Gå til innhold

6 kg denne gang?-før 31.12.


Gjest kokko

Anbefalte innlegg

1.5 opp.Herlig å se vektdiagrammet plutslig hopper rett opp.Man har ikke annet å gjøre enn å være ærlig.

 

Uffda, det er godt med litt galgenhumor når man går på en sånn en. Men, nå skal jeg fortelle om min stygge lille hemmelighet: Jeg veier meg Hver morgen. FY! Det hjelper meg til å beholde fokus, men det jeg også ser er at vekten kan hoppe ganske mye opp og ned uten særlig mye system. I morges var det opp o,8 i forhold til igår, men igår var det ned 0,4 på et døgn. Utslagene kan være mer dramatiske. Tror det kommer litt av hvor mye salt man har spist, litt om det er lenge siden "magen virket" og så tror jeg også at kroppen holder på mer vann hvis natten har vært kort eller urolig. (Vet ikke hvor jeg har det fra, men..)

 

Det er den ene morgene i uka som "gjelder", men jeg jeg trøster meg med denne hoppingen når jeg har hatt stillstand, og vet samtidig at det har vært ren flaks at jeg har sluppet å rapportere om vektøkning i denne og forrige tråd.

 

Lykke til i helgen til alle slankerne, spreke er dere okke som, og så håper jeg at hælene dine igjen gir deg lov til å mosjonere nikkoline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar
Gjest Susanne86

Hei! Er ei jente på 20 år som alltid har synest jeg har vært tjukk. Men nå nylig så jeg et bilde av meg som 15 åring, og tenkte "Var jeg virkelig så tynn?" Har lyst til å bli slik igjen. Det har så absolutt sklidd litt ut i det siste. Er 168 høy og veier for tiden ca 70 kg. I vår veide jeg ca 65, mens idealvekten er rundt 60. Har så lyst å bli i litt bedre form! Og finne bukser som sitter fint på... ;)

 

Jeg "begynte" på mandag, med ca 1000 kcal om dagen, og prøver å være mer aktiv. Målet er å nærme seg 60 til jul. Er kjempefint at jeg ikke er alene om dette!

 

Vekt: 70

Mål: 60

Midje: 78

 

Forresten...Hva spiser dere når dere bare MÅ ha noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Ser det er flere enn meg som har gått på en smell denne uken... Det måtte jo skje før eller siden... Vi får bare prøve å finne fokus og stå på videre. Er sant som dere sier, var med en gang jeg sluttet å skrive hva jeg putter i meg at det gikk galt!!

 

Til Susanne vil jeg gjerne få lov å si at 1000 kcal er altfor altfor lite!! Da går kroppen på sparebluss og vekten vil reduseres mye senere (og gå opp igjen mye lettere når du først skeier ut) Som Grete Roede sier, så skal man helst aldri ligge under 1200 kcal. Det er ikke bra for kroppen!! De fleste som er normalt i aktivitet skal ligge rundt 1600 kcal. Jeg synes også det høres mye ut, men det var først da jeg økte kcal inntaket mitt at det virkelig ble fart på vektreduksjonen!

Dette var bare et lite tips... Lykke til ihvertfall ;)

 

Så ønsker jeg alle en god helg, og prøv og styr unna de største fristelsene... (det sier jeg som skal ha meg en etterlengtet bytur i morgen med masse god drikke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanne 86

Velkommen til deg!!

Ser du prøver å klare deg på 1000kcal pr dag. da er du garantert å IKKE gå ned over tid, ihvert fall garantert å gå raskt opp igjen når du er over den aktive slankefasen.

Grethe Roede har nemlig funnet ut at vi må spise 5 ganger pr dag og minst 1300 kcal pr dag.

jeg veier 73,5 kg, klarer ca 5 trimpoeng pr uke og skal spise 1600kcal pr dag for å klare å slanke meg.

Det rare er at hvis vi spiser lite, sparer kroppen vår på det den har, den går i "sparebluss" og vektnedgangen går etter hvert saktere og saktere.

Så hvis du vil varig ned, må du øke matmengden. Spis litt 5 ganger om dagen. Jeg har funnet ut at noe mat ca hver 3 time passer. Det føles som VELDIG mye mat.

Hva jeg spiser når jeg bare MÅ ha noe? Et stort glass Biola bringebær!! Nam.

Er forresten spent på onsdag. har vært på fjellet i 10 dager, uten de store fjellturene!! God mat og drikke med gode venner..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter en god og rykende kaffekopp,regnet slår mot ruta.Podene er dratt på skolen.Jeg har spist en brødskive med sunt pålegg og grønnsaker,kjenner at jeg er mett.

 

Vannflaska står ved siden av meg,jeg har ikke halvparten så mye hodepine lengre etter at den er blitt min følgesvenn.

 

Helga har vært sunn,jeg kjenner at kroppen liker det,den er liksom i ballanse,hvis jeg spiser snop og blander litt av hvert blir jeg kvalm.Jeg er lett i kroppen,magen strammer ikke mot buksa.

 

Har sluttet med holdte på å si silikon,men mener kortison,er bra i hælene.Må bare være litt forsiktig,venter på såler som støtter foten.Er nok snart tilbake i jobb.

 

Jeg har gått ned 800 gr i helga,men tror vektoppgangen,en del av den skyldtes det måndtlige.Har planer om å veie 76 på torsdag,store forventninger med ned 2 kg siden sist.Tror det er mulig fordi endel av vektoppgangen som sagt skyldtes væske.

 

Det sunne liv er herlig bare man ikke glemmer det.Ha ei fantastisk uke.PS -Skal ned i kjelleren og tråkke sittende på spinningsykkelen i 20 min,så pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 g, gitt. Ikke noe å hoppe i taket for, og jeg forventet mer, siden jeg faktisk er flink nå. Trener regelmessig igjen, og humøret er kjempebra :)

 

Nå skal jeg fortsette å være flinkis, men kan også skeie ut en eller to dager i uka.

 

Er veldig spent på deres rapporteringer, jeg blir så motivert av at det er flere som ikke gir seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Hei alle sammen

 

Jeg tror jeg slenger meg med pa denne traden jeg:)

 

Jeg er en 25 ar gammel jente, veier 66 kg (veiedag onsdag) og er 160 hoy. Skal ned ca 10 kg tror jeg. Har aldri kommet lenger en 60 kg sa 55-56 blir kanskje for lite.. skal i allefall ned til 60 kg i forste omgang for jul.

 

Veldig motiverende a lese all innleggene her pa vektklubben. Meldte meg inn pa mandag og har brukt siden flittig sa langt.

 

Skal ut og ga tur na:) Trim trim tirm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens.

Nesten stillstand denne uken, -200 g (en halv pakke bordmargarin). Så tilstanden er 62,6 kilo nå. Glemte å bruke målebåndet. Akk ja, enda jeg egentlig har vært ganske "flink"- f.eks har jeg for første gang på lenge følt meg kjempesulten noen ganger uten at det har blitt noen kjempesprekk. Samtidig har jeg trimmet og gått mye.

Men, jeg er ganske fornøyd likevel, igår morges var avlesningen 63,4 og jeg har vært oppe i 63,8 i de mellomliggende dagene. Leste i et blad fra SATS at stress og dårlig søvn hemmer fettforbrenningen, kanskje det er noe der. Det har vært mye stress på jobb og tilsvarende dårlig soving.

Nå vil jeg ikke se noen slike svingninger i vekta mer, men det går av seg selv i de kommende ukene: Nå reiser jeg på to ukers ferie uten badevekt og kjøkkenvekt og uten internett, så jeg er temmelig spent! Målet er å stå stille. Så kryss fingrene for meg!

Velkommen til nye deltakere i tråden, jo flere jo bedre! Stå på alle nye og gamle; Jeg håper å bli IMPONERT over dere når jeg logger meg på i begynnelsen av november.

Godt å høre at du har sluttet med kortison nikkoline, og er i aktivitet igjen. Du er kjempetøff som har holdt ut på tross av stillesitting og slankefiendtlige bivirkninger av medisinen.

Enig med deg, det er godt å føle seg lett i kroppen, og ha en behagelig følelse både i og utenfor magen. Når jeg spiser for mye blir jeg bare småkvalm, og da "hjelper" det litt MENS jeg spiser mer - men etterpå..

 

Til sist oppfordrer jeg alle til å gi et bidrag til Rosa sløyfe aksjonen- lite eller stort - alle bidrag monner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Massepusskalblilillepus (et vanskelig navn). her er det rom for dem med kort navn og langt navn!!!

 

200 g ned på 2 uker. Ikke akkurat mye å skryte av, nei! Har skrevet vekten inn på innlegg 1.

Men jeg gir meg ikke. Skal ikke ta et nytt krafttak, men drikke mye, ikke spise sjokolade. spise ofte og nok, ca 1600 kcal hver dag. Da blir det SIKKERT enda mer nedgang.

Optimisten hadde kanskje vært et bedre navn på meg!!

 

Noen av dere skriver inn på første-mailen. Flott.

Da kan vi alle følge med hverandres ned og opp-turer.

Stå på - vi klarer biffen!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fri!!!

Jeg sitter og hører på musikk, strikker og har VELDIG lyst på noe godt!!

 

HJELP!!

 

Hva skal jeg gjøre?? kanskje et glass Biola holder? Eller er jeg nødt til å begynne å vaske huset? Ikke det beste jeg vet på en fridag, dette er liksom min dag!

 

Kjøleskapet roper på meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske nøyaktig 1.6,var gått opp 1.4 (ikke 1.5 som reg.)ved forrige veiing,men tror mye skyldtes mensen.

 

Da er jeg omtrent samme nivå ned som gjengen her, alt ialt er jeg 200 gram lettere enn jeg var for vektoppgangen 76.4.

 

Gleder meg over at dere også er sunne og flinke,da motiverer vi hverandre positivt.

 

Unco - så fantastisk at du tåler å være litt sulten uten å sprekke,føler at jeg også er der nå,og da er prosjektet så mye enklere,håper det varer leeeenge for oss.

Ja nå håper jeg å komme meg aktivt på beina igjen,takket være dere har det gått så bra,ingen vektøkning,jippi.

Kokko- tenk så glad du blir neste gang du rapporterer hvis du klarer å holde kjøleskapdøra lukket når det river som verst.

 

cmona- godt du påminner oss om trim,det er så utrolig viktig,jeg har ikke gått ned i vekt under stillesittende liv i 6 uker,så nå må jeg frese meg litt igang igjen.

 

Egentlig så er det fantastisk at vi henger her i tråden ennå,vi har holdt på lenge,tøft.

 

Velkommen til "massepusskasen" over,husker ikke nickken helt.

 

Dere trenger ikke å være like flink som meg,så får jeg ha dere med på veien videre,he,he,nei det var litt egoistisk tenkt.

 

Haarek,susanne,klartvikan dere er der?Var vi enda flere,ikke nevnt ikke glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er her fremdeles, ja.. Godt dere passer på! Jeg har bare tilgang til internett på jobb for tiden, derfor litt sent ute.

 

Veide meg i går og har verken gått opp eller ned ett eneste gram. (Selv om jeg som andre veier meg flere ganger i uken og vet det har gått litt opp og ned.)

 

 

Uke 41: 63,3

Uke 42: 63,3

 

Jeg har hatt en bedre uke denne gangen. Jeg har vært flinkere å trene, men jeg spiser nok fremdeles for mye. Nå har jeg begynt å legge inn hva jeg spiser igjen og regner med at det hjelper. Har også klart å holde meg unna snop, men ikke boller som kolleger har med seg.... Ellers er jeg veldig glad i ett glass rødvin om kveldene nå i høstmørket, noe jeg faktisk unner meg.

 

Vel, håper på bedre resultat neste uke, men er glad for at det ikke har gått videre oppover.

 

Det er supert å lese om alle, hjelper på motivasjonen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haarek

Er du sikker på at du spiser for mye? har du sjekket hvor mange kcal du spiser?

jeg fikk i hvert fall en overraskelse på GR-kurset som jeg avsluttet i går: Jeg spiste for LITE!!

Nå spiser jeg mer, mye oftere og drikker masse vann. (Trodde jeg gjorde det før, men etter at jeg begynte å måle viser det seg at jeg tok feil der også)

Jeg er 170 høy og veier 73,2. jeg skal spise 1600 kcal for å klare å gå ned kontrollert.

Det er mye mat!!

Enig med det med rødvinen!

 

Så til mitt hjertesukk tidligere i dag: Jeg klarte meg med et glass Biola. HURRA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også 1600 kcal om dagen - og NYTER å kunne spise så mye mat. Føler ikke det er noen "kamp" lengre. Nå er jeg godt inne i tralten - og er ikke lenger skeptisk til å spise all maten. Jeg går jo ned i vekt...!

 

Og Kokko - biola er jo bare såååååååååååå godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Hei!

 

Sent, men endelig godt! Jeg veide 64,7 på søndag = ned 800 gram :) Endelig fikk jeg se 64 tallet, og det ga motivasjon.

 

Har skeiet ut flere ganger, men da med saftis og riskaker (m/ostesmak) :( - i stedet for sjokolade og potetgull.

 

Jeg tenkte at jeg kan jo forsåvidt ha rapporteringsdag på onsdag, selv om jeg har veiedag på søndag. Da er jeg liksom litt mere med.

 

Glad for å være her sammen dere! Det føles litt kjedelig av og til, når jeg ikke får planlagt innkjøpene, men det føles så bra å ha noen å gjøre dette med :)

 

Vikki: Håper det går bra med deg! Jf. ditt siste innlegg på den tidligere tråden vår. Knallbra at du har klart deg så bra i en vanskelig tid. Håper du fortsatt er med oss denne uken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei Nikkoline.

 

Jeg er her fortsatt. Jeg rapporterer på mitt første innlegg. Var -0,5 kg denne uken. Får være fornøyd med det. Nå viser vekten 63,2 og målet mitt til neste uke er å se 62 tallet... Om det så bare er 62,9 er jeg fornøyd :(

 

Jeg har hatt et par uker nå som jeg har vært litt slapp. Har opprettholdt treningen, men ikke ført ned hva jeg har spist. Merker at det ikke var så lurt... Det har blitt litt chips hver dag (riktignok med 45% mindre fett) og litt sjokolade (med 100% fett :) Men nå er det ny skjerpings!!

 

Jeg skal til Gran Canaria 1 desember, og da håper jeg å ha nådd målet mitt som er 60 kg!! Og forhåpentligvis minus et par cm rundt midjen!! (for det er jo cm som er det viktigste, ikke sant??) Er bare redd det kommer på noen kg etter 14 dager i syden. Men jeg har jo nettopp vært på 1 ukes ferie i Tyrkia, og da gikk det altså av 1,3 kg!! Så det går ann, faktisk, og da koste jeg meg akkurat som jeg ville uten å tenke og telle. (for det kan man vel ikke gjøre når man koster på seg en ferie???)

 

Stå på alle sammen. Dere er kjempeflinke, og sammen er vi supersterke!!

Se frem mot julen når vi alle ser flottere ut i vårt juleantrekk :) Gleder meg...

 

Ha en super uke, og vær litt standhaftige i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye mer å si enn at jeg har gått opp - igjen... (o,4 kg). Og ikke overraskende denne gangen heller... Men som sagt: jeg skjønner hvorfor. Jeg har slutta med den lille ekstra innsatsen jeg hadde i starten, det å holde seg kun til planlagt og "lovlig" mat og mengde mat. Men det betyr at det er rom for forbedring - jeg må bare skjerpe meg litt! Og det skal jeg klare :-) Og som alltid: det hjelper å "være" her inne :-) Så får vi satse på at det snur seg til neste runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å "høre" fra så mange. Da kjennes det virkelig som om vi støtter hverandre. Det trenger i hvert fall jeg!!

Nå har jeg nettopp spist noen Knæckis, de er kjempegode og anbefales av GR. 3 stk gjelder som 1 skive brød. På kveldstid smaker det så godt at det nesten kjennes som "forbudt" godteri. men så er det altså TILLAT og anbefalt. Med smøreost og paprika....

Ønsker hver av dere en god og smaksrik helg, med masse av den gode og mettende maten. jeg er tilbake på mandag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra mange av dere siden sist. Enig at det gjelder å spise nok - mange får seg en overraskelse når de begynner å skrive opp det som går med. Det viser seg ofte at det blir for lite.

Og så var det det med å spis jevnt da. Jeg har en yoghurt med blåbær i kjøleskapet som jeg tar i tretiden, da går det som regel bedre med vektnedgangen enn om jeg sparer alt til middag. Nesten 6 timer mellom lunsj og middag er sikkert nok til å sette kroppen på sparebluss. Og drikke vann- kjempevanskelig å komme opp i nok, men har begynt med en halvliters "tåteflaske" som jeg fyller opp i springen med jevne mellomrom.

 

Det er viktig å kose seg også, jeg tar et glass vin i ny og ne, og prøver å lage spennende middag, med krydder og variasjon . Og så mosjonere mer. Nå er vi noen venner som treffes til trim 2 ganger uken - så spiser vi en sunn og velfortjent lunsj etterpå (i helgen). Og stegtelleren er morsom å bruke, stort sett går jeg mye mer enn jeg trodde før jeg begynt med den. Veldig motiverende. Den blir med på ferie!

 

Stå på alle sammen, og lykke til i møte med sofaens og kjøleskapets fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kluss medbærbar PC gammel-tyngre og ta løs både å lese her inne og skrive.Men det hjelper på fokuseringen om hva jeg driver oå med.Sant som dere sier,det er utrolig lett og miste fokuset. Har bestemt meg for å gjøre stor innsats denne uka ang trening.Kan stå og sykle for første gang på lenge,beina blir ikke lidende lenger.Har trent hardt i halv time.Så forresten Anette Stai på tv i dag hun trener seg skjelven i halv time nesten hver dag,ikke så mye mer.Det er jo slik jeg har lagt opp treningen i det siste,får se om min mage snart blir like lekker,ho,ho.Men som hennes trener sa, du velger hva du vil bli,hun spiser salat i stede for pizza.Synd,får ikke i pose og sekk hun heller.

 

Jeg skal spise fisk og salater frem til torsdag så må det vel begynne å bli resultater på vekta.

 

Glad over å være her inne sammen med gjengen som ikke gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

En ny uke, ja – og her i gården er det på tide med litt kraftig skjerpings. Sklir helt utÂ…

Har i dag satt i gang med å notere ned alt jeg spiser igjen – som dere også sier; det er eneste måten å holde seg i selen på.

 

Nå er det slutt på ”dillingen” altså. Får satse på å ha lacryl-pastiller og tyggis tilgjengelig til ENHVER tid. Forresten noen som vet om det bare finnes lacryl-pastiller med lakris for tiden? Tidligere var det jo både gule og røde lacryl-pastiller å få – det har jeg ikke sett på lenge.

 

Hjelpes så dårlig man blir ved å spise for mye mat eller feil mat. Sovna på sofaen igår kl. 18.30. Måtte jo våkne raskt igjen da lillemann skulle til sengs – herlighet så tung jeg var i rompa når jeg skulle reise meg opp. Jeg må jo bare si at det VIRKELIG ikke er verdt det!

 

Ønsker dere alle en flott ukesstart!! Spis sunt og lev vel :( Kos dere med følelsen av velvære ved å spise riktig. Det er følelsen jeg hele tiden søker og som motiverer meg! Energi og overskudd!! – og hvis vekten går ned samtidig – ja, da er alt bare fryd og gammen :)

 

Hei, så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes Lacryl i "alle" regnbuens farger, jeg fikk dem på GR-kurset. Så bare leit!!

Stå på K*L*A*R, du klarer dette!!

Nikkoline og UNCO, vi får støtte hverandre.

Er du glad i fisk, Nikkoline? Prøv Sitronsei: Masse sitron, frisk eller fra flaske, litt smør, alt i en gryte. Sei, fersk eller frossen, i biter i sitronen, oppskåret purre på toppen, en tube rekeost i mellomrommene -- så ca 10 min, til fisken er ferdig. Husk å salte fisken litt. Med kokt potet. Nam, nam!!!

 

I dag fikk jeg meg et skikkelig klapp på skulderen. vi er en gjeng på jobb som møtes ca.1 gang pr uke og veier oss. Nå hadde det blitt et laaangt opphold. Men idag, altså...

Så var jeg den eneste som hadde gått ned.Hurra for meg!! det er ikke ofte jeg kan si det! Sendte en takk til min kursleder her i byen, selv om jeg bare gikk litt ned på kurset, så lærte jeg ganske mye. I tillegg slapp godtesuget.

ha en god uke, alle sammen.

;):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Takk for opplysningen, kokko, da leiter jeg videre. Jeg har sett i alle matbutikker jeg har vært innom, men det er mulig at jeg kanskje må i en storkiosk eller lignende :).

 

Så flinke dere er til å trene... Kanskje jeg må skaffe meg et kondisjonsapparat jeg kan ha hjemme? Kommer meg ikke ut på trening, det vet jeg bare, jeg er HELT håpløs der og egentlig litt uvillig pr.d.d. Jeg får se når jeg kommer så langt at jeg kanskje MÅ trene for å gå ytterligere ned i vekt. Kanskje det får meg på andre tanker?

 

Pr. nå så går jeg en halvtimes rask gange fra jobben for sunnhetens skyld og synes det er tiltak i forhold til organiseringen med klær og sko rundt det (som jeg sa; HÅPLØS) ;) Men, en vakker dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert...! Ned 0.6 kg, og er veldig fornøyd med det...! ;)

Ellers har ikke jeg heller funnet lacryl i andre farger enn gul, så her må det letes tydeligvis...!

 

Ellers 19,8 trimpoeng sist uke. Litt mer mat enn jeg vanligvis spiser, men du verden så godt å se vekta likevel snike seg nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser bort i kveld, og får ikke veid meg før fredag. I og med at det er utrolig mye god mat i vente, pluss at jeg skeiet ut noe forferdelig i helga, så tror jeg at jeg utsetter veiingen ei uke.

 

PS! Er nå i full skjerpings igjen ;) Øh, skal i hvert fall prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...