Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Ja, Sans1 du har rett - det har vært litt stille her...

Stille før stormen kanskje? Det er jo veiedag i morgen for mange her :) hehe...

 

Pannekakefesten gikk fint. Vi skulle alle ha med litt til kvelden, så jeg tok med gulrøtter og kesamdip. Dessuten hadde jeg sørget for å spise meg litt mett på sunne ting på forhånd, slik at jeg ikke skulle være altfor sulten. Da vet jeg av erfaring at jeg kaster innpå. Det funket ganske bra. Jeg spiste riktig nok en liten kule is og et et par ruter sjokolade til dessert, men hvis jeg har telt riktig, så holdt jeg meg innfor kcal-grensene mine.

 

I går syndet jeg også - med et lite glass rødvin og tre sjokoladebiter. Heller ikke det førte til noen stor kcal-sprekk (jeg hadde 3,5 trimpoeng riktignok), så det var jo en lettelse. Deilig å se at man kan nyte med måte.

 

Ikke desto mindre har jeg en skikkelig dårlig følelse ang. veiinga i morgen. Jeg har ikke turt å snike en gang. Selv om jeg vet at jeg kalorimessig ikke har gått på den stor smellen, så tør jeg ikke å tro på at jeg har gått ned, når jeg har spist sjokolade to dager på rad og drukket vin. Vi får nå se!

 

Lykke til alle sammen :D Det blir vel liv i tråden vår i morgen tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Har oppdaget nutrilettbarene og har brukt de som mellommåltid ett par dager nå. en bar inneholder 218 kcal. I går fordelte jeg den på 2 mellommåltider. De er gode og jeg får stoppet søtsuget. Foreløpig har jeg kun prøvd den med Peanøtt men har hørt at den med karamell er den beste.

 

Når du nevner det. må jeg bare få "reklamere" litt for Corny, som også er en type bar. En bar veier 25 gram og inneholder i overkant av 100 kcal. I tillegg var de ganske rimlige. Jeg ga kr 35,- for en pakke med 6 barer, men det er mulig det var et introduksjonstilbud. Jeg kjøpte dem på ICA og de er kjempegode!!! (jeg er egentlig ikke så begeistret for müslibarer).

 

De finnes med flere forskjellige smaker bla banan, kokos, nøtt&rosin. Jeg kjøpte den med sjokoladesmak (overraskende nok). Bilde av pakken kan ses her: http://www.confecta.no/pages/Corny/cony_sjokolade.htm

 

Jeg har også hatt sukess med å skjære dem opp i småbiter og late som om det er smågodt :) Det er godt man kan lure seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg gikk på kurs før sommeren og gikk der ned fra 79 til 73. Jeg var kjempefornøyd, har nå ryddet vekk klær i str 42 og koser meg med mine str 40 klær. Kunne ikke fortsette kurs nå siden jeg skal reise bort om en måneds tid, skal da være borte i 3 mnd. MEN jeg har lyst til å holde vekten og gå ned litt til. Er oppi 74 kilo nå, så her må det snus. Det første jeg skal ta fatt i er trimming. Minimum 7 trimpoeng i uken. er det noen som er med på trimaksjon?

Igår gikk jeg en tur på 20 min, idag er planen en tur med 50 - 60min rask gange/ jogging. Da har jeg allerede 4 poeng, da kan jeg klare de tre siste i løpet av helgen. Ut på tur!

 

Målet er 70 kilo, derav snart70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snart70 - Velkommen skal du være. her er det alltid plass til en til!!

7 trimpoeng burde jo være oppnåelig - jeg er med!! har allerede 3,1 fra mandag :) Jeg er mest glad i å innhente mine poeng i skogen, men med det været som er meldt de neste dagene tror jeg at jeg må belage meg på en tur på Elixia i morgen.

 

Mimi - så flink du har vært, det må jeg si!! Tror det er lurt det der med å ikke stille opp kjempesulten. Hva pleier du å blande kesamen med?? Jeg har foreløpig bare brukt det i disse lappene jeg har reklamert for før. Har smakt noen kesamdipper her på jobben, men syns ikke de er noe særlig gode.. Bruker litt vaniljekesam oppå frukt innimellom - det er veldig godt!

Da må jeg ut og se om jeg finner de barene du snakker om.. Alltid gøy å prøve nye "lovlige" ting, hehe

 

Over og ut!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier du å blande kesamen med?? Jeg har foreløpig bare brukt det i disse lappene jeg har reklamert for før. Har smakt noen kesamdipper her på jobben' date=' men syns ikke de er noe særlig gode.. Bruker litt vaniljekesam oppå frukt innimellom - det er veldig godt![/quote']

 

Jeg gjør det ganske enkelt. Jeg bruker sånn posedipp fra Kims eller Maarud, feks Holidaymix. Istedet for rømme bruker jeg kesam 1 %. Hvis man synes det blir for "tørt" kan man bruke et par spiseskjeer rømme, evnt halvparten rømme halvparten kesam - avhengig av hvor mager man vil ha den.

 

Ang. vaniljekesam så signerer jeg. Det er kjempgodt til frukt, eplekake og annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ganske opptatt i det siste. Har ikke hatt tid til å sitte ned foran PCn. Vekten har verken gått opp eller ned. Men jeg føler at jeg ikke er så godt organisert i spisemønsteret mitt. Har liksom ikke tid til å tenke over og planlegge måltidene mine. Dermed blir det heller dårlig det jeg putter i munnen. Jeg lover å skrive mere senere, for dette hjelper meg å holde fokus på det jeg bør. Trimmen har det også blitt dårlig med. Skal gå fjelltur i helga, med familien. Da får jeg rørt på kroppen i det minste. Vel, jeg kommer tilbake til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gruet meg, men dette går sakte og sikkert nedover - så noe riktig må jeg jo foreta meg.

 

august: 72,8

 

7. sept: 70,3

14. sept: 69,7

21. sept: 69,2

28. sept: 68,7

 

Jeg har med andre ord gått ned 0,5 kg siden sist torsdag, og det er med glede jeg kan konstatere at en av mine bh'er har blitt for stor. Der må det gjerne forsvinne mer!

 

Til Angelo; riktig god tur på fjellet. Prøv å se det motiverende i at du tross alt ikke har gått opp. Da er det lettere å finne rytmen og ta tak igjen!

 

Gleder meg til å høre fra dere alle sammen. Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte fælt på om jeg skulle melde inn i dag eller om jeg skulle vente til neste torsdag, men rett skal være rett så jeg får vel skrive ett par ord.

 

Nå er det jo bare 3 dager siden forrige veiing så jeg ventet ikke akkurat de store resultatene. Jeg hadde dog håpet å se 72 tallet i dag, men dengang ei..

Uansett får jeg vel bare være glad så lenge det går rette veien :)

Håper på knalltall neste torsdag

 

Her er den grusomme sannhet:

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige veiing 25/9: 73,1

I dag 28/9: 73,0 = totalt 3,6 kg

(og positiv som jeg er i dag kan jeg ihvertfall si at det er nærmere 4 kg enn 3 kg, haha)

 

Ha en strålende fin høstdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimi, nå begynner jeg snart å bli skikkelig misunnelig på deg altså.. Du har jo så jevn og fin nedgang!! Kjempebra!

Det må jo snart være meg som ser noe fortgang her. Jeg tror den sykdomsuka mi ødela skrekkelig mye.

Jeg har også vurdert om jeg skal gå ned til 1500 kcal om dagen eller om jeg bare skal fortsette med 1600 og håpe det skjer noe mer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, kan jeg få være med?

Jeg holdt på med registrering her i vår, men fikk ikke helt teken på det så nå tenkte jeg at jeg kunne prøve å se om andre slankere kan klare å motivere meg!

 

Jeg skal på ferie 24. november og har veldig lyst til å føle meg vel i bikini til da, og da må jeg skjerpe meg!

Jeg veier ca. 68,5 kilo og vil veeeldig gjerne ned 5 kilo. Men rekker jeg å komme ned til 65 til ferien skal jeg være superfornøyd. Tror dere det er et realistisk mål? For enkelt?

 

Jeg syns egentlig jeg spiser veldig sunt, men jeg spiser vel for mye i hver omgang. Er ikke glad i søtsaker med veeeldig glad i middag og god vin. Farlig den vinen altså!

 

Jeg trener på sats og vil gjerne være med på 7 treningspoeng hver uke. Jeg holdt på med det i vår og det går fint men krever litt innsats, og det er bra!

 

Skal veie meg i kveld og rapportere til dere i morgen!

 

Lykke til med veiingen alle sammen!

 

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimi' date=' nå begynner jeg snart å bli skikkelig misunnelig på deg altså.. Du har jo så jevn og fin nedgang!! Kjempebra!

Det må jo snart være meg som ser noe fortgang her. Jeg tror den sykdomsuka mi ødela skrekkelig mye.

Jeg har også vurdert om jeg skal gå ned til 1500 kcal om dagen eller om jeg bare skal fortsette med 1600 og håpe det skjer noe mer snart :)[/quote']

 

Jo, takk. Jeg synes jo ikke det går fort, men du har helt rett, det går jevnt nedover og det er jeg veldig fornøyd med :D

 

Jeg vet ikke om du bør gå ned til 1500 kcal. Du kan jo prøve å regne litt på kaloriformelen igjen. Kanskje den har endret seg litt med den nedgangen du har hatt. Det kommer jo også an på hvor mye du får trent.

 

I teorien ligger jeg som deg på 1600 kcal, men jeg har nettopp sett over resultatene for de siste ukene, og det er litt ujevnt hvor mye jeg spiser egentlig. Jeg prøver å lime inn resultatene for de siste 12 dagene her sammen med trimpoengene mine, så kan du ta en titt (av en eller annen grunn blir det en lang remse, så det tar litt plass... hmm, får ikke til å endre det, jaja - shitau). Trimpoengene er for "skikkelig" trening og for div. sykling. Annen trim i form av å gå tur eller i trapper er ikke med.

 

27.09.06 onsdag

1444 0,4

26.09.06 tirsdag

1686 3,4

25.09.06 mandag

1673 0,6

24.09.06 søndag

1931 2,4

23.09.06 lørdag

2282 0,0

22.09.06 fredag

1587 0,6

21.09.06 torsdag

1430 5,1

20.09.06 onsdag

1299 0,6

19.09.06 tirsdag

1798 3,3

18.09.06 mandag

1404 0,0

17.09.06 søndag

1112 1,2

16.09.06 lørdag

2708 3,7

 

Nå er det slett ikke sikkert du og jeg fungerer likt, men det kan kanskje gi deg en liten idé om hva som kan være riktig for deg... kanskje, muligens ...

 

 

Til Kristin HK, velkommen til oss :) 5 kg på 8 uker kan jo gå, men jeg ville neppe klart det. Av en eller annen grunn går jeg jevnt ned 0,5 kg i uka, men 4 kg er vel heller ikke å forakte på 8 uker? Lykke til med prosjektet i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimi,

Det er alltid nyttig å se hvordan andre gjør det!! Jeg kan nok med fordel ha noen dager der jeg ikke når 1600 kcal grensa - for det er jo alltids noen dager man går litt over :)

Men jeg regnet ut etter kaloriformelen igjen og ser at jeg med 7 trimpoeng i uka (jeg er så ujevn på treninga) forbrenner ca 2070 kcal, så da kan jeg nok trygt senke inntaket til 1500 - Ligger jo innenfor 1900-2400=1600 om dagen men i realiteten blir jo det "bare" 400-500 kcal mindre.

 

men som jeg nevnte i en annen link jeg er inne på så har jeg opplevd tidligere at kroppen min trives veldig på 73 tallet. Hadde en periode hvor jeg holdt meg jevnt på det nesten uansett hva jeg spiste, så det kan jo hende det er derfor det går litt tregt akkurat nå - at kroppen holder igjen og gjerne vil bli der.. men ikke pokker.. Jeg og kroppen min ønsker tydligvis forskjellige ting og den kampen skal JEG vinne!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så flinke de er alle saman! Sans1 og Mimi, flott jobba!

 

Diverre kan eg ikkje seia det same for meg sjølv. Fortalde om kjempesprekken på fest sist helg, og har fylgt opp med kakebesøk, pluss har vore bortreist heile veka med jobben, med masse usunn mat og ingen trim. Det gjekk jo som det måtte gå: Opp 1,4 kg! Eg kom ikkje heim før i går kveld, så eg vegde meg i dag, og er altså skikkeleg sur på meg sjølv. Eg reknar med eg skal greia å ta meg inn att, men om ei vekes tid skal eg ut på ny jobbtur, med nye hotellbuffetar og seine middagar. Det der er noko herk, altså! Sjølv om det er SÅÅÅ godt òg, då!

 

Her er den grimme sanninga:

August 2006: 70

7.9.: 68,8

14.9. 67,8

21.9. 67,6

29.9.: 69 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vestis - så kjipt!! MEN det jeg syns er utrolig positivt er at du kommer inn hit allikevel!! Du får bare stå på videre, så blir det nok bra til slutt!!

Kjenner til det der med hoteller og seminar. Det er kjempevanskelig å si nei når det står rett foran deg!! Ikke trenger du å handle det inn eller lage det selv. Det bare står foran deg og roper på å bli spist opp. Og storkjøkkenmat er jo ikke akkurat kjent for å være det magreste!!

 

du får lage noe som er smakfullt, godt og magert hjemme nå i helgen da vettu, så får du bort litt dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoppet på denne tråden i går ig sa at jeg trodde jeg veide ca. 68,5 kilo, for det er det jeg pleier å veie når jeg ikke tenker på kostholdet. Men NEI!!! Jeg veide meg i morges og veide da 70,1!!! Jeg skammer meg!

 

Nå er det ihvertfall skjerpings! har regnet ut at jeg har et kaloriforbruk på 2300 kcal med 7 treningspoeng, så da skal jeg vel ligge på mellom 1300-1800 for å gå ned?

 

Til Vestis: Jeg hadde en reisejobb tidligere og stadige fristelser i form av restaurantmiddager, buffeter etc. Det er ikke akkurat sunt, og mitt største problem er at jeg spiser meg altfor mett bestandig... Et tips som jo er ganske kjent er å gå opp på rommet og drikke 2-3 store glass vann før du går ned for å spise... Funker i mange sammenhenger det!

 

Nå er det lunsj og jeg må altså moderere meg før venninnemiddag i kveld!

 

Lykke til med helga alle sammen, dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare melde fra om at jeg nå har nådd målet om 7 trimpoeng denne uken, veldig fornøyd med på. På en normal uke ville jeg hanket inn noen flere nå i helgen, men da jeg skal på seminar med koret jeg synger i blir det nok ikke så mye bevegelse. Men da er det jo ihvertfall godt å vite at jeg har nådd målet vi satte oss.

 

God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vestis - så kjipt!! MEN det jeg syns er utrolig positivt er at du kommer inn hit allikevel!! Du får bare stå på videre' date=' så blir det nok bra til slutt!!

Kjenner til det der med hoteller og seminar. Det er kjempevanskelig å si nei når det står rett foran deg!! Ikke trenger du å handle det inn eller lage det selv. Det bare står foran deg og roper på å bli spist opp. Og storkjøkkenmat er jo ikke akkurat kjent for å være det magreste!!

 

du får lage noe som er smakfullt, godt og magert hjemme nå i helgen da vettu, så får du bort litt dårlig samvittighet :)[/quote']

 

Tusen takk for oppmuntringa - eg skal prøva å ta meg saman, og få til mykje trim no i helga (har blitt ingenting til no i veka). Eg har jo gått opp og ned mange gonger før, men litt kjipt å bruka ei veke på å gå opp det same som det tok fire veker å gå ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk :)

 

Bare en liten hilsen for å ønske alle en riktig god uke, og for å redde tråden vår fra å drukne helt og aldeles... (den forsvant lenger og lenger ned på lista)

 

Håper dere har hatt en fin helg uten altfor store utskeielser!? Samtidig som jeg er forundret over hvor mye man rent faktisk kan spise og forsatt holde seg under 1600 kcal, må jeg bare konstatere at kaloriene løper fort i helgen!

 

Gleder meg til å høre fra dere. Ha en sunn og aktiv uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godtfolk,

Syns det var litt stille her nå, men det er kanskje fordi de fleste nå har veiedag på tordager, hehe.

 

Her går det sånn tålelig greit. Grugleder meg til veiing i morgen. fikk plutselig for meg at jeg ikke har gått ned noe, men jeg må jo ikke ta sorgene på forskudd

 

har begynt å trene på en veldig veldig bra time på Elixia. Den heter Flow med stor ball. Underveis er det akkurat passe hardt, nesten litt behagelig faktisk, men dagene etter kjenner man at det har vært bra trening og man blir støl og stiv. Så det er bra. anbefaler dere å prøve den hvis dere trener på Elixia.

 

det var det ene tipset - det andre er kosemat-tipset. Kjøpte en boks med Heistad fruktsalat - og den har bare 25 kcal pr 100 gram. så jeg koste meg med 200 gram fruktsalat + ett par skjeer vaniljekesam. Det var helt nyyydelig!! ;)

 

Ha en fortsatt strålende onsdag - gleder meg til å høre litt resultater i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og takk for at du holder liv i tråden. Det har vært altfor stille her de siste dagene. Jeg skjønner at du er spent mtp veiing i morgen, du skal se at torsdagveiing blir nok en sukses for deg!!!

 

Selv har jeg jukset. Jeg syntes plutselig buksene mine hadde blitt merkbart for store, så jeg måtte fram med både målebånd og vekt. Og ganske riktig. Jeg regner med at det holder seg noenlunde til i morgen, så da blir det forhåpentlig et hyggelig resultat jeg kan melde om.

 

Vi tastes mer i morgen!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godmorgen

 

Som jeg antydet i forrige innlegg har kroppen min tydeligvis fått fart på forbrenninga. Jeg har jo stort sett gått ned en halvkilo i uka, jamt og trutt, men for en gang skyld kan jeg melde om et lite "rykk". Ned 1,2 kg siden forrige torsdag ;) Veldig fornøyd med det! Spesielt siden jeg har mensen, og i de forskjellige forumene har jeg kunnet lese meg til at det ofte går motsatt vei den uka. Kanskje jeg får svi neste uke, men den tid den sorg. Akkurat nå er jeg bare glad. På toppen av det hele har jeg gått fra 88 cm til 80 cm rundt livet siden begynnelsen av september. Det kjennes på klærne.

 

Håper mange melder fra om hvordan det har gått, uansett resultat. Det er del her, vi ikke har hørt fra på en stund, innbilder jeg meg...

 

Gleder meg til å høre fra dere. Ha en fortsatt finfin uke!

 

august: 72,8

 

7. sept: 70,3

14. sept: 69,7

21. sept: 69,2

28. sept: 68,7

5. okt: 67,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette orker jeg ikke mer!! Nå er det like før jeg gir opp.. Ikke bare står jeg fortsatt stille, men jeg har gått opp!! hva skjer da?? Jeg har aldri vært med på mer sta kropp. Jeg merka det i går og hadde veldig på følelsen at dette kom til å gå galt.

 

Mimi - utrolig bra resultat fra deg i dag.. Fra å være en uvurderlig støtte er det nå nesten så jeg blir sur på deg og fryktelig fryktelig sjalu ;) Er utrulig glad på dine vegne, men skal ikke stikke under en stol at gleden kommer med en bismak! Håper ikke du tar deg nær av dette :) For det er absolutt ikke vondt ment og jeg syns du er kjempeflink!!!

Fra å gå litt ned i antall kalorier jeg spiser (gikk ned så jeg lå mellom 1400 og 1500) må jeg nå bare prøve det motsatte - å gå litt opp igjen. En eller annen gang må jo bare kroppen gi opp og gi slipp på litt vekt. Men hvorfor opp? Da er det ihvertfall bedre å stå stille.

 

Har ikke lyst, men her kommer det:

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige veiing 28/9: 73,0

I dag 5/10: 73,5 = totalt 3,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei Sans1. Jeg skjønner godt at du blir frustrert og jeg tar det på ingen måte ille opp at du gleder deg på mine vegne med litt bismak... Glem meg og tenkt litt på deg selv istedet ;)

 

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si, annet enn at det er fryktelig urettferdig at du har gått opp. Som du selv sier, om man bare stod stille så var det til å leve med.

 

Men du må ikke gi opp Sans1. Dette fikser du, det er jeg helt sikker på. Du er så full av kunnskap og gode råd at jeg er sikker på at det løsner for deg til slutt. Har du forresten prøvd deg med målebåndet? Det kan jo hende at det viser andre resultater enn vekta.

 

Så jo også at du har kommet i gang med noe trening på Elixia du tydeligvis liker. Hvor ofte får du trent? Mer enn før? I så fall er det kanskje litt fler kalorier som skal til... Skjønt jeg neppe ville fungert på den måten.

 

Du har rett - det er ikke lett å forstå seg på kroppen, og det er ikke lett å komme med gode råd. Hmmm... hvor høy er du, og hva slags kroppbygning har du?

 

Nå ble det mange spørsmål fra meg her. Fram for alt mener jeg å både trøste og oppmuntre deg. For som sagt; jeg er sikker på at du klarer å dra dette i land til slutt! Og så skal du ha honør for at du har gøts til å melde fra også i dårlige tider, tøff er du i alle fall :)

 

Stå på heia -heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...