Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest godte sugen

Hei "lupi"!

Kjempe bra jobba, det er jo knallbra å gå ned 1,9 kg på en uke. Gratulerer!!!!!!

Det må jo være kjempe deilig å snart ha nådd målet sitt, og som du sier se på den fin vektkurven. Ha en super uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione

Jeg er lei av å veie maten!

 

Egentlig er det ikke noe arbeid i det. Det er en vane. Men jeg tror at jeg må prøve å slippe meg litt mer fri. Vel nok er jeg ikke ved målet mitt, og jeg har ikke gitt meg. Jeg reiser en del i jobben min, og jeg må bli flinkere til å regne over i hodet og i enda større grad velge matretter jeg har noenlunde kontroll på.

 

Videre så synes jeg ikke at jeg har hatt den nedgangen jeg kunne ønsket meg. Men de siste kiloene er de verste. Særlig siden de siste kiloene har sittet der noen år. Jeg har vært fornøyd med at jeg har veid tolv-fjorten kilo mer tidligere. Det gikk mye lettere enn disse jeg nå skal ha bort. Antakelig er jeg på en vekt jeg klarer å holde meg på, men av jåle-grunner vil jeg riste vekk noen få til.

Spørsmålet er hvor mye mer tid jeg skal bruke på å tenke reduksjon. Egentlig er det galskap.

 

Galskapen lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Nok en uke med nedgang. Det var kjempe motiverende å se 66 tallet igjen. -0,6 kg denne uken (66,4 kg). På 2 uker har jeg utrolig nok gått ned 5 cm rundt midjen. Lenge leve rokkeringen.

 

Jeg skjønner hva du mener "Kikkelione", det blir rene jåleriet og absolutt skulle ned de siste kg, når vi egentlig ikke er overvektige, men det er denne trivlsels vekten da. Samtidig som det ikke frister å gå opp en str. i bukser eller godta at det er en liten pølsering over bukselinningen.

 

Ha en super uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Skjønner godt at det sliter på motivasjonen når det røyner på og det "bare" er noen få kg.

 

Støtter deg på at det er slitsomt å veie maten. Anbefaler deg å leke litt med vekten. Hva veier forskjellige ting. Ikke tenk i gram, men finn ut hvor stor en spiseskje eller en neve, eller en kopp med forskjellige matvarer er. Øv mer på øyemål!

 

Kjøp deg også en liten notatbok du skriver i når du ikke har tilgang på nett. Det pleier jeg å gjøre ;)

 

Det er lurt å øve seg på slippe taket, men samtidig ha oversikt og kontroll!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...galskap... nei, galskap er det ikke! Ikke gi deg, Kikkelione! Så lenge som du har holdt på nå, så forsvinner de siste kiloene til slutt, skal du se. Ja visst sitter de hardt, det skal jeg være den første til å skrive under på, men det betyr ikke at det ikke går an å bli kvitt dem. Dette er ikke første gangen jeg prøver å bli kvitt det lille ekstra, for å si det sånn. Men denne gangen ser det ut til å virke ;)

 

Ja, det er klart det må gå an å slippe seg litt løs i forhold til veiing av all mat. Jeg gjør også det. Tar en del på øyemål, men jeg fortsetter å registrere alt med de ca-mengdene jeg estimerer det til. Det er som moving sier "lurt å øve seg på slippe taket, men samtidig ha oversikt og kontroll!"

Samtidig står vekten fremdeles veldig lett tilgjengelig på kjøkkenbenken, og jeg veier maten når jeg gidder, og det er veldig ofte. Tenker meg en gradvis nedtrapping, der jeg etterhvert "kontrollveier" innimellom. Men jeg er ikke helt der ennå.

 

Takk, alle sammen, for hyggelige ord etter vektnedgangen min på mandag! Det er godt å vite at dere er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei "lupi"!

 

Det går litt i bølger, men pleier å stelle meg foran TV og "rokke" i ca. 10 min. 3 ganger i uka. Innbiller meg at det har en effekt, for 5 cm. på 2 uker er jo ganske mye når enn ikke er veldig rund. Jeg klarer bare å "rokke" med de rokkeringene det er vann i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Anbefaler deg å leke litt med vekten. Hva veier forskjellige ting. Ikke tenk i gram' date=' men finn ut hvor stor en spiseskje eller en neve, eller en kopp med forskjellige matvarer er. Øv mer på øyemål!

 

[/quote']

 

Takk! Akkurat det der konkrete rådet skal jeg prøve meg på. Jeg kan jo prøve å gjette, så sjekke ut etterpå, og så drive på sånn til jeg begynenr å bli veldig god.

 

Rokkering har jeg prøvd! Jeg var veldig god en gang, men det er det ingen av dere som ville trodd hvis dere så meg nå! Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med i vektklubben lenge, men har ikke vært like aktiv hele tiden. Derfor satt jeg en ny startdato omtrent da jeg ble med på denne tråden, i begynnelsen av september. Da veide jeg 63,3 kg. Hovedgrunnen til at jeg ville ned disse siste kiloene var, og er, magen - kulemagen. Alt jeg har av "overskuddsfett" sitter rundt magen, og det ser ikke særlig pent ut, i hvert fall ikke hvis jeg kler meg i kjoler eller litt tettsittende plagg. Da jeg "begynte på nytt" satt jeg 59 kg som trivselsvekt. Ikke pga noe spesielt, men jeg mente at "om jeg bare gir slipp på de få ekstra kiloene over 60, så ser jeg vel normal ut igjen, og magen forsvinner".

 

Nå veier jeg 59,7 kg, og magemålet er blitt 7 cm mindre. Jeg har grunn til å være storfornøyd, med andre ord, dette går jo så det suser. Vektkurven er nesten nede ved trivselsvekt-streken. Men... det er et lite "men". Magen min står fremdeles rett ut. Jeg ser fremdeles ikke pen ut i skjørt og en ettersittende topp. Til og med jeg, som er svært optimistisk av natur, skjønner at den ringen rundt magen ikke bare veier 700 gram.

 

Problemet mitt, hvis jeg får lov til å kalle det et "problem", er at det jeg satt som trivselsvekt tydeligvis ikke er min faktiske trivselsvekt.

 

Derfor har jeg ikke tenkt å gi meg når jeg kommer til 59 kg, men fortsette til jeg er fornøyd. Jeg vet ikke helt hva jeg skal sette som ny trivselsvekt, eller om jeg skal sette en ny en. Kanskje er det lurere å ha et trivselsmagemål å jobbe mot i stedet? Men veiedagene og tallene på vekten er så motiverende.

 

Er det noen av dere som er i en lignende situasjon? Eller har dere kommentarer? Ja, det er som du har påpekt noen få ganger, kikkelione, jåleri dette her, men la oss være litt jålete. Etter alt dette arbeidet vil jeg ha et resultat jeg er tilnærmet 100 % fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hvor ofte har dere hørt at jeg har sprukket? Sjelden? Kanskje aldri? Jeg bruker ikke å gjøre det. Dette har vel vært det nærmeste. Æsj. Dum dag. Stryk den fra kalenderen!

 

Trivselsvekt, ja. Hva er nå det? Jeg er så nær mitt eget mål, men tenker det samme som Lupi. Det er jåleri å telle kalorier når jeg er så slank. Det er vel figuren mange av oss vil ha litt annerledes, eller hva? Litt mer sprettrompe, litt mindre mage, litt mindre hofter, for all del beholde puppene. Huff..., jeg vet ikke hvordan jeg skal fortsette med dette opplegget. Nå veier jeg ikke maten. Gidder ikke. Er lei. Jeg skal ikke oppover på vekta igjen, helt sikkert. Derfor fortsetter jeg her, og har tenkt å gå ned litt til, selv om det tar tid.

 

Det er i alle fall ikke mulig å punktslanke seg, men vi kan jobbe for å stramme opp. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men vi blir vel eldre i morgen alle sammen. Etterhvert er styrketrening for oss kvinner særdeles viktig. Styrketrening bidrar også til bedre forbrenning. Jeg har trent systematisk lenge, og får kommentarer på at jeg ser veltrent ut. :-)

 

Mage som står ut eller hva det nå enn er. Vi får fremheve det beste i oss selv og dermed ta bort oppmerksomheten på det vi ikke liker like så godt. Glade kvinner er vakrere enn sure og mutte!

 

Med det har jeg skrevet av meg litt guffent humør. Jeg skal drikke te og vann og vite at det er ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme dager kommer innimellom, dessverre. Men det er som Kikkelione sier bare å vite at det er en ny dag i morgen, og begynne på ny frisk. Håper dagen idag går bedre for deg!

 

HA EN FIN FREDAG, ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min trøst på de dumme dagene er at jeg merker mer muskler under fettlaget.

 

Jåleri eller ikke, det er en del av selvtilliten vår og den skal vi ta seriøst.

 

Vanskelig å vurdere hva som er trivselsvekt og ikke. Vi er forskjellige. Prøv deg frem ;)

 

Det er sinnsykt travle dager for meg for tiden. I går ble det peppes`s pizza :S og i dag blir det også pizza. EN skikkelig utfordring altså. Er med på revy og vi har siste show idag. Så håper det stabiliserer seg neste uke. En trøst er at det er myyye bevegelse i dette opplegget :)

 

Noen som vet hvor mye en sån liten firkant med pizza veier??? 100 g, 150?? Har ikke med meg vekten.

 

Ønsker dere alle uansett en god helg og husk å tenne et lys når det blir mørkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo alle sammen.

 

Ja. disse dumme dagene kjenner vi oss igjen i, men sånn er det bare. Sletts ikke så farlig så lenge det ikke blir flertall av det iløpet av en uke.

 

Imorgen har vi endelig den siste bursdagen på 1 mnd., nå har vi feiret 3 lørdager på rad. Har klart meg veldig bra. Tatt små stk. av kakene og ikke noe sjokolade eller snacks. Har faktisk klart å holde meg unna det i 25 dager, så imorgen har jeg tenkt til å prøve på en kontrolert utskeilelse. Driver litt med det "moving" skrev om tidligere (leke litt med vekten). Har på forhånd veid endel godt og regnet det om i kcal, så da har jeg en viss plei på når jeg bør stoppe. Om jeg klare å stoppe i rett tid får helgen vise.

 

Ha en super helg, og kos dere med mange levende lys som "moving" skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Takk for oppmuntring. Tenne et lys når det er mørkt kan bety å gjøre det bokstavlig, men også i overført betydning. Den dumme dagen var akkurat det den var. EN dum dag. Borte er den!

 

Er det noen av dere som har veid dere dagen etter en skikkelig fuktig fest? Alkoholen suger vannet ut av kroppen. Hvis du har veiedag den morgenen, kan det være fristende å tro at det har skjedd noe. Tida vi går inn i byr på mange festligheter for egen del, mye uvant, sesongbetont mat og mer drikke. Men dere; det er vi selv som bestemmer hva vi skal putte i oss. Det er særdeles sjelden at noen står der og mater oss eller heller i oss, det siste med mindre du er på grisefest i Syden!

 

Jeg merker at jeg er redd for å slippe meg løs uten vekt når jeg er hjemme. Tida er nok ikke moden. Men nå skal jeg gjette før jeg veier. Fin trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

 

...Tatt små stk. av kakene og ikke noe sjokolade eller snacks. Har faktisk klart å holde meg unna det i 25 dager' date=' så imorgen har jeg tenkt til å prøve på en kontrolert utskeilelse..[/quote']

 

Nå er jeg spent på hvordan du klarer det med den kontrollerte utskeielsen. Var det så godt som du husket? Var det enda bedre? Klarer du å være like flink framover, tror du? Jeg synes du har vært utrolig flink nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

God søndags morgen!

 

Jeg må veie i dag i stedet for i morgen.

 

Sist: 60,4

Nå; 60,2

Midjemål sist: 69,5

Midjemål nå: 69

Trimpoeng mål: 9

Trimpoeng nå: 7,7

 

 

Ikke verst resultat for det jeg på forhånd karakteriserte som en utfordrende uke. Faktisk er jeg godt fornøyd, jeg! Jeg vil nå opp i 9 trimpoeng i dag, så egentlig ville jeg vært i mål før planlagt rapporteringsdag i morgen.

 

Neste uke setter jeg mål om 9 trimpoeng.

 

Jeg ønsker alle en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

 

Lenge siden jeg har vært inne på nettet i det hele tatt, for det har skjedd en del ting som ikke har vært så bra.... Jeg "melder" meg ut herifra, for jeg tror ikke jeg orker å engasjere meg så mye i veiing og måling grunnet ting som skjer her hjemme. Lykke videre til all sammen, det var hyggelig å være her så lenge det varte.

 

Klemmer fra ugnip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei.

 

 

Lenge siden jeg har vært inne på nettet i det hele tatt' date=' for det har skjedd en del ting som ikke har vært så bra.... Jeg "melder" meg ut herifra, for jeg tror ikke jeg orker å engasjere meg så mye i veiing og måling grunnet ting som skjer her hjemme. Lykke videre til all sammen, det var hyggelig å være her så lenge det varte.

 

Klemmer fra ugnip[/quote']

 

Huffda, så leit å lese ... Det har vært hyggelig å ha deg her, og du er velkommen tilbake hvis du føler for det. Det kan hende vi blir her en stund, ser du!

 

Jeg ønsker deg virkelig lykke til videre.

 

Klemmer fra Kikkelione.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo.

 

Så bra at du gikk ned "Kikkelione". Jeg klarte å ha en kontrolert utskeilse.

Holdt på å sprekke totalt kl. 21.00, men da tok jeg til fornuft og endte opp med en kopp te. Den ene marsipanen på 10 g. smakte utrolig godt. Jeg tok små, små biter og nøt dem alle. Pleier normalt å dytte hele i munn. Cashw.nøttene smakte også godt det ble 5 hele, også her tok jeg små biter. Kakestykkene ble også forholdsvis små.

 

Det er som du sier vi selv som bestemmer hva vi skal spise og hvilke mengder.

 

Ha en fin uke alle sammen, og lykke til med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du er inne og leser dette, ugnip, men hvis så skulle være tilfelle; lykke til videre. Jeg håper tingene ordner seg for deg.

 

Kikkelione, du er jo bare super. Klarer å gå ned selv om du "klagde" over en utfordrende uke! Kjempebra :)

 

Og godte sugen, jeg tar ditt eksempel til etterfølgelse! Vet ikke om jeg hadde klart det samme.. Én eneste marsipan.. Du er kjempeflink. Og nettopp som dere sier, det at vi selv bestemmer hva og hvor mye vi skal spise, og faktisk klarer det, det lover godt for framtiden vår. Når vi en gang blir kvitt våre "tre kilo", da skal vi ikke ha dem tilbake, jenter!

 

Jeg har flyttet veiedagen min fra søndag til mandag. Det måtte bli sånn forrige uke, så da fortsatte jeg like så godt med det. Jeg gikk jo ned en del forrige gang, og hver gang jeg har små stup nedover, er jeg livredd for å ha gått opp igjen neste veiing. Men idag viste vekten det samme som sist, og målbåndet var enig med vekten. Det er jeg strålende fornøyd med. Jeg har klart å holde meg på mine 59,7 kg og 78 cm. :)

 

Trimpoeng er det verre med, dessverre. Jeg er blitt skikkelig slapp mht trening i det siste. Her trengs det skjerpings! Har vært sengeliggende noen dager, og merker at formen ikke er helt god nok til en ordentlig treningsøkt ennå. Men når jeg har skrevet ferdig her, skal jeg jammen gå meg en liten halvtimes tur, i det minste. Det er ikke store trimmen, men alle monner drar. Og det er bare fordi jeg synes det er litt flaut å rapportere til dere at jeg bare hadde 3,5 trimpoeng i uken som gikk... ;)

 

Internettforbindelsen er ikke helt stabil her for tiden, så om det går litt tid mellom mine innlegg her, så vet dere i alle fall hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, nå tok jeg akkurat på meg ytterklær og gode sko, og gjorde meg klar til tur, slik jeg sa jeg skulle i forrige innlegg. Og hva oppdager jeg når jeg kommer ned trappene fra leiligheten? Jo, at det høljregner ute!

 

Jeg vet at det ikke er noen god unnskyldning for å bli inne, men akkurat i dag orker jeg ikke gå ute i regnet. Er fremdeles forkjølet etter sykedagene, og er veldig redd for å fryse. Dessuten har jeg bare ikke ork til å gå ut i høstregnet nå...

 

Flaut, men sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hallo.

 

Så bra at du gikk ned "Kikkelione". Jeg klarte å ha en kontrolert utskeilse.

Holdt på å sprekke totalt kl. 21.00' date=' men da tok jeg til fornuft og endte opp med en kopp te. Den ene marsipanen på 10 g. smakte utrolig godt. Jeg tok små, små biter og nøt dem alle. [/quote']

 

 

ÅÅÅÅÅ, så herlig å lese! jeg tror også på å nyyyyyyte i laaaaaange drag. Jeg bruker vanligvis å DYTTE innpå, og da smaker jeg jo egentlig ikke hvor godt det er. I dag kjøpte jeg smågodt. Jeg lurer på hva han tenkte, han fyren i kassa som veide opp. Jeg hadde putta oppi 7 biter oppi posen. Skal vedde på at det er lenge mellom hver gang han veier slike mengder! Haha! Og jeg nøt hver en bit. Leeenge!

 

Hvordan får jeg smileys inne i teksten, forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Dere' date=' nå tok jeg akkurat på meg ytterklær og gode sko, og gjorde meg klar til tur, slik jeg sa jeg skulle i forrige innlegg. Og hva oppdager jeg når jeg kommer ned trappene fra leiligheten? Jo, at det høljregner ute!

..[/quote']

 

Jeg vil først og fremst si hurra for at du holdt deg!

 

Så vil jeg gi deg ros for at du hadde tenkt å gå tur tross dårlig form. Som du sier, alle monner drar. En halvtimes rask tur hver eneste dag vil gi ca 7 trimpoeng. Jeg vet om de som har slanket seg basert på å gå tur som eneste trim. En halvtime i snitt kan veldig mange klare. En dag kanskje ingenting, en helgedag kanskje en time. De tenker ikke at de TRENER. Men det er aktivitet, og det er det som teller.

 

Denne uken blir det mer enn 3,5 poeng, ser du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime i snitt kan veldig mange klare (...) Men det er aktivitet' date=' og det er det som teller. [/quote']

 

Ja, du har helt rett, Kikkelione, en halvtime, det er da nesten ingenting! Og det gjør en forskjell. Og til gåtur, da trenger man verken å skifte til treningstøy eller dusje etterpå, så der er det ingen unnskyldinger! Og det er aktivitet, og det er bra for kroppen. Så denne uken, dvs fra og med i morgen, satser jeg på det hver dag jeg ikke får trent. En halvtimes gåtur. Det klarer jeg!

 

Hvordan får jeg smileys inne i teksten' date=' forresten?? [/quote']

 

Ja, det lurer jeg også på! Det er mange jeg har sett at andre har puttet inn i sine tekster, men som jeg selv ikke finner ut av. Men noen få har jeg skjønt:

 

: ) --> :)

 

: D --> :)

 

; ) --> ;)

 

 

...og det var det. Noen som vet hvordan man får de andre?

 

(Her har jeg satt mellomrom mellom tegnene for å vise hvilke det er jeg bruker, det må du selvfølgelig ikke gjøre når du skal ha ordentlige smileyer :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...