Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione

Phu!

 

Jeg er 0,1 kg tyngre enn for en uke siden, og har beholdt midjemålet.

Ergo:

 

59,7 kilo

68 cm rundt livet

9 trimpoeng klarte jeg

og er fremdeles

170 cm høy :)

 

Jeg tror jeg fikk i meg kalorerier så det holdt i forrige uke. Det tok av frem mot helgen. Jeg hanket meg litt inn med 1600 på lørdag og 1350 i går.

 

Målet for kommende uke er 7 trimpoeng. Jeg må være realistisk og sette færre enn vanlig, fordi det skjer så mye annet.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro!!!!

 

Forrige veiing: 62.9

I dag: 62.0

Livvidde sist: 76,0

Livvidde nå: 75,5

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 24,4

 

Gratulerer, klikkelione! Å holde seg er en bra jobb, særlig i disse tider.

 

Det er åpenbart når jeg ser på vektutviklingen at det på mystisk vis kommer en ekstra kg hver 4 uke. PMS er skumle saker for psyken. Blir jo så deppa av å se på vekten den uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

 

Så bra 0,1 kg opp er jo ingen ting "kikkelione" og du da "moving" ned 0,9 kg er jo supert.

 

"Lupi" det er nesten "deilig" å lese om deg, det er akkurat som å lese om meg selv. Etter forrige uke, trodde jeg virkelig at denne uken skulle gå bra, men det varte jo bare fra ons-tors. Fre-søn ble det nok en gang alt for mye godt og snacks. Jeg har heller ikke noen god forklaring på hvorfor dette skjer, selvom vi er selvforskyldt er det jammen meg irriterens. Nå har den ekle valken kommet litt tilbake over bukselinningen. Hadde en runde med meg selv igår kveld og fant ut at jeg SKAL klare å være ganske nær målet mitt til julaften, det er faktiske fire uker til og det bør jeg da sannelig klare.

 

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Den eneste trøsten er at mormor har en utrolig god klem + at maten hennes er suverent god!! :)

 

Jeg måtte le av din historie fra mormorbesøket. Og så var det en så fantastisk herlig slutt, som sier litt om hva som er viktig i livet!

 

Flott nedgang, både i gram og litt i cm også. Veldig bra på ei uke med julebord og besøk hos noen som ville fóre deg! Jeg har to sosiale utskeielser før neste veiing, men de skal bare komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen av dere som har gått grete roedekurs annet enn å sitte her på vektklubben? Jeg har vanskelig for å finne motivasjon til å spise 1200 sunne kalorier hver dag, det ender oftest med at det blir 7-800 sunne kalorier, og så is og dessert resten av kvelden. Jeg føler at jeg umulig kan gå end noe hvis jeg skal spise så mye? noen som tenker det samme? noen som vet hva grete roede sier om det? :)

 

men ser jo at i de andre forumene skriver folk at de først merket nedgang når de begynte å spise mere..

 

hm.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med datamaskinen min for tiden, får derfor ikke logget inn her så ofte som jeg pleier... Fryktelig irriterende.

 

Veiingen i går gikk ikke like ille som forventet, litt opp, så klart, men jeg holder meg faktisk fremdeles under det magiske 60-tallet :eek: (så vidt det er!)

 

Vekt forrige uke: 59,2 kg

Vekt i går: 59,9 kg

 

Midjemål sist: 77,5 cm

I går: 79 cm

 

Trimpoengene gikk det heller dårlig med, husker ikke akkurat hvor mange (eller hvor få, burde jeg vel heller si :) )

 

Ikke topp-topp tall dette her, men det var i aller høyeste grad selvforskyldt og veldig ventet, så jeg er ikke spesielt skuffet. Heller lettet over at skaden ikke var større!

 

Uken som kommer nå blir krevende. Ikke matmessig sett (ingen julebord e.l. :)), men det blir fryktelig hektisk. Setter derfor ingen mål om trimpoeng. Alt jeg evt. får til, får komme som en bonus.

 

:) Kikkelione og moving, gratulerer med flotte resultater i går!

 

Rekker dessverre ikke å skrive mer nå, men prøver å komme tilbake senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
er det noen av dere som har gått grete roedekurs annet enn å sitte her på vektklubben? Jeg har vanskelig for å finne motivasjon til å spise 1200 sunne kalorier hver dag' date=' det ender oftest med at det blir 7-800 sunne kalorier, og så is og dessert resten av kvelden. Jeg føler at jeg umulig kan gå end noe hvis jeg skal spise så mye? noen som tenker det samme? noen som vet hva grete roede sier om det? :)

 

men ser jo at i de andre forumene skriver folk at de først merket nedgang når de begynte å spise mere..

 

hm.. :)[/quote']

Jeg gikk Grete Roede for maaange år siden, og da skulle vi spise mindre enn i dag. Jeg vet ikke hvordan jeg skal motivere deg til å spise 4-500 flere sunne kcal. Det har aldri vært mitt problem å fylle kvoten min med vanlig mat. På den ene siden er 1200 kcal 1200 kcal uansett hvordan de er kommet inn. På den andre siden får du ikke et balansert og tilstrekkelig næringsrikt kosthold hvis du ikke fyller dem med stort sett sunn mat. Du skal også fordele måltidene utover dagen. Vi har kosemerker til å skeie ut med. Det er fordi vi skal kunne spise "hva som helst", men noe må være i små doser, og vi må lære oss hva som stjeler kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine resultater, men trolig skyldes nedgangen at jeg var helt dehydrert da jeg sto opp i morrest.. :)

 

vekt sist: 48.3

vekt nå: 47,7

 

midje sist: 61

midje nå: 60

 

får ikke trimma så mye for tida, eksamenslesing tar all tid. men spiser ikke så mye, heller, rekker det ikke :)

 

ha en fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jaja, Lupi, holder du deg under 60-tallet ennå, tror du..?

 

Kine85, du må huske at hjernen fungerer best hvis du har nok og riktig mat i skrotten! Lykke til med eksamen, da.

 

Siden sist har jeg overlevd et julebord. Det var utrolig morsomt. Vi får se i morgen hva vekta sier. Æsj, jeg så en artikkel i VG i dag med bilde av to juletallerkener. Den ene ga 2200 kcal, og den andre omtrent halvparten. Men det er MYE uansett! Jeg lærte vel at man bare må holde seg unna såssisser og ikke minst medisterkaker.

 

Jeg holder meg definitivt unna marsipanfristelsene mine så langt, og det er jeg veldig fornøyd med!

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Riktig vei på vekta, moving, det liker vi! Uforklarlige endringer på midjemål tillegges ikke for stor vekt før det skjer to uker på rad. HA! Jeg tenker den satt, jeg!

 

På min første julebordsuke gikk jeg ned 0,3 kilo og en halv cm rundt livet. Jeg er imponert! Særlig fordi jeg har veid maten bare én dag denne uka. Så mye har jeg ikke sluppet meg løs siden jeg startet i høst (minus ferien)

 

59,7 kilo sist

59,4 nå

 

68 cm rundt livet sist

67,5 nå

 

7 trimpoeng var målet

9 klarte jeg

 

Flink jente! Denne uka er det tre sosiale utskeielser. Voldsomt som man skal markere at et år går mot slutten, gitt! God planlegging er halve måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg kaster meg på bølgen med de gode resultatene!

 

Vekt sist: 59,9 kg

Vekt idag: 59,2 kg

 

Midjemål sist: 79 cm

Midjemål idag: 79 cm

 

Trimpoeng mål: 0

Trimpoeng: 6,6 :eek:

 

Og det på en uke hvor jeg ikke hadde regnet med nedgang i det hele tatt! Forrige uke bestemte jeg meg for å være glad om jeg klarte å holde vekten denne uken. I tillegg har jeg ikke hatt full oversikt over antall kalorier til en hver tid, siden datamaskinen hjemme ikke fungerer som den skal, og jeg ikke gidder å regne ut alt for hånd. Men en god vind har visst blåst over oss denne uken, jenter ;)

 

Nå gleder jeg meg til uken som kommer. Stress og mas skulle være over for denne gang, og jeg kommer til å ha rikelig med tid til å trene og lage god og sunn mat. Setter meg derfor et mål om 11 trimpoeng. Oj... så mange har jeg aldri hatt før. Men en gang må jo bli den første, eller hva? Kjeft på meg hvis jeg ikke greier det. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Oi, her går det unna, jenter! Nå må vi bare klare å være standhaftige og kooooose oss, men med vettet i behold.

 

Jeg glemte å sette mål om trimpoeng. Men tanke på at jeg får hele tre utskeielser før neste veiing, er jeg nødt til trimme veldig. Det ser ut til at jeg kun får tid til å feste & trene denne uka! ;) Jeg har tatt kraftig i allerede i dag og har karret til meg hele 5 trimpoeng på en dag. Nå skal jeg virkelig kjøre på. Jeg gjør som deg Lupi; presser meg selv til ekstra aktivitet. Dermed setter jeg som mål at jeg skal ha ... 18 trimpoeng! Det er voldsomt mye for meg, men formelen for suksess er vel at når det blir mer mat (og alkohol), så må det mer trim til for å gå i balanse. Rett, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

 

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, men du verden så flinke dere er moving, kine85, kikkelione og lupi. GRATULERER ALLE SAMMEN!

 

Etter super oppgangen min har jeg kun gått ned 0,6 av de 2,2 jeg gikk opp. Denne uken tror jeg nedgangen skulle vært større, men jeg ga blod forrige uke og da må jeg gå på jerntab. i 10 dager. Det resulterer i at jeg ikke får gått "ordentlig" på do. Ikke helt forstoppelse, men nesten.

 

Fortsett å vær like flinke jenter!

 

Ha en super uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette ble en tung uke. Har hoppet over treningen mandag og i går. Var bare helt utslitt og orket ikke tanken på å trene. Lurer veldig på hvordan det skal gå ut uken, og neste uke om dette fortsetter.

 

Skal få det moro med å få til 20 trimpoeng som jeg pleier.

 

Er ikke syk, men har vært så slapp og har mistet all motivasjon. Det er så irriterende. Tydelig at jeg er sliten etter en intens høst.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan komme meg over dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Huff' date=' dette ble en tung uke. Har hoppet over treningen mandag og i går. Var bare helt utslitt og orket ikke tanken på å trene. Lurer veldig på hvordan det skal gå ut uken, og neste uke om dette fortsetter.

 

Skal få det moro med å få til 20 trimpoeng som jeg pleier.

 

Er ikke syk, men har vært så slapp og har mistet all motivasjon. Det er så irriterende. Tydelig at jeg er sliten etter en intens høst.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan komme meg over dette??[/quote']

 

Hei! Sånn har vi det alle i blant! Det er ikke noe i veien med deg!

 

Jeg tror du først og fremst bør sørge for at det er riktig balanse mellom matinntak og trim. Derfor bør du vel også redusere litt på inntaket i forhold til når du trimmer en del mer. Da trenger ikke dette bli så ille, serru.

 

Du kan for eksempel legge deg ned og vente til dette går over. Faktisk. Dette skjer likevel ikke mange dager i et år med 365 dager. Eller du kan:

være god mot deg selv! Og det skal du gjøre med noe annet enn mat.

- Kjøp deg noe å pynte deg med

- Gå til aromaterapi eller

- fotbehandling

- dyprens

- massasje, whatever, bare det er noe du ikke gjør så ofte, og som vil gjøre deg fysisk godt.

- Bestill deg en reise, en teaterforestilling, et eller annet morsomt som skal skje i januar, som er en ni-trist måned for mange av oss. Så kan du glede deg til det.

- Overrask noen som betyr noe for deg, FØR jul. Nå! Her må du være kreativ. Kanskje dere kan gå på spa eller noe sånt sammen? Gjøre juleforberedelser i lag? Trimme? Danse? Du må i alle fall ta initiativet og ordne alt, slik at vedkommede får det servert på et fat. Det blir populært!

- Besøk noen du ikke har møtt på leeeenge. Nå!

- Ta på deg et plagg som strammet tidligere i høst. Smil og legg det bort.

- Prøv en ny treningsform. Gi den en sjanse. Ikke rart vi blir lei av samme type trim når vi er så spreke og gjør det så ofte. Vi må fornye oss!

 

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg begynner å bli ordentlig glad i deg, selv om jeg ikke kjenner deg!

 

Du sa akkurat det jeg trengte å høre! Så utrolig gode tips! Tror til og med jeg skal følge et par av dem!!

 

Jeg tvang meg selv til svømmehallen idag og unnet meg solarium også! Deilig, det gikk utrolig sakte idag, men kom igjennom. Veldig god følelse nå!

 

Skal på julebord med jobben imorgen, så får satse på litt ekstra dansing- blir trim av sånt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Så fint å høre, ååå, nå ble jeg veldig glad! Det er godt å besøke tråden(e) her og få litt inspirasjon av dere. Jeg kjenner meg igjen, jeg ler og jeg tenker over det dere skriver. Rart, vi deler noen utfordringer og betyr noe for hverandre, men er samtidig ukjente! Herlige bekjentskaper som jeg tenker på rett som det er!

 

Dansing er god trim. Etter helga får vi se om vi skal innføre julebord hele året, slik du sa etter at vi klarte oss så bra sist, moving! Jeg har samme utfordring som deg.

 

God helg alle der ute! Jeg stikker nok innom igjen før veiing mandags morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke veid meg igår, sov hos kjæresten min uten vekt ;) men det ble idag!

 

vekt sist: 47.7

vekt nå: 46.7 (fikk helt hakaslepp når jeg gikk på vekta, skjønner faktisk INGEN ting?!)

 

midje sist: 60

midje nå: 59

 

nå har jeg nådd ei vekt jeg trives med, målet får bli å holde seg der. rundt 47 kg. så jeg fortsetter nok å bli på tråden her en stund, tror nemlig ikke det blir så enkelt. er jo snart jul :)

 

kikkelione, herlige tips til umotiverte sjeler, hva skulle vi gjort uten deg! :) og moving, du kommer over denne kneika, det er jeg helt sikker på. bare vær god mot deg selv ei stund. og så kan du jo begynne å glede deg over at det snart er jul? sette deg ned med en god kopp te å skrive julekort, for eksempel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke veid meg igår' date=' sov hos kjæresten min uten vekt ;) men det ble idag!

 

vekt sist: 47.7

vekt nå: 46.7 (fikk helt hakaslepp når jeg gikk på vekta, skjønner faktisk INGEN ting?!)

 

midje sist: 60

midje nå: 59

 

nå har jeg nådd ei vekt jeg trives med, målet får bli å holde seg der. rundt 47 kg. så jeg fortsetter nok å bli på tråden her en stund, tror nemlig ikke det blir så enkelt. er jo snart jul :)

 

kikkelione, herlige tips til umotiverte sjeler, hva skulle vi gjort uten deg! :) og moving, du kommer over denne kneika, det er jeg helt sikker på. bare vær god mot deg selv ei stund. og så kan du jo begynne å glede deg over at det snart er jul? sette deg ned med en god kopp te å skrive julekort, for eksempel? :)[/quote']

 

Kjære Kine85...

Unnskyld at jeg blander meg... men: 47 kg????? Skrev du ikke at du er over 1.70? Ble litt svett da jeg så dette, for enten er du supermodell og går catwalken hver dag, eller så må du da være TYNN???? Hvorfor slanker du deg? Vet at jeg absolutt ikke har noe med dette å gjøre, men regner med at jeg er gammel nok til å være din mor. Og hadde jeg hatt ei herlig jente, som jeg merker at du er gjennom det du skriver, ville jeg vært bekymra for henne ved denne vekta som du er på nå.

 

Please, ikke ta dette ille opp. Kanskje har jeg misforstått?? Kanskje du er frisk og spretten og naturlig komfortabel med denne vekta? Jeg har imidlertid hatt to gode venninner som har fått livet sitt helt ødelagt, de ble aldri skikkelig friske igjen, fordi de fikk den skrekkelige sykdommen anoreksia. Dette skjedde i oldtiden da vi gikk på ungdomsskolen, og ingen kjente enda til denne sykdommen.

 

Fortsatt går den ene der, uten mensen, med sprøtt og ødelagt hår, noen av de indre organene fungerer bare ikke, de er ødelagte for bestandig. Og det hele begynte fordi de gjerne ville være mer populære blant gutta. Jeg blir så sint når jeg tenker på det..

 

Jeg ønsker deg i alle fall alt godt. Og som sagt: Sorry at jeg blander meg.

 

Vennlig hilsen nystart07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er godt vi har deltakere som følger med. Anoreksi er en alvorlig diagnose.

 

Men her har det skjedd en feil.

 

Vår gode venninne Kine85 er ikke mer en 1,50 høy. Derav vekten :)

 

Når det er sagt, så utrolig bra at du har funnet et vekt du er fornøyd med. Og om du klarer å holde den gjennom jula blir jeg imponert ;)

 

Siste nytt vedrørende mitt lille energifall! klarte å trene idag morres også. Hvis jeg klarer en runde imorgen også så klarer jeg kanskje 20 poeng denne uka! Da bør jeg kunne være stolt av meg selv (selv om vekta går opp) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er godt vi har deltakere som følger med. Anoreksi er en alvorlig diagnose.

 

Men her har det skjedd en feil.

 

Vår gode venninne Kine85 er ikke mer en 1' date='50 høy. Derav vekten :)

 

Når det er sagt, så utrolig bra at du har funnet et vekt du er fornøyd med. Og om du klarer å holde den gjennom jula blir jeg imponert ;)

 

Siste nytt vedrørende mitt lille energifall! klarte å trene idag morres også. Hvis jeg klarer en runde imorgen også så klarer jeg kanskje 20 poeng denne uka! Da bør jeg kunne være stolt av meg selv (selv om vekta går opp) :)[/quote']

 

 

...så bra! Nå ble jeg glad. Lykke til med innsatsen videre! *relief...*

 

mvh

nystart07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...