Gå til innhold

Kva aktivitet?...dårlig fantasi...


Gjest yvonne21

Anbefalte innlegg

Gjest yvonne21

Hei!

No slite eg litt med dårlig fantasi, nåken som kan hjelpe?

Trener på trimsykkel 30 min annen kvar dag , 20 min pilates dei andre dagane! Men utenom det sitte eg iro nesten heile dagen!

Kva kan eg gjer for å forbrenne kalorier utenom trim og husarbeid?

Sitter/ligger alt for masse på sofaen å glor på tven, får dårlig samvittighet men finner liksom ikkje på nåke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut i skog og mark.

Har dere ikke noe lysløype i nærheten? Ta med deg stavene - og gå så hardt og lenge du klarer. Øker forbrenningen veldig mye om man går over til stavgang.

Eller gå turer i nabolaget - såpass raskt at du får opp pulsen.

 

Er du avhengig av å være inne, finnes det jo flere videoer på markedet.

Kari Jaquesson har jo flere. Selger min "Fatburner" for 300 inkl porto om du er intr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har nok tid i hvertfall. Her i huset er det sjelden vi klarer å vippe oss ned på sofan til nyhetene kl. 21.00 - men vi har 3 små vi da....

 

Gjør alle hverdagssysler på en sunnere måte. Gå eller bruk sykkelen til butikken når du skal handle. Ta av og til omveier så du blir bedre kjent i nabolaget - og velg innimellom en butikk som ligger lengre unna. Vet ikke hvor lang reisevei du har til og fra jobb, kan du sykle eller gå - gjør det. Se hvor flink du kan være til å spare bensin . eller reiser du kollektivt - ta en avgang tidligere om morgenen og gå av en til to stoppesteder før - så får du litt morsjon tidlig på dagen - det er deilig.

 

Synes også du burde utvide trimøktene dine litt - 40 min. sykling og 30 min. pilates er jo en liten økning i første omgang - og så kan du se om du orker enda mer senere.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yvonne21

No har det seg sånn at eg ikkje har jobb på grunn av angst og deprisjon. Syns det er kjedlig å gå tur åleine, så kommer alltid med ein unskyldning til meg sjøl til å la det vær...

Har nettopp begynnt å sykle, så kommer til å øke lengden litt etter litt! :)

Folk sei jo at trening hjelper når du har angst, men har ikkje penger til utstyr!

Å eg har gått opp 12 kilo på 1år.. ;) Like ikkje kroppen min i det heile tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har angst og er deprimert, så er det kjempeviktig å gå tur...!

Press deg selv til å gå et par ganger i uka iallefall, som en begynnelse. Det er gjort mye forskning omkring trim/psykisk helse - og det å være i bevegelse er gull verdt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

Jeg er også slik skrudd sammen at jeg ikke liker å gå tur alene. Har imidlertid alliert meg med en venninne (kan også være en nabo, mor til en i barnehagen el.l) slik at vi kommer oss ut på tur. Det er veldig hyggelig å gå sammen, men pass på at du har litt tempo - så forbrenningen kommer igang.

 

Jeg har også nettopp kjøpt trimsykkel. Sykler en halv time foran tv hver kveld, når jeg er smertefri (har hofteproblemer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yvonne21

Er vansklig å tvinge seg sjøl ut på tur når en ikkje like det.. å iallfall viss en må tvinge ei vennine og.. hehe..

Men har faktisk gjort det idag, gjekk i 1 time.. ;) Men blir sikkert ingen vane med så lange turer, men skal prøve! Godt med frisk luft både for kropp og sjel! Er jo stort sett inne heile dagen, siden alle har skule eller jobb! Blir så aaaalt for ensformig å sjå på tv heile dagen og sykle en halv time..

Men er det ingen som har nåken gode hobbya som gjer at en komme ut av sofaen? trenge ikkje vera nåke veldig krevende fysisk... berre sånne små ting!

Alt hjelper jo!?

 

Er foresten 21år

veier 72kg og er 177cm høy! vil ned i 62 kilo.. (er iallfall planen men kan godt vege meir berre fette er vekke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke veldig glad i å gå alene, men så har jeg gått til anskaffelse av en ipod, og det er en av de beste investeringene jeg har gjort noen sinne, da kan jeg nesten gjøre hva som helst, hvor som helst og hvor lenge som helst...

ellers kan jeg absoutt anbefale svømming. og om du har lyst til å bli kjent med flere som du eventuelt kan få som svømme-venner kan det være greit å melde seg på et svømmekurs. å sykle ute er også god trim, det syns i alle fall jeg. du kommer litt lenger, og da syns jeg det er lettere å variere... hmmm. om det er et ridesenter i nærheten av deg går det an å melde seg på kurs. spør om de rir noe ute, det er kjempegodt, både fysisk og psykisk, og mye bedre trening for lår, rumpe og legger en folk tror! :) nå som vinteren kommer går det an å finne frem akebrettene og noen gode venner. ta med god mat (trenger ikke å være usunt har jeg skjønt i det siste ;)) og vvarm drikke. en blir jaggu svett av å løpe opp bakkene... håper dette var til inspirajon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har det seg sånn at eg ikkje har jobb på grunn av angst og deprisjon. Syns det er kjedlig å gå tur åleine' date=' så kommer alltid med ein unskyldning til meg sjøl til å la det vær...

Har nettopp begynnt å sykle, så kommer til å øke lengden litt etter litt! :)

Folk sei jo at trening hjelper når du har angst, men har ikkje penger til utstyr!

Å eg har gått opp 12 kilo på 1år.. ;) Like ikkje kroppen min i det heile tatt!![/quote']

 

Ja, når jeg leser dette ser jeg at løsningene mine sikkert ikke var så gode.

Du må finne ut hva som interreserer deg så du kommer utenfor husets fire vegger.

Hva skjer på dagtid der du bor? Her finnes strikkekafe, bibliotek, osv. - Fortsår at det kan være en høy terskel å komme inn på nye steder/med i nye grupper osv. for deg, men kanskje noen som er nær deg kan være med et par ganger i starten.Ta tak i lokalavisen og se om det finnes noe å gjøre. Når det gjelder penger er vel trim noe av det rimeligst en kan holde på med. -Hvis det er noe spesielt utstyr du trenger kan du vel høre om noen selger det brukt her, eller finne noe brukt på ebay, qxl eller lignende. - Jeg har et par staver liggende -som blir veldig lite brukt - du kan få prøve dem om du vil . send en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine
No har det seg sånn at eg ikkje har jobb på grunn av angst og deprisjon. Syns det er kjedlig å gå tur åleine' date=' så kommer alltid med ein unskyldning til meg sjøl til å la det vær...

Har nettopp begynnt å sykle, så kommer til å øke lengden litt etter litt! :)

Folk sei jo at trening hjelper når du har angst, men har ikkje penger til utstyr!

Å eg har gått opp 12 kilo på 1år.. ;) Like ikkje kroppen min i det heile tatt!![/quote']Hei Yvonne, sjekk ut om din kommune eller en nabokommune har tilbudet "Aktiv på dagtid" eller noe lignende. Det ser ut som det finnes eller planlegges ihvertfall på disse stedene: askim, balestrand, berlevåg, bodø, fredrikstad, førde, gran, hå, kristiansand, midsund, molde, oslo, porsgrunn, rauma, sandefjord, skedsmo, ski, sogndal, surnadal, trondheim, åfjord, ålesund, ås.

 

Oslo har vel det beste opplegget, jeg er med der selv og har hatt stort utbytte av det, både fysisk og psykisk. Jeg var litt skeptisk før jeg prøvde, jeg hadde knapt vært med på noe trening utenom gymtimene på skolen (og knapt nok det), men nå kan jeg ikke få fullrost det tilbudet som gis der! http://www.apd.oslo.no/

Dette er tatt fra presentasjonsbrosjyren:

Gjennom Aktiv på Dagtid (ApD) bidrar Oslo Idrettskrets til at mennesker som står utenfor arbeidslivet gis mulighet til å delta i et idrettsmiljø. ApD setter den enkeltes mestring og iboende krefter i fokus. Ved gradvis å ta tak i egne ressurser kan deltagerne forebygge tap av funksjon, fremme sin helse og igjen kunne fungere aktivt i samfunnslivet. Oslo Idrettskrets ser dette som en betydelig samfunnsoppgave. Det er i seg selv positivt at dette tilbudet er en del av idretten og dens fellesskap, og ikke kommer fra offentlig helse- og sosialtilbud. ApD tilbyr daglig og allsidig fysisk aktivitet. Tilbudet er godt tilrettelagt for mennesker med ulike fysiske og psykiske problemer. Som brobygger mellom idrett og helse er ApD et tilbud med lav terskel. Her kan man delta uansett treningsbakgrunn, sykdom eller problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invester i en situp maskin eller håndvekter?

Kanskje en trenings dvd (noe annet enn pilates).

Eller en av min favoritter,en god gammeldags rockering!Du blir svett og det er moro.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...