Gå til innhold

8 kilo lettere til nyttår


Gjest fida

Anbefalte innlegg

Ser du prøver å få svar på hvor folk måler magen og skulle gjerne hjulpet deg men jeg lurer nemlig selv så der er jeg til ingen hjelp.. jeg måler meg over hoftene og magen der jeg er størst fordi det er der jeg er mest opptatt av men tror ikke det er der de andre måler.. måler 99 cm på det bredeste akkurat nå og veier 70' date='7 kg så det er former her ja.. (ikke så lenge til får vi håpe)

Vil ta av 5 kg til jul så krysser fingrene... Er 2 uker igjen av kurset jeg går på så må jeg klare meg selv..

 

Min personlige mening er at det å sette så høye mål som dere har her er vel ikke så lurt, er det vel? for min del så går jeg i kjelleren hvis jeg ikke klarer målet så jeg setter "krav" til minst 0,5 kg i uka.. Men for all del, man skal sette litt over så man har motivasjonen der men 1,6 i uka forstår jeg ikke hvordan dere greier. Dere sier jo selv at det er lite mat, men har dere ikke erfart at når dere går ned så mye,så fort, så går man opp igjen enda fortere? DET har nemlig jeg..

 

Er også en veldig utolmodig person når det gjelder slanking.. Skulle helst vært i går.. Bare det å ha jula som et mål er så langt frem i tid men nå skal jeg holde meg der så da må det gå langsomt desverre...

 

Men må også si at jeg unner dere det hvis det går, skulle gjerne vært meg..

Masse lykke til...

 

Fortsett å skriv hvordan det går med dere så slenger jeg meg med på denne tråden også...

 

PS: husk at når man ikke har så veeeeldig mye å ta av kan det gå saktere men ikke mist motet...

 

klem trine..[/quote']

 

Hei Trine!

 

Er helt enig med deg at et vekttap bør foregå over lang tid. At jeg har gått ned 1,6 kg skyldes nok at det er første uka mi. Mister vanligvis mest i begynnelsen, også noe vann. Målet mitt videre er å miste ca. ett kilo i uka, erfaringen tilsier at det er slik med meg, selvfølgelig avhengig av aktivitetsnivå. De siste to-tre kiloene går imidlertid saktere her og.

Neste uke er det dessuten høstferie, med mann og barn hjemme, og naturligvis mye godt og kos......man får prøve å begrense seg og velge de letteste "ondene,"......har en mann som er veldig glad i å bake...og flink....hmf!!

Du er fornuftig og realistisk mtp. hvor fort ditt vekttap skal skje, Trine, skal prøve å følge ditt eksempel. Jeg har god tid, det er verre med tålmodigheten....haha!

 

Men vi skal klare det, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøtteliten

Ja nå er jeg kommet hjem fra tur. Venter med veiing og måling til neste uke....... litt mye god mat. Håper at neste uke går bra. Dere andre er jo kjempe flink så jeg blir hvertfall motivert til og jobbe videre:) Ha en super uke med mye sunn mat og fine turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

men det ble nedgang i vekten!!! Jeg har vært litt utafor i det siste; det har vært mye jobbing (med mye ansvar), jeg holder på å etablere meg i en by 2000 km fra mine venner og familie og sliter litt i forbindelse med dette. Jeg har en jobb som innebærer mye reising i regionen og i disse periodene må jeg ligge på en liten hybel. Det har jeg gjort store deler av denne uka og da er det SKIKKELIG synd på meg. Jeg har spist mye sjokolade og pga slapphet/forkjølelse har det blitt lite trim... Endte opp på latterlige 11 trimpoeng! Jeg ligger normalt på langt over 20 poeng, så det var skuffende!!! Men jeg kommer sterkere tilbake neste uke! Og dessuten; til tross for lite trimpoeng og mange sprekker - VEKTA PEKTE NEDOVER!!! Og dessuten nr 2; i dag kommer familien min på besøk hit til Langvekkistan! YIHAA =)

 

HA EN FORRYKENDE FREDAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 61,5 kilo nå på morgenen, og 92 cm rundt magen på dagen. Ønsker å gå ned til 53kg slik at jeg er 55 midt på dagen! ;) Det blir 8,5 kg fra og med nå!

 

-Første delmål er 58 kg som morgenvekt

-2.delmål er 55 kg som morgenvekt

-3. delmål og i mål er 55 kg som dagvekt! *drømme*drømme*

Og ellers er hvert 0,5kilo en stor seier for meg!!

 

For 1.gang i mitt liv har jeg begyndt med en sunn livstil, og dermed slanker meg.

På 3,5 uke har jeg mistet 5.5kg og 9 cm rundt magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Er dere med ennå? Hvordan går det med vekt og mål? Rolig nedgang hos meg i dag, som forventet pga. høstferie med besøk og mye kos med god mat og vin.

Men ned 0,6 likevel, og tilsammen 2,2 på to uker, er veldig fornøyd med det.

Er det andre medlemmer i tråden som har hund? Hadde vært artig å høre om.

 

Hvordan går det med veddemålet, Kjerubmage? Klarer du å nå ditt vanskelige mål? I så fall er du mer enn god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg leste innlegget ditt til Spurven i en annen tråd. Syns det var positivt at du sa fra til henne. Jeg er enig med deg, men visste ikke hva jeg skulle si til henne. Hun har åpenbart en del problemer som hører hjemme et annet sted enn her. Man kan jo ikke akkurat oppmuntre en som er 174 cm og 53 kg til å slanke seg mer... Får håpe hun får hjelp og innser at hun er fin som hun er. Bra det finnes sånne som deg som tør å si fra ;)

Vennlig hilsen Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg må virkelig skjerpe meg... Ting har sklidd veldig ut de siste to ukene og nå peker vekta kun en vei: oppover =(

 

Må nok litt mer selvdisiplin til i denne slankingen min. Nå skal det ikke bli bare ord (jeg må slanke meg, jeg MÅ ned i vekt NÅ osv), men det skal også bli handling. Til jul SKAL jeg være ned i matchvekt!!!

 

Jeg har hund, Buldre! En golden retriever på 1,5 år! Han hadde en litt tøff start på livet, så han måtte omplasseres fra de gamle eierne (understimulering, tydelig mye innestengt, veeeeldig underdanig). Vi tok over ham i januar da han var 10 mnd gammel. Definitivt den største golden retrieveren jeg har sett!!! Men han er søt da! Og suuuuperlat (han hater joggeturene våre!)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg leste innlegget ditt til Spurven i en annen tråd. Syns det var positivt at du sa fra til henne. Jeg er enig med deg' date=' men visste ikke hva jeg skulle si til henne. Hun har åpenbart en del problemer som hører hjemme et annet sted enn her. Man kan jo ikke akkurat oppmuntre en som er 174 cm og 53 kg til å slanke seg mer... Får håpe hun får hjelp og innser at hun er fin som hun er. Bra det finnes sånne som deg som tør å si fra ;)

Vennlig hilsen Anneli[/quote']

 

Hei på deg, og takk for støtten! Setter stor pris på den!!

 

Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøtteliten

Jeg hadde veiing i går og det gikk sånn både og... opp 0,8 kg men ned 4,5 cm totalt. jeg er egentlig fornøyd fordi jeg trener såpass hardt at jeg bygger muskler. regner med å se noe bedre resultat neste uke. Er kjempe motivert jeg også

 

SKAL VÆRE NEDE I IDEALVEKTEN MIN TIL JULEKJOLEN:-)

 

kjerubmage, nærmer du deg mål???

 

Hilsen Nøtteliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tors 12/10-06: 69,9 kg..... (-0,1kg)

 

No må eg skjerpe meg; har ikkje trena noko særleg + ete det eg har følt for...

Synest berre det er gørr å føra opp kcal, men det er nok det einaste som funker for meg!

Må sjå det svart på kvitt, liksom! BLÆÆDI!

 

I dag har eg stressa og ikkje hatt middag - resultat: spiste 2 speilegg til kvelds....

Det er elendig strategi! I morgon skal eg på skogstur heile dagen ;) Det blir bra!

Håper dåke andre klarer å ete rett, trene bra og halde motet oppe!

God helg!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

I dag var det ny veiing.....ikke fornøyd...vekta har stått stille denne uken! Har riktignok minket 1 cm rundt midjen, men ble skuffet likevel. Var sikker på at jeg hadde tatt av minst en halv kilo!!!!

Jaja, man kan ikke lure vekta, bare seg selv. Har som sagt vært hjemme en uke med barna på høstferie....det har vært ekstra kos og ingen trening. Så da får jeg ta følgen av det.....! Vekttapet mitt totalt på 3 uker er da 2,2 kg og ned 4 cm i midjen. Målet mitt før jul er 68 kg, det bør kunne gå. Har 5,6 kg igjen å ta av. Får ta en uke av gangen, skal være flink å trene denne uken, så får vi se.

 

Hvordan har det gått med dere andre? Håper dere er med fremdeles.

Vi har enda mange uker å gå på! Stå på!

 

Klem, Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 13 uker igjen til nyttår' date=' og det skulle vel være mulig å få bort 8 kilo bilring fra midjen på den tiden? Jeg prøvde tidligere i vår, men det ble finvær og lite motiverende å tenke på mat... Men jeg prøver igjen! Jeg er for tiden mye alene hjemme med en ettåring, og får dessverre lite tid til å trene. Men jeg skal bestille en skritteller og begynne med å gå turer med gutten min. Han kan jo sitte på ryggen, så blir det ekstra god trening. Målet mitt er å se innom vektklubben en gang i uka, og legge inn målene da. Her er mine mål i kveld (25/9):

Høyde: 176 cm

Vekt: 74,3 kilo

 

Jeg har forresten gått på kurs for noen år tilbake, og tok da av åtte kilo. Det må da være mulig nå også? Målet er 66 kilo før 1. januar.

 

Mitt første ukemål er:

- ikke sjokolade

- 2 frukter med på jobb (som mellommåltid)

 

Noen som vil være med?[/quote']

 

Hei fida!

 

Leste ditt første innlegg , ser at du og jeg i utgangspunktet har nokså lik høyde og vekt, du med dine 176 cm og 74,3 kg, jeg med mine 174 cm og 75,8 kg.

Vi skal også ned omtrent tilsvarende antall kilo. Du til 66, jeg til 68.

 

Hvordan går det med deg? Du har vel ikke gitt opp? Kom igjen nå, så motiverer vi hverandre så godt vi kan!

 

Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fida og dere andre flinkingene

 

Jeg vil gjerne være med!

Jeg skal gå ned fem kilo fram til jul, og hvis det går bra.. kanskje to til.

Men planen er 5 før jul.

 

Jeg gikk på kurs i august i fjor og tok av 8 kilo. På et år har jeg gått ned nærmere 20 kilo!! Men nå begynte jeg visst å slappe litt av, når jeg passet inn i str 38 igjen..

 

Så jeg hiver meg på: Jeg er 167 høy og veier 67 kilo. Målet er 62kg.

 

Jeg har erfart: at noen korte og kjappe spaserturer gjør mye. Særlig på morgenen: Det setter i gang forbrenningen og mange kalorier brenner opp i tiden etter turen :( Jeg har to barn (3 og 2), jeg triller til b.hagen så ofte jeg kan.

 

Jeg har forresten veiedag på torsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøtteliten

Hei jeg hadde veie dag i går ble nå 68,3 og 2 cm inn. er fornøyd med o,7 ned da går det hvertfall rette veien igjen. Jeg håper på bedre resultat neste uke..

 

Har nå gått ned 4,5 kg og 26 cm totalt på 7 uker:-) er kjempefornøyd

 

Har enda 8,3 kg igjen som skal bli godt og bli kvitt...

 

Ha en fin dag og lykke til med veiedagene

 

Hilsen Nøtteliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble medlem i dag, og synes det er et flott nettsted for oss litt tyngre. Jeg la på meg på grunn av sykdom for 4 år siden, over 30 kg! Fra å være 53 kg gikk jeg opp til 85 kg på 3 måneder! Det tok meg over 2 år å finne styrke til å klare å gå ned igjen. Men det er det siste året jeg begynte å virkelig gå ned. De første 20 kg gikk fort og relativt smertefritt. Men de siste 10 kg vil bare ikke av! Desverre er jeg en av de som sitter i tidsklemma. Jobb og skole er så tidkrevende, at jeg ofte føler at det aldri kommer til å gå! Sånn som det er nå, finner jeg rett og slett ikke tid til trening. Så jeg prøver å gjøre andre ting som sykle til og fra jobb og skole (ikke alltid like gøy med hjelm-sveis og regn om høsten), går trapper, og gjør alt for å stå og gå mest mulig. Har kommet frem til en ordning med samboeren min der jeg lufter hunden mest, og han tar seg av klesvasken! Når huset skal vaskes ser jeg på det som en treningsøkt, setter på høy musikk, og velger et tempo som sikkert hører hjemme på sats.

 

Men nok om det. Det jeg ønsker aller mest er å gå ned fra 61kg til 53 kg før jul. Jeg vet at mange der ute synes at 61 er jo mer en bra, men dette er overvekt for meg i følge min BMI. Med sannheten er at min vekt bør ligge under 55, da jeg bare er 159 høy. Så hvordan skal jeg klare det? Spiser relativt sunt når det kommer til mat. Min største last er popkorn og smågodt. Er seriøst avhengig!!! Blir gretten hvis jeg ikke får min daglige dose. Har nå begynt med kromtabletter, men det funker ikke for meg.....

 

Noen som har noen tips? Jeg blir helt deppa av alle de snertne 20-åringene rundt meg på skolen. Jeg har ingen barn engang, så ingen unnskyldninger her i gården!

 

Hilsen 8 - før jul (forhåpentligvis)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Jeg la også på meg voldsomt pga sykdom for noen år siden. Fikk ikke trene på mange år, så kiloene rant på!

 

Jeg endte også opp på 85 kg til slutt og har nå brukt tid på å gå ned de første 21 kg! Nå mangler imidlertid 7-9 kg og DE VIL RETT OG SLETT IKKE AV! Jeg har jo alltid spist sunt (og ofte) og det siste året (ja, faktisk siste to årene) har jeg også trent opp til 5-6 ganger i uka. Jeg trodde jeg kunne kutte ut noen ting i kosten min og så skulle jeg gå ned, men det skjer jo bare ikke. Har forsøkt det meste jeg...

- full stopp på sjokolade og potetgull (frem til jul og utrolig nok; det går bra)!!!

- trene LITT hardere! Har alltid elsket joggeturer og forsøker nå å øke intensiteten samt forsøke fartslek (altså intervalltrening)

- Gjøre små endringer i kosten; kesam istedet for rømme, lettere melk, endre smørtype og type olje (bruker nå VITA-produkter), lettere brød (har begynt med speltbrød bl.a.) osv

- trene mer styrke (nei, det gjør deg ikke større!) :-)

- gå til og fra jobben i stedet for å bruke bilen og er generelt litt mer aktiv i hverdagen. En fordel er jo at jeg nesten ikke ser TV i løpet av en dag.

- og MYE MYE mer!

 

Men går jeg ned? NOPE, NJET, NO eller rettere sagt; NEEEEEI!

 

Jeg fikk mange år av 20-årene mine ødelagt pga sykdom, så motivasjonen min er SÅ tilstede for å bli skikkelig slank igjen! En ting vet jeg; jeg kommer IKKE til å sprekke (og dermed gå opp). Men jeg må nok innrømme for meg selv at denne vektnedgangen kommer til å ta litt tid! Kiloene sitter godt fast!!!

 

Men en ting er litt rart: da jeg var 85 kg var jeg fortsatt 60 kg i hodet... Og nå når jeg veier 64 kg er jeg plutselig 85 kg i hodet!!! Føler meg mye tykkere nå enn da jeg var på mitt største... Kanskje er det disse siste kiloene som gjør det!?! At jeg ikke klarer å være 100% fornøyd før jeg har nådd trivselsvekta mi?

 

Vel, jeg ønsker deg lykke til!!! Og jeg er forresten med i en tråd på dette forumet som forsøker å gå ned 5 kg til jul! Heng deg gjerne på!!! Vi har veiing i morgen (fredag) og da kommer "jente23" til å starte en tråd som heter "5 kg til jul, 9 uker igjen"!

 

PS! Det var litt morsomt å lese din historie, siden den minte meg så mye om meg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fida!

 

Leste ditt første innlegg ' date=' ser at du og jeg i utgangspunktet har nokså lik høyde og vekt, du med dine 176 cm og 74,3 kg, jeg med mine 174 cm og 75,8 kg.

Vi skal også ned omtrent tilsvarende antall kilo. Du til 66, jeg til 68.

 

Hvordan går det med deg? Du har vel ikke gitt opp? Kom igjen nå, så motiverer vi hverandre så godt vi kan!

 

Buldre.[/quote']

 

Hei igjen, nå er tilbake... Jeg har hatt en liten ned-periode med lite motivasjon og veldig mye på jobb, og i tillegg har jeg vært på reise. Men nå er jeg tilbake, og ble glad da jeg gikk på vekta i dag (vet det ikke er veiedag, men måtte ta igjen for det jeg har vært borte):

 

72,7 kg (-1,7 kg)

 

Det er kanskje ikke all verden på så lang tid, men det er i alle fall rette veien. Dessuten er jeg skeptisk til å gå ned så altfor fort, så det får heller handle om å gjøre det sakte og la de holde seg der... Men jeg må innrømme at jeg er ikke så altfor flink, bortsett fra sjokoladen da, den har jeg helt klart å ta ut skilsmisse med. Så nå er neste steg på veien å kutte ned på helgekosen, det får holde med ett glass vin og litt snacks. Vi har hatt litt dilla på ost og kjeks, men det får det bli en slutt på. Noen som har noen andre tips for helga?

 

Og til Buldre: Takk og takk!!! Det var supert med litt motivasjon! Hvordan er det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøtteliten

Hei Kinga. Jeg ville forsatt med krom tabelettene en stund til. O,1% yoghurtene er veldig søte, det kan dekke litt av søtsuge og frukt. Salt er det jo alltid et problem med men sukkerfrie salte pastiller( den nye IFAen er kjempegod) kan jo komme godt med. Til lørdag kan man jo unne seg litt popcorn og smågodt i litt mindre mengder.

 

Jeg er også bare 159 høy, men for meg tror jeg litt under 60 kg blir bra. Jeg har nok kraftig beinbyggning. Men vi for se hvor langt ned vi havner.

 

Stå på og lykke til:-)

Hilsen Nøtteliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fida og dere andre!

 

Har vært på fjellet i helga med mann og hund og regnvær. En god fuktig tretimerstur lørdag og en liten tur søndag. Synes jeg har vært flink med maten, ingen utskeielser der, men vin er jo så godt. Besynderlig hvordan kaloriene klarer å rotte seg sammen i et glass rødvin...eller tre.....og en aldri så liten konjakk......?

Er gruuuusomt spent på vekta i morgen. Håper den har gått bittelitt nedover iallfall.

Fida, du er kjempeflink, det går jo rette veien uansett....ikke sant?

Andre som har veiedag i morgen, tirsdag?

 

Skulle vi prøvd å lage en ukentlig oversikt i tråden vår, over antall tapte kg ift. den enkeltes mål eller? Kanskje det kan hjelpe på motivasjonen?

 

Et litt for sent helge-tips, fida; Snack'a jacks med ost. Bare 3 % fett, kjempegode, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Vekta viste 73,8 i dag, altså 0,2 kg opp!!!!!! Kan vel regnes som stillstand, men.....likevel, hadde vært bedre med 0,2 ned....!

Må nok bare krype til korset og innrømme at jeg har tatt litt for lett på det hele og trodd at forbrenningen min er høyere enn den er. Har ikke vært flink til å veie maten heller den siste uken.

Så nå er det innskjerping;

Max 1600 kcal - 1800 på svært aktive dager med trening.

Så får man se hva resultatet av det blir neste uke.

 

Hvordan går det med dere andre? Er dere med ennå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg er nybegynner her, sluttet å røyke i fjor, og vekta fór i været selv om jeg ikke er noen godterispiser. Nå har jeg meldt meg på GR-kurs, og etter utregning skal jeg ha 1300 k pr dag. Jøjje meg .... jeg har aldri spist så mye! Hvordan gjør dere det??? Målet mitt er minus 10 kg, gjerne 1 kg i uka, men er det realistisk? Tar imot gode alle gode råd med TAKK ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg er nybegynner her' date=' sluttet å røyke i fjor, og vekta fór i været selv om jeg ikke er noen godterispiser. Nå har jeg meldt meg på GR-kurs, og etter utregning skal jeg ha 1300 k pr dag. Jøjje meg .... jeg har aldri spist så mye! Hvordan gjør dere det??? Målet mitt er minus 10 kg, gjerne 1 kg i uka, men er det realistisk? Tar imot gode alle gode råd med TAKK ;-))[/quote']

 

Hei på deg, julefin!

 

Med tynn tråd mener jeg simpelthen at mange har falt av lasset her. Men jeg gir meg ikke, er jo liten vits i å skifte tråd hele tida.....!?

Jeg er i god gang med å gå ned i vekt, selv om det har stått noe stille de siste ukene. Veier meg hver tirsdag. Har kun gått ned 2 kg sammenlagt på 4 uker, men synes det er ok. Har jo nesten to mndr til jul, så da blir vi så julefine så!

Jeg synes 1300 kcal er lite, har selv god forbrenning og høyt aktivitetsnivå, så jeg ligger på 14-1800 pr. dag. Dette er selvfølgelig individuelt. Kanskje helt passelig for deg.

Ett kilo nedgang i uka er realistisk til å begynne med, men vil nok avta noe etter hvert. Selv satser jeg på 0,5 kg i uka i snitt, dvs. ned 4 kilo til jul, da nærmer jeg meg målet mitt på 68. Er nå 73,8 kg.

 

Stå på! Jeg er med!

Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...