Gå til innhold

Slankedagbok Tigris


Gjest Tigris

Anbefalte innlegg

:en liten innrømmelse på gang:

 

Idag er treningsdagen min og jeg hadde kledd treningsklærne på og var klar. Men så satte jeg med ned med en kopp kaffe, fant frem 3 safari cookies og VIPS så var motivasjonen til å trene HELT BORTE! icon13.gif

 

Men så var jeg inne på et annet forum, på en treningstråd og der kom motivasjonen tilbake når jeg leste om all treningen som de andre foretok! Heldigvis! Så nå sitter jeg her, nytrent og skal snart ta meg en trilletur før jeg skal hente unger i bhg. Det er så flott vær.

 

Godt at vi har hverandre her inne :klem:

 

Min siste veiedag før påske er 30. mars. Da skal jeg max gå opp 1 kg i påsken, har jeg bestemt meg for. Håper det går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Veiedag igår:

 

 

 

*trommevirvel*

 

74,8 kg og ned hele 1,4 kilo!

 

Jeg er kjempefornøyd med det etter å slitt masse forrige uke. Men nå er jeg fått litt mer motivasjon igjen og har begynt å trene masse. Trente på torsdag, fredag og idag, kjenner at jeg er sliten men det gjør meg veldig godt!

 

Så nå skal jeg slappe av litt resten av helgen, må nok jobbe litt i hagen hvis det er fint vær. Men ellers skal jeg kose meg med litt deilig pizza og litt rødvin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt misunnelig..... :) Men jeg unner deg det!!!!

Du kan spise pizza og drikke litt rødvin med GOD samvittighet i kveld! ENJOY!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei!! Gratulerer med strålende nedgang!! Bøyer meg i støvet. Jeg har vært litt fraværende i det siste, men jeg følger med selv om jeg ikke har fått skrevet så mye.

 

Lover å komme sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg som var så flink og klarte å komme meg til 74,8 og deretter ble det sjokoladeraid de lux. Maken til tull :D! Forrige fredag endte vekten på 75,1 men jeg stoppet ikke med sjokolode av den grunn, før mandagen (da viste snikveiingen at jeg veide 76,1) niks.gif

 

Vekten idag stoppet akkurat på 75,0. Intet mindre, så jeg skal vel egentlig være fornøyd med at nesten alt sverigegodtet er oppspist, men det var skikkelig SURT! Ikke verdt det i det hele tatt.

 

Totalt for mars har jeg kun gått ned 1,4 kilo, ikke mye å skryte av ... bortsett fra at det er ned og ikke opp. Men jeg klarte ikke delmålet mitt denne måneden.

 

Nå er det påske som står for dør, og jeg var å handlet inn mat og sjokolade igår. Men jeg får være flink og ikke skeie ut. Skal lage middagene her hjemme, så det blir litt enkelt der oppe på hytta.

 

GOD PÅSKE til dere alle og lykke til med alt påskegodtet som ligger i butikkene for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Ha en kjempefin påske på hytta, det blir nok skikkelig deilig!

 

Syns du har hatt et bra resultat i mars, jeg - men jeg har ikke de helt store resultatene i sammenligne med, da...! Men, du rekker nok målene dine, standhaftig som du er.

 

Ha en strålende påskeferie, jeg skal forøvrig ha bind for øynene når jeg går forbi godtehyllene på butikken!! ;-)

 

Påskeklem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Nå går det nedover igjen... Vekten viste 74,4 kilo og det er en nedgang på 0,6 kilo. Så da kan jeg notere at Sverigekiloene er bortevekk...og at motivasjonen er tilbake igjen :HELDIGVIS:

 

Vi kom ned fra påskefjellet på onsdag kveld, da kom nemlig det opp flere folk på hytta og vi orket rett og slett ikke å være der med med så mange folk når vi har så små barn. Hytta er ikke stor nok til det... desverre, for det var utrolig deilig å være der. Jeg klarte helt å holde meg unna påskegodtet, men det ble noen bamsemums og noen få kjeks til kaffen. Iskrem hadde vi til dessert en dag, og ellers så hadde jeg laget alle middagene hjemme i forkant. Helt genialt!

Desverre ble det ingen treningsøkter på ski. Vi var i stedet på korte turer i tempo til en 4 åring...men det var deilig bare å komme seg ut.

 

Nå benytter jeg meg av finværet her hjemme til å jobbe litt i hagen. Plantasjen har vært åpen, så igår var jeg å kjøpte litt redskaper til å kutte grener og slikt. Når jeg er ferdig med å luke, skal jeg ut å kjøpe litt blomsterjord og andre buskevekster. Snart er sommeren her..

 

Minsten ble 6 mnd her for 2 uker siden, og vi har startet med å gi han et måltid i løpet av dagen samt en flaske med 100ml til kvelds. Så nå håper jeg snart han sover natten gjennom. Forløpig har han sovet EN natt til kl 05, inatt var det kl 02..:sukk: Og så tror jeg at han begynner å få en forkjølelse...ikke bra. Og nå har han endelig skjønt at kan snu seg fra mage til rygg og fra rygg til mage :stolt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink, Tigris! Jeg spiser snop som en helt.....det vil sette sine spor på vekta. Men akkurat nå prøver jeg å ta påskeferie fra all slanking, og heller ta støyten i neste vike. Fra da av blir det lite mat og inget snop!

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er her! Hyggelig å bli "savnet"...

 

Jeg er opptatt med hagen for tiden. Det er så flott vær ute, og vi har leid container for å få kastet vekk alt hagerusket. Så her har vi kuttet grener og klippet busker, luket i bed og raket løv. Nå er vi ferdig med det værste, men har litt igjen før jeg skal begynne å plante blomster. Gleder meg til sommeren :)

 

Slanking? Hvordan går det med det.... :tenke: Glemmer å spise og prøver febrilsk å holde meg unna sjokolade og slikt, men det glipper litt. Imorgen er det veiedag...håper jeg står stille. :ber:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask tur innom for å skrive fredagens vekt.

 

Ned 0,7 kilo og vekten viste 73,2 kilo. HURRA!

Nå er det bare 0,5 kilo igjen til det jeg veide før jeg ble gravid.

 

Og igår var jeg å kjøpte en bukse på KappAhl i str 40! :)åne: Men den var i strech og var ganske trang. Men det skal brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke helt fortjent at jeg går ned. Det er stadig vekk noen utskeielser og det har ikke blitt mange treningsøkter.

 

Igår hadde jeg veiedag og da viste vekten 72,9 HURRA! Bare 0,2 gram igjen til før-gravid-vekten. Gikk bare ned 0,3 kilo men det er egentlig helt strålende og litt uforståelig. Bursdagskaker og fråtsning av en hel pose med non-stop :uæææ: førte ikke til oppgang, men verdens verste hodepine igår. Jeg lå å spøy hele dagen og hodepinen begynner å gli over nå, slik at jeg hvertfall kan fungere greit nok.

 

Men nå er det skjerpings. Jeg kan ikke fortsette med slik fråtsing, det har ikke kroppen min godt av. Om jeg skulle klare delmålet mitt om 72 kilo neste fredag er nok det bare råflaks, men alt i alt så er all nedgang veldig bra. Kjøpte meg en bukse på KappAhl i str. 40! :)åne: Den sitter litt stramt (strech i buksen) men str 42 bare skle av meg utover dagen...

 

Og nå er det snart sommer, jeg merker at jeg ikke er så sulten lenger og lurer på om det er pga varmen som har kommet. Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på deg! takk for hyggelig hilsen, og gratulerer til oss begge for at vi nå veier det som vi veide da vi ble gravide!! Jeg fikk på meg bunaden i kveld!!!!!! Hadde ikke trodd det for 3 uker siden. Fortsatt 8-9 kilo som skal bort, men nå går det så bra, så vi får håpe det fortsetter.

 

Er enig i at varmen gjør noe med sultfølelsen, jeg har alltid syntes det har vært "lettest" å slanke seg på våren/sommeren. på vinteren pakker jeg meg inn under pleddet og koser meg med snop og feit mat.

 

Huffa mei med oppkasten og hodet ditt da! Håper det går bedre nå. Ha en fortsatt fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Fortsatt har jeg et håp om at det fortsatt er et håp for meg å komme meg ned på vektskålen. Nå er lilletassen blitt litt over 10 mnd og jeg er tilbake igjen i arbeid. Ammingen tok slutt før sommerferien, mensen er tilbake igjen og der stoppet også vektnedgangen.

 

Jeg har desverre gått opp til 76-77 kilo. Skal ta å veie meg imorgen og bruke det som ny startvekt. Opplegg: Grete Roede og trening.. satser på å sykle til jobben. Det tar ca 20 min hver vei. + litt trening på SATS.

 

Lykke til alle dere andre, og spesielt til gamle kjente som fortsatt holder på her(Femilia, solskinn og gry)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se at du er her inne igjen, Tigris! Velkommen tilbake!!! :-)

 

Det blir koselig å følge deg nedover i vekt i høst, du er nemlig ikke alene om å ha lagt på deg i sommer...! Jeg gjør som deg, Grete Roede og trening (så snart hofta mi er bra igjen, hehe).

 

Håper du har hatt en bra sommer og at det kjennes godt å være tilbake på jobb igjen. Jeg begynner på jobb igjen 20 august, det skal bli veldig rart men samtidig kjenner jeg at jeg er klar for litt mer utfordringer i hverdagen igjen. Man blir gjerne litt tomsete av å gå hjemme hele dagen, hehe (vel, JEG blir det, i hvertfall..) Har hatt ammetåke siden begynnelsen av juli i fjor, og da ammet jeg kun fra august til november.. Nesten litt tragikomisk, siden jeg er mer tåkelagt jeg enn venninnene mine som fullammer, hehe.

 

Ha en flott dag, i morgen henger jeg meg på opplegget ditt! :-)

Nå er det på tide at vi blir SLANKE!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige måde, Femailia. Godt å se deg igjen her inne. Det har vært en lang reise vi har vært på, mange ups and downs. Kjenner at jeg begynner å lengte VELDIG etter å nå målet mitt.

 

Vekten på fredag viste: 76,9

 

Derfor var det deilig å få syklet frem og tilbake til jobben. Det er ikke lange biten, men nok til å få rørt seg litt hver dag. Jeg ser av pulsklokken at jeg forbrenner vekk ca 150 kcal pr tur på de 15 min jeg sykler til jobben.

 

Det har vært deilig å komme tilbake igjen på jobb, som du sier Femalia. Det er litt for mye bleier, gugg, gugg og annet dikk, dakk i løpet av dagene. Nå er det møte av kollegaer, møter om fremtidige prosjekter og ALT annet enn å være bleieskiftarbeider. Men det var godt at så mange var på ferie, så jeg fikk meg en slow start.

 

Starter denne uken med å notere i GR boken, så jeg vet at jeg har kontroll på kcal inntaket. Og målet mitt blir å sykle hver dag + en time på SATS.

 

KLAR-FERDIG-GÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer litt tregt igang her, skjønner jeg. Femalia har nesten skrevet en avhandling innen jeg rekker å skrive ett par setninger her inne. *ler*

 

Idag fikk jeg endelig somlet meg til å skrive inn hva jeg putter i meg. Det ser ut som at jeg kommer opp i ca 1350-1400 kcal pr dag. Og jeg skal egentlig ligge på 1600 *hmmm*. Det var middagen som ble det store problemet; kjøttkaker, potet, brunsaus og grønnsaker endte opp på 260 kcal i stedet for 600!! Ikke skjønner jeg hvordan jeg skal komme opp i det siste tallet *rister på hodet*

 

MEN jeg har syklet frem og tilbake til jobben hver dag denne uken, bortsett fra idag, for da var vi på visning midt på dagen. Skal tråkke meg avgårde imorgen også *hurra*

PS! Huset var forøvrig en skikkelig rønne hvor alt måtte pusses opp bortsett fra det ene badet. Det har ikke vi med 3 små barn tid til....

 

Jeg snikveide meg forresten på mandag, og da hadde jeg gått opp 600 gram. Kanskje veiing på fredag var feil. Jeg slet nemlig med hodepine og oppkast frem til torsdagen, så kanskje jeg var litt dehydrert eller noe slikt når jeg gikk på vekten? Jaja..ikke noe å gjøre med det, bortsett fra å fortsette å trene og ikke skeie ut med slikkerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.... hva skal en si når man i løpet av første slankeuke går opp 0,8 kilo i stedet for ned. Det ble nok en litt for treg start på meg men fremover skal det blir andre boller.

 

Dagens veiing sluttet på 77,7 kilo. 3 like tall, men neste uke blir det skikkelig oppstramming. Jeg er MOTIVERT!

 

Imorgen reiser jeg på barseltur til Bergen. Litt langt for å dra på barseltur, men det er bare mamma'ene og UTEN barn! Det gleder jeg meg veldig til. Verre blir det for pappaen som skal være hjemme med 3 små barn og ingen besteforeldre å henvende seg til for avlastning. De er alle bortreist i helgen... så jeg har litt dårlig samvittighet for det men ikke mer enn at det er litt.

 

Deilig å tenke på at det er fredag.. ikveld tror jeg at noen venner kommer på besøk og ellers så skal jeg bare pakke baggen min. Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på om jeg skulle tusle opp på vekten idag, men jeg venter til imorgen. Så får kroppen roet seg etter jenteturen i Bergen. :hehe: Det ble litt mye vin og drinker, men ellers ingen store utskeielser på godtefronten og det er en stor bragd for meg. Vi var å så kampen mellom Brann og RBK. Nå er ikke jeg en fotballfan, men det var en utrolig spennende kamp. Kjempeartig! Etterpå dro vi hjem til en av jentene og drakk vin, skravlet og fniste frem til 03 på natten. Det er lenge siden jeg har opplevd. På togstasjonen ble jeg møtte av tre deilig barn og en sliten mann. Ikke helt lett å være alene med 3 små barn over 2 dager :stakkars:---

 

 

Jeg rakk ikke å sykle imorges. Mannen kjørte både meg og sykkel på jobb i stedet, så jeg sykler hjemover idag i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke rukket å skrive noe her på en stund. Jeg er tilbake 100% på jobb, og det er en hektisk periode vi er inne i, og verre blir det.

 

Forrige fredag veide jeg 77,2, men med 2 ost/vin kvelder og mensen itillegg så endte jeg opp på 77,5 idag.

 

Men jeg har syklet til jobben 4 dager denne uken. Veldig fornøyd med det...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...