Gå til innhold

Julegrisene 25.09.06


Gjest BaconBerta

Anbefalte innlegg

Gjest BaconBerta

Da startet jeg med det nye link-systemet, håper at dere syns det er ok. Jeg er bare så kanon-gira nå når nettet er oppe og går og jeg endelig kan delta aktivt i denne gruppa¨!! Weeee

 

Dagens status for meg: 69,4kg - fremdeles 10kg igjen til jul, (det var nok ikke bare nettet som var borte en måneds tid - tydeligvis alt vettet og..) Jeg har altså siden jeg startet linken gått OPP 1 kg - hurra..

Målet mitt er at jeg til neste år skal slippe det evige nyttårsforsettet: Gå ned i vekt, leve sunnere, trene mer, ikke spise snop,, bla bla bla.. For neste år vil jeg ha som forsett å holde vekten!

 

Ha en fantastisk dag alle sammen.

 

Dagens utfordring: Drikk 2,5l vann.

 

Klem fra Jannicke som elsker bacon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ja, så var sannhetens time kommet - og jeg kan ikke si annet enn at jeg nå har bestemt meg for å bytte veiedag!!!! Så nå kommer jeg over på torsdagen som de fleste andre her har... Grrr.. Stillstand denne uken igjen - det er nok sikkert flere grunner til det, men jeg blir så oppgitt.. dette går ikke fort nok.. Men ihvertfall da.. til mitt eget "forsvar" så kan grunnene ligge i noe av dette:

Jeg var syk nesten hele forrige uke - og satt stort sett stille, men skulle fortsatt være flink pike og få i meg mine 1600 kcal.. burde kanskje skjønt at det ble litt mye da og bare spist 13-1400 kanskje??!!

Jeg har mensen (så jeg var faktisk redd for at det skulle være opp på vekta)

Det ble litt mye champagne og øl på fredag (men klarte å bare spise litt mat, litt kake og litt snop)

Og ja - jeg var flink med smågodtet i forrige uke - MEN KAN NOEN SE TIL HELVETE (UNNSKYLD) Å BE NARVESEN SLUTTE MED 6,90 PR HG KAMPANJER PÅ SMÅGODT!!!!!!!!!! - På vei hjem fra byen lørdag (ja, det ble en lang fest) klarte jeg ikke styre meg, så det ble litt smågodt - men bare for 15 kr - og jeg spiste ikke alt!!!

 

Huff, dette er ikke bra.. Viljestyrken avtar fra uke til uke.. hehe, men som sagt.. nå bytter jeg veiedag. Jeg er så flink på ukedagene, så jeg skal heller gi meg selv noen dager å gå på.. Mulig det ikke spiller noen rolle, men jeg prøver!! Om ikke annet har jeg ikke helgen å skylde på ihvertfall.

Men jeg tar en liten oppsummering allikevel

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige uke 18/9: 73,1

I dag 25/9: 73,1 = totalt 3,5 kg

 

eneste opptur idag: - 1 cm rundt livet ( totalt 6)

 

Sans1

Ønsker alle mine medslankere en god og sunn uke!!

 

Jannicke - jeg tar utfordringen... 2,5 l vann it is :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BaconBerta

Da slenger jeg meg på veiedag torsdag! Det høres ut som en god dag å veie seg på.

 

Helt enig med deg Sans1 - at vekten står stille er ufattelig kjipt, men du skal ikke se bort ifra det faktum at pga festing lørdagen jobber kroppen hardt de neste dagene for å holde på all væsken som kommer inn grunnet alkoholens vanndrivende effekt. Så søndagen var nok kroppen din pittelittegranne dehydrert og tviholdt på all væske gjennom hele dagen og påfølgende mandag... En grei forklaring på at vekten stod stille, mens den kanskje egentlig burde pekt nedover på samme måte som midjemålet ditt!

 

Jeg må henge i for å holde min egen utfordring..

 

STÅ PÅ ALLE SOM TITTER INNOM

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også skal bytte dag. Det blir jo noen godbiter i helgen (innenfor mine 1650 kalorier selvfølgelig..), og jeg tror nok det gir utslag på mandagen.. Slenger meg på torsdag!

 

I dag har jeg hatt kjempegod middag! Jeg la to laksefileter og fryste grønnsaker i en ildfast form med litt olje, og kokte poteter ved siden av! Digg! Jeg har 4 hjerter i dag! Laksen, oljen (rapsolje), makrell på brødskiva til lunsj og Omega 3 som kosttilskudd.

 

2,5 liter vann drikker jeg hver dag. Jeg målte glassene jeg pleier å bruke, og der går det 2,5 dl. Og jeg drikker jo 10 glass hver dag, så da blir det nok da..

 

Lurt med en tråd for hver dag forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.. Det ble nok ikke 2,5 liter vann på meg i går gitt.. Sliter litt med å komme opp på de mengdene. Et av problemene mine for tiden er at vannet jeg har hjemme i springen ikke er noe godt lenger. Det skjedde en eller annen gang i sommer. Så nå kjøper jeg vann - ikke særlig økonomisk. Burde heller investere i en rensepumpe av noe slag. Vi får se...

 

en annen ting jeg tenkte på er at vi burde kanskje beholde hver tråd i en uke av gangen?? Vi er jo ikke så mange på denne tråden og da er det jo unødvendig å lage ny tråd for hver dag?!

 

Kom meg ut på en lang og deilig skogstur i går sammen en venninne.. Siden i sommer har vi fått inn ett par gode turer i uka - noen uker opp til 4-5. Ingenting er som å gå midt inni skogen langt bort fra hverdagsmas og bilstøy :) Gruer meg allerede til vinteren setter en stopper for det! Men jeg har allerede "bestillt" skirens på langrennskiene mine hos faren min (that's what dads are for!! :D ), Så jeg håper de skal bli flittig brukt i vinter!! :)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er her eg og, om enn litt lite i forhold til det normale. Har ei lita tytte på snart to som er sjuk, og då er det ikkje mange daupunkt i løpet av dagen. -0,2 sidan forrige veging (den var for to veker sidan....), men to cm ned i livet.

 

Eg et for lite, det er heilt klart etter to dagar heime med sjukt barn og vekta lett tilgjengelig for veging av mat. Må skjerpa meg denne veka, så får vi sjå neste veke korleis det går, men eg har nådd -5 kilo sidan 1/8, og det er eg igrunnen fornøgd med. Samme tempo så når eg målet mitt til jul!

 

Ha ei god trimme-og eteveke alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg vært litt råflott med frokost og lunsj, så da jeg skulle ha Uncle Bens Tikka Masala til middag ble det bare nanbrød og ikke ris for å få plass til kvelds.. He he.. Det gjorde ingenting da, men da har jeg lært til neste gang jeg skal ha det til middag..

 

 

Planlegging er alfa og omega!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. ja nå har sykdom lagt seg "litt tilbake" her hos oss også, så i morgen må jeg fungere som normalt og gubben skal på jobb! Håper vesle snella er bedre i morgen stakkar, i dag har hun sliti med vondt i halsen, samlet spyttet i munnen i stedenfor å svelge, spytte ut ( er snart 11 mnd så ikke så lett å vite at det går ann å spytte da.. )

 

Uka mi var så som så, jeg ble jo bestevenn med Nidar og Freia, men har slått opp igjen og nå skal vi ikke bli sammen igjen heller!!! De er så teite og gjør oss så feite, så de kan seile sin egen sjø!!

 

Men, takket være sykdom antakelig, jeg har gått ned 0,5, men det er helt siden start 11.sept da... Klager ikke på det resultatet i og meg jeg har spist opp i mot og OVER 3000kcal hver dag en hel uke pga vennskapet med Nidar og Freia..

 

Nå derimot, klar som aldri før, og jeg har et lite delmål underveis... Når jeg veier meg på tirsdag den 31.oktober ( tvillingene blir 1 år) da skal jeg veie 74kg!! Når jeg ble gravid med tvillingene veide jeg 85kg så klarer jeg veie 11kg mindre enn når de ble unnfanget, på ettårsdagen, da blir jeg såååå stolt!!

 

Start: 11.9: 79 kg

2 uker etter : minus 0,5 kg

Vekt I DAG : 78,5 kg

 

Mitt mål for uken: BLI FRISK og samle hauger med trimpoeng..

 

PS! Hvor mange poeng bør jeg ha på en uke for at det skal være en god trimuke?

 

ps!! PS!! :) Gi dere selv en glad uke, for både kropp og sjel!! det skal jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da slenger jeg meg på denne gruppen her jeg. Jeg har tenkt at det skal forsvinne i overkant av 10 kg, men hvor lang tid det tar vet jeg ikke. Går som sagt på internettkurs som starta denne uka. Det er vel mandager som er min veiedag :) så får vi se hvordan det går. Har litt dårlig erfaring med mandager, men det er jo en måte å holde seg i skinnet på i helgene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

... jeg vil bare komme med min egen lille gladmelding!

i dag har jeg vært kjempeflink, har spist 5 måltider i dag, det ene var kun litt appelsin, men allikevel, bare sunne fine måltider, deriblandt fisk!! Både som pålegg og til middag! Er bare så fornøyd med meg selv i dag, og jeg skal ikke gi meg med dette nei!

 

Trimpoeng ble bare 1,2 i dag, men jeg skal prøve å samle litt mer i morgen!

 

STÅ PÅ ALLE SAMMEN, vi er de flotteste og flinkeste JULEGRISENE!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BaconBerta

Jeg synes alle innpå her er kjempeflinke jeg!!

Vil bare si at hos meg går det bra, har hatt 2 meget gode dager, i dag har jeg spist like mye som jeg har forbrent, så jeg er spent på veiedagen i morgen..

 

STÅ PÅ FOLKENS!!!

 

----Den beste måten å bli kvitt kiloene på er å la de ligge igjen på tallerkenen---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet veiedag til torsdag, og i morges fikk jeg nesten sjokk! 74,8 kg! Det er en nedgang på 800 gram siden mandag det! Ned 1 cm rundt magen også. Nå har jeg i tillegg målt lår (60 cm)og hofter (106 cm), så jeg kan se hvordan det går der også..

 

Ellers en stor klapp på skulderen til NyEnergi som har vært så flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så innmari glad når jeg kommer inn her og ser alle de positive meldingene.. ser ut som vi er inne i en god steam.. Bra jobba alle sammen!!!!

 

Walva - Velkommen til deg!! Håper du vil trives sammen oss :)

 

djlaila - Gratulerer med kjemperesultater.. Jeg blir nesten grønn her jeg sitter.

 

Jeg har jo også veiedag i dag, men kan absolutt ikke vise til de samme flotte resultatene. Kun 0.1 ned (siden mandag - iom at jeg har byttet veiedag).. WHY?? jeg har vært kjempeflink de 3 siste dagene. Håper på bedre resultater neste uke! Det må jo snart bli min tur.

 

men jeg kom på en ting.. Forrige gang jeg gikk på grete Roede endte jeg på omkring 67 kg.. jeg var strålende fornøyd. Noen år etter opplevde jeg at kroppen min stabiliserte seg på rundt 73 kg. og når jeg var på det nivået kunne jeg spise nesten hva jeg ville. Det var akkurat som om kroppen min VILLE ligge på den vekten - Kanskje det er derfor det er så vanskelig for meg og komme meg videre ned nå? At kroppen min trenger litt ekstra tid før den vil gi fra seg noen flere kilo? Jeg gir ihvertfall ikke opp og er i kjempehumør i dag, så her er det bare å gå på med krummet rygg :D

 

Dagens tall:

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige veiing 25/9: 73,1

I dag 28/9: 73,0 = totalt 3,6 kg (jeg er ihvertfall nærmere 4 kg enn 3 kg, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bytter veiedag, går dere på kurs eller gjør dere alt på egenhånd? Jeg fikk beskjed om at jeg skulle velge raporteringsdag, men da jeg logget meg på var det mandager som var satt opp. Jeg må jo innrømme at jeg snikveier meg ganske ofte;) Vet at det ikke er så lurt, men jeg klarer ikke å la være. Har tatt av en kilo siden mandag:) men det er vel ofte slik i starten at det tar et lite jafs. Vi får se hvordan det er etter helga, men jeg vet det er bare å gå etter boka så er ikke det noe problem eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Sans1: Ei venninne av meg er i akkurat samme situasjon som deg nå, hu står liksom helt stille uansett hvor flink hu er... virker som kroppen hennes holder skikkelig igjen og ønsker være der... så DU får nok plutselig full uttelling tenker jeg!!

 

djlaila: Takk for en ekstra klapp til meg fra deg...

 

... og jeg kan rapportere om at jeg er minst like fornøyd med meg selv i dag, til tross for kaffebesøk på formiddagen og bursdag i ettermiddag... tok den MINSTE BOLLA som var på kaffebesøk, og jeg tok bare EN, enda jeg ELSKER boller, og i bursdag i kveld tok jeg et lite eplekakestykke, en liten kule is og en liten muffins (som jeg til og med skrapte bort melisen av!! )

 

Har gått en times tur i dag, i et "for-rykende" tempo og forbrente jammen noen kalorier SAMMEN MED MANNEN (Thi hii ) på formiddagen, før han skulle på jobb.. ( savner forøvrig den aktiviteten i lista.. )

 

Gleder meg til en ny dag i morgen, og et lite tips om noe som smakte overraskende godt:

 

RUGSPRØ MED MAGER SKINKEOST OG TYNNE PÆRESKIVER PÅ!! mmm...

 

Vann sliter jeg litt med ennå men blir bedre!!

 

Hurra for meg og HURRA FOR DERE som har veie dag i dag og som gjør det så knallbra!! ( jeg holder meg til tirsdag som veiedag... )

 

Dette er julegrisene som virkelig jobber mot julemålet sitt det!!

 

Klem fra meg!! (som også er i knallhumør :):D:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bytter veiedag' date=' går dere på kurs eller gjør dere alt på egenhånd? Jeg fikk beskjed om at jeg skulle velge raporteringsdag, men da jeg logget meg på var det mandager som var satt opp. Jeg må jo innrømme at jeg snikveier meg ganske ofte;) Vet at det ikke er så lurt, men jeg klarer ikke å la være. Har tatt av en kilo siden mandag:) men det er vel ofte slik i starten at det tar et lite jafs. Vi får se hvordan det er etter helga, men jeg vet det er bare å gå etter boka så er ikke det noe problem eller hur?[/quote']

 

Jeg gjør dette helt på egenhånd. Det var så mange som nevnte at mandag er en litt dum dag fordi man gjerne bytter ut litt av de sunne kaloriene med litt midnre sunne (les: koooos) i helgene, og at det henger igjen litt i kroppen på mandagen..

Jeg vil jo anbefale deg å holde deg unna vekta da, for de blir det mye mer spennende + at det er vel ikke så lurt å bli altfor vektfiksert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Walva - jeg også gjør dette helt på egenhånd. Men jeg gikk på 5 GR-kurs etter hverandre i 2000 og føler at jeg kan opplegget. Det eneste som var nytt for meg var utregningeformelen på hvor mye jeg skal spise hver dag. Da jeg gikk på GR levde jeg på 12-1300 kalorier hver dag i ett år.. Det var ganske lite, men jeg gikk da ned 23 kg så det kan ikke ha vært så galt! :)

 

God helg til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. Ja jeg må bare rapportere om nok en vellykket dag!! Og i dag viste jeg ennå mer viljestyrke enn i går, for jeg forsynte meg med kun 1/2bolle med brunost, i steden for en hel!! Og DET er bra til å være meg det!!

Og en times gange i dag også, med "tung last", dyttet tvillingvogna foran meg hele veien! :)

 

Til å være fredag er jeg bare såå fornøyd med meg selv altså...

 

SPØR EN GANG TIL; ; HVOR Mange TrimPoeng bør jeg ha hver dag, uke, for å være "flink" jente???

 

God helg, stå på og husk:

10 sekunder i munnen

10 minutter i magen

10 kg på baken.... ( det er ikke verd det!! )

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en times gange i dag også' date=' med "tung last", dyttet tvillingvogna foran meg hele veien! :D[/quote']

 

Og DET er tungt!! Det kan jeg skrive under på. Går med vogna hver dag jeg også, og vi har bare bakker her jeg bor.. Herlig! :)

 

SPØR EN GANG TIL; ; HVOR Mange TrimPoeng bør jeg ha hver dag' date=' uke, for å være "flink" jente???[/quote']

 

Jeg har mellom 22 og 25 poeng i uka, litt avhengig av hvor lang tur jeg går. Sleng på litt styrketrening foran tv'n, så er du der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fnise litt for meg selv her. Nå jeg legger inn maten jeg har spist står det jo stadig vekk "1 porsjon! og hvor mye det er. Det stemmer stort sett bra når det gjelder poteter, ris, pasta osv.. Men når det gjelder frokostblanding, som jeg spiser ganske mye i forskjellige varianter, så må jeg altså le! En porsjon er 20 gram!! Jeg spiser 60 gram, og da synes jeg det er en liten porsjon.. 20 gram fyller bare lilletåa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla
Jeg må bare fnise litt for meg selv her. Nå jeg legger inn maten jeg har spist står det jo stadig vekk "1 porsjon! og hvor mye det er. Det stemmer stort sett bra når det gjelder poteter' date=' ris, pasta osv.. Men når det gjelder frokostblanding, som jeg spiser ganske mye i forskjellige varianter, så må jeg altså le! En porsjon er 20 gram!! Jeg spiser 60 gram, og da synes jeg det er en liten porsjon.. 20 gram fyller bare lilletåa;)[/quote']

 

Helt enig!! Jeg spiser 60gr havregryn til frokost hver dag og det er liksom akkurat nok... ikke for mye i alle fall!! :)

 

Ellers går det finfint, var på Ikea Slependen i går, langt å tråkke og gå der nå gitt!! Spiste middag der og jeg valgte laksefilet, to stk og spiste en potet og litt grønnsaker... og på kvelden i går veide jeg opp baconchrisp ( minimalt med karbo) og spiste HELE 55gr av det.. og det blir cirka 280kcal, og jeg syns jeg virkelig frotset i meg... og endte på kun 1300 kcal totalt i går, så i dag tror jeg at jeg må få i meg litt mer mat...

 

Ha en strålende søndag, sola skinner og det finnes ingen god unnskyldning for ikke å gå seg en tur! DEt skal vi, hele familien, men først skal vi rydde ut av alle posene fra IKEA::::::: ( moro!! :D:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

... og i dag fikk jeg i meg litt over 1800 kcal så da er nok kroppen min glad, for jeg har ligget litt vel lavt hele uka ser jeg, gjennomsnitt på 13hundre....

 

Er i kjempehumør og merker at turgåing ( trim) og sunn mat er en knakande god kombinasjon!

 

Og i dag spilte jeg basket ute i gården med sønnen min på 9 år ( har jo en 9åring og en 10 åring i tillegg til twins ..) og vi hadde det kjempemoro! Var bare 15 minutter og jeg var pumpa, så her trengs det kondisjonstrening ja!!

 

Håper dere har hatt ei fin uke hele gjengen og ei god helg!!

 

klem fra nyenergi som virkelig kjenner NYENERGI også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...