Gå til innhold

Julegrisene 02.10.06


Gjest djlaila

Anbefalte innlegg

Ny uke og ny tråd!

 

Jeg skal en liten tur på by'n på onsdag og planlegger iherdig å spise magrest mulig hele dagen så jeg har endel kalorier til over til litt øl.. Veiedagen blir jo da selvsagt onsdag..he,he..

 

Er det noen som vet hvor mange kalorier over det man "skal" spise for at det ikke skal gjøre for mye skade i opplegget? Jeg spiser mellom 1600 og 1700 kalorier hver dag nå, og har rundt 24 trimpoeng i uka. Jeg lurer på om jeg spiser litt lite kalorier, og da burde jeg ha litt å gå på.. Noen som vet?

 

Ellers ønskes alle Julegrisene er strålende mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Veit ikkje om eg har svar på det du lurer på - ville igrunn berre ønske deg lykke til - og håper du klarer å unngå dei store utskeielsene! Du kan jo foreksempel forsøke litt ekstra trim denna veka, så har du liksom "gjort opp" for det du drikker på onsdag? Lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ett par dager siden jeg har vært inne her.. Helgen har vært fyllt opp med korsang - veldig trivelig. For første gang klarte jeg å planlegge bra nok til at jeg fikk i meg den maten jeg skulle. Det ble nok litt over grensa pga alkohol på kvelden, men jeg håper det går bra allikevel. Det var skikkelig merkelig å ikke skulle gå på vekta i dag - men pga utskeielsene tror jeg nok det bare er bra :)

 

Jeg føler meg ihvertfall bedre og bedre - så nå gjenstår det bare å få dette bevist på vekta. I dag har jeg på meg en bukse som jeg syntes var litt trang sist jeg brukte den (noen uker siden) men i dag satt den perfekt. Og kroppen er heller ikke like bulkete som den har vært, haha

 

djlaila - jeg tror du må helt opp på forbrente kcal pr dag for at du skal ødelegge skikkelig!! Har du regnet ut det eller har du bare lagt deg på 1600 kcal om dagen fordi du ser at mange gjør det her inne? Hvis du har regnet det ut har du jo svaret der :D jeg kan spise 2100 kcal før det er fare for økning (hvis jeg ikke tenker helt feil her da - men det virker jo logisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veke igjen, og i går fekk eg over 5 trimpoeng på mosjonsløp og ein ekstra tur på kvelden. kjenner det litt i dag i beina.....

 

Eg har brukt å vega meg på mandagane, men ser at det berre er tull.... mykje vatn i kroppen, så eg veg meg iallefall ikkje før tirsdag denne veka!

 

Musikkøving i kveld, og eg blei ganske overraska då eg på ei nettside rekna ut kor mange kaloriar eg brenn på å spela i korps! Så no går eg på øving med god samvittighet.........

 

Neste veke startar eg spinningsesongen igjen, og det gler eg meg til, kjempegod trim for meg iallefall!

 

Håpar alle julegrisar får ei flott veke, eg rapporterer vekt seinare i veka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djlaila - jeg tror du må helt opp på forbrente kcal pr dag for at du skal ødelegge skikkelig!! Har du regnet ut det eller har du bare lagt deg på 1600 kcal om dagen fordi du ser at mange gjør det her inne? Hvis du har regnet det ut har du jo svaret der :) jeg kan spise 2100 kcal før det er fare for økning (hvis jeg ikke tenker helt feil her da - men det virker jo logisk)

 

Jeg har ikke regnet på det, men så et par steder at folk på min høyde og med mitt aktivitetsnivå bør spise ca 16-1700 kalorier. Hvordan vet jeg hvor mange kalorier jeg forbrenner pr dag? Er det noe sted jeg kan finne ut av dette? Jeg vet jo hvor mange kalorier jeg forbrenner på trimmen min, men hva med alt annet man gjør i løpet av dagen? Trimmen utgjør jo bare rundt 1000 kalorier, og jeg spiser jo MYE mer enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den formelen som skal benyttes for å finne ut hvor mange kalorier du bør spise pr dag:

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke, ett gulleple per 7 trimpoeng).

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

----------

For å gå ned i vekt bør du spise 5-800 kalorier mindre enn daglig energiforbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den formelen som skal benyttes for å finne ut hvor mange kalorier du bør spise pr dag:

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x6' date='25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke, ett gulleple per 7 trimpoeng).

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

----------

For å gå ned i vekt bør du spise 5-800 kalorier mindre enn daglig energiforbruk :D[/quote']

 

Ja, nå har jeg regnet ut (Tusen takk Sats1!), og jeg har et daglig energiforbruk på 2810,3! Det betyr at jeg skal spise rundt 2000 kalorier det! Oi da.. Jeg har visst spist litt lite.. Men har jo gått ned allikevel. Da kan jeg ta i litt mer på middagene ihvertfall (spiser jo nesten bare sunne middager), kjøre på med all den frukten jeg har droppet i det siste og ikke bli stressa for müslien min..

Og onsdagen blir jo da ikke noe problem. Jeg venter med å gå opp i kalorier til torsdag, og da har jeg endel å gå på på onsdag (ikke at det er så sunne kalorier, men øl er da full av b-vitamin eller?? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

HURRA WALVA det var bra, også med en kjempeutskeielse i tillegg!! :)

 

Sans1 og djlaila:

Jeg regnet ut at jeg skal ligge på rundt 2100 kcal FØR trim, og hvis jeg trimmer som jeg har gjort til nå, med en time om dagen, som gir 400kcal brent, vil det si at jeg skal ligge på mellom 1700 og 2000 pr dag for å gå ned i vekt,,,skjønt det riktig??

 

Jeg har jo veiedag i morgen, men er litt usikker på om jeg får det til, for mannen min jobber til sent på kveld, og det er nå en gang sånn at det er kun tirsdager jeg har tilgang på den vekta,, stort sett da... ( ikke spør hvorfor, er så innviklet å forklare... )

 

I dag fikk jeg ikke trimmet, har sitti i telefonen i timesvis nå på kvelden, kom dessverre noe ufortsett som jeg bare måtte ta tak i... og jeg la på for kort tid siden,, og nå er det søvn som teller, ikke trim.. men har jo fått unna litt i uka som var så er greit det, for i dag i alle fall!!

 

Håper alle JULEGRISENE får en fin uke, med mye grønt, ( litt B-vitaminer djlaila), trim, mye vann og omega 3 ! !

 

Keep up det gode arbeidsworking!! :D:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om det hjalp å¨venta til tirsdag med veging, for eg kjenner på ringane (dei på fingrane, ikkje dei rundt magen :) ) at eg har vatn i kroppen i dag også.

 

Men uansett, det vart -0,2 kilo denne veka og, det magiske 80-talet er ikkje lett å passera (sukk...). Veka som var hadde eg sjuke barn, og aleine heime med dei... så det blei ingen trimming ute med meg. Litt step nokre kveldar inne, men eg savna frisk luft! Så på søndag blei det 1,5 mil rask gange. Kanskje eg får løn for strevet neste veke?!?

 

Ha ei flott haustveke alle julegrisar, så blir det forhåpentlegvis "magre" julegrisar i år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Ja jeg må jo bare JUBLE for meg selv, eller TIL meg selv kanskje??

 

Fikk veid meg i dag og gjett hva???

 

MINUS 2 KG, JA TO HELE KILO, SIDEN FORRIGE TIRSDAG!!!!!!!!!!

 

Er bare så sinnsykt glad og fornøyd med min egen innsats og resultat!

 

Har vært ganske flink til å minimere hvete BETRAKTELIG og godteri, hva er det? Vet jo hva det er men sååå lite som det har blitt nå!! Smågodt? IKKE EN BIT! Sjokolade? Ikke en bit!! Is? bittelitt forrige tirsdag, og en minimal kule i går... KAKE? Var i bursdag søndag, og da klarte jeg ikke motstå verdens beste rullekake og tok to små stykker... men allikevel!!

 

Har vært mye mer i bevegelse enn på lenge og der har jeg nok vunnet en god del!!

 

Ønsker dere alle en fortsatt knall uke, og til dere som ikke har hatt veiedag ennå: lykke til!! ;)

 

Startvekt: 79kg (men reell start var ikke før for 2 uker siden egentlig... )

Vekt nå: 76,5kg

 

DETTE ER JO BARE MORO, MÅTTE DET BARE GÅ NEDOVER FREMOVER OGSÅ!!

 

Klem fra en kommende "mager" julegris, som håper vi blir mange griser i samme bås!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg antakelig skal ut i dag (kommer litt an på en småsyk unge) veide jeg meg i dag. 73,9 kg = minus 900gram. 2 cm rundt magen. Fornøyd med det ja! I morgen starter jeg med 2000 kalorier, og da kommer jeg nok til å se resultater.

 

NyEnergi: Flott jobbet!! Jeg tror godteri og is var bøygen for deg, og når du nå har vennet deg av med det går det bare én vei! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei djlaila..

 

Vet ikke om det er så riktig at jeg skriver dette men gjør det likevel siden du skal ut...*ler*

 

Er jo masse kcal i alkohol men for noen uker siden var jeg er tur på byen og for morroskyld regnet jeg ut dagen etter hva jeg hadde fått i meg av kcal kun pga alkoholen og det var... Hold deg fast... Godt over 4000 kcal... Det gikk i rusbrus,sprit og baileys... (gøy var det også) da var jeg nervøs for veiing på tirsdag men jeg hadde gått ned 0,6 kg alikevel.. MERK: da var jeg flink hele uken, skeiet ut på lørdag kveld, men var tilbake i rutinen på søndag igjen.. Bare ikke ta det begge dagene så er jeg overbevist om at det "ikke gjør noe" innimellom... Var ute igjen nå i helgen på fredag og veide meg nå på tirsdag og hadde også nedgang på 0,5 kg (noe jeg har hatt hele tiden).. mulig dette ikke gjelder alle, men går fint på meg hvis det bare er en kveld.. Innbiller meg også at det er bedre å skeie ut med masse kcal i form av alkohol enn å stappe i seg en hel haug med mat.. Det er jo syk tankegang sikkert for kcal er jo der uansett..

 

Hjal dette litt?

 

Lykke til og kos deg, men husk, tilbake til "det gamle" når du står opp neste dag..

 

Klem trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei djlaila..

 

Vet ikke om det er så riktig at jeg skriver dette men gjør det likevel siden du skal ut...*ler*

 

Er jo masse kcal i alkohol men for noen uker siden var jeg er tur på byen og for morroskyld regnet jeg ut dagen etter hva jeg hadde fått i meg av kcal kun pga alkoholen og det var... Hold deg fast... Godt over 4000 kcal... Det gikk i rusbrus' date='sprit og baileys... (gøy var det også) da var jeg nervøs for veiing på tirsdag men jeg hadde gått ned 0,6 kg alikevel.. MERK: da var jeg flink hele uken, skeiet ut på lørdag kveld, men var tilbake i rutinen på søndag igjen.. Bare ikke ta det begge dagene så er jeg overbevist om at det "ikke gjør noe" innimellom... Var ute igjen nå i helgen på fredag og veide meg nå på tirsdag og hadde også nedgang på 0,5 kg (noe jeg har hatt hele tiden).. mulig dette ikke gjelder alle, men går fint på meg hvis det bare er en kveld.. Innbiller meg også at det er bedre å skeie ut med masse kcal i form av alkohol enn å stappe i seg en hel haug med mat.. Det er jo syk tankegang sikkert for kcal er jo der uansett..

 

Hjal dette litt?

 

Lykke til og kos deg, men husk, tilbake til "det gamle" når du står opp neste dag..

 

Klem trine[/quote']

 

Det er godt å høre, Trine28! ;) Jeg er veeeeldig sjelden ute, så for min del blir dette en utskeielse som ikke skal gjentas på lenge. Jeg regner med at det går greit, for jeg har som du sier tenkt å være tilbake til det gamle i morgen tidlig. Men jeg er litt spent på neste ukes resultat allikevel da. Håper det går sånn det gikk med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går ikke bra - og jeg skjønner ikke hva som skjer. Jeg spiser det jeg skal og får trent i forhold til trimpoengene jeg har lagt inn i kaloriberegningen. Allikevel skjer det ingenting. Denne gang gikk jeg til og med OPP!!

Er på nippet til å gi opp hele greia nå, men det skal jeg selvfølgelig ikke!!

 

Iom stillstand ett par uker la jeg meg i forrige uke litt under det antall kalorier jeg skal ha - så jeg lå ca på 14-1500 kcal om dagen. Nå må jeg da prøve motsatt - litt opp. Så jeg skla prøve å legge meg på 16-1700 en uke og se om det kan hjelpe noe.

Blir så fortvila av det her. Det er greit med stillstand en uke eller to. Men nå er jeg på 3 uka og da gikk jeg tilogmed opp uten at det er noen god og logisk forklaring på det. Det som frustrerer meg mest er jo at jeg KAN jo dette her, og gjør det riktig så det burde gå rette veien!!

 

Håper dere andre har mere positive nyheter enn meg!! ;)

 

Ukas tall:

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige veiing 28/9: 73,0

I dag 5/10: 73,5 = totalt - 3,1 Kg

 

Trist hilsen fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

... så kjedelig Sans1 ! ! Og det føles jo rett og slett helt ræva når det går den veien der!!( det har du neimen ikke fortjent!! ) Hvor er du i syklusen da?? Mye vann i kroppen?? Hva spiste du siste og nest siste dag før veiing?? Noen matvarer gjør jo at kroppen SUGER til seg vann... Krysser fingre for deg neste uke... ;)

 

Selv har jeg en "test hvordan det føles dag" , jeg "driter" i hva jeg spiser også ser jeg mine egne reaksjoner på det... og det er IKKE BRA!! Ting med sukker og hvetemel er rett og slett IKKE bra for meg, blir sur, grinete, rastløs, daff, trøtt, BARE ROT innvendig og psykisk, så i morgen er jeg på nett igjen og spiser riktig!! Men var jo godt å teste det ut litt også da, få det bekreftet liksom... :)

 

SAVNER LITT OPPDATERING FRA FLERE HER INNE NÅ... hva skjer'a? :)

 

Fredagsklem fra meg, nyenergi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på besøk hos faren min og samboeren i Bergen nå. Blir her til onsdag. Det er utrolig vanskelig å skrive inn alt man skriver når man får servert middag og måltidene er timet helt annerledes enn jeg er vant til.. Men jeg prøver så godt jeg kan å spise sånn jeg pleier og legge inn det jeg vet, og så ser jeg jo kjapt om jeg har gjort noe galt når jeg går på vekta torsdag morgen.

 

F.o.m. torsdag er jeg heldigvis i normal modus igjen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

... ja det er helg og kjæresten min kom hjem med favoritt-potetgullet mitt i dag... KIMS POTETLØV MED SALT OG PEPPER,,, finnes ikke noe bedre...så jeg har spist litt av det i kveld, men det er OVER halve posen igjen, og det er jammen bra til å være meg og det potetgullet der, for det går ned på høykant til vanlig.. ( ingen butikker her i byen som har Kims potetLØV gudskjelov.. ;) )

 

Har fått gått tur i nesten halvannen time idag, det var godt!! I morgen skal jeg trille den tunge vogna med de 2 søte små i, opp til foreldrene mine og det er 6km en vei, og jeg har planer om å gå begge veier.. :)

 

Håper det går bra med dere selvom dere er stille her inne nå,, lite aktivitet...

 

DJLAILA; det er ikke lett når en er hos foreldre, men godt du kan komme i dine egne rutiner så fort du er hjemme igjen da!!

 

Lørdagskveldshilsen fra nyenergi!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk nyEnergi for tilbakemelding og støtte!! Det trengs. Jeg har ikke klart å finne ut hva som gikk galt. Dagene før spiste jeg som normalt og lå på mellom 1400 og 1500 kalorier (jeg har prøvd det en uke fordi jeg sto stille uken før) Kvelden før jeg veide meg tok jeg 2 pils sammen koret mitt - det kan hende det lå noe der - at kroppen da holdt på endel veske. Jeg var ferdig med menstruasjon i forrige uke og hadde av den grunn ett ekstra håp om nedgang.

 

De grepene jeg har tatt denne uken er at jeg har økt til 1600 kalorier igjen, prøver å drikke enda mer vann.

Jeg er desverre en saltmoms og kan nok få i meg litt for mye salt - dette prøver jeg også å endre på.

 

Til tross for besøk hos ei venninne i går fikk jeg lagt inn en gåtur - fikk selvfølgelig venninnen min med ;) Veldig fornøyd med det!! Hun er informert om slankinga mi og serverte derfor baccalao - det hadde jeg aldri smakt før og det var jo helt nydelig.

 

håper på mer positive resultater til torsdag!!

 

Stå på alle sammen!! søndagsklem fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...