Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gode ord, du har et poeng. Vi må stå sammen. VI får prøve å legge hodene i bløt og se om vi kan utvikle noen strategier som gjør at vekten inni hodene våre blir litt bedre.

 

Det er veldig viktig å ha godt selvbilde og ha en vekt man virkelig trives med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Søndag og veiedag igjen. Jeg, som aldri veier meg utenom veiedagen, pleier alltid å være ganske så spent før jeg går på vekta - og det begynner gjerne flere dager i forveien. Har jeg gått ned noe? Hvor mye veier jeg nå? Det har likevel aldri hendt at jeg har "snikveiet" meg.

 

I dag var jeg ikke så spent. Var nemlig ganske sikker på å ha gått opp. Jeg begynner å bli lei dette opplegget, jeg også. Så på fredag bestemte jeg meg for å spise det jeg hadde lyst på. Det inkluderte en stor middag, kake, is, vin, og potetskruer uten begrensninger. Gadd ikke telle kcalorier på lørdag heller, selv om mengdene av mat ikke var de samme.

 

Så hva kan jeg forvente meg? Ikke engang jeg er dum nok til å tro at jeg går ned når jeg holder på sånn. Jeg vil ikke kalle det en "sprekk", for dette var mer enn som så. Jeg begynte å planlegge på fredag morgen: jeg kjøper den og den osten, og den typen potetgull... Og jeg var hundre prosent klar over at dette ikke var i tråd med slankeopplegget mitt, men jeg bestemte meg rett og slett for ikke å begrense meg denne dagen. Pff... litt av en beslutning, kan man si.

 

Så hva tror dere resultatet ble? Opp, så klart, med 600 gram. På en måte er det litt godt å se at hva jeg spiser faktisk har en klar sammenheng med tallet på vektdisplayet. I det minste føler jeg ikke at det er forgjeves å holde seg til de tilmålte kcaloriene.

 

Det må sies, at nå er jeg tilbake til gamle, gode vaner. Mat registreres og tenkes over igjen. Vektkurven min var så fin før, skjønner dere. Så god å se på for øyet, syntes jeg. Så nå har jeg bestemt meg for at neste uke skal den ned mer enn de 600 grammene jeg la på meg denne gangen. Om det så bare er 601 gram. Og jeg kommer til å gjøre ALT for at det skal bli sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei Lupi og alle andre!

Det er kjedelig å se denne kurven som går i store berg og dalbaner, men nå bestemte du deg for denne utskeielsen og var jo klar over at det ble + kg denne uken. Og som det har vært snakk om tidligere hadde kanskje ikke tallen vært så gale dersom du hadde veiedag på man. Lykke til med neste uke!

 

Jeg for min del har klart meg veldig bra gjennom helgen/uka. Har ikke rørt en sjokolade på 13 dager. I helgen tok jeg 32 g. chaswenøtter (16 stk) og 3 små stk. kake p.g.a. busrdagsfeieringer. Syns ikke det passer seg helt å takke nei når man ikke er veldig overvektig. Jeg prøvde å spise nøttene og kakene sakte, og nyte smaken og det fungerte bra. På lørdagen hadde jeg planlagt å ta 5 små sjokolader= 133 kcal, men så var det ikke så veldig fristende, så det endte opp med 2 kopper Options istedet. Jeg "sparte" da 53 kcal og følte meg god og mett, istedenfor å ha spist sjokoladen som sikkert hadde ført til lysten på enda fler. For 5 småsjokolader er ingen ting for meg. Det virker heldigvis som det værste søtsuget har gitt seg når når jeg har klart å holde unna så "lenge". Kunne ha sjokoladeskålen og potetgullet stående fremme før de andre i fam. kom, uten å bli fristet til å ta. Det var en utrolig deilig følelse, og tror da at jeg snart kan være fornøyd med å ta noen biter, uten og måtte tømme hele skålen.

 

Ha en strålende uke alle sammen og lykke til med veiingene utover i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, godte sugen, når du sier at det "ikke passer seg å takke nei når man ikke er overvektig". Helt enig. Og utfordringen blir jo da bare å ta et lite stykke, og klare seg med det. Med kaker og sånn synes jeg det er forholdsvis lett når andre ser på. Da lar jeg bare være å ta et stykke til, og det går stort sett helt fint. Finner litt motivasjon i at jeg sier "nei takk" så alle hører det, og så holder jeg meg til den "nei-takken".

 

Med sjokolade og godterier er det derimot verre... Jeg har det også sånn at da MÅ jeg liksom tømme skåla eller posen. Hånda gjør det helt av seg selv, selv om jeg er mye mer bevisst på det nå enn jeg var før. Så der er jeg veldig imponert over din bragd i helgen, godte sugen! Kjempeflink er du! Snart er du slank som en ål, skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige veiing: 64.4

I dag: 65.4 (går bare fortsatt oppover ;))

Livvidde sist: 77,0

Livvidde nå: 78,0 (opp igjen :))

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 31,4 (eneste trøsten denne uken er trimpoengene!)

 

Huff igjen, det gikk jo så bra. Var nede på 63, 7 og nå er jeg oppe igjen. Blir bare så vannvittig sur på meg selv. Jeg har sprukket og sprukket hver dag den siste uken. Må jo være voldsomt høstdepressiv når jeg holder på sånn.

 

Har høyt aktivitetsnivå nå, trener og er veldig aktiv med mye på kveldene. Skal jo i utgangspunktet spise mer, men spiser da heller mer usunt.. så utrolig dumt. Har ikke helt klart overgangen til høstfrukt/grønnsaker heller og faller heller for fristelsen til å spise godterier istedenfor.

 

Får bare ta meg selv i nakken og fortsatt ikke gi opp!

 

Ser at flere av dere (blant annet godte sugen) er kjempeflinke! Stå på, er imponert over viljestyrken deres! Vær stolte av dere selv!!

 

Lupi, jeg skjønner hva du mener :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 3 kg å ta av' date=' men jeg vet at det kommer til å gjøre en stor forskjell. Jeg starter nå, på 62,2 kg og 72 cm rundt livet. Jeg veier meg igjen på onsdag 13. sept. Opplegget er 1300 kcal om dagen og målet er 14 trimpoeng i uka. Dette skal gå så bra, så! Noen som er i samme båt og vil være med på moroa?[/quote']

 

Jeg er i samme båt, og starter i dag. Kanskje ikke fullt 3 kg, men ser hvor langt ned jeg kommer frem til jul. Hadde planer om 1500 pr. dag, men kanskje jeg bør holde meg litt lavere for i det hele tatt greie å gå ned noe. Dagen i dag har startet bra og jeg er supermotivert. Dette skal vi greie sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Moving: Takk for komplimentet. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Hvor mange ganger har jeg ikke sagt til meg selv at det ikke "hjelper" å trene så lenge man spier bare tull. Men sånn i utgangspunktet må du jo kunne spise ganske mye med så mange trimpoeng. Du skal se at fra og med idag går det rette veien. Hva med å prøve å trene litt mindre, høres litt rart ut, men kanskje kroppen trenger det. Da kan du prøve å sette mer fokus på å spise riktig. Uansett lykke til denne uken.

 

Mafrato: Velkommen. Ja, som du sikkert har lest er det både opp/nedturer for oss alle, men til slutt skal vi nok klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle det til dere. Tenk det, jeg merker faktisk at buksa mi er videre nå enn den har pleid å være! Og jeg avfeiet det selvsagt med at nå har den utvidet seg fordi jeg har hatt den på en dag osv, men når jeg tenker etter: den har ALDRI sittet så løst før! Jippi! Jeg må jo ha blitt litt tynnere!

 

Så til deg, moving, synd du bare går opp for tiden. Er det noen som fortjener å gå ned nå, så er det du, med alle trimpoengene dine. Men det er som du sier selv, "du får bare ta deg selv i nakken og fortsatt ikke gi opp"! Er det ikke noe sunn mat som du er ekstra glad i, og som du kanskje kan unne deg? Noe som tar for lang tid å lage/er for dyrt/må kjøpes på spesielle butikker, eller hva vet jeg, noe du ikke pleier å ha til hverdags i hvert fall. Og så klart, noe som IKKE ER USUNT! Og så kan du ha det i huset, og kose deg med det når du vil/må ha noe ekstra. I stedet for godterier, for det må du ikke ha tilgjengelig! Ja, jeg vet det er en kiosk rett ved du bor, så det er kanskje ikke mulig det da, å ikke ha godterier "tilgjengelig"...

Jeg selv har i hvert fall tenkt å prøve å få tid til å lage en spesielt god suppe i kveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Nok en uke med nedgang - 0,8 kg. Denne uken har jeg et snitt på 1390 kcal og 7,4 trimpoeng. Så "moving" du må nok spise mer mat dersom du har 30 trimpoeng og da forsviner vel kanskje suge etter noe godt. Eller som jeg nevnte tidliger trimme litt mindre.

"Lupi" så flott at buksen sitter løsere, det er virkelig en motivasjon til å stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må nesten le dere! Idag våknet jeg med godfølelsen, dette skulle gå bra. Nå skulle jeg ta meg sammen. Alt går bra helt til lunsjen.

 

Tror dere ikke en tulling har tatt med marsipankake!! Det er dårlig gjort!! Gikk greitt, tok bare et pitte lite stykke, men huff ikke lett å holde motivasjonen oppe her! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag:

 

Forrige uke: 59,4 kg. Nå: 58,9 kg

Midjemål: Forrige uke: 72 cm, nå 71

 

Dette går jo nedover! Hurra! Jeg har desverre ikke fått ført opp verken det jeg har spist eller trimpoengene mine, har vært mye borte. Men, ny taktikk: jeg har drukket MASSE vann hver dag, kanskje det har hjulpet litt? Deilig å se 58-tallet på vekten!:( Tror jeg har trent 3 ganger denne uken (fra ons til ons). Skeiet litt ut med kokkosboller (!!!!) på lørdagen, vet det er veldig usunt, men det er det beste jeg vet, og da jeg veide meg i dag, var gleden desto større!

 

Moving: ikke gi opp! Ser du fremdeles er ekstremt flink til å trimme, så jeg synes absolutt du fortjener å gå ned i vekt! Du skal se at det plutselig "løsner".

Veldig bra at du bare unnet deg en "pitte liten bit" av marsipankaka:) Det er ikke så lett å stå imot sånne fristelser, vet jeg!

 

Godte sugen: gratulerer med -o,8 kg da! Er glad på dine vegne:) Det øker motivasjonen!

 

Lupi: Ingenting er vel bedre enn å kjenne at klærne sitter løsere! Jeg synes faktisk at det er enda bedre enn å se at tallene på vekten går nedover!

 

Velkommen til klubben, mafrato!:)

 

Stå på videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Ugnip: Supert at du også gikk ned.

Moving: Et pitte lite stykke er jo ikke allverden, vær heller fornøyd med at du klarte deg med så lite.

 

Jeg gleder meg allerede til neste veiing, håper da å se 66,.... Var en snartur innom det tallet for 2 mnd, som holdt i kun 2 uker. Skal ut og spise middag imorgen og i nok en bursdag til lørdagen, men det skal nok gå greit. Er liksom litt i siget nå. Får prøve å spise event. kake sakte, så det ikke blir noe "mas" om at jeg må ta mer.

 

Ha en fortsatt fin dag og snart helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å høre dere alle sammen! Flinke er det. Håper det går bra med Klikkelione også når hun er ute og reiser :(

 

Jeg funderer på om jeg veier meg på feil dag! Min veiedag er mandag, da har jeg hatt to rolige dager hvor jeg også spiser mer. Kanskje det er det som gjør at vekta viser opp og ned! Årsaken til at jeg funderer på det er at jeg sneik meg opp på vekten idag og den viste 64 kg. Altså mindre enn på mandag. Har ikke gjort så enormt mye denne uka. Til og med litt kake er det blitt også!

 

Kanskje vekten i ukedagene er annerledes enn i helgen (eller rett etter helgen som mandag morgen er)! Noen som har synspunkter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei "moving"!

Det skal jo egentlig være det samme hvilken dag vi veier oss, men jeg for min del har gått vekk ifra mandagen. Det er som du sier i helgen vi ofte koser oss litt ekstra, og da bruker jo kroppen litt tid på å "komme seg igjen". Det går jo litt på dette med motivasjon å se at det går rette veien når man har vært flink, så du kan jo prøve med tirs. eller ons. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei igjen, alle sammen! Jeg er tilbake, litt brunere i fjeset og glad til sinns etter to ukers ferie.

 

Det var skikkelig kos å se all aktiviteten i tråden de siste par ukene. Jeg synes virkelig vi motiverer, støtter og tipser hverandre! Og det er jo meningen. Jeg har ledd også, f. eks. det "moving" skrev om at en "TULLING" hadde tatt med marsipankake til lunchen. HAHA, den kjente jeg igjen! :-D Det er utrolig hvor mye folk skal bry seg om størrelsen på stykket en tar, det må jeg si. Det har faktisk hendt at jeg har lurt meg bort et ærend for å slippe unna, når jeg har vært som mest motivert.

 

Veiedag i morgen, så da kommer dommen etter 14 dager uten helt kontroll på inntaket. Jeg har vært bevisst. Bevisst på å kose meg! Og "kose seg" betyr faktisk ikke å skyfle innpå så mye fett og sukker og salt som mulig. "Kose seg" er å spise litt mindre enn tidligere av det vi vet er kaloririkt, og vite at alt er mulig i små doser. "Kose seg" er også å vite at det er klokt å velge en kyllingrett på menyen, eller hvit fisk.

 

Jeg tok med meg målbåndet for å kontrollere livvidden underveis. Jeg hadde det framme to ganger, og dette virker lovende. Jeg håper at jeg holder meg rundt samme kilo som jeg var sist. Målet var å holde meg. Det er ikke noe rart hvis jeg har gått opp litt, men så lenge det regnes i hekto og ikke kilo, er det "greit" på en to ukers ferie. Jeg jukser ikke med forhåndsveiing nå, og jeg er veldig spent!

 

Er så mandag en dårlig veiedag? Jeg må, som noen av dere vet, veksle litt på dem, men poenget er at det skal gå nedover på sikt uansett. Ellers er det bare små forskjeller, og ubetydelig for det endelige målet. Slik tenker jeg!

 

Jeg er tilbake med de harde fakta i morgen tidlig.

 

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hallo! Hyggelige med hilsner i går! Godt å være tilbake!

 

Det ble 0,6 kg opp og jeg beholdt livvidden! Nå er jeg på 60,4 kg og 69,5 rundt midjen. Jeg ble alldeles ikke skremt av det!

 

Jeg får en utfordrende uke, men sånt er livet i blant; utfordrende. Det må vel skvises inn noe trim også. Mål for trimpoeng er ..., jeg setter 9.

 

Noe mer skriving rekker jeg ikke i morgentimene! Jeg krysser fingrene for de som veier i dag (og i morgen, og onsdag ....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så bra da at du ikke har gått opp mer! Er veldig imponert jeg :) Du er flink og forhåpentligvis har du hatt en flott ferie :)

 

Forrige veiing: 65.4

I dag: 63.7

Livvidde sist: 78,0

Livvidde nå: 77,0

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 30,9

 

Dette har vært en god uke, har sittet med håndarbeid hele helgen, det har gjort at behov for spisekick har vært mindre + at jeg har hatt opptatte hender mht mat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

 

"moving" så gøy at du gikk ned så mye, gratulerer !!!! Det var jammen på tide at det løsnet.

 

"kikkelione" det er som du sier ingen ting å ha gått opp 600 g. etter 2 ukers ferie. Du har vært kjempe flink!

 

Lykke til med denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake igjen, Kikkelione! Har merket det her på tråden at du har vært borte den siste tiden. Kjempeflott at du har klart å beholde livvidden på sydenferie, og gått opp bare 600 usle gram! Bra jobbet! Vet ikke om jeg hadde klart det samme...

 

Moving, herlig lesning, de tallene dine! Endelig går det nedover for deg også! Du har jo gått ned kjempemye denne gangen. Hvis det er noen som fortjener det, så er det du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bortreist i helgen, og fikk derfor ikke veiet meg søndag morgen som jeg pleier. Men idag morges trådde jeg nølende opp på vekten. Hadde jeg klart å ta av mer enn det jeg gikk opp forrige uke? Og svaret ble... JA!!!

 

Vekt forrige uke: 61,6 kg

Vekt idag: 59,7 kg !!! :(

 

Livvidde forrige uke: 79 cm

Idag: 78 cm

 

Jippi! Vekten min begynner med 5! Det er så gøy! Siden jeg ble med på denne tråden, har jeg nå gått ned 3 kg, og det er bare 0,7 kg igjen til det jeg hadde satt som trivselsvekt! Vektkurven min ser så fin ut nå, det er nesten helt utrolig å se.

 

Dessuten må jeg innrømme at jeg ikke har vært særlig flink med trimpoengene den siste tiden (ikke bare den siste uken). Det er bare så vidt at jeg får til de 7 anbefalte, og ikke alltid det engang. Men nettopp derfor har jeg vært veldig streng med hva jeg putter i munnen. Og det funker heldigvis likevel. Så mitt mål for denne uken er 7 trimpoeng. La oss håpe at jeg klarer det, og at alle dere andre klarer deres mål. Moving, jeg får nærmest bakoversveis av dine 30,9 trimpoeng. På én uke! Jeg skjønner nesten ikke hvordan det er mulig!

 

Ha en fin uke, alle sammen! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Oioioi, her får jeg motivasjon! Her går det unna med dere! ÅÅÅ, det er en så herlig følelse når det går bra!

 

Jeg må bare gå på med krum hals, eller hevet hode, eller rak rygg, eller brystet ut, eller hva det nå enn skal være som virker! Hehe ...

 

Denne uka må hver eneste dag være et delmål i seg selv. Det er så mange utfordringer at jeg må fokusere på det jeg får til.

 

Men har jeg sagt at jeg gir meg? Nope! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...