Gå til innhold

Flere kalorier


Gjest enitS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ligge på 2200 kalorier om dagen, men synes det er vanskelig - om jeg skal spise sunt. Kan ikke akkurat spise en melkesjokolade på kvelden når jeg ser at jeg mangler 400 kalorier...

Hvor viktig er det å ligge på 2200 kalorier? Blir 1800 for lite? Og har dere noen tips for å få opp kalorimengden? Kan jeg spise større måltider? Jeg leste at det anbefales rundt 300 kalorier til vanlige måltid og resten på middag - men da får jeg gjerne mer enn 1000 kalorier å bruke på middagen, og det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Husk å telle med alle kcal i frukt og melk også. Bare der er 400 kcal dekket i løpet av dagen. Jeg trekker fra 50 kcal hver dag og sparer kosemerkene til rødvin i helgen. Jeg skal selv ha 1900 om dagen, men det går greit nå, da jeg har begynt med mellommåltid og kveldsmat. Bruk litt majones viss du liker det på pålegg, litt nøtter i salaten og avocado. Da får du mere kcal uten å ty til "fy" mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller absolutt alt, selv den minste agurkskive, for å nå tallet mitt... Jeg har plusset på et måltid til, og da kommer jeg opp i nesten riktig tall. Men det er få dager jeg rekker de måltidene jeg skal, langt mindre et ekstra. Må fremdeles jobbe med det å løsrive meg fra rutinene, og få inn et bra spisemønster.

 

Takk for nøttetips - skal putte det litt her og der, for det er jo godt også.

 

Og det er helt greit å "spare" opp kalorier for å kunne kose seg i helga? Utover kosemerkene?

 

Hvor mye over og under tallet sitt kan man ligge for likevel å være i rute? Jeg ser mange får beskjed om å spise mer, for at forbrenningen skal gå opp. Men hvor ligger grensene for nok og for lite/mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnitS,

 

Jeg stabiliserer og spiser rundt 2200 kcal uten å spise en stor middag - og har ikke problemer med å spise det.

 

Jeg starter dagen med en god frokost, kronblaning med nøtter og tilsatte friske bær med melk til og appelsinjuice med fruktkjøtt og omega3 kapsler - det blir 450 kcal.

 

Jeg spiser minst 2 måltider på jobben - oftest bestående av 2 grove skiver med mange korn (tette av kalorier) med roket laks, eller jarlsberg og kokt skinke (begge to på skiven). Spiser sukkererter og gulerøtter, og minst 3 frukter. Bytter gjerne ut skivene med knekkebrød med avokado (en halv per knekkebrød).

 

Middag spiser jeg bare 50g potet/ris, 150-200 g rent kjøtt/fisk/skjellmat, stekt eller ovnsbakt i olivenolje og masse dampete grønnsaker og salat med dressing til.

 

Til kvelds frukt, bær, skive® med pålegg og gjerne litt cashewnøtter.

 

Jeg spiser gjerne mer dersom jeg har trent mye - legger jeg til litt sauser etc når jeg spiser ute kommer jeg lett oppi 3000 kcal - og dette uten snop og usunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg egentlig spiser for mager mat - kanskje jeg bør gå pittelitt tilbake til det jeg spiste før. Det er vel bare å prøve seg fram. Men det hadde vært fint å slippe det, for når jeg går ned i vekt må jeg jo spise mindre. Jaja, dette er jo en del av opplegget, å få til kostholdet.

 

Fikk Sparkjøpkatalogen i dag, og siklet på ei bukse. Jeg har allerede "gitt" meg gaven/belønningen for neste gang jeg går ned fem kilo, men kanskje den buksa om ti kilo? Da kanskje jeg til og med kan gå ned en størrelse... Motivasjon, da jeg sliter med å finne bukser jeg liker OG får på meg - denne oppfyller begge deler. Håper så veldig at jeg skal ha gått ned i vekt når jeg veier meg på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Jeg spiser sån ca 1850+/- 100 Kcal hver dag. Jeg springer ikke i skapet for å finne en kjeks viss jeg mangler litt. Målet mitt med GR er å lære å spise jevnt hele dagen, og ikke pløye gjennom skapene og spise veldig usundt på kveldene, slik jeg gjorde før. Det er nok derfor jeg har 30 kg for mye.

 

På kurset mitt sa de at jeg ikke bare måtte spise lettprodukter, men unngå de produktene med mye tilsatt sukker, som vanlig yogurt og syltetøy. Også fet mat skal jeg holdemeg unna. Målet var å spise jevnt hele dagen og fordele kcal på sunn mat. Hadde ikke klart det viss det ikke var for mellom-måltidet i totiden på dagen. Nå føler jeg meg nesten alltid mett og har ikke spist chips eller sjokkolade på over 1 måned. Det er ny rekord for meg. Nå er det bare å følge oppskriften og gå ned 30 kg til neste sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...