Gå til innhold

Synes jeg er knallflink jeg da, men vekta har vært uenig de 2 siste gangene..


Gjest SJO

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Har hatt to (veiing i går..) uker med svært lite reduksjon (,4 og 0,1, og synes liksom ikke at man kan kalle 100 g en vektreduksjon, he he), så ble litt arg på møtet i går kan du si, he he. Synes jeg gjør det knallbra, spiser når jeg skal, ikke noe snop, så og si bare fisk og kylling/kalkun til middag med potet og mmmasse grønnsaker (hver eneste middag) (som jeg da steker i litt rapsolje), pålegg som makrell i tomet, kokt skinke og leverpostei med agurk, knekkebrød eller innimellom grov (rug) brød, minimum 2 frukt om dagen, økt vannmengden betraktelig (!), tar omega 3 hver dag, pluss er ute å gå tur (ca 4-5 km/t) hver dag i ca 1 time (gjerne 1,5-2). Og spiser minimum 5 måltider om dagen!

 

Og nå har det sagt nesten stopp de to siste gangene.. Blærk! Gir ikke opp altså, for har jo gått ned 4 kilo på 5 uker, men man blir jo gjerne litt frustert! Vil gjerne optimalisere vektnedgangen iløpet av kurset (skal ihvertfall gå et til selvsagt), så derfor blir jeg litt.. ja:)

 

Noen andre som opplever det slik? Noen råd? Untatt å ha tålmodighet da, he he.. Tenkte å starte med styrketrening 2 g i uken fra neste uke, for det vet jeg har redusert vekta betraktelig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har gått ned 4 kg på 5 uker er jo kjempebra!!! ;) Skulle ønske jeg gikk ned like mye.. du må¨ihvertfall ikke gi opp nå! Du skriver at styrketrening førte til at du gikk betraktelig ned i vekt..jeg skal begynne med styrketrening til uka (er helt nybegynner på det), gikk du ned mye i starten når du begynte på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vet at 4 er bra på 5 uker, he he, men det blir liksom litt sånn når man først raser ned og så.. nei:) Men mister selvsagt ikke motet forde! hihi. Tenker bare på om jeg kanskje ikke spiser nok/kunne forandret på små ting og så swups, ned igjen;). Synes kanskje dette mangler litt på kursene.. Men men:)

 

 

Sist jeg holdt på med styrketrening merket jeg (og mange rundt meg, he he) at jeg minsket raskt og ble mye fastere temmelig fort ja. Dreiv ikke å veide meg da, men det er jo gjerne sånn at man bygger muskelmasse (spesielt i begynnelsen), så derfor går man ikke så mye ned (altså mindre fett, men muskler, som veier mer enn fett, minker selve vektnedgangen). Jeg tror jeg har veldig lett for å bygge muskler da, så derfor tenkte jeg å starte med det ved siden av all gåingen. Hvordan kroppstype er du? Vil ikke si at jeg har noen kraftig kropp (altså mere mandig/veldig muskuløs), men har forde sterke muskler.. Ihvertfall som jeg tror selv da, he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er umotiverende at vekten plutselig stopper opp, men sånn er det vel bare..stopper opp noen uker og så plutselig går ned en del igjen.. Hvis du spiser omtrent det samme/trener det samme, kan det jo være lurt å forandre litt på det og se om det hjelper? Eller drikke mere vann! Det har ihvertfall hjulpet meg i sånne perioder!

 

Hvilken kroppstype jeg er..hmm..jeg er 170 høy og veier nå 70 kg. Er vel litt kraftig bygget, men ikke veldig stor. Har ikke mye muskler akkurat..har ikke trent styrke på ca 7-8 år, så det gleder jeg meg til å begynne med igjen! Den gangen merket jeg gode resultater ganske fort, husker ikke om jeg gikk ned noe, men ble ihvertfall sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler trenger mye energi, så jo mere muskler, jo høyere forbrenning:) Selvom ikke vekta går ned, så går uansett fett% ned! Det er 100% sikkert:) Og om du da spiser riktig, noe som jeg skjønner du gjør, så tror jeg nok at litt stryketrening i uken hjelper på ja! Ihvertfall det jeg satser på, he he.. Bare viktig å huske på å spise (og da selvsagt drikke) rett etter trening! Og så ha inn et noe større (enn en banan, kanskje noe proteiner) innen 1 time etter trening. Tenkte å få til sånn at jeg spiser middag, venter litt (kanskje går en tur eller noe), og så stikker på trening. Så spise noe rett etter (banen, eller kanskje et egg(?)) og så spise kveldmat når jeg kommer hjem og har fått dusjet. Tror det skulle bli bra, he he..

 

Har også tenkt på å kanskje begynne å jogge (!! er ikke akkurat noen morgenfugl, men he he) før jeg stikker på jobb om morgenen! Vet en eks av meg spiste mye kylling og sunt en periode, samt at han trente styrke og jobbet hver morgen (tror det var kl06, hjelp!) og han gikk raskt ned i vekt.. Han var jo gutt, men har hørt at det er bra og ta seg en treningsøkt på morran, for da setter man en boost på forbrenningen. Altså FØR frokost.. Verdt å prøve! Tenkte å starte 1, kanskje to uker først og så se om det hjelper noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...