Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Hei

 

Du får et eple pr 7ende trimpoeng' date=' det er det som er anbefalt som minimum av GR. Trener du 7 trimpoeng i uka får du et eple pr uke, trener du mer går det fortere :D[/quote']

 

 

Hei igjen!

Men jeg har jo trent 15,7 trimpoeng, og likevel har jeg ikke fått noen epler! Kan det være fordi jeg la det inn på etterkant? Jeg hadde ikke tilgang på på data i helga, og måtte derfor legge inn hele helga på mandag... Kan vel kanskje ha noe med det å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Jeg er med! Jeg har aldri telt kalorier før og er usikker på hvor nøyaktig det blir. Det blir jo vanskelig å vite den nøyaktige mengden man får i seg av hver ting. Uansett er jeg kin på å prøve! Jeg liker å trene mye, men merker at apetitten øker i takt med hvor mye jeg trener. Noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg er med! Jeg har aldri telt kalorier før og er usikker på hvor nøyaktig det blir. Det blir jo vanskelig å vite den nøyaktige mengden man får i seg av hver ting. Uansett er jeg kin på å prøve! Jeg liker å trene mye, men merker at apetitten øker i takt med hvor mye jeg trener. Noen tips her?[/quote

 

Velkommen! Du må få deg en kjøkkenvekt, og du bør legge inn både inntak og trim i skjemaet her. Vei all mat du kan veie. Ellers må du beregne. "En skive ost", f. eks. "1 stort eple" osv ligger også inne i systemet. Spis ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Nei!!!

 

Forrige veiing 60.8

I dag 61.2

Livvidde for to uker siden: 72

Livvidde nå: 70.5

Trimpoeng: 14

 

Jeg nådde målet med trimpoeng. Det er ni dager siden jeg veide meg sist, og jeg har gått opp! Det nytter ikke for meg å slumpe. Jeg må veie hele tida. På turen ut av landet var det verre, men hvem i all verden sier til meg at jeg er nødt til å drikke opp den vinskvetten slik at jeg har tomt glass når de fyller neste runde? Redd for å gå glipp av noe, javisst! Selvinnsikt, det har jeg! Selvkontroll under en hyggelig middag, - neppe! Og det var nå bare litt av det som skar seg på reise!

 

Jeg har ligget på 62 kilo pluss minus et par kilo i flere år. Det er stokk umulig, i allefall vanskelig å komme under 60. Det er målet mitt. Er jeg egentlig fornøyd med å ligge her? Hvorfor klarte jeg å gå ned 13 kg på GR-kurs for noen år siden, mens det er kul umulig å klare 3 alene nå? Livvidden går ned, så noe skjer i alle fall.

 

Full skjerpings er bare forordet.

Mål for kommende uke er 15 trimpoeng. Noe mer er vanskelig i mitt liv, og jeg tror på realististike mål. Jeg gir meg søren ikke!! Jeg skal ned 3 kilo, har jeg sagt. Jeg har klart 1. Det er 2 igjen!

 

Full skjerpings, Kikkelione, sier stemmen i hodet mitt!

Da veier jeg neste onsdag igjen. Grrrrrrr.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vekten begynt å gå nedover igjen:) Nå veier jeg 59,7 (i fra 60,2), det gjorde godt å se 50-tallet igjen, selv om det ikke var så mange gram jeg hadde gått ned.

Midjen: 73. (Dette målte jeg da på det tynneste, et stykke over navlen. Gjør jeg det riktig da?) Jeg vil gjerne bli slankere der, ser du har en fin midje, kikkeoline:) Ikke mist motet selv om du gikk opp litt, det viktigste er vel at du går ned i omkretsen, er det ikke? Kanskje det er muskler du har fått fler av :D ?

 

Hm....dere er alle så flinke å få så mange trim poeng, jeg inspireres av dere og setter meg som mål å nå 15 trimpoeng jeg også!

Så da får jeg ut å trene i dag igjen.

Trimpoeng denne uken (fra ons til ons) var ll,9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!!

 

Forrige veiing 60.8

I dag 61.2

Livvidde for to uker siden: 72

Livvidde nå: 70.5

Trimpoeng: 14

 

Jeg nådde målet med trimpoeng. Det er ni dager siden jeg veide meg sist' date=' og jeg har gått opp! Det nytter ikke for meg å slumpe. Jeg må veie hele tida. På turen ut av landet var det verre, men hvem i all verden sier til meg at jeg er nødt til å drikke opp den vinskvetten slik at jeg har tomt glass når de fyller neste runde? Redd for å gå glipp av noe, javisst! Selvinnsikt, det har jeg! Selvkontroll under en hyggelig middag, - neppe! Og det var nå bare litt av det som skar seg på reise!

 

Jeg har ligget på 62 kilo pluss minus et par kilo i flere år. Det er stokk umulig, i allefall vanskelig å komme under 60. Det er målet mitt. Er jeg egentlig fornøyd med å ligge her? Hvorfor klarte jeg å gå ned 13 kg på GR-kurs for noen år siden, mens det er kul umulig å klare 3 alene nå? Livvidden går ned, så noe skjer i alle fall.

 

Full skjerpings er bare forordet.

Mål for kommende uke er 15 trimpoeng. Noe mer er vanskelig i mitt liv, og jeg tror på realististike mål. Jeg gir meg søren ikke!! Jeg skal ned 3 kilo, har jeg sagt. Jeg har klart 1. Det er 2 igjen!

 

Full skjerpings, Kikkelione, sier stemmen i hodet mitt!

Da veier jeg neste onsdag igjen. Grrrrrrr.............[/quote']

 

Hei

 

Velkommen til klubben, har hatt lyst til å slå meg selv i det siste, særlig den supre sprekken med kong alkohol i helgen. Jeg støtter deg i at det er helt utrolig at det skal være så sinnsykt vanskelig å gå ned 3 kg.

 

Har trent en time idag morres så foreløpig er dagen god! Du får ha lykke til med dine dager! Husk at du har gått ned i cm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med kjøkkenvekt enda. Noen som vet hvor man kan få det billig?

Vekten viser 61,5. Lurer på om det kanskje er greit å veie seg på morgenen i stedet for på kvelden? Noen tips? Uansett er jeg kin på å nå 58 kilo. Er egentlig veldig usikker på hvilken taktikk jeg skal ha. Trener ca 3 ganger i uken, men arobics eller bare i studio.

 

Spennende det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Grattis, ugnip, det der 50-tallet må være veldig motiverende! Og jeg skal komme etter snart, vær trygg! Jeg måler midjen akkurat som deg. Det viktigste er vel at det gjøres likt hver gang?! Jeg ser jo endringen. Jeg går ned noen hekto neste gang!

 

Dreamer85: Kjøkkenvekt får du alle mulige steder de selger kjøkkenting og tang! Og i mange prisklasser. Jeg har kjøpt en elektronisk og er fornøyd med å ha brukt noen kroner. Den er stødig og god og nøyaktig.

 

Ja, vei deg om morgenen, helst uten klær.

 

Trylleformelen er vel sunn vanlig mat, kose seg i små doser, spise ofte nok, drikke mye vann, og trimme jevnlig. Det høres kjempeenkelt ut! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei

 

Velkommen til klubben' date=' har hatt lyst til å slå meg selv i det siste, særlig den supre sprekken med kong alkohol i helgen. Jeg støtter deg i at det er helt utrolig at det skal være så sinnsykt vanskelig å gå ned 3 kg.

 

Har trent en time idag morres så foreløpig er dagen god! Du får ha lykke til med dine dager! Husk at du har gått ned i cm :D[/quote']

 

 

Det er vel derfor vi er her med og for hverandre. De "siste" 3 kiloene er som støpt. Men gir vi oss? Nei, for det gjør vi IKKE! Kom igjen, folkens! (Jeg holdt på å si jenter, men for alt jeg vet kan det være menn her i blant oss også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå hvertfall hunkjønn og jeg er helt enig! Vi gir oss ikke! Har trimmet enormt denne uka. Har en sterk mistanke om at jeg har gått i den berømte stagneringsfella.

 

Noen som vet hvordan jeg kommer meg ut av denne og hva jeg kan gjøre for å få fart på forbrenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,oi,oi.... Har vært alene i kveld, og klarte å gå innom butikken å kjøpe med meg en stor pose smash...og nå er den spist opp:( Åh...spiste forresten masse sjokolade i går også. Ikke har jeg fått trent noe de siste dagene heller, for babyen min er syk. . Det spørs om jeg får trent i morgen, kommer ann på formen til jenta mi. En skikkelig sprekk uke dette her.... Vet det blir en del god mat og snop i morgen også, får prøve å begrense meg....

 

Det var kveldens klage over usunne meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Heisan! Ugnip, har du begynt å skrive opp hva du spiser? Er du sikker på at den "kjempesprekken" er så ille?

 

Jeg sliter veldig selv! Jeg spiser for mye og tenker akkurat der og da at jeg egentlig er både slank og lekker, så hvorfor bry meg, liksom ... Men så vet jeg og at jeg har et mål jeg virkelig ønsker å nå. Eller gjør jeg det? Dette er jo kun jåleri, det er ingen annen grunn til jeg liksom MÅ ned tre kilo. Huff, dette er vanskelig! Kanskje jeg bør justere til mål om 5 kilo, sånn at "jegerinstinktet" og konkurranseinstinktet om å slåss mot meg selv virkelig aktiveres? DA kanskje klarer jeg i alle fall de 3 kiloene? Nei, jeg vil faktisk ned til 59 kilo. KAN DET VÆRE SÅ VANSKELIG, det er snakk om 2 kilo igjen? Korreksjon: det VAR snakk om 2. Nå har jeg sikkert gått opp. Jeg har ikke tenkt å snike i det hele tatt før veiedag onsdag. Sist var jeg 61,2.

 

Riktig god helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Ugnip' date=' har du begynt å skrive opp hva du spiser? Er du sikker på at den "kjempesprekken" er så ille?

 

Jeg sliter veldig selv! Jeg spiser for mye og tenker akkurat der og da at jeg egentlig er både slank og lekker, så hvorfor bry meg, liksom ...

[/quote']

 

 

Jeg er ikke så veldig flink til å skrive opp det jeg spiser, synes det er litt vanskelig... Men uansett så føler jeg meg ikke vel etter å ha stappet i meg en stor pose smash alene på under en time.... Så selv om kanskje "sprekken" ikke var så ille, så føler jeg meg kjempe usunn etterpå!

Jeg er litt sånn som deg, jeg spiser innimellom alt for mye, og tenker som så at jeg er jo ikke akkuratt overvektig, så hvorfor bry meg med å gå ned de 2-3 kg? Men etterpå, når spist er spist, DA angrer jeg....Og da er det jo litt forsent. Eller, da må innsatsen med trening være desto høyere... Nei, jeg må prøve å bli litt strengere med meg selv, men det er jammen meg ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Stagneringsfella, er det kanskje der noen av oss ligger? Hmm... Og hvor sitter nøkkelen? Mest i hodet, kanskje? Jeg vet i alle fall at jeg ikke er flink nok. Her nytter det ikke å sitte å deppe. Jeg må gjøre noe, for jeg har ikke tenkt å gi meg selv om jeg sliter og sannsynligvis går opp i stedet for ned. Så; hva lykkes jeg med akkurat nå?

 

Punkt 1: Jeg har trent godt i dag.

Punkt 2: Jeg har veid all maten min i dag, og skal unne meg god middag i kveld og likevel ligge innenfor kaloribudsjettet.

 

Det passer ikke for meg å veie mat alle dager, men en dag uten full kontroll på inntaket i antall gram er for himmelens navn ingen fridag likevel! Det er der problemet mitt ligger, muligens.

 

Punkt 3: Jeg skal sette opp en fin belønning som jeg skal bruke så snart jeg ser 50-tallet. Hva skal det være...? Hm... Jeg må finne på noe. Noe utenom det vanlige. Noe som ikke innebærer mat. :-D Aromaterapitime? Det er jo alvorlig deilig, og ikke noe jeg gjør så ofte som jeg tenker jeg ville. Jeg skal fundere litt til. Noen som tenker i samme baner? Hva har dere til belønning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det for seint å bli med her? jeg skal ned en par-tre kilo i løpet av den nærmeste måneden, har jeg planlagt. og jeg skal bli der. det er vel sistnevnte som er hovedmålet, og antakeligvis det vanskeligste også.. syns det ser ut som dette er et aktivt forum hvor alle backer hverandre, ser bra ut :D

 

jeg begynte egentlig sist uke, har hatt en veiedag (torsdag som var). men trenger motivasjon sammen med andre, ikke bare dags og ukesrapporten min, det blir på en måte bare tall. (dessuten har vekta gått opp 400 gram etter at jeg begynte, og det er litt feil utvikling..)

 

kos dere ikveld!

 

Hilsen Kine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg går ikke kurset med følger med hjemmefra.

Er så stolt med å ha gått ned 9 kg siden begynnelsen av juli:) Veier no 65.8 og vil ned til 60, egentlig 55 men får se hva jeg klarer. Er 1,62 høy.

Synst att dere er flinke alle jeg...

Jeg har bare hatt en sprekk siden jeg begynte. Hurra. Jeg ble så lei av alle klærna som låg i skapet og ikke passet att det ble motivasjon nok og får jeg lyst på noe godterier så åpner jeg bare kle skapet mitt, det holder det:) Det beste av alt er att jeg liker å trimme....

Mange klemmer fra meg til alle slankere der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Her er det ikke for seint å være med. Dere ser at jeg som har startet denne tråden er her på siden fremdeles, og det ser ikke ut som om jeg kommer meg her i fra på en liten stund ennå!

 

Åpne klesskapet, det ga meg en assosiasjon. Kanskje jeg skal pine på meg ei bukse som er bittelitt trang, og så ha den som motivasjon?

 

Det går opp ned og opp, i gram og i humør, men jeg har ikke gitt meg! Et paradoks at jeg synes å huske at det gikk glattere å kvitte seg med 12-13 kilo for noen år siden, enn hva det er med 3 kilo i dag. Da gikk jeg på kurs, men nå skal jeg klare meg selv. Jeg synes det blir veldig dyrt med kurs.

 

Gratulerer til deg som har vært så flink i sommer, Brynhild! Vi går videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det er ikke lett å holde seg unna godsaker på lørdagskvelden... og det er ikke bare godsaker jeg får lyst på heller, jeg kan godt få et higende sug på brødskiver med makrell, bare for å ha noe å tygge på foran tv-skjermen!

 

hva synes dere er det verste? jeg klarer meg fint på dagtid, men sprekker omtrent alltid på kvelden. og jeg føler at jo mer jeg tenker på å ikke spise godteri, jo mer lyst får jeg på det.. så det er kanskje en dum taktikk? =P

 

Nå skal jeg få liv i kjæresten min, og tvinge ham med meg på gåtur :D

 

snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært rar. Jeg har trent noe enormt. Over 30 trimpoeng. Har kommet meg 1 kg ned. Har spist jevnt og sunt.

 

Ikke noe lurt med slike skippertak, men det var nødvendig å reagere på sprekken forrige helg.

 

Uken som kommer blir vikitg mht å fortsette å trene og spise sunt, så får vi se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært rar. Jeg har trent noe enormt. Over 30 trimpoeng. :D

 

Oi! Veldig imponerendes må jeg si! Da har du trimmet masse. Skjønner nesten ikke hvordan man kan klare det, jeg strever med å komme opp på 15 trimpoeng jeg....

Hva har du trent?

 

Fillern,altså. Babyen min er fremdeles syk, og jeg kan ikke la henne være på elixia barnepass, så fremdeles ingen trening på meg. Denne uken har vært skikkelig dårlig, gruer meg til veiing på onsdag. Spiste igjen masse sjokolade og snop i går. Åhh, blir så sint på meg selv. At det går ann å være så udisiplinert! På dagtid går det greit å være sunn, men det er på kveldene jeg sprekker, spesielt når snuppa er lagt og mannen min er borte (på jobb).

Ja,ja. Jeg fortjener å gå opp noen kg slik som jeg holder på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært rar. Jeg har trent noe enormt. Over 30 trimpoeng. Har kommet meg 1 kg ned. Har spist jevnt og sunt.

 

Ikke noe lurt med slike skippertak' date=' men det var nødvendig å reagere på sprekken forrige helg.

 

Uken som kommer blir vikitg mht å fortsette å trene og spise sunt, så får vi se :D[/quote']

 

Hei alle sammen,

jeg begynte i går etter å ha sett "Skal vi danse" og blitt inspirert av Jeanette Roede, hun er bare så fantastisk flott! Jeg har vært gretten i ganske lang tid over de 4 kiloene jeg har for mye og fant ut at nå skal jeg jammen det gjøre noe med det. Jeg er 1.69 høy og veier 61 kilo. Jeg har regnet ut at jeg bør spise 1300 kcal pr dag og oppdaget igår at kutter jeg ut de få gangene jeg spiser potetgull eller peanøtter, så spiser jeg faktisk bare rundt 1200 til kanskje 1500 kcal allerede. Jeg trener vel og merke ikke så altfor mye, er kanskje opp i 5-6 trimpoeng i uken. Men likevel. Derfor er mitt spørsmål, kan det være at jeg ikke spiser nok til å holde forbrenningen oppe? Det kan jo selvfølgelig være at jeg kanskje skeier ut mer enn jeg tror, men jeg kuttet helt ut sukkertøy for en stund siden og bruker stort sett kun fruktose til teen min da jeg er fullstendig imot kunstig søtningsstoff. Og det er ikke mange skjeene. Har dere følt av og til at dere er kjempeflinke og likevel skjer det ingenting? Hva gjør dere da?

I begynnelsen skjønte jeg ikke hvorfor dere var så opptatt av å svømme, helt til jeg så kaloriforbruket og nå lurer jeg jammen det på om ikke jeg skal begynne å svømme også!!

Salomé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hva synes dere er det verste? jeg klarer meg fint på dagtid' date=' men sprekker omtrent alltid på kvelden. og jeg føler at jo mer jeg tenker på å ikke spise godteri, jo mer lyst får jeg på det..

[/quote']

 

 

Som jeg skulle ha sagt det selv!

Håper dere fikk en fin og god tur!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Veldig imponerendes må jeg si! Da har du trimmet masse. Skjønner nesten ikke hvordan man kan klare det' date=' jeg strever med å komme opp på 15 trimpoeng jeg....

Hva har du trent?

 

Fillern,altså. Babyen min er fremdeles syk, og jeg kan ikke la henne være på elixia barnepass, så fremdeles ingen trening på meg. Denne uken har vært skikkelig dårlig, gruer meg til veiing på onsdag. Spiste igjen masse sjokolade og snop i går. Åhh, blir så sint på meg selv. At det går ann å være så udisiplinert! På dagtid går det greit å være sunn, men det er på kveldene jeg sprekker, spesielt når snuppa er lagt og mannen min er borte (på jobb).

Ja,ja. Jeg fortjener å gå opp noen kg slik som jeg holder på![/quote']

 

Jeg har greid å kutte ut fullstendig sjokolade og det er helt fantastisk. Jeg bare bestemte meg og det var mye lettere enn jeg trodde. Jeg har faktisk ikke rørt sjokolade på 4 måneder. Heller ikke noe annet sukkertøy. Men det jeg gjør er at jeg lager meg en god smakfull te, feks rooibush te og noen fiberrik med brunost på kvelden. Og så setter jeg meg ned og drikker teen langsomt og virkelig smaker på den. Jeg tror det er viktig å reflektere over det man gjør. Hvis du har lyst på sjokolade kan du sette deg ned og tenke gjennom konsekvensene. Ikke forhast deg. Tenk. Te og brunost er jo søtt. Kanskje det blir litt kalorier det òg, men da kan du ihvertfall stolt tenke at du har greid å holde deg unna sjokolade! Men det er heller ikke nødvendig å ha dårlig samvittighet, tenk heller at neste gang, da kan du løse problemet med sukkerbehovet på en annen måte. For litt søtt må man ha. Hvordan er det med fruktose i grete roede forresten? Det må da være helt ideelt. Jeg så at man kan legge det inn i dagsrasjonen, jeg tar 5 skjeer pr dag og de rundt 100 kcal (tror det var det) er det jammen verdt. På kvelden med fiberrik og brunost tar jeg kun rooibush uten fruktose fordi den er så smakfull uten og brunosten er søt. Salomé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Takk for konstruktive tips, Salome! Jeg tror på det med å tenke igjennom skikkelig og ikke sponant gi etter for et øyeblikks lyst. Eventuelt bestemme seg for at denne sjokoladen skal jeg virkelig kose meg med, og så gjøre akkurat det. Og da fordi det er en sjeldenhet!

 

Javisst er et mulig at du spiser for lite! Det er noen som tror at det ikke er mulig, men det er viktig å få i seg nok.

 

Moving; 30 trimpoeng; hvem kan matche dét, ikke jeg i alle fall! Jeg hadde 12 som mål inneværende uke (til veiing onsdag), og jeg har akkurat passert det, så der er nå jeg fornøyd! Det betyr ikke at jeg skal sette meg nedpå de neste to dagene.

 

Ugnip; har du noe opplegg for innetrening når du av en eller annen grunn ikke kommer deg ut? Jeg brukte en video-kassett med trimøvelser en periode. Nå har jeg lagt den bort fordi jeg klarer å trimme nok. Nok og nok, i forhold til hva ...? Kan alltids klare mer, men det er noe med hva jeg er villig til å bruke tida mi på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
huff' date=' det er ikke lett å holde seg unna godsaker på lørdagskvelden... og det er ikke bare godsaker jeg får lyst på heller, jeg kan godt få et higende sug på brødskiver med makrell, bare for å ha noe å tygge på foran tv-skjermen! QUOTE']

 

Men hva med å spare noen kalorier slik at du virkelig kan kose den med den makrellskiva? Og spare alle kosemerkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...