Gå til innhold

Kjøpe kjole!


Gjest tindrah

Anbefalte innlegg

Når skal dere kjøpe kjole? Eller har dere en lekker kjole i mindre størrelse som en slags motivasjon allerede? :D

 

Jeg ønsker å kjøpe kjole så sent som mulig, men alle sier så forskjellig om hvor tidlig man MÅ kjøpe. Har hørt så mye som 6 måneder før... Og det betyr januar for min del, høres så voldsamt tidlig ut!!

 

Er jo kjedelig å kjøpe en som er passe og så blir den for stor (eller for liten, men det får jo selvfølgelig ikke skje)

 

Dette er som dere merker noe jeg grubbler myyye på... Hmm.... Vet dere? Noen av dere som har vært å prøvd å snakket med noen kanskje? Har ikke engang startet å prøve jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt mye på kjole, lest mye blader, til tross for at jeg har enda bedre tid enn deg :D

Jeg har tenkt å vente til vekten nærmer seg mer mitt mål, men man må nesten beregne litt tid til kjole, i tilfelle det skal foretas endringer på kjolen man velger. De fleste brudekjolebutikker tilbyr jo å sy inn/ut den kjolen man velger, dersom den ikke sitter helt perfekt.

 

Jeg tror dette er litt forskjellig fra brud til brud, min brors forlovede kjøpte kjole nesten 2 år i forveien, da hun fant drømme kjolen på salg...Ser jo også at noen her har en kjole de skal slanke seg inn i, så igjen ulikt fra brud til brud.

Jeg vil også dra på kjole shopping sammen med min bestevennine, da hun bor i en annen by, må det også planlegges nøye. Er litt fristet til å dra til København på kjole jakt. Har hørt at det er større utvalg, og bedre priser...

 

Mitt råd blir vel da egentlig å gjøre det du føler er rett for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte dra til Stockholm på kjolejakt jeg :D Har familie der så jeg bor gratis, og det er jo en fantastisk shoppingby!

 

Får ringe de leverandørene jeg har sett har kjoler i min smak, for å høre hvor lang leveringstid de trenger...

 

Både gleder og gruer meg til å finne kjole jeg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da ikke kjøpe kjole jeg da, om jeg ikke faller ekstremt for en. Vil heller leie en.

Jeg Har ikke sett på kole, på nett da.

Er litt redd for å dra i butikken å titte nå. Kommer ikke til å titte før eventuelt i januar jeg heller. Helst seinere oxo. Men får se. :D

Er ikke lett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i avisen at det er kjolesalg i Oslo imorgen. Årets største sto det (?)

 

Tror ikke jeg kommer meg dit, har dessverre ikke tid, og føler meg ikke klar før å prøve kjole og i hvert fall ikke for å kjøpe en kjole på impuls.

 

Men et bra tips til andre som er i Oslo og som vet allerede nå hva de ønsker for slags kjole :D Som kanskje har sett litt rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinjaTurtles

Heia

 

Jeg har en kjole på depositum. Dvs jeg har betalt litt over halvparten av kjolen. Før jeg kan bruke den, må jeg ned 7 kg. Har 6 måneder på meg, så vi får se.

Det er privat "kjøp" da. Kommer jeg inn i den, betaler jeg hele prisen på kjolen :-) Jeg kan naturligvis ikke vente i 6 måneder før jeg bestemmer meg, men har jo en anelse av hva jeg kan klare å gå ned etterhvert. Det blir veldig spennende og kjolen er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så vanskelig å vite hvor man går ned! Jeg gikk ned 15 kilo for tre år siden (som jeg gikk opp igjen) og da forsvann hele baken, mens magen ble igjen... Nå synes jeg det ser ut som jeg går inn andre steder, hmmm... Men som sagt over, man ser vel etter en stund hva man kan forvente (og hvor) man kommer å gå ned... :D

 

Kjøper man en kjole med snøring i ryggen har man jo litt å gå på også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg slanket bort 20 kg før jeg giftet meg for noen år siden. Var på kjolejakt 4-5 mnd før bryllupet - og det gikk helt fint. Det stooore problemet var at undertøy også måtte kjøpes tidlig - fordi det for blir utsolgt. Kjolen ble jo tilpasset og sydd inn - fordi jeg hadde gått ned flere kilo etter utvelgelsen. - undertøyet ble litt stort ..men ,men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.jeg gifter meg juni 2007,kjøpte faktisk kjole i august.måtte bare ha den,var en prøvemodell så jeg fikk den jo 5000 kr billigere.flaks med den.kjøpte en san patrick kjole,dosel heter den.noen flere som har tenkt på den kjolen eller? kjøpt den på kristin`s brudesalong,de er utrolig flinke og veldig bra service der.anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også en kjole på depositum. Kunne kjøpt den, men ville ikke det.

Kjolen var AKKURAT passe, dvs jeg måtte holde pusten.. Og slik er det min motivasjon.

Jeg må ned i vekt, og finner jeg en kjole jeg liker bedre, så kan jeg heller leie den.

Men det er en bra motivasjon å gå å se på kjoler, og ikke minst prøve - det gir deg et mål!

Skal ikke gifte meg før juni, så har god tid.

Men jeg gikk i butikken for motivasjonen sin skyld.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneJuff

Hei!

Jeg giftet meg i august i år og fant drømmekjolen i januar. De sa i butikken at jeg burde ikke være noe senere. Hvis man skal kjøpe (mange butikker leier ikke ut her i Oslo) så tar det noen måneder fra man bestiller til kjolen kommer i butikken. Så må man ha sømtime for å få kjolen helt perfekt. Det hadde jeg tre-fire uker før bryllupet. Da er vel stort sett all vekt og form der det skal være.... Mitt råd til dere som skal kjøpe kjole, kjøp den heller litt for stor, lettere å sy ut inn enn ut. og vær ute i god tid. Og ønsker man å se smal ut er kjoler som er drapert på skrå inn i midjen slankende. Tips fra en Grete Roede brud 2006.

Lykke til alle sammen! Det er så spennende... Nyt tiden dere har foran dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...