Gå til innhold

6 kg denne gang?-før 31.12.


Gjest kokko

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar
Gjest ~K*L*A*R~

Arrrgh! Veldig frustrert - min vekt på søndag var nemlig 65,7!!!! ;) At det går an? Vektoppgang på 1 kilo i løpet av en uke??? Ikke har jeg mitt månedlige besøk hellerÂ…. Egentlig veldig typisk da; jeg sløver så fort det begynner å gå riktig bra :) Men jeg SKAL og MŠ”vinne over meg selv”.

 

Har, som nevnt i et innlegg over, begynt å skrive opp det jeg spiser igjen. Fikk litt panikk nå – ble fryktelig skuffet, men uten rett, da jeg selvfølgelig bare har meg selv å skylde.

 

Håper det har gått bedre med dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig får jeg det til! (Ihvert fall denne uka)

600g ned. Gled dere med meg!! ;)

jeg har holdt på i 2 år, nå er vektnedgangen totalt 7kg. Jeg har i hvert fall ikke gitt opp hele denne tiden.......

 

K*L*A*R: Jeg er som deg, feirer litt når det går bra. Føler så absolutt med deg. Men nå VIL jeg ikke gjøre det!

Sa høyt til min kjære i går: "Den sjokoladestripa så god ut, men jeg tror ikke jeg skal ha noe, for da vil jeg ha noe i morgen også"

 

Hei Viv: Neste gang blir det ikke noe halvt skritt tilbake!!

 

Det blir en spennende uke!

Er spent på dere andre.

God-følelse-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Hei pa dere!

 

Jeg veide 65 kg i dag!! 1 kg ned fra forrige uke:) (5kg igjen til jule malet!) veldig fornoyd. Har bare holdt pa i 10 dager da, men veldig god start!

 

Haper det gar bra med dere andre ogsa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg gått ned! Det har stått rolig lenge nå....

 

Uke 42: 63,3

Uke 43: 61,9

 

Jeg er veldig, veldig fornøyd! Det er supert at det også har gått bra med de fleste andre - og til dere som ikke har gått ned, så kommer det nok neste uke!

 

Til Kokko (og dere andre),ang. om jeg virkelig spiser for mye:

 

Jeg spiser nok veldig ujevnt, så enkelte dager spiser jeg for mye og andre for lite, noe jeg virkelig blir klar over nå som jeg har begynt igjen å legge inn hva jeg spiser. Mitt mål er å ligge rundt 1600 kcal pr dag. Problemet er at jeg får for mange kalorier de dagene jeg skeier noe ut og for lite de dagene jeg spiser veldig sunt.

 

 

 

Lykke til videre, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Hei!

 

Så innmari bra Mar77, Kokko, massepusskalblilillepus og Haarek!! Grattis! Virkelig godt jobbet ;) Dette motiverer veldig. Jeg skal virkelig vise meg fra min beste side denne uken :cool: :)

 

Dere er gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Denne uken var det bare ned 0,2 kg... Har ikke vært så flink, men det er jo et skritt i rett retning uansett. Nå har jeg også 3 kg igjen til målet!! Det er jo motiverende og tenke sånn. Høres ikke så mye ut lengre. Merker allerede at jeg trives mye bedre med kroppen min. Har begynt å shoppe en god del nytt... Føler liksom at jeg fortjener det! Heldigvis er mannen min enig ;)

 

Helgen blir nok ikke sunn, jentetur fra fred til lørd med vin og god mat. Og fest på lørdag... Men, jeg har sagt jeg vil heller ta det rolig ned nå, og "leve" litt ved siden av. De 3 kg skal bort før 1 desember!! (Håper jeg) Da skal bikinien på...

 

Til dere andre, dere har vært skikkelig flinke!! Ha en super helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Klartvikan. Jeg tror den sakte vektnedgangen er den beste. Da får kropp (og sinn) tid til å følge med hele tiden. kroppen trenger ikke streve etter å komme tilbake til "normalen" den hadde tidligere.

 

Hadde en liten sprekk i går, dvs - den var ikke så liten. Håper godteriet ikke har lagt seg fast, at det bare er på vei nedover i systemet..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Jeg har veiedag i morgen, og blir dermed bra motivert til å holde meg i selen også i helgen nå :) Er veldig spent - har spist bra hele uken, men ingen fysisk aktiviteter da..;) Har fått mitt månedlige besøk i dag og håper ikke det ødelegger hele veiingen.

 

Selv om jeg har spist bra kommer jeg ikke opp i 1600 kalorier daglig. Hva gjør dere for å få det til? Bruker dere smør på brødskiven og saus til middagen? - eller har dere det pålegget som har flest kalorier og det samme med middagen? Lurer fælt.

 

I helgene synes jeg det blir litt spesielt. Da sover jeg jo lengre og har færre timer å fordele maten over. Som nå, ligger jeg her på sofaen og er stappmett etter kyllingmiddagen fortsatt, men mangler jo kveldsmåltidet, 2 melkerasjoner og 2 fruktrasjoner. Skal jeg bare stappe det i meg før jeg går til sengs? - eller hva gjør dere i slike tilfeller hvis dere opplever de?

 

Helgeklem fra KLAR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk,ja - fristelsen til akkurat det er nær!!!

Jeg kan svare hva jeg lærte på kurset, men som er vanskelig å leve etter:

Spise hver 3.time, med i hvert fall 2 hjertevennlige valg pr.dag. Så frukt/grønt til maten eller innimellom. Eple på ost på brød er jo både måltid og frukt.

 

Dersom jeg spiser så ofte, er det mye lettere å komme opp i riktig kcal-mengde.

 

Jeg tror ingenting på å stappe meg om kvelden. Meningen med så pass mange kcal, er jo at kroppen hele tiden skal "vite" at det kommer mer mat, jevnlig. Da nytter det lite å råspise - masse på en gang.

 

Når jeg ikke får i meg nok, tenker jeg: "Ok, da får jeg være flinkere med ofte-spising i morgen"

Hele tiden godta det jeg har gjort, rett eller galt, og så prøve igjen neste dag.

På den måten blir jeg mer og mer bevisst.

 

Dette er teoriene mine! Men å klare å leve helt etter dem er ikke like lett. Særlig det med å godta feilene jeg gjør....

 

Lykke til med veiingen i morgen,K*L*A*R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har spist bra kommer jeg ikke opp i 1600 kalorier daglig. Hva gjør dere for å få det til? Bruker dere smør på brødskiven og saus til middagen? - eller har dere det pålegget som har flest kalorier og det samme med middagen? Lurer fælt.

 

 

 

Bruker nesten ikke noe magert pålegg. Går stort sett i makrell i tomat. Hvis ikke kan man jo fint bruke majones om man liker det, til mange typer pålegg.

Fyller melkerasjonen med 3 youghurt til dagen, og fruktrasjonen med 3 frukt. Så spiser jeg knekkebrød med ost på som mellommåltid mellom lunsj/middag.

Til kveldsmaten spiser jeg slik at jeg fyller tomrommet, som da ligger på rundt 200 kcal.

 

Ser jeg at jeg ligger i underskudd en dag, prøver jeg heller å spise litt ekstra neste dag. Drikk heller et stooort glass melk tidlig på dagen, så har du nesten fylt opp melkerasjonen. Lag smoothie om du liker det, så er du kvitt masse frukt..!

240 frokost

240 lunsj

200 frukt

200 melk

400 middag

110 mellommåltid

200 kvelds

--------------------------

1590

--------------------------

 

Synes ikke det er noe vanskelig i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er her enda, men er her egentlig ikke... Altså: har sklidd helt ut og falt helt av! Og klarer ikke helt å skjerpe meg nå heller... Har det travelt på jobb, er mye på reise og litt høstdeppa, kanskje?? Men skal bruke de par nærmeste dagene på å prøve og finne motivasjonen igjen. Flott jobba av alle dere andre - håper jeg kanskje er på plass igjen om ikke så alt for lenge. Jeg må jo sørge for å ha tid nok til å greie målet mitt før 31.12 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig... Ned 1,3 kg denne uka. Det kom som en positiv overasskelse. ;)

Da er jeg faktisk snart ferdig slanket, og kan snart tenke på å stabilisere vekten. Det er nesten litt godt å tenke på...!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har hvisnok tatt helt av her inne.Jeg har vært bortreist,har fått innleggssåler til 2500 + at jeg kjøper heldempet sko til 2000 i dag,Da kan jeg kanskje begynne å gå på mine kostbare bein.Begynner i full jobb den 13 og da må jeg være ferdig skodd og klar for gåing og atter gåing.

 

På lettere liv fronten har det gått så tregt de siste ukene at motivasjonen har tatt seg siesta,0 ned forrige uke og.Jeg hadde bursdag og tok meg ostekake på fredag en bit,men i tillegg før det hadde et vennegjeng godt måltid sammen.Når jeg ikke har gått ned på to "flinke" uker tør jeg ikke tenke på hvordan det nå er fatt.

 

Fikk penger i bursdagsgave kjøpte bergansjakke,type mildværsbruk,tenk jeg fikk på meg str m. Fantastisk følelse,men den er så trang at dersom jeg går opp to kg må den henges bort.Skal selvfølgelig videre ned.

Kokko- jeg har kjøpt inn ingredienser til fiskeoppskrifta, og flott med vekttapet.Til alle ha ei fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mar77!!

Fra 75, 5 til 61,7 fra sommeren!

Så gøy, nesten nede i match-vekta.

Stabilisering er et ukjent begrep for meg!!! Først må jeg videre ned.

 

Nikkoline, ikke gi opp. Vi vil alltid ha uker som ikke går som vi ønsker. Sånn er det bare. Hvis vekta ikke er snill i morgen, så "glem" tallet og stå på igjen!!

 

Er spent på i morgen tidlig.

Kastet forresten 5 langbukser i går, de er blitt for små. Utrolig følelse.

Det var nesten så vidt jeg turte, tenk om jeg går opp igjen???

men det skal jeg ikke. Nå er til og med søppeldunken tømt! Jeg kan ikke ta dem inn igjen. Det betyr at jeg ikke KAN gå opp igjen.

 

"Sees" i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk jeg hadde gått LITT ned. men neida!

Stillstand.

Og nå skal jeg ut og reise, med alt det innebærer av god mat og drikke. Får satse på MASSE vann (i tillegg til annen drikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei alle sammen. Denne uken var det ned 0,3 kg. Ikke allverden, men fortsatt rette veien... Jeg har nå gått ned 5 kg fra vi startet, og jeg er veldig fornøyd.

 

Jeg synes det er tyngre nå... Finner ikke helt motivasjonen, og vet aldri lengre hvor mange kcal jeg putter i meg ila en dag. Glemmer og legge det inn her på siden, falt tilbake til sjokoladen på kvelden og turene er tøffere enn noensinne!! Tross nedgang, så er motivasjonen min falt i do... Tror det skyldes at jeg føler meg fornøyd med det resultatet jeg har oppnådd nå. Min mor mener jeg ikke bør gå ned mere, men jeg skal ned til 60 kg til slutt. Men det haster ikke lenger, for klærene sitter mye, mye bedre.

 

Har også ryddet i skapet, og byttet ut klærene med str 36!! Jeg er superfornøyd egentlig, men må ta meg sammen litt til...

 

Takk for støtte!

 

Og Kokko, stå på videre. Vi har fortsatt 1 mnd igjen til vi er ferdige her. Og dessuten regner jeg med at du mente at buksene var blitt for store og ikke for små? He,he. Og det er jo super positivt!! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er morsomt å se hvor like vi er i forhold til hvor mye vi går ned. Forrige uke gikk mange mye ned, denne uken står de fleste stille eller går litt ned. Det samme gjelder meg, jeg veier nøyaktig det samme som for en uke siden.

 

Jeg har enda ikke klart å legge inn alt jeg spiser en hel uke. Da jeg begynte med det i sommer gjorde jeg det, og gikk mer ned. Jeg vet det er lurt, men synes datasystemet er tungvint. Det tar lang tid å legge inn når jeg ikke gidder å legge inn hver dag. Dårlig unnskyldning, ja, skal skjerpe meg og prøve å legge inn alt denne uken.

 

Det er uansett motiverende å lese om dere alle. Stå på alle sammen og lykke til spesielt til dere som synes det er litt tungt for tiden. Ta den tiden dere trenger, så kommer vekttapet og det gode humøret etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg henger meg på. Går på kurs no' date=' og er snart ferdig, men har ikkje nådd målet. Eg tek sikte på 6 kg til nyttår i lag med deg. Er 72,5 no, og har eit mål om 67 kg. Her er det berre å stå på. Eg veg meg torsdagar.

Hei igjen. I og med at eg går på kurs, har eg gløymt å registrere her. Men vog meg torsdag 19.10, og då viste vekta 71,6. Så det går nedover, med nokre krumspring opp inni mellom. Skal bli flinkare med registrering.

26.10.06

69,8kg[/quote']

2.11.06: 69,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Sent, men gudskjelov godt denne gang.

 

Veide 65,3 sist søndag = ned 0,4 kg, og håper på å ha gått ytterligere ned når jeg veier meg i morgen tidlig.

 

Jeg får visst rapportere på søndager når jeg veier meg - er visst kun i helgene jeg får satt meg ned og skrevet her :)

 

Har vært veldig flink de siste to ukene og det merkes på klærne. Er virkelig spent når jeg veier meg i morgen. Klarte å stå imot fristelsen å veie meg i dag :)

 

Det å ha veiedag på søndag har tydeligvis gjort susen for meg. Det motiverer utrolig til å holde meg i selen i helgen også, som jeg har slitt med tidligere. Greit å finne ut hva som funker til slutt.

 

Hjertelig takk for svar Kokko og Mar 77. Jeg har fulgt opp dette.

 

Viv: Av og til trenger man en pause for så å komme sterkere tilbake. Vi venter tålmodig på deg :)

 

Ellers så er det kjempeflott å se de som fortsatt henger med. Vi vet jo nå at dette tar ofte litt tid og det aller viktigste er bare å ikke gi opp!! Stå på slankefrender :cool:.

 

God klem fra KLAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Yes! Veiing idag viste 64,7 kg = ned 0,5 sist uke.

 

Motivasjonen er på topp - og jeg finnes ikke sugen på hverken godis eller nei-mat. Så lenge jeg spiser helt riktig blir det tydeligvis en balanse som gjør at jeg ikke føler noe behov utenom. Håper det holder seg slik!! Har brukt forferdelig lang tid til nå.

 

Så lenge jeg har en eske Lacryl for hånden er jeg trygg. Det funker som dessert/filmgodteri/kaffekos for meg.

 

Lykke til med veiingene deres på onsdag! :) Blir spennende å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! :)

Og godt motivasjonen din er på topp. Min er litt skranten, for jeg begynner å føle meg ferdig. Det er bare "finkilo" som sitter igjen på en måte... Men jeg håper på litt nedgang på tirsdag, til tross for litt for høyt inntak av vin, snop og chips i helga. + klubb på torsdag.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~
Så bra!! :)

Og godt motivasjonen din er på topp. Min er litt skranten' date=' for jeg begynner å føle meg ferdig. Det er bare "finkilo" som sitter igjen på en måte... Men jeg håper på litt nedgang på tirsdag, til tross for litt for høyt inntak av vin, snop og chips i helga. + klubb på torsdag.... :)[/quote']

Ja, de siste kiloene er garantert de verste å få bort - både motivasjonsmessig og når det gjelder resultat :).

 

Vi får satse på at du har gått ned! Av og til går det greit å skeie ut litt, så lenge man ikke trekker det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Så gøy å se alle innleggene!!!

Mange begynner å nærme seg målet.

Slik er det desverre ikke for meg!

jeg kom hjem i går kveld og "smugveide" meg i morges. Heldigvis er det ikke veiedag før til onsdag, for vekta i dag viste 1,5kg OPP. HUFF og HUFF

Skal ikke si hva det var. Håper på tømming ut av kroppen av masse sjokolade, indonesisk mat og vin før onsdag morgen. .....

håpefull hilsen fra Kokko

(håpet er større enn troen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...