Gå til innhold

Endelig i gang


Gjest Anita75

Anbefalte innlegg

Gjest millemarie

Hei!

 

Jeg startet internettkurs for vel en uke siden, og har som mål å gå ned 10 kilo før 1. desember :D Dette som et delmål, og så kanskje ned fem kg til senere...

 

Fint å ha noen "likesinnede" som man kan bli inspirert og motivert av - så jeg er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen har gått ganske bra, kanskje spist noen kalorier for mye når jeg regner etter, men ikke så ille heller. Har ihvertfall gått mye i dag! henting av barn og en 45 min. rask gåtur i kveld er jeg fornøyd med.

 

Problemet mitt er imidlertid at jeg blir veldig sulten etter trening! Har lett for å spise litt for mye da ja... hmmm... Er det flere som har denne utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen har gått ganske bra' date=' kanskje spist noen kalorier for mye når jeg regner etter, men ikke så ille heller. Har ihvertfall gått mye i dag! henting av barn og en 45 min. rask gåtur i kveld er jeg fornøyd med.

 

Problemet mitt er imidlertid at jeg blir veldig sulten etter trening! Har lett for å spise litt for mye da ja... hmmm... Er det flere som har denne utfordringen?[/quote']

 

Hei, begynte i dag på Grete Roede mat! Skal ned 12 kg før jul!!!!

Har gått kurs før, så følger den gamle boka. Trener 2 ganger i uken og har alltid kommet hjem skrubbsulten og spist DE middagene!

Men må være slutt på det nå! I dag blir det kylling og sjampinjong suppe og et stk brød til middag!

 

Er skrubbsulten allerede og har kun 2 riskjeks å spise før trening så det kan bli interessant i dag... Blir vel litt slitsomt første uken med trening og sult!!!

 

Et kjempegodt snacks tips til kvelden: Snacker Jacks mini-poser (står sammen med knekkebrød i butikken). I en hel pose er det 125 kcal... Jeg sparer slik at jeg kan ta en sånn hver kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har gått GR før og bruker den boka.. Hvor gammel er den?? Håper du har fått med deg at du antagelig skal spise mer nå hvis den er veldig gammel??? Da jeg gikk på GR for 6 år siden skulle vi ligge på ca 1250 kcal om dagen - men nå skal jeg spise 1600 og det er ganske stor forskjell!! synes ikke jeg gjør annet enn å spise :D

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka jeg bruker skal jeg ha kalori inntak på 1150-1250 pr dag (ikke rart jeg er SULTEN)....

 

Men jeg hadde det da jeg slanket meg sist og da gikk jeg jo ned...

Vet du hvorfor man plutselig skal ha i seg mere??Skal ikke by på noe problemer å få til det!!

 

I min bok står det:

Frokost: 230 kcal

Lunsj: 230 kcal

Mellommåltid: 100 kcal

Middag: 400 kcal

Melkerasjon: 200 kcal

Fruktrasjon: 150 kcal

Kosemerker: 50 kcal

 

SUM MAX 1360 kcal¨

Gjen. snitt: 1150-1250

 

Hva skal man spise mere av?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker men jeg tror det var en debatt om dette for en stund siden og at de fant ut at med 1250 så er man så nær den magiske 1000 kcal grensa at det kan gå litt tregt. Jeg gikk ned 23 kg jeg på 1250 kcal om dagen, men jeg brukte ett år og 5 kurs på det!! Det de har funnet ut nå er at man får en riktigere vektnedgang hvis man ligger 5-800 kcal under det man forbrenner i løpet av en dag - derfor denne utregningsformelen..

 

Hvordan fordelingen skal være er jeg ikke sikker på, men jeg bare øker litt på hvert måltid.

 

Jeg har ihvertfall følelsen av at jeg spiser meg ned i vekt!! haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...