Gå til innhold

Solsikke gruppa uke 38


Gjest 1solsikke

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen

Håper dere har hatt en fin helg og er fit for figth...

Jeg har fått dommen min, og det var værre en ventet, men spist er spist, så nå får jeg begynne å spise riktig...

Mine mål denne uka er som følger...

 

Vekt 94,9

hals 36

overarm 38

bryst 105

midje 87

ende 107

lår 75

 

Ønsker oss alle lyykke til så "ses" vi utover i uka...

Klem fra 1solsikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også hatt en dårlig uke, men er nå klar for kamp!

Badevekta viste i dag 91,5 kilo - det er jeg egentlig ganske fornøyd med, jeg hadde nemlig trodd det ville være verre. Vært en uke med mye "ute-spising", noen øl, og i tillegg en fest på lørdag. Og så hadde jeg mensen, med det som det medfører av økt apetitt og sjokolade-sug... ;-)

 

Har ikke målt centimetre, men det er lurt, skal prøve å få gjort det til neste uke!

 

Mitt aller første delmål nå er jo å komme under dette fæle 90-tallet. Håper å komme dit i løpet av 2 uker, altså innen 9.oktober! (Kryss fingrene!)

 

PS - en liten detalj - er vi ikke nå egentlig i uke 39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest trådene deres og søker herved den ledige plassen i deres gruppe. Jeg håper at det er plass til å presse inn en til i gruppen deres...(kanskje dere har vært så flinke å slanket bort så mye at det er rom til meg også??)

 

CV:

Jeg er en ungdomsmamma på 44 som har rukket å bli 87 kg forrige uke (huff). Når dette fordeles på mine 168 cm blir ikke BMI'en særlig snill.... og ihvertfall ikke når midjen - hvis man kan kalle dét for det?? - var 3 cm over meteren forrige mandag... Jeg lurer på om badevekten min fremdeles har verdien 70kg et eller annet sted på skalaen og håper å finne ut av det etter nyttår en gang...

Av tidligere erfaringer har jeg noen praktiske slanke-erfaringer som har lært meg at det nytter å arbeide målrettet - og at gode resultater er avhenigig av motivasjon, fysiske øvelser og sunn ernæringspraksis... kombinert med utholdenhet og stahet..

 

Jeg håper på snarlig behandling av søknaden og et positivt svar.

 

Med vennlig hilsen

Afrodithe

 

44 år

168 cm høy

87 kg startvekt

103 cm livvidde ved start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen her har vært på topp, så til tross for ingen trening (pga. sykdom hos både mor og barn)- bortsett fra turer, har det blitt mange trimpoeng og resultatet er 80,5 kg. (dvs. ned 1,4 kg fra forrige uke, midjen 95 cm - ned 1 cm.)

 

Denne uka er jeg klar til å trene igjen - og har sanket meg 5,6 poeng så langt i dag!

 

Skriver opp rubbel og bit av hva jeg spiser og drikker. Regner ut ståa etter at ungene er i seng - og så koser jeg meg med resten av kaloriene jeg har lov til å spise. - Har funket før, så da håper jeg det gjør det igjen.

Ønsket er å komme under 80 til neste veiing.

 

Lykke til alle solsikker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hurtig og positivt svar på søknaden.

 

Selv om jeg ikke er noen tenåring lenger, tiltrer jeg gjerne stillingen ved den ledige 10'ende plassen i Solsikke gruppen.

 

Etter at jeg oppdaget stillingsutlysningen for en uke siden, har jeg forsøkt å forberede meg til jobben. Jeg har øvd meg på arbeidsveien ved å gå flere turer av ulik lengde og med varierende tempo.

 

Likeledes har jeg frisket opp mine kostholdkunnskaper og praktisert dem så godt som mulig - til tross for flere sosiale sammenkomster hvor mine kunnskaper ble kraftig testet uten for oppløftende resultat.

 

Jeg må derfor erkjenne at jeg vil trenge ytterligere råd og oppmuntring fra mine kolleger for å være i stand til å utføre jobben tilfredstillende, innenfor HMS reglene og i henhold til EU-standarden.

 

Imidlertid har ikke mine anstrengelser vært helt forgjeves da jeg allerede nå merker at det er en smule enklere å presse seg ned i kontorstolen. Antagelig er det de 6,5 cm rundt kroppens midtpunkt som er ryddet bort og arkivert, samt fjerning av 0,8kg overflødig søppel som er årsaken til dette. Søppelet er forsvarlig kastet i forbrenningsovnen, da det ikke hadde noen resirkulerbar gjenbruksverdi.

 

Til tross for mine oppstartproblemer, er jeg alt i alt rimelig fornøyd med min faglige utvikling.

 

Jeg ser fram til å bli videre kjent med mine kolleger og gleder meg til å jobbe sammen med dere.

 

Mandagsklem fra Afrodithe

Nå vekt: 86,2 kg

Magemål: 96,5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at dette er ingen 9 - 16 jobb, men en helltidsstilling. Jeg regner med at innsatsen gjenspeiles i lønnen siden det ikke er rom for særlig avslappende fritid.

 

Jeg har også merket meg at det er høy arbeidsmoral ved avdelingen.

 

Jeg sender beundringsverdige blikk og motiverende tanker til alle i Solsikke-avdelingen.

En kollegial blomst sendes til anntje sporenstreks!

 

Klem fra innsatsvillig Afrodithe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det uke 39... Det er bare jeg som er litt fjern om dagen... Sorry!!!

Har spist riktig i dag, men har drikki litt for lite vann, har så veldig vondt i halsen... Skal kjøpe no "slanke kakao" etterpå...

Ønsker alle hjerllig velkommen i gruppa våres, og håper at vi alle er lettere og finere til jul....

Mitt mål er at jeg veier 85 kilo til jul... hvertfall...

Ha en fin ettermiddag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solsikke1!

 

Du er jammen dyktig som klarer å holde deg på den sunne siden av matvareutvalget...

Et godt tips som hjelper mot vondt i halsen:

Kjøp fersk ingefær, skrell den og rasp den fint på råkostjernet. Legg råkostblandingen i en tekanne/mugge, fyll på kokende vann og la det trekke noen minutter. Drikkes som te med evt. noen suketter.

(dette skal øke forbrenningen også....)

 

Japansk peppermynteolje (kjøpes i helsekosten for ca 50/100 kr) er også supert for vond hals/forkjølelse osv.

Drypp noen dråper i godt varmt vann (evt suketter her også). Drikkes (lukk øynene når du drikker - ellers kan peppermyntedunsten svi og få tårene til å renne - lurt å ikke puste for godt inn i det du tar en slurk.. peppermynte er sterkt og du kan begynne å hoste litt) Dette gjør godt for sår hals og skal drepe bakterier...

 

Bli-bra-igjen klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Dette skal jeg jammen prøve!!!

Skal kjøpe ingefær i morgen den dag....

Er så jæv... kjedelig og ikke være jhelt frisk!!!

Hadde jeg vært vanelig arbeidstaker hadde jeg helt sikkert bedt om sykemeld, men ettersom jeg er selvstendig tøyer jeg strikken veldig langt... Å være syk er dyrt....

Skal se på 71grader nord, og rett i bingen etterpå...

Vi "ses"

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei solsikker!

Ja på veingen i dag var de 200 grammene jeg gikk ned forrige uke på plass igjen:-( Kan alltids skylde på helgens utskeielser, + at jeg fikk kink i ryggen på lørdag morgen. Ble ikke mye trim i helgen, derimot ble det mere vin. Sparte kosemerker til lørdagen, men jeg tror jeg brukte kosemerkene for en ekstra uke. Var samlet en del damer og lagde italiensk mat, og mye av det var slett ikke GR-mat...Men godt var det lell :-) Må virkelig legge meg i selen og få ned litt mer neste mandag. Men en positiv ting var å gå og kjøpe ny bukse på fredag; tok med 3 stykker til prøverommet i en størrelse mindre enn det jeg har brukt de 2-3 siste åra, og 2 av dem var ALTFOR store. Da følte jeg meg jammen litt småslank også ;-)

Delmålet mitt for dette kurset var 7 kg, men jeg tror det kan bli hardt å oppnå, da det er igjen 3 uker av kurset, og jeg hittil har gått ned 2.4 kg. Men vekk skal dem! + 10 til etterhvert.

Ha en flott uke alle sammen!

 

Klem fra latte, nå 89,8. (Må få med at midjemålet har gått ned fra 104 til 95 da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,5kg... :D

Har mest lyst til å skrike... Ikke har cm endret seg noe heller.. Endte ikke som en gøy kveld d her nei...

Får vel trøste meg me at d var en uvanlig uke med mye selskaper, å håpe d blir bedre neste uke, årh, trodde ikke d skulle gå opp allerede etter 3 uker.. Hmf...

Gleden etter jobb at jeg slapp å gå å heise på ei a di beste dongri buksane mine idag pga store lår, er helt glemt...!!

 

Nei får bare legge meg til å sove om få straxer åzå begynner det ny uke for meg imårra tidlig, å da håper jeg det blir bedre enn denne uka!

 

Krysser fingrene for at det skal gå bedre med dere andre! :)

 

*natta-koz fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... sammen er vi dynamitt!

 

Vil gjerne få gratulere Latte med hele 9cm innsnurp i livet... jeg er misunnelig... det er jo "størrelsen" som teller... det visuelle inntrykket utgjør jo faktisk mer enn det antallet kg vekten faktisk viser (noe du heldigvis opplevde i prøverommet...).... og gode muskel-kilo som forbrenner er jo bare helt topp.... Stå på videre... det kan jo bare gå en vei med din innstilling.... rett ned....pent og pyntelig...

 

Ixie.. superbra at du ikke gir opp selv om det er fortvilende å oppleve negative tall på vekten.. Som du selv sier har du hatt en "festlig" uke, men du har jo likevel gått ned totalt sett.. Ønsker deg all mulig lykke til med en ny uke med helt blanke ark...

 

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vekt på meg i dag, etter mange års trofast jobbing har vekten min tatt kvelden, så denne gangen blir det bare mål på meg. PUH!

 

Hals=37,Arm=34,Bryst=108,Midje=100,Hofte 118,Lår=60. Typisk epleform, her er litt å ta av ;-)

 

Fremgangen den siste uken er så liten at den ikke kan måles. Som så mange ganger før har jeg også hatt en "festlig" helg med mye selskapelighet, god mat og drikke og veeeeeeldig lite måtehold.

Hver morgen skal det være slutt, men på en eller annen måte "glemmer" jeg det ut på dagen.

Må finne en måte å gjennomføre dagen/uken/måneden - noen forslag?

 

Har ingen trimpoeng denne uken bortsett fra en enkel rusletur. Må skjerpe meg her også, men hvor er overskuddet som trengs for å komme igang?????????

 

Neste uke SKAL jeg kunne melde fremgang, ønsk meg lykke til :-)

****************************************************

 

- og det samme til dere. Nå skal vi STÅ PÅ jenter! - og velkomme Afrodithe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sus og tusen takk for velkomsten!

 

Selv om du har levd litt i Sus og dus den siste tiden - er dagen i dag den første i resten av ditt liv... så keep up the good work og hold fast ved dine gode intensjoner...!! :)

 

Overskuddet kommer vel ofte sammen med litt progresjon i egen utvikling. Jeg opplever at jeg får overskudd når jeg kan si til meg selv at jeg har holdt fast ved noen prinsipper og kan være litt stolt av meg selv, både i matveien og/eller ved fysisk aktivitet i en eller annen form... :)

 

Ta trappene, gå en tur, litt hagearbeid, nyte og benytte fint høstvær, vaske huset, rydde litt i skuffer og skap, rydde kjøleskapet... det er ikke så mye som skal til for å kunne gi seg selv stjerne i boken.. Skriv ned hva du har gjort og spist, så står det der svart på hvitt.. Spiser du nok? Riktig sammensetning? Drukket nok vann? Har du klart å motstå noen fristelser underveis? Det er mye å gi seg selv pluss-poeng for...

 

Siden du sier at dagene begynner bra, men at det glipper i løpet av dagen en eller annen gang.. har du spist nok til frokost/tidlig på dagen?

 

Forbered deg på utfordringene ved å planlegge og ha "riktig" trøstemat tilgjengelig uansett hvor du er... Bruk kosemerker til å skeie ut "lovlig" og innenfor rimelighetens grenser.. Da blir ikke fallet så stort og følelsen av å ikke lykkes så overveldende.. Se Tv mens du gjør noe aktivt.. lag deg evt en egen step ved hjelp av noen telefonkataloger som du kan gå opp og ned på mens du ser nyheter, snakker i telefon osv... :D

 

Dette er bare noen eksempler/forslag.. Du vet best hva som du kan gjøre og gjennomføre.. Vær sta og stå på videre så skal du se resultatene og overskuddet kommer :) Det vanskeligste er å komme over kneiken og få begynt!

Lykke til!!

 

Stå-på klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle Solsikker!

 

Jeg vet ikke hvor ofte vi bør stikke hodet innom Solsikke-tråden og skrive noen ord for å holde motivasjon og humør oppe... Er det noe vi burde gjøre daglig, eller holder det med et par/tre ganger i uken? Hva synes dere er passelig for dere?

 

Lurer litt på hvordan ukestarten gikk for dere, det er jo så kjedelig hvis man kommer ut skeivt allerede i begynnelsen av uken... har en lei tendens til å henge ved resten av uken... :)

Og er man ekstra flink i begynnelsen av uken kan det vel lett bli en eller annen utskeielse mot slutten...synes jo man har vært så flink og fortjener det, og standhaftigheten er lettere å overse....

 

Selv har jeg vært passe flink både med mat og trening (bevegelse) og har fått samlet 5 trimpoeng så langt denne uken:)

 

Uansett, stå på videre og lykke til!

 

Tirsdagsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det onsdag allerede, å snart helj :)

Ene ulempa er at jeg vet det blir en kalori full helj pga bursdags fest for ei vennine, men det er jo ikke hver helj d skjer :)

Men får bare prøve å være litt ekstra flink nå i uke dagene...

 

Afrodithe:

Nja, burde jo klare å skrive noen ord 3-4 ganger i uken, men jeg vet selv det kan være veldig opp å ned hva jeg får tid til, men jeg syns ijalefall å skrive hver dag kan bli litt mye..

Men ellers så skal du ha all skryt for at du skriver her inne ofte, for det er du flink til! :D

 

Ellers håper jeg alle fortsetter å stå på med å telle kalorier, å sanker inn mange trimpoeng, å husk at alle har lov til å ha en rolig dag innimellom, Min er idag, bare hatt en rolig lufte tur for å lufte vettet litt, så skal jeg bruke goood å lang tid i dusjen, ta på meg ei skikkeli kose bukse, å legge meg i sofaen å se på tv å slappe av, å ikke ha dårlig samvittighet i d hele tatt for at jeg ikke sanket mer enn 1 trimpoeng idag, (målet mitt er over 2 hver dag)!

Så da ønsker jeg dere en fin kveld videre! :)

*klem fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Afrodite, du er flink til å skrive her.

Jeg bør vel få til å skrive inn noen ganger i løpet av uken jeg også, er

jo inne her og ser, evt. leser daglig. Det er morsommere når det er litt nye

innlegg i tråden vår.... :-)

I går hadde jeg over 5 trimpoeng, gikk rask tur på over 1 1/2 time med bikkja, men i dag har jeg kun litt sykling på trimsykkelen, og tatt noen øvelser. Kan ikke være like flink hver dag...

Må bare få forbrent litt mer, da vekta som tidligere skrevet går veldig sakte nedover. Vi skal ha veiedag på fredag denne uken, og neste uke blir det ingen veiing. Får ta det selv her istedet, vekta mi her viser omtrent det samme som hos kursleder. Fordelen med fredagsveiing er at jeg nesten alltid veier mindre på fredag enn på mandag. (Helgene ødelegger litt, dessverre, må være kosemerkene..) Har også problemer med å få i meg nok kalorier, skulle prøve meny 3 en uke til, men har klart 1900 kal. kun 1 dag. I dag er jeg oppe i litt over 1500. Drikker så mye vann at det skvulper...

Vel, lykke til med resten av uken til dere andre, stå på! Dette skal vi klare!

 

Latte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et par ganger i uken bør vi vel klare å skrive. Noen ganger blir det mer, og andre ganger mindre.

 

Afrodite er skikkelig flink til å skrive, jeg blir imponert!!!

 

Latte - jeg fyller opp kalorikvota med nøtter, det er absolutt ikke vanskelig, en liten neve og du er oppe i 300 kcal før du har blunket. -Går ikke på kurs jeg da - så jeg vet jo ikke om det er lov, men jeg unner meg noe syndig om kvelden hvis jeg har kcal i reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke droppa ut, selv om det kanskje kan virke sånn. Har hatt det brenntravelt forrige uke, og denne også, så vekta har dessverre gått litt opp. Status pr. mandag:

Vekt: 85,2 kg

Midje: 101 cm (jada, det er der problemområdet mitt er)

Kan gjerne måle hele rekka neste uke, hvis det er det dere gjør?

 

Går fast en time to ganger i uka i raskt tempo.

En del av travelheta nå har bestått i fysisk arbeid, så jeg har fått litt ekstra trim.

Nå noterer jeg matforbruk igjen for harde livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært fllink til å gå så langt denne uka, så det hjelper forhåpentligvis. Men i går ble det hamburgere fra Mc Donalds til middag... Dog, ikke chips, og eventuelle ekstra-kalorier jevnes ut utover uka. (Kom opp i totalt 2085 kalorier i går)

 

Hadde et lite "løft" på tirsdag! Jeg rapporterte jo inn 91,5 kg på mandag - på tirsdag morgen viste badevekte 90, 8! I dag var den oppe på 91,0, men jeg har fortsatt håp om å komme under 90 til mandag om halvannen uke. Selv om jeg drar til Brussel på førstkommende mandag, og der er det mye god mat... ;-)

 

Har heller ikke kommet meg så langt som full måling ennå, men livvidden er 95 cm. Målet her er å komme under 80 cm.

 

Stå på, jenter (og eventuelle gutter?) - dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det er 8 stykker i Solsikkegruppen som har rapportert ukens tilstand og jeg håper at aina37 og orka ikke har falt av lasset, men vil komme med litt oppdatering om ikke så lenge...

 

Jeg har samlet informasjonen om Solsikkegruppen og oppdatert den så langt jeg har klartÂ… jeg har sikkert glemt noe, men håper da at oppdateringene kommer etter hvertÂ… :D

 

Kanskje er det ekstra motiverende hvis vi legger inn våre langsiktige og kortsiktige vekt-mål, samt våre strategiske cm mål rundt om kring på kroppen.... –om vi står stille eller går opp en uke, kan vi kanskje se at vi krymper ulike steder på kroppen likevel? :) Det må selvfølgelig være helt frivillig å oppgi måleneÂ…

Tenkte at det kanskje kunne være inspirerende og motiverende å legge inn ukens trimpoeng ogsåÂ… for de som har lystÂ… Kanskje kan dét også si noe om hvordan fremgangen vår erÂ…?? :)

 

1solsikke 34 år, 175 cm, 93kg, Mål: 85 kg til jul

Uke 39 Vekt 94,9 (opp 1,9 kg), Midje 87 cm,

hals 36 cm, overarm 38 cm, bryst 105 cm, ende 107 cm, lår 75 cm

 

pinkie 54 år, høyde? cm, 84,5 kg

Uke 39: Vekt 85,2 kg (opp 0,7 kg), Midje 101 cm

 

nique 36 år, 167cm, 92 kg

uke 38: Vekt 91,9 kg (ned 0,1 kg)

uke 39: 91,5 (ned 0,4 kg), midje 95 cm,

 

sus 48 år, 173 cm, 94 kg

Uke 39, vekten streiket, Midje 100 cm,

Hals 37 cm, Arm 34 cm, Bryst 108 cm, Hofte 118 cm, Lår 60 cm

 

ixie 22 år, 172cm, 89 kg

Uke 39: 89,5 kg (opp 0,5 kg)

 

latte 44 år, 176 cm, 89,6 kg, midje 104 cm

Uke 39: 89,8 kg (opp 0,2 kg), midje 95 cm (ned 9 cm)

 

Annetje 37 år, 161cm, 81,9 kg, midje 96 cm

Uke 39: 80,5 kg. (ned 1,4 kg), midjen 95 cm (ned 1 cm.)

 

Afrodithe 44 år, 168 cm, 87 kg (ønskevekt 70 kg), midje 103cm

Uke 39: 86,2 kg (ned 0,8kg), Midje: 96,5 cm (ned 6,5cm),

Hals 37,5 cm, Overarm 34 cm, Bryst 107 cm, Ende 110 cm, Lår 64 cm,

TRIMPOENG 11,8

Går ikke på GR kurs nå, har tidligere gått flere kurs etter gammelt opplegg

 

aina37 36 år, 164 cm, 84,3 kg

 

orka 34 år, 170 cm, 82kg

 

Oversiktsklem fra Afrodithe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst vokst 5cm :)

 

Er nok 'bare' 172 høy......

 

 

Men va kjempe greit med en oppdatering!

Ikke dumt! :D

 

Kan jo hjelpe til me min info slik at det blir riktig :)

Høyde: 172cm

Startvekt: 89.9

Vekt uke39: 88.6 (opp 0,5kg)

Midje: 109cm

Vekt mål til jul: 80kg

Ønskevekt: 74kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempeflink du er Afrodite!!!

Sånne oppdateringer er så fine å ha, kjmepeflott at noen tar de!!! Applaus til deg!!!

Jeg er forøvrig ca 175 cm høy... Hadde jeg glemt det gitt

Syns dette her går kjempegreit... Eneste problemet er og komme opp i riktig antall kcal, har spist diverse ikke slankende matvarer for å prøve og komme i nærheten, men har enda ikke klart og komme lenger enn til ca 1600...

Men jeg har så vidt snikveid meg, og ser at dette gitt resultater... så det er jo veldig bra...

Lurer på om noen kan ta på seg og starte neste ukes lenke da jeg reiser bort på søndag og blir borte til tirsdag?

 

Har lest noe om det epletreet som står ved rapportskjemaet.. var det noe om at eplene "faler" av etter et visst antall trimpoeng??? Eller er jeg helt på jordet nå???

Ha en fin dag alle sammen

Klem fra 1 solsikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra oppsummering, Afrodithe, supert at du tok jobben! Denne bør vi egentlig vedlikeholde hver uke, så ser vi framgangen vår.

 

Trimpoeng er også morsomt å ta med. 1solsikke; på epletreet blir et av de røde eplene til gull hver gang du kommer over 7 trimpoeng. Og man skal helst ha minst 1 om dagen, så da blir det i allefall et gulleple i uka.

 

Jeg kan godt åpne tråden neste uke, om det er greit at jeg gjør det allerede søndag ettermiddag? Jeg er nemlig også er borte f.o.m. mandag t.o.m. onsdag neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...