heller gå opp litt i vekt, da har jeg bare en god grunn til å bli på tråden ;)[/quote']

Hei! Jeg er bare glad hvis du blir værende! :) Det ser ut som om om dette tar en stund. Jeg begynte tråden med et ønske om å gå ned tre kilo. Det er to måneder siden. Hurra, jeg har så langt gått ned et kvart kilo i uka. 250 gram! Ingen panikkslanking, nei! :)

Men, jeg er fremdeles 170 cm høy, veier 60,3 og er 68,5 rundt midjen. Jeg kan ta det rolig. Men har jeg gitt meg ennå? NEI, FOR DET HAR JEG IKKE!

Jeg ønsker dere alle en fin fredagskveld. Husk at det er kun du selv som bestemmer hvor mye mat & drikke du skal putte i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... dette har vært min verste uke kostholdsmessig siden jeg begynte med blanke ark her i begynnelsen av august. Jeg skal ligge på 1200 kalorier om dagen - og gjett hvor mange dager jeg har klart det denne uken? ÉN ENESTE! Og det var mandag. Totalt sett har jeg fått i meg så mye ekstra denne uken at jeg nesten ikke tør å tenke på hva vekten vil vise i morgen. For da er det veiedag.

Når jeg ser på vektkurven min, må jeg konstantere at dette har vært en suksess. Noen uker har det gått litt opp, men totalen går tydelig nedover, det er godt å se. Jeg er 3,9 kg lettere nå enn ved oppstart. Bare 100 gram denne uken, så hadde det stått -4 kg, og det hadde vært et lite mål i seg selv.

Kanskje er det derfor jeg har "slappet av" denne uken. Jeg skulle jo bare ned 100 gram, lett match, og tenk så glad jeg ville bli da. Hmm... Det var nok ingen særlig smart tankegang det der.

Jeg veide 59,4 kg ved forrige veiing, nå er det to uker jeg har vært under 60-tallet, og jeg er så redd for å ha kommet tilbake dit. Kjenner at jeg ikke har det minste lyst til å veie meg i morgen. Jeg er allerede så skuffet over meg selv, men en ting er den følelsen jeg har inni meg, noe helt annet er å se de harde sifrene på vekten.

Ja, ja. Det var dagens lille hjertesukk fra Lupi. Deilig å få det ut, jeg kan ikke huske å ha hatt det på denne måten før.

Dere hører fra meg igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her kommer min rapport, det går sakte nedover. Er veldig glad for at jeg ikke har gått opp i vekt!

Forrige veiing: 62.7

I dag: 62.5

Livvidde sist: 76,0

Livvidde nå: 76,0

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 24,9

Får bare håpe det fortsetter slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotters, moving! selv om du synes det går sakte, så går det uten tvil den veien det skal gå :) 200 gram i uka er nok når vi ikke skal ned så veldig mange kiloene! dessuten er du en reser til å trene, og muskler veier som kjent mer enn fett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...