Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!

Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

neida, jeg er nok, som moving antyder, langt ifra anorektisk ;) men det er flott at du bryr deg, nystart, og hadde situasjonen vært som du trodde, hadde du også absolutt hatt all rett til å blande deg inn! ingen på 170 cm og 47 kg har godt av å tenke på å slanke seg. vektklubben hadde da vært en kostholdsklubb i helt feil ende av skalaen. det er fint å se at vi har våkne lesere her!

moving: så bra at du har holdt motet oppe og trent! jeg er imponert over deg :) synes forøvrig dine 20 trimpoeng i uka er en bragd i seg selv! du er flink, og en inspirasjonsfaktor i alle fall for meg :) klarer du, så skal jammen meg jeg også klare.. du skjønner tankegangen? :) og til det du skreiv om å klare å holde vekta i jula: ja, jeg må også innrømme at jeg imponerer med selv om jeg holder den vekta gjennom all julematen..!

ha ei fortsatt fin helg, jenter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione

Hallo!

Så fint at folk bryr seg, da! :) Kine85, det er NÅ det blir utfordrende for alvor tror jeg. Målet er nådd, og attpåtil i disse dagene før jul! Hold deg her hos oss! ;)

Jeg er ute å kjøre, det kjenner jeg. Jeg har hatt utfordringer så det holder denne uka. Mer mat, fet mat, uvant mat, alkohol, og veldig godt, da! Jeg prøver å leve stort sett uten uten å veie maten nå, har holdt på sånn et par uker, men nå skal jeg ta en dag med kontroll igjen. Lørdag eller ei, i dag skal jeg ha maks 1500 kcal, har jeg bestemt. Det kaller jeg å holde fokus!

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for ordene Kine85. Det hjelper å ha støttespillere!

Klikkelione, jeg skjønner din usikkerhet og frustrasjon, men ta det som en liten øvelse. Dette er en unik måte å bli kjent med kroppen sin på. Man lærer mer om yttergrensene for hvor mye vi kan spise, samt at vi lærer at dette med julematen er noe som går over og at det vil stabilisere seg etter jul.

Jeg regner med at jeg hvertfall går opp 1-2 kg til jul, men jeg skal ta det som en øvelse, og holde treningen ved like. Så blir det spennende å se hvor fort jeg går ned etter jul når jeg går tilbake til mitt vanlige kosthold ;)

Ønsker dere alle en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff... jeg og kjæresten delte en 450 grams potetgullpose igår, i tillegg til at vi spiste sjokoladekake... tror trygt det kan kalles en enorm utskeielse ;) må nok leve nøkternt idag, gitt! ja, kikkelione, som du sier; det er nok nå det blir vanskelig! er så lett å tenke at "nå har jeg nådd målet mitt, DA er det ikke så farlig hva jeg spiser". men jeg vil jo ikke gå opp til den samme vekta som jeg starta på igjen?! fy, Kine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Kine85, vil det hjelpe deg at min utskeielse var verre? Jeg ser at jeg skrev at jeg ikke skulle over 1500 kcal i går. Fasiten ble "ganget med to". Det kom besøk med fristelser, og jeg lot humla suse.

Jeg må nok ha kommet meg over på 60-tallet igjen nå, kan ikke skjønne annet, men det vil morgendagen vise.

På Grete Roede-kurs for mange år siden skulle jeg ligge på et daglig inntak på 1150-1250 kcal i gjennomsnitt pr. dag. Da var jeg attpåtil 15 kilo tyngre enn i dag! Jeg ser også at jeg var 24 cm mer rundt livet (ER DET MULIG?! Kanskje Kikkelione skal være fornøyd i dag?)

Men poenget mitt var egentlig at jeg tror jeg spiser for mye til å få en nedgang. Så tregt som dette har gått, så kan jeg ikke forstå annet. Jeg er i alle fall villig til å prøve færre kalorier, men selvfølgelig passe godt på forbrenningen!

En slik erkjennelse før jul er selvfølgelig en kjempeutfordring. Skal jeg vente? Niks. Jeg har dager der dette skal være mulig, så da prøver jeg det de dagene jeg kan veie. Det står andre 4 dager med juleluncher foran meg de neste to ukene. Dessverre er ikke alle slik at du kan plukke maten din selv. En fest blir det også.

Moving, nå skal jeg utfordre deg litt. Er det virkelig "greit" å gå opp 2 kilo i jula? Hvis jeg går opp 2 nå, så har jo mesteparten av arbeidet mitt for å gå ned i høst vært forgjeves. Nei, jeg skal ikke opp. Det er dager i jula da jeg skal kose meg med ribbe, pinnekjøtt og kalkun med alskens tilbehør. Så har jeg også dager der jeg virkelig kan hente meg inn igjen, og jeg har god tid til trim.

Greit nok at det sies at det viktige er det du spiser mellom nyttår og jul, ikke jul og nyttår. Vel ...

Her offentliggjør jeg et mål: Jeg skal ha lik vekt mandag den 18. desember og mandag den 8. januar. Jeg tenkte først å si "mandag den 1. januar", men det får være måte på.

Moving, og alle andre, er dere med på den, eller? Eller skal dere godta at dere går opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet innom her nå... Men det er hyggelig å komme tilbake og se at tråden har vært så aktiv!

jeg tror jeg spiser for mye til å få en nedgang. Så tregt som dette har gått' date=' så kan jeg ikke forstå annet. Jeg er i alle fall villig til å prøve færre kalorier, men selvfølgelig passe godt på forbrenningen![/quote']

Kan sikkert være lurt det, Kikkelione. Det er i hvertfall min erfaring at de gangene jeg har gått ned, er når jeg har klart å holde meg på et forholdsvis lavt kaloriinntak uken før. Du trenger jo ikke å redusere med så mye. Prøver du ikke å ligge på 1300 kcal til vanlig? Hva med å gå ned til 1250 og se hvordan det går? Det gjør jo faktisk et utslag i ukesregnskapet det...

Kine, så herlig at du er nede på trivselsvekta di! Du har vært kjempeflink som har greid å komme deg dit! Men ja, utfordringene er vel ikke over ennå likevel...

Moving, du er jo bare helt utrolig. For det første pga. alle de trimpoengene som du sanker inn, uke etter uke. For det andre pga. at du greier å dra deg ut og trene, selv når du er umotivert og lei. Jeg er og forblir mektig imponert over deg.

Det blir spennende å se hvordan det går med oss imorgen. Jeg har hatt noen utskeielser matmessig, jeg også, men mellom dem har jeg spist som jeg skal... Lurer bare på hvor stort utslag de utskeielsene gjør... Uansett har jeg vært rekordflink til å trene denne uka! Bare vent og se til i morgen hvor mange trimpoeng jeg har!

Her offentliggjør jeg et mål: Jeg skal ha lik vekt mandag den 18. desember og mandag den 8. januar. Jeg tenkte først å si "mandag den 1. januar"' date=' men det får være måte på.

Moving, og alle andre, er dere med på den, eller? Eller skal dere godta at dere går opp? [/quote']

Jeg er med! Det skal jeg klare. Særlig siden det er 8. januar, og ikke 1.! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moving, du er jo bare helt utrolig. For det første pga. alle de trimpoengene som du sanker inn, uke etter uke. For det andre pga. at du greier å dra deg ut og trene, selv når du er umotivert og lei. Jeg er og forblir mektig imponert over deg.

Jeg er med! Det skal jeg klare. Særlig siden det er 8. januar, og ikke 1.! ;)

Hehe, jeg har grublet og grublet, men støtter Lupi! Så skal prøve jeg også. Men tar forbehold på energien i kroppen og om jeg orker å trene 5 ganger i uka i jula :)

Takk for ros, jeg må jo si at jeg gir meg over! Det er tydelig at selv om jeg har vært slapp så har kroppen min jobba på høygir. Det ser du på resultatene....

Forrige veiing: 61.7

I dag: 60.9

Livvidde sist: 77 (må ha målt feil, eller luft i magen)

Livvidde nå: 75

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 21,3

Er veldig fornøyd med denne utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte resultater, moving! Så bra!

Jeg må innrømme at jeg er littegranne skuffet over mine egne resultater. Synes at jeg har vært så flink denne uken, og så får jeg på en måte ikke noe ordentlig "belønning" for det... Men, men. Det er på ingen måte veldig nedslående resultater:

Vekt forrige uke: 59,2 kg

Vekt idag: 59,2 kg

Midjemål forrige uke: 79 cm

Midjemål idag: 78,5 cm

Trimpoeng mål: 11

Trimpoeng:19!!!! :)

Er ikke helt sikker på den halve centimeteren ned rundt midjen, altså. Vanskelig å få det nøyaktig, det ermulig det heller skulle stått 79 cm. Men det så ut som det i alle fall var LITT ned siden sist, så jeg fører opp en halv cm, jeg. Litt lønn vil jeg tross alt ha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lupi og moving... KJEMPEBRA :)

merker at det er vanskelig å holde seg unna fristelser i disse dager.. kroppen (søtmonsteret) hyler etter noe godt etter middag hver eneste dag, og det er ikke lett å holde seg unna!

jeg har fundert litt på et vektmål jeg har brukt litt... midje/hofteratio (eller noe sånt). og jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt irritert på det målet! det går ut på å dele midjemål på hoftemål, og det er usunt å ha over 0.8 som resultat. jeg hadde 0,8 før slankingen begynte, og jeg har fortsatt 0,8. (midje 60 delt på hofter 74,5) dette vil med andre ord si at jeg ligger helt i grenseland for hva som er usunt, og det vil jeg jo ikke! er målet at midja skal bli mindre? eller skal jeg få breiere hofter for å kompensere :) har i alle fall et mål der som jeg vil nå; jeg vil ikke ha usunt tykk midje ;) hvordan ligger dere andre an der? har dere hørt om målet før, bruker dere det?

natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Opp fra 59,4 til 60,1 kilo.

Samme midjemål 67,5 hvis jeg strammer bare litt. Og det gjør jeg på trass.

Trimpoeng: Hele 18. Veldig bra.

Fordi jeg har vært sur en hel dag har jeg ødelagt den med å spise som om jeg ikke hadde hode. Men nå kutter jeg to sosiale happeninger med julemat denne uka. Hvite løgner går helt fint.

Nå har jeg brukt tre måneder med 2,1 kilo ned som resultat. Elendig. Derfor går jeg ned på kcal-inntaket i tråd med den gamle GR-skolen, i alle fall de dagene jeg har mulighet til å kontrollere inntaket. Det er fire dager av det som er igjen denne uka. Det blir hardt, men nå må jeg snart se resultater hvis jeg ikke skal gi opp. Gir jeg opp nå, er det vel på det verst tenkelige tidspunktet på året.

Gratulerer til dere som er så flinke. Og takk til dere som er så sporty at dere tar min utfordring 18. desember - 8. januar.

Mål om trimpoeng denne uka er 14. Det blir også hardt å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skjønner godt at du er sur, men dette er en vanskelig tid, så mange fristelser og så mye rot i hverdagen som ødelegger det vi måtte klare å bygge opp av gode rutiner.

Grattis med trimpoengene :)

Gjør ditt beste, husk at det er mørkt, stressende, kroppene våre er slitne. Er ikke unaturlig at kroppen reagerer annerledes enn den pleier.

Vet ikke om det var noen trøst ;) Stå på, gjør ditt beste! Min erfaring er at de hoppene opp i vekt stabiliserer seg så snart man spiser vanlig igjen :)

Forøvrig anbefaler jeg dere alle å skaffe dere et håndarbeid før jul. Ikke lett å stikke og spise delfiakake samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hehe, artig oppfordring på slutten der, du moving. Godt med litt humor/galgenhumor.

Det dårlige humøret i går ble avløst av en fandenivoldsk innstilling i dag. Er fornøyd med å ha droppet en julematsfristelse. Det ble brød med skinkepålegg hjemme hos meg selv i stedet. Jeg er sosial så det holder ellers, trenger ikke en juletallerken til et par tusen kcal for å være dét.

I dag stod jeg med julemarsipan i hendene. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe den sånn at den lå klar til den 18., som er dagen da jeg kan smake slikt. Men jeg la den tilbake! Herregud, kjøpe på en tirsdag når den ikke skal spises før mandag! Jeg går jo forbi butikker hver eneste dag. Den hadde antakelig bare ropt på meg nesten en hel uke.

I dag blir det 1190 kcal. Se dét, ja. Flink jente. 3 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke lett å spise marsipan med strikketøy i hendene :)

Ville bare skryte litt av meg selv. Var med på 90 minutters sykkeltime på SATS i går ;) Det gikk veldig bra til tross for energifallet forrige uke!! Håper det går oppover igjen nå!!

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Phu! Da er jeg ferdig med julematen for denne uka. Nå er det bare en fest igjen, men der blir det mer drikke enn det blir mat, haha. I tillegg er det vel noen tullinger som tror de må dele all julebaksten sin med kollegaene sine, samt gode idéer om spontan julelunch på by'n. Jeg vil ikke!!! ;)

Jeg trimmer så en gal sånn at jeg skal jevne ut denne julematen, og klarte hele 5 trimpoeng bare i dag.

Bortsett fra dagen med fest, kan jeg altså ha tre dager med full kontroll før neste veiing. Jeg går ned til en reduksjon på 800 kcal i forhold til daglig forbruk. Mitt håp er at jeg skal gå ned minst 0,2, sånn at jeg er under 60 igjen. Heia meg, heia meg!

Og heia dere andre som trimmer og holder fokus på mat & drikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin oppfordring om strikketøy, kanskje holder det fingrene borte fra kakene, ja ;) men jeg har en fin evne til å kunne legge fra meg håndarbeidet hvis det skulle trengs, hehe.

idag var det veiedag igjen. fant ikke målebåndet, men vekta stod som vanlig klar på badet

vekt sist: 46,7

vekt idag: 46,7

ingenting opp i alle fall, utrolig med tanke på store utskeielser i helga, og sjokoladekake hver eneste dag (rester..)

det blir uansett harde uker. var i familieselskap sist uke, fikk negative kommentarer om usunn vektnedgang.. mamma og mormor mente jeg ikke var bygd for å være tynn. jeg var bygd for å ha former. men det har jeg i største grad ennå :) de ser nok ikke min trivselsvekt på samme sted som meg selv :)

ha en fin kveld, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ikke har gått opp Kine.

Du setter fokus på noe viktig her, nemlig hva andre mener om vår vekt. Jeg selv kjenner det på kroppen mange ganger og må innrømme at jeg synes det er vanskelig...

Jeg er idag veltrent, slank og jobber med perfeksjonering av vekt og kropp. Mange vil sikkert si at det jeg gjør er usunt. Men hva er det rette for meg? i sommer veide jeg 3 kg mer og følte meg hele tiden uvel. Det er jo ikke logisk at jeg skal føle det slik, var jo på ingen måte i en situasjon at jeg veide alt for mye.

Men idag er jeg fornøyd. Føler meg veldig vel med min nye vekt og kropp. Sitter samtidig med en frykt for å gå opp i vekt, liker å ha kontroll. Mange sier at jeg ikke skal telle kcal. At det er usunt. Men jeg vet jeg går opp i vekt med en gang jeg ikke følger med. Er det mer sunt og gå rundt å føle seg tykk og uvel??

Resultatet blir at jeg ikke forteller folk hva jeg gjør. Og at jeg på en måte skammer meg for at jeg trenger å ha kontroll. Er det bra? Feks har en kamerat som sier, man skal ikke telle kcal, men bilringer. Jeg blir så lei meg. Han har aldri hatt en bilring... det har ikke jeg heller, men vil jo heller ikke ha det?!? Vet jo at han sier det som en kompliment og at jeg ikke trenger å bekymre meg. Men det jo ikke dagens vekt jeg bekymrer meg for. Det er den vekten jeg vet jeg får dersom jeg ikke følger med....

Blir litt sprø av at alle forventer at man skal være tynn og at det liksom skal være så himla naturlig.. Bare skal skje av seg selv?? Ser mange her inne, og får en form for bekreftelse på at det ikke er bare meg som teller og har kontroll. Det er godt. Men jeg må innrømme at jeg føler meg ensom blant familie og venner. At jeg blir sett på som kontrollfrik og "anorektisk" fordi jeg innrømmer at jeg vil ha kontroll.

Har dere det sånn også? Føler av og til at uansett hva jeg gjør så blir det galt.. forløpig har jeg valgt min egen stemme. Har det veldig bra inni meg og føler meg for første gang på veldig lenge veldig fornøyd..... men samtidig så sårer det veldig, at folk kan si noe sånt....

Det ble mange tanker dette.... godt å få det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

Hurra for deg Kine, tenk at du har nådd trivselsvekten. Knall bra jobbet!!!

Nå i disse tider er det bra og stå stille også Lupi og du Kikkelione er snart nede igjen.

Moving kjempe bra til deg også. Så lenge du trives med den vekten du har og ikke har blitt "mager" (husker ikke hvor høy du er) så har ingen andre noe med det. Om du føler at du må ha kontroll på det du spiser og at du innimellom kan unne deg noe godt når du f.eks. er på besøk må da det være helt greit. Det eneste som kanskje kan ergre andre er hvist du konstant snakker om hvor mange kcal du spiser i og med at du ikke er overvektig.

Selvom jeg egentlig har lagt dette litt på is blir jeg med på lik vekt fra 20. des. til 10. jan. for min del. Jeg har aldri kommet meg etter den stoooore sprekken jeg hadde for lenge siden, har vel heller gått enda mer opp. Min utfordring fra nytt år blir å klare å holde vekta når jeg nærmer meg målet mitt. Av en merkelig grunn har jeg gått på en skikkleig smell 2 ganger det siste halvåret når målet nærmer seg. Det er jo helt høl i huet, og jeg har ikke tenkt til å dra med meg den dårlige "trenden" i 2007!

Ha en riktig god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, moving. jeg har det på akkurat samme måte som deg! var ikke overvektig for et halvår siden, og har aldri vært det, men føler meg bedre nå når jeg er 3 kilo lettere. ikke snakker jeg mye om hva jeg spiser, og da mener jeg det heller ikke burde angå andre. blir så irritert når alle skal legge seg opp i hva jeg putter i munnen ;) spesielt hvis jeg mot all formodning skulle takke nei til kake eller et glass brus, så kommer det skeptiske eller oppgitte blikk.. skjønner ikke helt hvorfor det angår noen om jeg drikker cola eller cola light liksom. gjør jeg noen gladere hvis jeg bytter til sukkerholdig brus og spiser tre stykker sjokoladekake istedet for ett?? er litt håpløst.. :)

jeg er også redd for å gå opp igjen, moving. på en måte blir mat både det jeg har mest lyst på, og det eneste jeg tenker på at jeg ikke må få i meg for mye av :) og så blir jeg sint fordi noen kan spise det de vil uten å legge på seg, og jeg blir sint fordi idealet er å være radmager. og når jeg blir sint, så kan jeg godt finne på å spise sjokolade som trøst. hehe, det høres nok helt tullete ut =P

ble litt tømming av tanker her også nå. hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg kjenner meg igjen i noe av det dere skriver om, om enn ikke alt. Med mine 59,2 kg fordelt på 162 cm og et midjemål på 78 cm, er jeg langt fra "tynn". Men jeg veier nå 4 kg mindre enn jeg gjorde i sommer, og føler meg mye bedre og flottere. Nå må det sies at jeg aldri følte meg "tykk" da heller, og ingen ville nok beskrive meg som overvektig. Et par kilo for mye, ja kanskje det, men absolutt innenfor "normalen". Nå, fire kilo lettere, merker jeg at jeg trives mye bedre med kroppen min, og er blitt mer bevisst på utseendet. Og jeg vil gjerne gå ned mer. Husker at vekten viste 55 kg for mange år siden, tror det må være trivselsvekten min nå også. Det er i så fall en vekt 8 kg under det jeg veide da jeg ble med på denne tråden. Og tråden heter som kjent "Ned 3 kg..." Poenget mitt er at jeg selv aldri har sett på meg selv som for tykk/tung. Ikke da, ikke nå. Jeg føler meg kjempeflott for tiden, synes de fire kiloene synes godt og at jeg ser slank ut. Og det er sånn jeg ønsker at andre skal se meg også. Som ei slank og flott jente.

Tror det er derfor jeg aldri snakker om kalorier og slanking. For det gjør jeg ikke. En redsel for at andre skal gi meg rett. Medgi at jeg kanskje ville sett enda bedre ut med et par kilo mindre på kroppen. Jeg får meg i hvert fall aldri til å si til noen at jeg ønsker å gå litt ned i vekt. Så der er jeg som deg, moving. Men våre grunner er kanskje ikke helt de samme, selv om vi til syvende og sist havner i samme situasjon?

Jeg er vokst opp med en mor som er på grensen til å være anorektisk. Tror ikke at hun har telt eller teller kalorier, i hvert fall ikke slik at vi andre har merket det, men hun er svært tynn, og det er bare sunn mat der i huset. Kaker og slikt til fest, selvfølgelig, men da er det bare akseptert å ta ett stykke. Tykke mennesker blir snakket ganske nedsettende om av begge mine foreldre. Men heller ikke de synes, eller har syntes, at jeg har vært for tykk, tror jeg. Min mor har likevel kommet med en del kommentarer i ungdomstiden min, mens jeg bodde hjemme. Disse har såret meg veldig. Små stikk som går på kropp og utseende i en periode av livet hvor man ofte er sårbar og usikker på seg selv og sin kropp. Små stikk, men så dype at jeg fremdeles kan føle dem. Og jeg tror det er det jeg er redd for å oppleve igjen. Sårheten ved at noen andre er enig i at jeg ikke er "bra nok". Jeg har ikke tenkt så mye over dette før, men jeg merker nå mens jeg skriver at dette er en ærlig og riktig beskrivelse av situasjonen.

Det blir langt, dette her, men det munner ut i det jeg tror denne diskusjonen dreier seg om: hva andre synes om vår vekt og deres eventuelle kommentarer. Og hvordan vi reagerer på dette.

Jeg vet med meg selv at jeg ikke kan diskutere min kropp med andre. Det gjør for vondt, det blir for personlig. Det har min mor sørget for. Derimot kan jeg snakke om hva som er et sunt kosthold. Det har hun også sørget for at jeg vet ;).

Så jeg sier gjerne at jeg tar en frukt framfor en kake til dessert, men å innrømme at jeg synes jeg veier litt mer enn jeg skulle ønske, nei, det gjør jeg ikke. Det får bli min personlige sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei, jentene!

Jeg er 170 cm høy, veier 60 kilo og har midjemål på 67,5. Min BMI er på 20,6, og i følge Grete Roede er jeg da "i nedre del av normalvekt" og de vil ikke anbefale at jeg går ned i vekt. Så hvorfor er jeg her?

Jeg er slank, veltrent og velfungerende. Jeg får ofte komplimenter for hvordan jeg ser ut. Og jeg forteller INGEN at jeg teller kaloriene mine! Det er FÅ som vil ha forståelse for hva jeg holder på med, og de finnes vel i denne tråden eller lignende. MEN, så er det ingen som hører meg klage heller. I motsetning til mange rundt meg, så syter jeg aldri og sier at jeg virkelig ikke burde spise mer kake idet jeg tar et nytt stykke. Jeg koser meg med måte eller strør om meg med hvite løgner hvis noe må sies. Dette er min greie, og jeg tror at folk bare vil følge med og plage meg hvis jeg røper at jeg passer vekta mi så nøye.

Egentlig kunne jeg vært i en stabiliseringstråd, men jeg vil virkelig være under under 60 kilo først, og da må jeg stå på litt til. Samtidig er det grenser for hvor lenge jeg skal gidde. Jeg skal ihvertfall IKKE opp igjen. Jeg har stor glede av å skrive og lese om dere andre, og det vil jeg fortsette med.

Jeg har erklært et mål om å ha samme vekt 18. desember og 8. januar. Det er lurt for meg. Faktisk nyter jeg å være slank, og det skal jeg fortsette med.

Godt å lese om dere andre. Fint å dele tanker. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig godt å høre at dere har lignende erfaringer. Opplever på mange måter at vektspørsmål er veldig tabu i dag. Feks å være overvektig, samt det å ha kontroll på vekten. Det er noe som opptar alle, men vi skal liksom ikke være opptatt av det heller.

Det du Lupi sier om foreldrene dine kjenner jeg meg veldig igjen i. Jeg kan veldig mye om kosthold og trening, men får veldig mye "negativ" tilbakemeldinger. Man skal liksom ikke snakke om slikt. Å snakke om kcal er veldig tabu, sånt gjør man bare ikke. På samme måte som man aldri kommenterer om andre er overvektig eller ikke.

Jeg synes det er vanskelig at man er nødt til å komme inn på en side som dette hvor vi blir anonymisert før vi kan åpne oss og fortelle "sannheten". Hvorfor kan ikke jeg åpne meg og snakke om det vi prater om her inne med bekjente og venner??

Jeg har et annet eksempel, feks fredagskaffen vi har på jobben. Har fortalt om dette før her inne. Jeg har tenkt mye på hvorfor vi må spise så mye kaker og usunn mat. Men det jeg synes er vanskeligst er det så utrolig lille muligheten jeg har til å velge. Samt at jeg blir utsatt for så mange fristelser. Det blir da helt håpløst når jeg føler jeg ikke kan avsløre at jeg passer på vekten. Hadde jeg veid 25 kg for mye og oppfordret folk til å støtte meg med å gå ned i vekt kunne jeg kanskje fått støtte fra kollegaer. Men at jeg som idag er slank liksom skal ha behov for støtte er helt uaktuelt.

JEg ser den samme mekanismen nå i juletiden. Vi jobber med å takle den ene fristelsen etter den andre, men vi må gjøre det veldig alene. At en kvinne eller mann som veier 5 kg for mye kan sukke litt over all maten er greitt, men jeg får ikke lov. Da får jeg bare sure blikk. Jeg er ikke en person som snakker mye om kcal, mat og trening, snarere tvert i mot.

Vel, mange tanker rundt dette. Veldig godt å få litt bekreftelser fra dere. Ønsker dere alle en god helg, og neste gang jeg hører en sur kommentar skal jeg tenke på dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg latt det skli ut - igjen. Har akkurat klart å karre til meg 7 trimpoeng denne uken, som er mitt absolutte minimumskrav. Vanligvis er det jo det jeg ligger på, men nå har jeg mye fri og alt skulle ligge til rette for i hvert fall en dobling av trimpoengene. I stedet har jeg doblet kaloriinntaket... :eek:

Gruer meg til veiing imorgen, da får jeg vel som fortjent, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...