Gå til innhold

6 kg denne gang?-før 31.12.


Gjest kokko

Anbefalte innlegg

Takk for det!

 

Åja, jeg vet hvor vanskelig det er å holde seg unna. I går kveld satte jeg til livs et lass med nystekte vafler - med Nugatti! ;) Hehe, i dag er det salat og knekkebrød igjen. Så med meg går det opp og ned, og selv om jeg forstår at om jeg hadde greid å ligge unna "Nei-mat", ville vekten gått raskere ned, så er det så utrolig vanskelig. Men faktisk enda vanskeligere når man tenker på det konstant.

 

Jeg fikk lyst til å klippe inn et svar som Jeanett Roede ga til nok en godtesugen sjelefrende:

 

"Hei! Jeg blir sprø av meg selv. Tenker hver eneste dag at "i dag skal jeg skjerpe meg", og sprekker like ofte. Problemet er at jeg kun har lyst på snacks, kjeks, kaker, pizza, sjokoladerosiner... - aldri sunn mat! Har prøvd å spise jevnt for å holde stabilt blodsukker osv, men disse stadige utskeielsene mine skjer uansett hva jeg gjør. :-("

 

Svar:

Hei kakemons.

Det er vanskelig å si hva det er som gjør at du ikke holde deg til planen din om å "skjerpe deg". Jeg kan gi deg en liten utfordring: Hvis jeg ber deg om ikke å tenke på en rød lastebil, hva tenker du på da? En blå folkevogn? Neppe! :-) Hjernen forstår ikke ikke. Så hvis du sier til deg selv at jeg skal ikke spise snacks, kjeks, kaker osv, så sier du egentlig til deg selv " jeg skal spise snacks, kjeks, kaker osv". Så blir det til at du motsier deg selv hele tiden. Løsningen er å finne en annen måte å snakke til deg selv på - "nå har jeg lyst til å gå meg en tur, eller jeg har virkelig lyst på et eple." Et annet alternativ er også å anerkjenne trangen og tenke; "ja, der kjenner jeg lysten på kjeks gitt. Hmmm, hva skal jeg gjøre med det da? Skal jeg ta en kjeks, eller skal jeg ta et glass vann, et eple eller kanskje gå en tur?" Da er det DU som tar kontrollen, ikke lystene dine. Og så må du kanksje tåle en stund at du har veldig lyst på ulike ting, men det vil gi seg etterhvert som kroppen ikke får så mye som den er vant til!

Dette lærer man mye om på kurs, og har du kilo du strever med i tillegg, vil jeg absolutt anbefale deg å følge et kurs! Du er ikke den eneste som har desånN!

Jeg ønsker deg lykke til!

 

Hilsen Jeanette"

 

Men så var det denne viljestyrken, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Hei alle saman.

No har eg nådd målet med 6 kg til nyttår.... og vel så det. Vil prøve å stabilisere vekta framover, men er skeptisk til å starte å ete kaker og søtsaker( er ikkje så glad i det heller). Merker at det vert mindre trim, så det gjeld vel å halde seg til tillatt kaloriinntak.

Takker for meg her, og kjem vel kanskje igjen ? Lykke til vidare alle samman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Brita. Nå er dere 2 som har nådd målet!!!

Vær gjerne med likevel, for å få støtte når du nå skal stabilisere deg. Vi hører gjerne hvordan det går.

Takk for det du skrev til meg, Cmona! jeg skal prøve med den måten å tenke på!- istedet for å "ikke skulle tenke på noe" til å godta tanken og så bearbeide den!

friskt mot ;) til meg selv (og dere andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viv: ingen registrering denne uka? Kom igjen..........

 

Nå har jeg juleferie. i kveld har det blitt vin, avocado, røkelaks og rekesalat. Kjempegodt! men hva sier kroppen???

jeg er nok ikke en av dem som klarer 6 kg før 31.12. Vi har jo enda 1 uke igjen. men, men , men................

Noe har det blitt. For min del er det 2 årsaker til at det går for sakte: for lite trim og for mye sjokolade.

Det gode er at jeg har skjønt dette. Da er det lettere å gjøre noe med det, eller kanskje ikke?

Jeg har i hvert fall ikke gitt opp. jeg har godtatt at det går sakte. Trøsten er at det da kanskje blir varig.

 

God julehelg til dere alle! Jeg kommer innom hver dag, liker å lese og oppmuntres.

Reiser til fjells 28.12, så etter det er jeg ikke på nett.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokko: Synes du er en klok dame. Jeg ville heller holdt fokus på å ikke gå opp i vekt, og heller nyte jula som den kommer. Og når man er i denne prosessen er man jo uansett mer bevisst. Så trikset blir vel at istedenfor å spise hele posen med twist, så nøyer man seg med noen biter. Og man skal IKKE ha dårlig samvittighet for det. Det er iallefall min største utfordring; måtehold. At jeg tillater meg å spise litt av alt, men i helt andre mengder enn før. Det har vært snop og chips som har gjort meg stor, derfor må jeg ha et mer bevisst forhold til det.

Jeg er en ivrig Lidl kunde, og her forleden kjøpte jeg en marsipan-nougat sjokolade på 100 gram. Men istedenfor å mumse hele på egenhånd, delte jeg den opp i mindre biter og delte med mannen. Over flere dager. Tidligere kunne jeg glatt ha spist minst to stykker... I tillegg nøyer jeg meg gjerne med en ting. Før måtte jeg alltid ha chips i tillegg til sjokolade. For å veie opp det søte... *ler*

 

Nei - man skal også kunne kose seg i jula. Ikveld skal jeg teste ut en ny rødvin, og jeg GLEDER meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roen har senket seg over huset og over meg.

Et glass vin etter at alle forberedelser er gjort, inklusiv 45 min i hurtig gange i skogen. 1,8 trimpoeng på Lille julaften, det har jeg visst aldri gjort før!!!

 

Stress ned og kos dere disse dagene, både med slanking og med aktiviteter for alle rundt oss.

Jula er høytid og tradisjoner. men den varer bare noen få dager.

Ta deg tid til kos og hygge.

Det er det viktigste disse dagene, så får kcal-telling og trimpoeng komme senere.

La oss ta vare på det viktigste disse dagene.

 

GOD JUL TIL HVER AV DERE.

Jeg er glad for at dere fins her inne! ;):):)

Juleklem fra Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle her i tråden! ;)

Her er det tidlig morgen. Det gjelder jo å få mest mulig ut av dagen synes storebror på 7, som fikk selskap av lillebror på 10 mnd. Det er noe helt eget med å feire jul med småfolk i hus. Søster på snart 3 år ligger fremdeles og sover, men jeg gleder meg til hun våkner og skal se alle gavene under treet...!

 

Idag skal jeg spise akkurat det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Jeg har marsipangris med sjokoladetrekk liggende, jeg skal koke risengrynsgrøt, det skal være deilig pinnekjøtt til kvelden med tilhørende dessert. Og så håper jeg det ligger noe sjokolade eller snop under treet også...! :)

 

Nyt juleaften og juledagene alle dere andre også....!

 

God juleklem fra vest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0.7 siste uka, uten at jeg skjønner så mye. Men jeg trimmer mye, og tror nok det er utslagsgivende. Kroppen tåler nok litt ekstra søtt og kaker når man løper det av seg med en gang...?

 

Juleaften er iallefall vel over - og det ble en deilig dag. Masse god mat. Visste dere at pinnekjøtt og paprikachips smaker nydelig sammen? Testet det ut på kvelden da jeg var sprekkmett av søtsaker og kaker og desserter. Da skrek kroppen etter noe salt. Utrolig godt....! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig. Mar77.

Nå har jeg gått raske turer 4 dager i strekk, men vekta går opp istedet for ned!!;)

KAN DET ha noen med inntaket å gjøre???

Jeg har da såpass vett at jeg vet svaret. Meb nitrist er det likevel.

Men..............jeg holder fast på det jeg skrev rett før juledagene: Liver er her og nå. Tenk vekt i hverdagene!

Og så er det nytt juleselskap i ettermiddag!................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket var 6kg ned før 31.12. Resultatet ble så langt derfra: 400g opp! ;)

Julen skal ha skylden for 1,5kg nå på slutten. Det skal gå bra etter nyttår. jeg gir ikke opp!!!

Takk for følget til dere alle!

Vektnedgangs-klem fra Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokko: Det er rette innstillingen...! Ikke å gi opp. Og jula er vanskelig. Det er fristelser overalt....!

Tenk så mye lettere alt blir over nyttår. ;)

 

Jeg regner med å gå på Hold Vekten på nyåret, og blir nok fremdeles aktiv inne i tråden og heier på dere andre. "Ta ska gå", for være årets motto. (Noget preget av dialekt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen....! ;)

Her kom jeg i mål med det jeg skulle - og er veldig fornøyd.

Fokus for året som kommer blir å holde vekten.

Spent på veiing på tirsdag, for jeg er på ferie hos ho mor, og der er det ikke vekt...! :)

 

Kjekt å "bli kjent" med dere her inne. Håper på mange fine tråder i det neste året også..! *virtuell-blomst-til-dere-alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kokko. Gogt nyttår til deg. Takka vere din tråd klarte eg å gå neg dei 6 kg. Eg føler med deg, og håper du klarer det i det nye året. Jula er vanskeleg tid å slanke seg i, så stå på. Eg har sett meg eit nytt mål framover, å gå ned 5 kg til påske. Så får vi sjå. Eg stikk innom.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle dere som har vært sammen med meg på denne tråden!!!;)

 

jeg vil takke dere alle, gratulere dere som har nådd målene deres, ønske K*L*A*R lykke til frem til fødsel og gi alle oss andre mot til å fortsette frem mot nye mål!

 

Mine mål ble så langt fra nådd. Men jeg satser friskt videre. jeg har jo klart før å gå ned uten å gå opp igjen. Det var først nå i høst jeg gikk litt opp.

Så nå lager jeg en ny tråd. Den heter "Mist ikke motet"

Heng deg gjerne på, om du vil!!

 

Klem fra Kokko:) :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...