Gå til innhold

Vendepunktet


Gjest vanilia

Anbefalte innlegg

Ved juletider i fjor var jeg på Skeidar og gikk og tittet i møbelavdelingen. I sofaavdelingen passerte jeg en familie som hadde en skjønn liten jente på kanskje 3-4 år, med masse lyse viltre krøller og store blå øyne. Jeg syns hun var så nydelig, så jeg stoppet opp og smilte til henne. Jenta ble bare stående og se på meg og måpe, også ropte hun til moren sin: "Mamma! Se på den tjukke dama!!!"

 

Det ble vendepunktet mitt. Jeg var da 160 høy og veide 88 kilo. Jeg har selv en 4-åring, og jeg vil ikke at hun skal skamme seg over moren sin, eller at hun skal bli omtalt som "hun med den tjukke mora". Jeg tok et nettkurs på Grete Roede og gikk ned 7 kilo. Jeg fortsatte å følge vektklubben på egen hånd og gikk ned ytterligere 6 kilo fram til sommeren. I sommer gikk jeg opp noen kilo igjen. Nå veier jeg 79 kilo, og nå starter jeg på nytt kurs med mål om å gå ned til 70 før jul og 65 før sommeren.

 

Det hender jeg sliter med motivasjonen, men da maner jeg frem bildet av den storøyde lille jenta på Skeidar og klyper meg selv i armen...

 

Lykke til til alle dere andre som kjemper mot kiloene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...