Gå til innhold

Sying...


Gjest KL06

Anbefalte innlegg

Da lønner det seg jo ikke å få sydd en da?

 

Noen som vet om det er inkludert i prisen å få anpasset kjolen når man skal hente den? Er jo flere måneder før man skal hente den som man bestiller og de pleier jo å justere den på slutten...

 

Noen av dere som skal på det store brudeshowet i Oslo neste søndag (8okt)? Lurer på å gå hvis jeg ikek må jobbe... Men dere bor kanskje langt fra oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor bare 45 min fra m bil.. men tror ikke jeg skal dra..

Er ikke sikkert det akkurat lønner seg nei, men det hadde vært gøy å hatt akkurat den kjolen.. Har sånn delvis tegna den. Ikke mønster, men formen.. Vil gjerne ha litt mønster på skjørtet. Får se om jeg finner noe som ligner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sydd min hos designer - det var ikke billig. Designeren er kjent (og derfor dyr) og jeg valgte et kostbart stoff, men jeg fikk akkurat den kjolen jeg ville ha. Jeg tegnet en skisse og hun bygget videre på skissen min og gjorde den fabelaktig og den satt som et skudd. Nå som jeg er tilbake i vekten jeg hadde før barn kan jeg bruke den igjen - den er ikke en typisk brudekjole som en kan få i butikker :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få sydd en kjole er noe unikt. Og det er håndarbeid. Den blir tilpasset deg og din kropp på en helt annen måte, enn når man tilpasser en allerede laget kjole. Også er det jo det faktum at man kan få den akkurat slik man vil, og da kan den jo bli helt unik :D

 

Brudeshowet neste helg har jeg vurdert. Bor i Oslo, så da er jeg jo i for seg nærme. Men jeg har jo også veldig god tid før jeg må på kjoleshopping og slikt, så jeg vet ikke helt...kanskje... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det var litt gøy å få med seg, blir jo mest sannsynelig eneste gangen i livet jeg går på en slik show :)

 

Men det er mulig jeg må jobbe, så jeg får se... Har en venninne som også gifter seg, så jeg skal spørre henne hvis hun har lyst å bli med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg sjekket også litt rundt det å sy kjole, og jeg fant ut at man må nok i alle fall regne med 10 000 kr for det. Jeg fant en VELDIG fin kjole på Kristins brudesalong på Lillestrøm, og jeg vil absolutt anbefalle den butikken! De har et enormt utvalg av kjoler i alle størrelser, og veldig hyggelig betjening :). Kjolen må tilpasses litt, og det var ikke inkludert i prisen. Spurte ikke om hva det koster, varierer sikkert litt ettersom hvor mye som må gjøres. Skal tilbake dit til våren for tilpasning.

 

Er det brudeshow i Oslo 8. oktober?! Hvor da? På Plaza? Jeg vet det også er i Drammen den dagen men Oslo har jeg ikke fått med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...