Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Jada, da var det veiedag for meg igjen da... Og det gikk som fryktet.

 

Vekt forrige uke: 59,4 kg

Vekt idag: 60,5 kg

 

Fikk ikke målt meg i morges, så det får jeg ta i morgen tidlig (kan jo ikke måle meg nå på kvelden så klart ;))

 

Trimpoeng mål: 7

Trimpoeng oppnådd: 7,4

 

Klarte trimpoengene i hvert fall...

 

Nei, nå er det slutt på klagingen herfra. Fokus er tilbake. I dag har jeg spist bra og forholdsvis lite og har nok kalorier igjen til en kveldsmat. Flott. Og jeg har tatt ordentlig i med treningen, og har fått 2,9 trimpoeng bare i dag. Dette skal bli en god uke. Jeg setter meg et mål om å gå ned det jeg gikk opp denne uken. 1,1 kg, er det litt ambisiøst kanskje? Nei, jeg VIL bli kvitt det ekstra der. Jeg skal prøve alt jeg kan å klare det.

 

Ønsker dere alle en god uke, dere også! (Jeg har jo allerede slått fast at min skal bli det)

 

Og moving, gratulerer med vektnedgang! Ikke dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar
Gjest godte sugen

Supert at du gikk ned "moving". Det er som du sier veldig bra selvom det "bare" var 200 g. Vi må være fornøyd med det når vi nærmer oss målet.

 

"Lupi" det er jo alltid kjedelig å gå opp selvom man vet at det kommer til å skje, men så flott at du har startet uken så bra. Tror absolutt du klarer å gå ned de 1,1 kg denne uken. Det gjelder å holde fokus på denne uken og ikke tenke for mye den foregående. Det er jo så deilig å komme med sine hjertesukk her inne, for selvom man "gremmes" over event. sprekker, så hjelper det å fortelle det til "alle". Man blir ofte litt ekstra skjerpet etter det, og tenker at det skal bli lenge til neste kjempe sprekk.

 

Ha en strålende uke alle sammen, håper på mange fine resultater utover uka. Jeg for min del veier meg jo på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Yes! Ned 0,4 kilo og inn 0,5 cm rundt livet.

 

 

Sist: 60,3

Nå: 59,9

Midjemål sist: 68,5

Midjemål nå: 68

Trimpoeng mål: 9

Trimpoeng: 9

 

 

Det er travelt her på morgenen, så jeg må lese om dere senere. Jeg skulle rapportere i går, men kom meg ikke inn i systemet.

Jeg setter mål om 9 trimpoeng igjen. Jeg er steinhard på å nå målet. Hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg ikke giddet å sprengtrene i helga. For det måtte jeg for å nå opp i 9!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

 

Supert at du har nådd et nytt tall "kikkelione" det er en deilig følelse.

 

Jeg for min del stod stille, og det var helt greit. Har igrunn forbredt meg på deg.

 

I helgen skal jeg på julebord med overnatting, så jeg lurer på om jeg skal driste meg til å ha en uke hvor jeg ikke skriver inn det jeg spiser, men jeg vet ikke helt om jeg "tør". Får tenke litt på det utover dagen, en gang må jo bli den første, men kanskje det er litt for tidlig enda. Har jo 1,4 kg igjen til "drømmevekta".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke hvor du ikke noterer hva du spiser, kan kanskje være lurt det. Det blir jo en slags øvelse på hva som kommer senere. Du vet vel uansett sånn cirka hvor mye du bør spise, og hva. Jeg merker selv at hvis jeg ikke skriver ned hva jeg spiser, så har jeg mye lettere for å tenke "ja, men da er det jo ikke så farlig om jeg tar en porsjon til" - og det er en farlig tankegang! Så det kan sikkert være lurt å venne seg av med å skrive ned alt, og samtidig holde litt fokus på hva man putter i seg.

 

Jeg selv har begynt å av og til ha en dag i uka hvor jeg ikke skriver ned hva jeg spiser. Lengere pauser enn det kan ikke jeg ha, ikke ennå i hvert fall. Det er gjerne søndag jeg ikke noterer ned matinntaket. Og det har gått ganske bra så langt. Men skulle jeg ta en lengere pause enn én dag, vet jeg at jeg ville bli for slapp. Tør ikke å skulle miste oversikten.

 

Lykke til uansett hva du velger, godte sugen!

 

PS: Selv om jeg ikke fører opp maten, så fører jeg alltid opp trimpoengene. Kan jo ikke risikere å gå glipp av et gulleple!

Og det er ikke forbudt å komme inn å hilse på oss her inne selv om du ikke skulle holde nøyaktig regnskap over maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei igjen!

 

Jeg har nå begynt å slakke litt på skrivinga. Jeg veier ikke maten min hver dag. Men jeg gjør som deg, Lupi, fører opp alle trimpoengene! Sist veiing var jeg altså på 50-tallet igjen. Nå må jeg virkelig jobbe for å holde meg der. Jeg vil jo helst ned litt til.

 

Det er en utfordrende tid vi går inn i. Vi får bare dele alle gode tips med hverandre. Jeg er veldig glad i julemarsipan, spesielt med sjokolade på. Nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe en eneste pose før juleuka starter, dvs. 18. desember. Det er en forandring fra tidligere! Det skal jeg holde.

La dere merke til at jeg ikke skulle KJØPE ...? Det er altså lov til å spise hos andre! :)

 

Jeg har klart meg fint tidligere juler ved at jeg har lagt inn hvileskjær på matinntaket. Enkelte dager hos oss er helt rolige dager uten middager og kaffebesøk, og da kjører vi helt straight mat. Det kan gjerne være kyllingwok for min del. Jula er ei fin tid for ekstra trim for meg. Fridagene er jeg gjerne i aktivitet utendørs eller trener inne. Treningssentre stenger jo ikke helt. Så da er det bare å jage på litt ekstra slik at man også kan spise litt mer og mer kaloririkt enn vi gjør ellers i året.

 

Jeg ønsker dere alle en fin avslutning på uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det veiedag igjen, gitt! her er resultatene mine:

 

Vekt sist: 48,8

Vekt nå: 48,5

 

Midjemål sist: 61

Midjemål nå: 60

 

Trimpoeng: 14,5.

 

selv om det bare er 300 gram ned, er jeg veldig fornøyd :) syns ikke det er nødvendig å gå ned mer på ei uke egentlig, bedre å prøve å holde seg der :)

 

teller dere med gange i trimpoengene? alle mine trimpoeng består nemlig av gåturer. går raskt, ca 6 km/t. går til og fra studiestedet hver dag, det er litt over 5 km hver vei. pluss til og fra jobb, og litt ekstra her og der. synes det er så godt å gå, og kan ikke overbelaste ankelen som jeg hadde i betennelse i med jogging og aerobic ennå.. men gleder meg til å starte på treningsstudio igjen snart

 

Da får dere alle ha en fortreffelig dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kine! Så flink du har vært; ned i kilo og centimeter og masse trimpoeng! Bra jobbet!

 

Jeg teller med gange i trimpoengene, selv rolig gange. (Så klart ikke når jeg går rundt i huset og rundt på jobb, men alle gåturer, selv korte, legger jeg inn.) Det er kanskje ikke trening, men det er hverdagsaktivitet, og det er det jo også om å gjøre å ha mye av! En blanding av hardere trening og hverdagsaktivitet et vel det ideelle i følge GR.

 

Er veldig glad i å gå, jeg også, men jeg bor "dessverre" veldig nært alle stedene jeg er til vanlig. Så det er maks et kvarter å gå hver vei... Ja ja, det er jo absolutt ikke noe å klage over det, og det er jo ingen som hindrer meg i å ta en omvei hvis jeg skulle ønske at det var lengre å gå! (Pleier ikke det, altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Vekt sist: 48' date='8

Vekt nå: 48,5

 

Midjemål sist: 61

Midjemål nå: 60

 

Trimpoeng: 14,5.

 

selv om det bare er 300 gram ned, er jeg veldig fornøyd :) syns ikke det er nødvendig å gå ned mer på ei uke egentlig, bedre å prøve å holde seg der :)

 

teller dere med gange i trimpoengene? [/quote']

 

Fin nedgang! 300 gram ner er mer enn hva jeg klarer i snitt denne høsten, ser det ut for.

 

Javisst teller jeg gange! Jeg vet om de som har gått ned mange kilo med trimpoeng KUN fra slik aktivitet! Så stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin nedgang! 300 gram ner er mer enn hva jeg klarer i snitt denne høsten' date=' ser det ut for.

[/quote']

 

men tenk, da, kikkelione, hvis du faktisk hadde gådd ned 300 gram hver eneste uke hele høsten! da hadde det ikke blitt noe igjen av deg, målet ditt var jo 3 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
men tenk' date=' da, kikkelione, hvis du faktisk hadde gådd ned 300 gram hver eneste uke hele høsten! da hadde det ikke blitt noe igjen av deg, målet ditt var jo 3 kilo :)[/quote']

 

Haha, da hadde jeg vært ute herfra kjappere, og så hadde det blitt en kortere tråd, så mye som jeg har skrevet her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke si sånt da, Kikkelione, da blir det jo nesten så jeg ønsker at du ikke når målet ditt! Vil jo ikke "miste" deg herfra!

 

...Men neida, jeg ønsker jo at du, og alle dere andre, og jeg selv, skal nå målene våre, så tråden faktisk kan avsluttes.

 

Men la oss i hvert fall gjøre veien dit så hyggelig og lett for hverandre som vi bare klarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg lurer på om jeg greier å gå ned denne uken, slik som jeg hadde lovet meg selv... Jeg har spist alt for mye både tirsdag og onsdag... Til gjengjeld har jeg vært flink med trimpoengene :). Vi får vente og se til mandag.

 

I går kunne jeg sove til klokken 10, og da er det jo ingen sak! Jeg har nemlig aldri vært av dem som må tvinge i seg frokost (eller noen som helst annen mat, for den saks skyld :)). Det er særlig tidlig på dagen at jeg lett blir sulten, og vil ha mye mat. Men nå har jeg altså funnet løsningen på det! Hehe :) Funker dessverre ikke hver dag. Klokken er 8, og jeg har allerede vært en time på jobb :) Men, men, det er vel ikke så mye vi kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo alle sammen, ville bare ønske dere en riktig god helg!

 

Gratulerer til deg "kine85" så bra at du hadde gått ned.

 

Jeg teller også gange som trim, og bestemte meg for å ikke notere hva jeg spiser denne uken.

 

Med tanke på julen så er jeg også veldig glad i marsipan med sjokoladetrekk, så det blir helt klart en utfordring.

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe en eneste pose før juleuka starter' date=' dvs. 18. desember. (...)Det skal jeg holde.

[/quote']

Med tanke på julen så er jeg også veldig glad i marsipan med sjokoladetrekk' date=' så det blir helt klart en utfordring.[/quote']

Ja, vi elsker marsipan med sjokoladetrekk :)

Men jeg henger meg på Kikkelione! Ingen poser skal kjøpes før 18. desember!

Og jeg gir utfordringen videre til deg, godte sugen. Hva sier du?

 

Hvem andre blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Ja' date=' vi elsker marsipan med sjokoladetrekk :)

Men jeg henger meg på Kikkelione! Ingen poser skal kjøpes før 18. desember!

Og jeg gir utfordringen videre til deg, godte sugen. Hva sier du?

 

Hvem andre blir med?[/quote']

 

Å så tøft at dere hiver dere med! Hvis noen har andre jule-laster enn akkurat marsipan med sjokoladetrekk, så går det an å erklære avholdenhet mot dét i stedet. Jeg tenkte først å sette "ingenting før lillejulaften", men det får være måte på askese. Og "ingenting før 18. desember" betyr ikke nødvendigvis at det MÅ skje da, eller at man må hive i seg en stor pose heller. Men kanskje derimot en LITEN pose ..? :) Det vil uansett være en stor forbedring fra tidligere år at jeg starter sesongen seinere!

 

Nå går det litt sport i å holde seg unna, dvs. la være å kjøpe det som frister mest!

Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sverger avholdenhet til dahls fantastiske julebrus fram til 22.desember. (ja, OI, det var lenge!) da er jeg nemlig ferdig med alle eksamener i år, og skal kose meg :)

er ikke så glad i marsipan, men er gjerne med på den også! blir lettere for meg enn dere, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei! En liten hilsen på lørdan. Jeg var i butikken nettopp. Hvor mye marsipan med sjokoladetrekk er det egentlig mulig å plassere rett foran disken?? :) Jeg måtte snu meg vekk. Jeg tenkte på dere og smilte litt. Når jeg har sagt at jeg ikke skal kjøpe det der før 18. desember, så skal jeg ikke det. Dette kan jeg kontrollere. Jeg kan derimot ikke kontrollere at vekta går ned etter mitt ønskede tempo. Det får heller bli et resultat av at jeg er så sta på ting jeg bestemmer meg for. Husk folkens at vi bestemmer selv for hva vi skal spise! Når vi ser alle måltidene i uka er det de færreste der vi synes vi må spise for å "ta hensyn, ikke såre, ikke få kommentarer" osv.

 

Jeg ser at det virkelig hjelper å sette mål om trimpoeng. Staheten min får meg til å stå på. Dermed kan jeg skrive under på at vektklubbens diskusjonsforum er motiverende!

 

I butikken tenkte jeg på at det må være et tips å gjøre skikkelig storhandel i stedet for alle de små turene jeg tar på Rema. Fristelsene blir færre. Tips til andre, kanskje?

 

Noen synes helgene er verst. Som regel er det ikke større utfordring enn andre dager. Jeg sover litt lengre og jeg sparer noen kalorier slik at jeg kan kose meg med litt ekstra mat, godteri eller knask på kvelden.

 

Og nå skal jeg ut å gå!

 

Jeg er tilbake med tallene mandags morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Forrige veiing: 59,9

I dag: 59,6

Midjemål sist: 68

Midjemål nå: 68

Trimpoeng mål: 9

Trimpoeng: 9,5

 

God mandags morgen! Det ble 0,3 ned! :) Det er jeg veldig fornøyd med. Jeg gikk jo ned 0,4 sist, og er slettes ikke vant med å gå ned "såpass" to uker på rad.

 

Tre av dagene har jeg ikke veid maten, men de andre fire er jeg nøyaktig som før. Jeg smakte på julemarsipanen dagen før jeg erklærte at jeg ikke skulle kjøpe sånt selv før den 18. desember. Jeg vet at jeg har noe veldig godt i vente! :)

 

Med ønsker om motiverende veieresultater og en flott dag

 

Kikkelione

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, etter en uke full av familieselskaper med kringle og snitter og maaaasse mat jeg ikke klarte å slippe unna måtte det gå gale veien.

 

Ser ikke ut til at jeg kommer meg ut av denne tråden med det første!

 

Forrige veiing: 62.5

I dag: 62.9

Livvidde sist: 76,0

Livvidde nå: 76,0

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 25,3

 

Gratulerer, klikkelione!! Moro at det går riktig vei. Støtter deg veldig i strategien med marsipanbrødene!!

 

Min store utfordring i mnd fremover er 3-4 julebord. Lurer veldig på hvordan jeg skal komme frem til jula og samtidig komme ned på 61-tallet.

 

Får gruble videre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Huff' date=' etter en uke full av familieselskaper med kringle og snitter og maaaasse mat jeg ikke klarte å slippe unna måtte det gå gale veien.

Min store utfordring i mnd fremover er 3-4 julebord.

.[/quote']

 

Som man reder, ligger man. :) Kan det være en trøst at du visste hvilken vei det bar? Det er verre, synes jeg, de gangene jeg har vært flink og likevel går opp! Andre ganger vet man bare at uka gikk skeis.

 

Du har en utfordring med 3-4 julebord. Kan første steg være at det blir 3 og ikke 4 julebord? Du får velge ett av de tre gjenstående som selve UTSKEIELSEN og de andre to som julebord i lettvarianten, både hva mat - og evt. alkoholinntak angår. Jeg vil anbefale at du bestemmer deg veldig på forhånd. Dette klarer du! Du styrer julebordsskuta.

 

Du har fantastisk mange trimpoeng. 25,3 sist. Har du tenkt å tore å prøve på færre trimpoeng eller eventuelt mer mat? Jeg tenkte på deg da jeg leste svar i et nettmøte Jeanette Roede hadde i slutten av oktober. Da anbefalte hun 1800 kcal på en som hadde "så mye" som 10-14 trimpoeng. Du kan jo fort ha det dobbelte i poeng.

 

Jeg bestemte meg nå for å prøve en uke med 1600 kcal. Jeg har ligget på rundt 1400 en stund. Målet er 9 trimpoeng. Så får vi se ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Helt enig med deg der, tenkte å prøve å finne ut hva de serverer på disse julebordene og så bestemme meg på forhånd. Må bare psyke meg opp og gjennomføre det.

 

Jeg merker godt at jeg trener mye, det er helt fantastisk og merke at jeg har fått mer muskler og at jeg klarer å løfte tungt, samt tåler mye fysisk stress! Er gira på å trene mye.

 

Når det gjelder matinntak prøver jeg å ligge på ca 1900 om dagen. Tror det er riktig å ligge på litt mer når jeg trener så mye. 1600 er for lite, det merker jeg! De dagene jeg spiser så lite går jeg rundt og er småsulten hele tiden. Jeg ligger ikke slavisk på 1900 om dagen. Jeg går fra 1750- 2100 ettersom hva jeg gjør de ulike dagene. Mulig det er med på å gjøre vekta mer ustabil.

 

Det er mulig jeg burde ha spurt noen direkte om hva slags kostnivå en bør ligge på når en trener så mye som meg, samt hva som ville skjedd dersom jeg hadde gått ned i antall trimpoeng. Føler meg på gyngende grunn her, har erfart før å gå opp i vekt når jeg kutter ned på trimpoeng. Ønsker jo ikke akkurat det heller. Vet dere om noen jeg kan spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte målet mitt, og mer til! :)

Som dere kanskje husker, gikk jeg opp 1,1 kg forrige uke, fra 59,4 kg til 60,5 kg, og satte meg et mål om å gå ned like mye som jeg gikk opp den uken, altså å havne på 59,4 kg igjen. Har vært kjempestreng denne uken, i hvert fall siste halvdel av del, og i dag var det så godt å se resultatene!

 

Vekt forrige uke: 60,5 kg

Vekt idag: 59,1 kg

 

Midjemål sist: 79 cm

Midjemål nå: 77,5 cm

 

Trimpoeng mål: 7

Trimpoeng oppnådd: 10

 

Hurra! Jeg har aldri veid mindre! Jeg har aldri hatt mindre midjemål! Og jeg har aldri hatt fler trimpoeng! Dette er gøy!

(Med "aldri" menes etter at jeg startet her :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...