Gå til innhold

kaloriinntak pr dag


Gjest millema

Anbefalte innlegg

Jeg har fått regna ut at jeg trenger 2080 kcal hver dag.....når jeg ikke trener. MEN, jeg klarer det bare ikke. Jeg har store problemer med å komme over 1400. Jeg spiser og spiser og spiser!!! Jeg har kutta ned til 2 brødskiver og 1 knekkebrød til lunsj istedet for 4 brødskiver som jeg lett kan spise. Det var jo dette med mange små måltid istedet for få store. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og av og til kvelds. Er ikke noe kveldsmatmenneske. Jeg spiser mellommåltid før lunsj og etter lunsj, enten en nutrilett bar(veldig gode forresten), knekkebrød eller frukt/grønnsaker.

Er jeg nødt til å komme meg opp på 2080 kcal hver dag?? Og i så tilfelle hvordan????

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det!!

 

Takker for den hjelpa jeg kan få!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet ikke jeg, blir man ikke veldig lei av italiensk salat etterhvert da. Jeg sverger til Leverpostei. Kunne ikke levd uten!! MEN det er tydeligvis ikke nok. majones har jeg og på, men nei.

Er det ingen der ute som har noen forslag til hvordan man kan øke kcal inntaket hver dag? Jeg føler liksom på meg at jeg har et sunt kosthold. Hva mer kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått regna ut at jeg trenger 2080 kcal hver dag.....når jeg ikke trener. MEN' date=' jeg klarer det bare ikke. Jeg har store problemer med å komme over 1400. Jeg spiser og spiser og spiser!!! Jeg har kutta ned til 2 brødskiver og 1 knekkebrød til lunsj istedet for 4 brødskiver som jeg lett kan spise. Det var jo dette med mange små måltid istedet for få store. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og av og til kvelds. Er ikke noe kveldsmatmenneske. Jeg spiser mellommåltid før lunsj og etter lunsj, enten en nutrilett bar(veldig gode forresten), knekkebrød eller frukt/grønnsaker.

Er jeg nødt til å komme meg opp på 2080 kcal hver dag?? Og i så tilfelle hvordan????

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det!!

 

Takker for den hjelpa jeg kan få!![/quote']

 

Spis frukt! Bananer f.eks har endel kalorier, og epler og pærer også.. Jeg sliter med å komme meg opp på 15-1600 kalorier som jeg skal ha, så jeg spiser frukt. Noen ganger unner jeg meg også et glass eplenektar eller juice, og da får jeg litt ekstra. Pålegg er også et godt tips ja. Velg vanlig og ikke mager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått regna ut at jeg trenger 2080 kcal hver dag.....når jeg ikke trener. MEN' date=' jeg klarer det bare ikke. Jeg har store problemer med å komme over 1400. Jeg spiser og spiser og spiser!!! Jeg har kutta ned til 2 brødskiver og 1 knekkebrød til lunsj istedet for 4 brødskiver som jeg lett kan spise. Det var jo dette med mange små måltid istedet for få store. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og av og til kvelds. Er ikke noe kveldsmatmenneske. Jeg spiser mellommåltid før lunsj og etter lunsj, enten en nutrilett bar(veldig gode forresten), knekkebrød eller frukt/grønnsaker.

Er jeg nødt til å komme meg opp på 2080 kcal hver dag?? Og i så tilfelle hvordan????

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det!!

 

Takker for den hjelpa jeg kan få!![/quote']

 

 

Skal du ned i vekt? For hvis du skal det, skal du IKKE spise 2080 kcal! Du skal ligge på 1600! Trener du, kan du spise noe mer.

 

Spis yoghurt eller frukt sammen med for eksempel lunsj eller mellommåltid. Da er du fort oppi kalorier. Eller kanskje du kan spise noe mer til middag? Ikke velge de magreste produktene! Ta på litt ekstra saus for eksempel..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...