Gå til innhold

Slankedagbok Tigris


Gjest Tigris

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Godt nytt år! Vi har like mye igjen vi da, jeg og skal ned 13-14 kilo før jeg er helt fornøyd. Det målet bør være oppnådd med god margin til 17.mai, forhåpentligvis før, men jeg vet hvor godt de siste kiloene sitter.

 

Huff, jeg ble litt småkvalm når jeg leste innlegget ditt, jeg tror jenta mi var den aller første som fikk den nye vaksinen på helsestasjonen her jeg bor, den var helt ny og ankommet samme dagen som hun fikk den. Vi valgte å ta den, det er både for og imot "tilhengere" med hver sine meninger, og vi valgte å tro at den er til hennes beste. Man gjør jo ofte som helsesøster og andre fagpersoner oppfordrer til, selv om jeg blir engselig når jeg leser sånt som du skriver, om dødsfall i USA og greier. Nå er jo USA ikke så reint lite stort, så vi får tro at de negative tallene er minimale begge veier, uansett hva man velger. Nå har hun fått den to ganger og skal ha siste sprøyta enten nå eller om 2 måneder. Tida flyr med disse små ja, nå er hun 10 måneder. Sitter ved siden av meg her og er utålmodig fordi hun ikke får 100 % oppmerksomhet!

 

1,4 kg opp i jula var vel ikke så ille! Jeg gikk opp over 4 kilo, jeg. Tok juleferien tidlig i år, og skeia ut over altfor lang tid uten å trene. Men nå er det ingen unnskyldning lenger, kiloene skal av! Det er mange utrordringer framover, med bursdager og jentefest, og barseltreff. Men det er faktisk så enkelt som at det er jeg selv som styrer hva som skal puttes inn i munnen min, uansett hva som settes fram på bordet. Viljestyrke, helt enkelt (skulle ønske det var enkelt iallefall...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Vi får håpe at vi begge har tatt det rette valget, Solskinn...! Men det er ikke lett å vite hva som er riktig å gjøre, når mange får så mange for og imot historier.

 

Jeg startet faktiske julegodteriet tidlige jeg også. Og siste treningsøkt var 18 desember, da var det ikke lenger SatsBaby på timeplanen lenger. Og hoppet da raskt opp på vekten med 1,9 kilo. Men heldigvis hadde jeg klart å gå ned 0,5 av de i løpet av romjulen.

 

Ryggen begynner å bli bedre og jeg håper at jeg kan begynne å trene igjen til neste uke. Det skal bli deilig å løfte litt og få opp kondisjonen litt igjen etter å ha ligget i dvale i flere uker. Og godteri har jeg ikke hatt på flere dager nå, så jeg håper at jeg snart blir kvitt det suget jeg har. Det er nesten livsfarlig å gå i butikken for tiden, men jeg har klart å ikke kjøpe en sjokolade enda! *KRY*

 

Idag var det barseltreff, og ungene til de andre er blitt så store i løpet av julen. Den lengste var ca 70 cm og er bare født 2 dager før min, som er 62 cm. Og så mer motoriske de var blitt. En av de var så sterk at han snudde seg fra mage til rygg på 2 sek, og lente seg forover i vippestolen sin bare ved å bruke ryggmusklene siden. Slå den da!!! Det ble ellers servert deilige kaker, og jeg tok bare en halv kakebit. Den var heelt nydelig.....

 

Og imorgen er det et nytt barseltreff, da er det igjen jentene fra bassengtreningen som skal møtes. Det var vi som svømte sammen i svangerskapet med bekkenproblemer. Utrolig at vi har klart å samle så mange som 8 jenter, spesielt siden vi ikke hadde avtalt noe mens vi gikk der. Men jeg traff en på sykehuset etter fødsel, en annen kjente jeg fra før av, en tredje er venninne med lillesøsteren min og resten var bare også andre som hadde truffet hverandre på sykehuset etter fødselen. Og så klarte vi å få arrangert ett lunsjtreff. Koselig gjeng er det hvertfall.

 

Nei, nå er klokken så mange at jeg må få logget meg av her. Det er bare 4 timer til neste amming...ZZzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Oi, jenta mi på 10 mnd er i underkant av 70 cm nå, så da må det være en godt vokst en :-) Nå er ikke jenta mi den aller største hun heller, men har faktisk vokst forbi ei i barselgruppa som er en mnd eldre. De er så forskjellige disse små og sånn skal det vel være også! Når hun var 9 mnd var det plutselig helt slutt på ammingen, hun valgte den bort av seg selv, og på en måte er det utrolig, men samtidig savner jeg de stundene med henne på fanget. Vi har en god stund på morgenen da, da får hun velling på flaske og sitter og slapper av på fanget mitt.

 

God bedring med rygg! Ikke noe ille vel?? Kjedelig å ikke få trent når man vil ned i vekt. Får ta meg en tur på trening i dag jeg og, kommet inn i en god rytme etter jul som jeg har tenkt å prøve å holde. Men først skal jeg også på barseltreff :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom di dagbok, og vi er som du sier ganske like med vekt + nedgang!

Jenta mi som er snart 7 mnd er ikke mer enn 66,2 vm og 6730gram! Alle er forskjellige og likevel helt normale! Herlige er babyene våres iallfall!!!!!

 

Jeg satser på å se 7-tallet igjen neste uke! Det skal bli godt!

Hvor høy er du forresten? Selv er jeg 168 cm, så mine 80,2 kg vises godt på kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg tror jeg må ha en kjempebaby...! Alle babyene deres er jo slike søte, små.. Datteren min som var 5 mnd den 28 desember er 69 cm lang og veide 7375 gram i går... Men hun er veldig nett, selv om hun er lang - syns jeg, da...

Klart, hun har jo å slekte på med meg på 182 cm og pappa'n på 195 cm..

Hun er også blitt helt rå på å snu seg rundt, og sitter skikkelig på gulvet i i en liten stund uten problemer. Tror hun er ganske sterk, helsesøster påstod at hun nesten ikke fikk inn nålen i lårmuskelen da hun skulle sette vaskine..

 

Hva har skjedd med ryggen din? Er det som følge av bekkenproblemene? (Du har helt sikkert skrevet det tidligere, men jeg har teflonhukommelse for tiden....) Håper du er på bedringens veg slik at du kan begynne å trimme igjen. Hadde ikke trodd jeg kom til å si det noen gang, men det er faktisk ganske godt å trene regelmessig, både for kropp og sjel. :-)

Du er i hvertfall veldig flink til å unngå godterier, det skal jeg ha i bakhodet neste gang en sjokolade eller kokosbolle synger til meg fra butikkhylla!

 

Artig at dere ha masse barselstreff, her er det ingen treff utenom de vi må ha på helsestasjonen. Virker ikke som de andre har interesse av det, og da gidder ikke jeg å mase.. Men, det må jo være morsomt å møtes innimellom når man har en så stor fellesinteresse, vil jeg tro :-)

 

Nei, her er det bare å slanke seg videre! Keep up the good work!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har en stor og sterk baby der, Femalia. Jeg har forresten ikke fått trent pga bekkenlåsning som hadde ført til en betennelse bak i der. Det gjorde vondt hele tiden og mannen måtte stå opp på natten for hente babyen når jeg skulle amme. Men litt kiropraktikk og masse is på ryggen har hjulpet.

 

Veiedag:

Fredag var det veiedag og jeg hadde gått ned 1,3 kilo og da har jeg igjen 0,1 kilo av juleflesket. Så nå står vekten på 80,2 kilo"

*Så vi står nå helt likt, kris78 :(*

 

I helgen har det vært barnebursdag og det ble servert kyllingsalat til oss voksne (pølser til ungene) og da de deilige kakene kom på bordet så smakte jeg på 2 av 3. Synes det lille jeg tok var helt nydelig og stolt av meg selv som ikke måtte smake på alle. Jeg hadde nok også klart meg med den ene, men så kom burdagsbarnet mitt bort med en fotballkake som han var så stolt over og da kunne jeg jo ikke skuffe han ved å si nei!

 

Gikk på vekten idag for å se helgens utskeielser, og det var "bare" opp 0,2 gram. Det skal av igjen.

 

Idag har jeg nemlig tenkt til å prøve meg på SATS igjen og imorgen skal vi trille tur i skogen sammen med barselgruppen. Pulsklokken skal på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 80,2 kg klubben........ :(

 

Bra jobba! Jeg synes du er flink som klarte å motstå 1/3 av kakene! Tenk på hvor mye du kanskje hadde spist dersom du ikke fulgte opplegget her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bra jobba! Jeg synes du er flink som klarte å motstå 1/3 av kakene! Tenk på hvor mye du kanskje hadde spist dersom du ikke fulgte opplegget her!

Helt klart :D

 

Fikk trimmet meg til 2,5 trimpoeng idag. DEILIG! Det var helt fullt på den timen idag, 37 mammaer med babyer! Men det pleier vist ikke å være så fullt sa en av jentene. Håper ikke det, for jeg tråkket på noens tær og slo borti noen armer *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg tålte den treningsøkten igår. Igår kveld startet nemlig en hei-dundrende-hodepine som endte med oppkast i morges. Fikk heldigvis mannen til å levere ungene i bhg og jeg fikk sove helt til 9.30. Da våknet minstetassen!

 

Fikk i meg litt frokost og dro for å møte barselgruppen som skulle på tur ut i skogen idag. Det var så herlig å gå med det knallværet. Det eneste kjipe var at det var isholke og litt for dårlig strødd flere steder. Vi endte hvertfall tilslutt på en liten gård hvor vi satte oss på noen benker og hadde litt lunsj og jeg fikk i meg noen kaffekopper.

 

Da turen var over: Hodepinen var bortevekk!

og jeg hadde forbrent 360 kcal på turen! Tilsvarer 1,9 trimpoeng

 

Imorgen skal jeg til kiropraktoren med ryggen min. Regner med at det blir siste time siden den nå er mye bedre. Etterpå må jeg hjem og ordne litt i huset.

 

Idag ble det forresten en veldig lettvint middag: Pizza med salat og kesam. Det ble nok 4 små stykker, og jeg føler ikke at det var så ille. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det, men nå begynner jeg å lure på om jeg burde ha det? Er Pizza fyfy?

 

På torsdag skal vi forresten på visning på et hus i nabolaget. Jeg er litt nervøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser sikkert 7-tallet du og på fredag!!! (egentlig en bra veiedag med tanke på at en lett kan skeie ut i helgene, og da har en hele uka på seg å gjøre det bra igjen....) :D

Ang pizza......det er nok ikke det beste vi kan spise. Veldig mye karbohydrater pga hvetemelet... :D Personlig så elsker jeg pizza! Særlig hjemmelaget! Jeg så at der skal være en test på frossenpizza på Tv2 Hjelper Deg i morgen. Kanskje vi får noen bra tips der?

 

Lykke til og jeg HÅPER 7-taller kommer til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredager er veldig fin veiedag, smart dag også. Jeg husker nemlig fra de forrige kursene mine at når jeg var ferdig med å veie meg (f.eks en tirsdag) så kunne jeg finne på å spise en sjokolade for da var jeg forbi veiedagen og en HEL uke til neste gang. Også snopet jeg jo i løpet av helgen også. Snakk om å lure seg selv.

 

Så nå er det fredager som er veiedag (hadde opprinnelig lørdag) og da gjør det ikke noe om jeg spiser litt sjokolade, for det er likssom litt mer lov.

 

Siden snikveiingen imorges ikke viste noen passering av 8-merket, så kastet jeg meg på en SATS time, forbrente 579 kcal. Og senere på dagen skulle jeg i dåpssamtale og da gikk jeg tur/retur til kirken. Det tar ca 25 min rask gange en vei. Glemte å ta på pulsklokken....

 

Nå må jeg forresten få i meg det siste kveldsmåltidet, litt sent men bedre enn å unnlate å spise det. Og imorgen er det veiedag... *brrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Lykke til¨på veiingen! Innsatsen din er det ingenting på utsette på iallefall!

Har veiedag i morgen jeg, og i kveld er jeg invitert på reke- og hvitvin hos naboen. Tenkte jeg skulle veie meg i dag men batteriene var døde på vekta....

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet meg på vekten i morges, lukket øynene, krysset fingrene og håpet det beste! Resultat:

 

79,8 lykkelig.gif

 

Så da har også jeg kommet meg over i 7ver klubben! Og denne uken har jeg gått ned 0,4 kilo!

happydance.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full av initiativ har jeg tatt å pusset ned vindu -og dørkarmer denne uken og idag startet jeg å male. Deilig å skal bli kvitt den brune kjedelige beisede fargen og over på et egghvit farge.

 

Vi la inn et bud på et hus på mandag, men tapte fullstendig! Huset gikk for over 1 MILL over takst! *helt sinnsykt* Så derfor har jeg heller gått igang med å gjøre det trivligere her i huset slik at jeg skal trives enda mer. Har laget meg en lang liste over ting jeg vil at vi skal gjøre og mannen er helt med på det. Bortsett fra å få en landskapsarkitekt til å se på den rotete hagen vår og en husarkitekt til å se muligheter for å bygge ut her vi bor idag, samt bygge en garasje (mannen vil så gjerne ha det siste).

 

Så med pulsklokken på meg idag har jeg forbrent 450 kcal på 4,5 timers jobb. Hvis jeg orker skal jeg male litt i kveld også...:tviler veldig på at jeg orker det:

 

Og siden det stinker av maling i huset, skal vi alle sammen overnatte hos mine foreldre. Og dermed får jeg ikke veid meg på fredag... skal heller gjøre det på lørdag.

 

Søndag skal vår lille gutt døpes og siden vi skal ha festen hos svigers og maten blir levert på døren er det heldigvis ikke så mye stress.

 

HA EN GO'HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe veiing idag heller, siden vi fortsatt ikke bor her i huset. Det stinker av oljemaling :urk: Men jeg snikveide meg på torsdags morgen og da viste vekten 78,6!! Ned 1,2 kilo!!

 

Nå må jeg begynne å pakke ned til vi skal reise. Dåpskjolen er strøket og klar til å brukes, vi prøvde luen igår og den var litt liten (men det gjør ingenting).

 

Ønsker dere en trivelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbake bekkenlåsning igjen, så til tirsdag skal jeg til kiropraktoren igjen. Dvs INGEN trening på meg IGJEN stonn.gif Nå er jeg så lei av alle disse ryggproblemene mine... :argh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen og dåpen over... :phuu: Det var en veldig hyggelig dag med slektninger, gudstjenesten i kirken, smilende dåpsbarn og deilig mat.

 

Om morgen tok vi det veldig med ro.. men etterhvert ble de to storebrødrene kledd i sine bunader og dåpsbarnet fikk på seg sin 70 år gamle dåpskjole. Det var 5 dåpsbarn den dagen, en av de var hans fetter. Vår baby skrek litt ved døpefonten men ikke mer enn hva min far som bar han kunne håndtere. Presten holdt en fin tale i forbindelse med at det var vingårdssøndag, noen hint om LO og lønnsoppgjøret m.m.

 

Da vi kom til selskapslokalet hadde mine foreldre kjøpt inn en deilig og frisk musserende vin som ble servert i entreen og etterhvert satte vi oss til bords.

Vi hadde bestilt reindyrsfilet gryte fra Elvebredden Catering. Helt, helt n-y-d-e-l-i-g! Vi hoppet over dessert og gikk rett til kaffebordet. Det var 6-7 forskjellige kakesorter der og jeg smakte på alle sammen.

 

Takk for alle hilsninger!

 

Imorgen har jeg innvitert barselgruppen for å spise opp restene etter kakene! For nå er jeg tilbake igjen i hverdagen og der det ikke plass til kaker.

 

Ryggen er noe bedre, og jeg håper at det er bra nok for å trene på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Må bare si at jeg skal snikveie meg imorgen. Nå er det lenge siden jeg har vært på MIN vekt og jeg vil se hva helgens utskeielser har ført til.......

 

 

XXXXxxxxxXXXXX ( mange kryss for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Lykke til på vekten i dag!!

Til lykke med vel overstått dåpsdag, også! Koselig med dåp, men litt godt å få det overstått også. Neste gang tror jeg vi også skal bestillle mat, det ble litt mye styr å lage koldtbord selv, selv om jeg fikk massssse hjelp fra svigers og svogers. Lenge siden nå..... :-)

Så bra at du får barselgruppebesøk nå da, fint å bli kvitt kakene!

Takk for oppmuntrende ord, jeg har bestemt meg for å ta en kosedag den dagen han reiser, på lørdag. Resten av uka skal jeg spise sunt og trene. Jeg melder meg nok på kurs også, som starter uka etter den neste igjen.

 

Nå vil frøkna mi ha mat!! Vi snakkes :-)

P.S. God bedring med ryggen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...