Gå til innhold

Noen som vil henge seg på???


Gjest 1solsikke

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 år, og gift 2 barns mamma, som er lei av og være stor... Veide 120 kg i august i fjor, veier nå ca 93 kg så jeg er på rett veg...

Men jeg vil ned til 75 - 80 kg...altså 15 - 20 kilo ca...

NOEN som vil henge seg på??? Det er lettere hvis man ikke er alene...

Det er ikke Grete roede jeg har brukt til nå, men en meget streng diet som jeg ikke orker noe av lenger...

Håper vi "snakkes"

klemmer fra 1solsikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der 1solsikke!

Du har vært råflink som har gått ned så mye på et år!

 

Jeg blir gjerne med, jeg trenger sårt noen til å pese meg.

Jeg begynte på ny frisk i går, startvekt 84,5 kg. Har slanket meg mange ganger, også på Grethe Roede-kurs, og vet hva som skal til for å gå ned og for å bli der, det er bare å få det til i praksis, sukk!

 

Nå truer imidlertid legen min meg med å sette meg på blodtrykksmedisin, så nå er det alvor. Mindre mat og mer trim!

 

Det ville være fint å bli en gjeng som kunne rapportere vekt en gang i uka. Kanskje er det noen nystarta tråder på det allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solsikke1!

 

Etter en sjokkopplevelse i går kveld, begynnte jeg friskt i dag med Grete Roede mat! Tenkte å se hvordan det går å bare følge den gamle boka fra da jeg gikk på kurs.. Går det ikke, begynner jeg på internettkurs;)

 

Sjokkopplevelsen var å ha gått opp 4 kg siste 5 ukene!!!!!!

Har lagt på meg tilsammen 12 kg siden i fjor sommer og er nå oppe i 82 kg. Sist gang jeg veide det var jeg gravid i 8 mnd (for 3,5 år siden)!!!!

Håper å greie å gå ned til 70 kg før jul og 65 kg til påske. Det hadde vært deilig det:)

 

Er såå lei av å kjøpe større og større størrelse for hver mnd..nesten!!

 

Så jeg henger meg gjerne på og så kan vi rapportere og motivere hverandre hver uke, torsdager feks...

 

Hilsen Orka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på utkikk etter en slik "fast tråd" å rapportere i. Jeg forsøkte også å starte en ("Ned ca 20 kg", under Ny i vektklubben) for et par uker siden, men den har ikke tatt av helt, selv om 3-4 stk har meldt sin interesse der også. Vi kan jo kanskje prøve å slå de sammen?

 

Det er jo mange veletablerte tråder her inne, men jeg har inntrykk av at mange har ganske mye gjennomtrekk.

 

Det jeg kunne tenke meg var å ha en gjeng - kanskje 7-8 personer - som postet innlegg og rapporterte jevnlig, slik at vi kunne bli litt kjent med hverandre og støtte hverandre i kampen mot kiloene.

 

Jeg er forresten 36 år gammel, bor i Oslo, er drøyt 167 cm høy og veier (sukk) 92 kilo. Jeg kunne tenke meg å være på rundt 80 til jul, og å nå det endelige målet mitt på 70 kilo før neste sommer.

 

Går ikke på kurs, men teller kalorier og forsøker å trimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan jeg blir snart 37 år og er mamme til to barn på 5 og 19 mnd så har en travel hverdag med to tette ,vi skal til thailand i jula så til den tid ønsker jeg å gå ned 14 kg til så jeg kan få sydd meg noen pene klær

 

jeg er 164 høy og veier nå i dag 84,3 kg og skal ned til 70 kg( 14 ,3kg) til 14 des,

trener vell 3-4 ganger i uka nå, noe jeg har god mulighet siden jeg har permisjon og kan ta med barnapå trening

 

hvilke dag skal vi veie oss igjen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 stk hittil på Solsikkegruppa. Hvilken veiedag? Jeg har egentlig mandager, men det går greit for meg å tilpasse meg.

 

Jeg er 54, gift, to voksne barn. Det store problemet mitt er å holde meg fra å snike i meg mat utenom måltidene, alt fra sjokolade, nøtter frukt og til brødskiver og middagsrester. Det er bare så utolig teit, men nå må det altså bli slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Har kke vært innom her på en stund, og ble veldig glad da jeg så at det var noen som vil være med meg...

Jeg begynner på internettkurs til uke og har fått innvilget "slankepermisjon" denne uka.. *he he*

Starter med blanke ark neste mandag...

Hva med veiedag på mandager.. eller på fredag... Hva syns dere er best???

Fint hvis vi kan være "nære venner", man trenger noen å betro seg til, og som man kan si allt til... Og det jkan vi jo når vi egentlig ikke kjenner hverandre...

Mange klemmer fra 1solsikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "storforbruker" av Grete Roede kurs, men har ikke klart å holde idealvekten noen gang.

Er nå opp i 94 kg (igjen-sukk) og idealvekten er 72 - hvor jeg sist var for 1,5 år siden.

Jeg starter på egenhånd i dag og vil gjerne følge solsikkene for å ha noen å melde vekten til - det hjelper!

Synes mandag er bra veiedag, da skjerper man seg litt i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle som vll ka vel ver med solsikke gruppa

 

jeg har veiedag tirsdag,så da skriver jeg meg inn , det er vel det samme hvilke dag vi har som veie dag bare vi går inn her å motiverer hverandre ,....

 

... så i morgen tar jeg turen hit inn igjen...he he håper på mange kilo... har blitt helt hekta på denne mat kakulatoren de har her inne , jeg er super motivert .,men jokser litt og går på bade vekta ofte for jeg er så giret ,,,men det går seint men eg føle at jeg går ned i klær liksom...er ssååå giret

at jeg klarer ikke la ver å trene ......men vet at det kan kjapt snu ...for jeg er like lat som jeg er aktiv....får se h vor lenge dette gilde varer, men er sambo med en kejmpe sporty og sunn man så jeg er jo heldig der da, han er flink å gå tur med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang! Jeg er fleksibel mht til veiedag - både mandag og fredag er greit for meg!

 

I dag har jeg hatt en dårlig dag - er på reisefot igjen, og skriver dette fra et hotell i Svolvær. Talte opp 2300 kalorier.... Så i morgen blir det smalhans!

 

Badevekta viste forøvrig 91,3 kg i morges, så jeg har gått ned 1,3 kg siden forrige uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kunne også tenke meg å være med ? :D

 

Syns det virka så greit me å ha ikke så alt for mange folk, så en klarer å holde styr på alle ;o)

 

Er ei jente på 22 år, starter internettkurs imårra, å har derfor veiedag mandag, startvekten var 89 forrige mandag, å ikveld var den 88.1! Igrunnen veldig fornøyd me det, før kurset ånkli har startet.

Er lei av (som sikkert mange andre) å kjøpe tøy der jeg er flau over å vise str lappen :/

Har gått opp 10 kg siden jeg ble sammen me samboeren min for snart 2 år siden, å nå har jeg skikkeli bestemt meg for å ned i vekten jeg hadde da jeg traff han for første gang, som da var på 74kg. Forløpig har jeg et håp om å nå 80kg til jul :)

Men jeg er igrunnen fornøyd med hvert gram som går ned!

 

 

Blir så utrolig motivert av å lese om andre som har gått ned så å så mange kg, hvis de klarer det, hvorfor skal ikke jeg klare det?! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg går nå 3. uka på GR-kurs. 1. uka var det ned 2.3 kg, 2. uka ned 100 g, og i dag var det 200 nye gr. ned. dvs 2.6 tilsammen på 3 uker. Er litt misfornøyd, for jeg synes jeg har vært flink til å føre inn alt jeg har spist, og har hatt ca. 17 trimpoeng i snitt pr uke. Min kursleder mener jeg bør ligge på meny 3, hittill har jeg ligget på meny 1 - 2. Høres rart ut at man kan gå ned mer ved å spise mer, men jeg gjør et forsøk på å øke kaloriinntaket denne uka. Får bare håpe det ikke blir kg i + neste mandag

Litt om meg; 176/89,6. 44 år. Startvekt 92,2. Idealvekt 73-75. Men selv om

det går tregt, så skal jeg klare det, får ta tiden til hjelp! Lei av å se ut som jeg har en badering innafor genseren..

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Er det noen av dere som klarer og samle troppene og lage en slags oversikt???

Kan vi skrive ttil hverandre på en annen måte???

Har brukt slankenett veldig mye og syns dette blir en smule uoversiktelig.... Hvis det ikke går ann så skal jeg sette meg ned og bli "kjent" med dere som er med i solsikke gruppa...

Håper alle dere andre er flinkere enn det jeg er om dagen, har vært småsyk i over 2 uker, og er slapp og sliten... Har tatt slankepermisjon denne uken og har spist MYE drittmat... Fysj og føy.....

Jeg begynner mitt nye sunne gode liv på mandag... Må bare få spise i fra meg først....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er flere alternativer, noen velger å starte en ny trå hver uke, andre har en trå med vektrapportering og en med diverse meldinger.

 

Mitt forslag er at vi starter en ny trå hver uke, så blir det ikke så mange meldinger å bla igjennom.

F.eks kan vi (1solsikke?) hver mandag (veiedag?) starte en trå som hedder: solsikke-gruppa uke 39

Her kan alle legge inn vekten sin sammen med diverse kommentarer, neste mandag blir det da en ny trå: solsikke-gruppa uke 40 osv.

 

Medlemmer (alder/høyde/vekt) på startstidspunkt:

1solsikke 34/-/93

pinkie 54/-/84,5

orka -/-/82

nique 36/167/92

aina37 36/164/84,3

sus 48/173/94

ixie 22/-/89

latte 44/176/89,6

 

Håper jeg har fått alle korrekt, ellers sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en god måte å gjøre det på. Foreslår at vi prøver å gjøre dette litt "forpliktende", slik at de som vil være med, må logge seg på med jevne mellomrom. Tror det kan være en god drahjelp for oss alle, dersom vi føler vi et visst "gruppepress" :-) :-)

 

Solsikke1 - tar du på deg å være en slags moderator for tråden, eller skal vi gjøre det sånn at den første som logger seg på i starten av en ny uke åpner tråden (og lager f.eks "Solsikke - uke XX")?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Det nærmer seg med stormskritt... Mitt NYE liv... Begynner på kurs på mandag, og skal rapportere på mandager før kl 12.. Kan godt begynne ny lenke hver uke jeg med solsikke gruppa ukeXX.

Imens ønsker jeg alle en riktig god og sunn helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da var siste bursdagen denne uka over...

Jeg kan ikke annet å si at jeg gruuuuuer meg til veiing mandag kveld!! :)

2 bursdags selskap, å 1 middag på byen med levrandører fra jobben, ingen bra uke det her, kun fått trent 1 dag, å har lør-søn-man. iijen før det er ny veiing, å det hjelper jo ikke så mye når det kun er helj å bare en vanlig uke dag ijen før jeg skal veie meg, men jeg skal virkelig stå på det er sikkert å visst!

 

Så lenge jeg ikke går opp i vekt, så tror jeg at jeg må si meg fornøyd etter denne uka...!

For neste uke, da er det andre boller! :D

 

Nei, får nyte resten av denne fredagskvelden sammen med min kjære :D

 

Det var over å ut fra meg, ha en fin helj folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...