Gå til innhold

-5 kg til jul..11 uker igjen..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Denne uken har jeg vært veldig flink, trent hardt annenhver dag og spist sunt. Vekta viste idag 70,5 kg..dvs ned 0,5 kg fra forrige uke. Bør vel være fornøyd med en halv kg ned, men det er sånn at jeg leeenge har ligget rundt 70-73 kg, og kommer meg aldri ned til 69 kg..så nå blir jeg ikke fornøyd før jeg er der..men jeg er på vei nedover! Det er enda 11 uker til jul, så fem kg før det burde være overkommerlig! ;)

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Det burde absolutt gått bedre her. Vekta viser opp 200 g. Jeg tar det ikke så veldig tungt, men det er kjipt. Dagens vekt: 68,8. ;) Jeg sleit også veldig med å komme ned på 60-tallet, jente23. Men du må bare fortsette og så en dag lyser det mot deg. Veldig deilig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Der ser du; nedgangen kom! Gratulerer!

 

Jeg har imidlertid ikke vært så flink denne uka. Jeg har sprukket flere ganger og har trimmet svæææært lite. Jeg trente ca hver dag i utgangspunktet, så det å trene MER enn før er vanskelig... Denne uka kom jeg så vidt over 10 trimpoeng, og jeg ligger normalt på over 20! Usj!

 

Jeg har vært litt utafor i det siste og har kjedespist litt faktisk, men jeg klarer å si mer og mer nei... Allikevel har det blitt sjokolade hver dag! Jeg er litt små deprimert etter å ha flyttet 2000 km bort fra venner og familie, og fått en ny jobb med personalansvar for 1400 ansatte... Puh! Mye jobb og mye ansvar, og ingen venninner å skvaldre med på kafeer lenger.

 

MEN; jeg gikk på vekta i morges med stort mot. Jeg skulle UANSETT veie meg, koste hva det koste vil! Jeg pustet dypt inn, åpnet øynene og kikket ned (se for dere dette i slow motion gjerne med Mozarts 5. symfoni i bakgrunnen!). Vekta viste 72,9 kg! Siden vekta mi er litt feil, måtte jeg så gå av og da fikk jeg 8,7 kg. Etter å ha jogget hele huset etter en kalkulator fant jeg mobilen min under hodeputa til samboeren og regnet kjapt ut: 64,2 kg! NEDGANG PÅ 400 GRAM! JUHU! Jeg ble kjempeglad og dro med lettet hjerte på jobb! Det er fredag og vi får besøk i helgen fra noen av mine familiemedlemmer. Vi skal kose oss dønn og dra på mange fisketurer i regionen!

 

Jeg ønsker dere alle en skikkelig flott fredag! Stolt av dere uansett resultat! Og neste uke håper jeg på enda mer nedgang for da skal jeg VIRKELIG stå på! Full skjerpings! Nå skal jeg ta lunsj og kose meg med en grov pirog med kylligkjøttdeig i tacosaus (etter middagen i går), mens de rundt meg skal spise brødskive med smøreost! Hehe... Slanking er GØY! Ok, ikke alltid da...

 

Klem fra Nord!

 

PS! Veddemål til neste uke, Jente 23. Jeg skal gå ned over halvkiloen, mens du skal se 60-tallet!!! OK? Hvis vi ikke klarer det skal jeg gå på jobb hver dag uken etter!!! (noe jeg forsåvidt har godt av!!!)! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord fra dere begge!

Skjønner at oppgang på 200 gram er kjedelig, Marielle, men snart går nok vekten nedover igjen, skal du se! ;)

 

Og, gratulerer med flott nedgang, Stressine!!:) Det er veldig bra at du klarer å gå ned i vekt nå som du har flyttet fra familie og venner, og mye nytt med ny jobb osv!! Det er fort gjort å synes synd på seg selv når man er i en sånn situasjon og dermed kose seg litt for mye med mat...Supert med veddemålet vårt! Det skal vi klare! :) Da skal jeg begynne helgen med en skikkelig treningsøkt, så får vi håpe på enda mer negang neste uke!

Neste uke tar jeg veiedag på torsdagen, fordi jeg reiser bort torsdag kveld og blir borte hele helgen. Så da skal jeg stå på før det!

Ha en god helg begge to, og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvor mye kalorier spiser dere hver dag? Jeg ligger på rundt 1500 kalorier de dagene jeg ikke trener, men trener jeg hardt (dvs 30 min på stepmaskin + 30 min på ellipsemaskin) så spiser jeg rundt 1900 kalorier. Neste uke skal jeg begynne med styrketrening, så da blir det ihvertfall viktig å få i seg nok proteiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg spiser normalt rundt 1400 kalorier når jeg ikke er i fysisk aktivitet og rundt 1700 kalorier på dager jeg trener. Dette varierer imidlertid noe, men årsaken til at jeg ligger så lavt er at kroppen min går veeeeldig sent ned i vekt sånn normalt...

 

Tallene dine ser normale ut! Det er viktig å opprettholde fettforbrenningen under slanking og ikke minst; ikke tære på muskelmassen!

 

Jeg trodde ikke på GRs slankefilosofi tidligere, men har måttet svelge noen kameler. Jeg spiste 800-900 kalorier og trente MASSE. Etter kort tid oppdaget jeg at jeg ikke svettet etter en joggetur fra sjønivå til et fjell på 400 meter. Forbrenningen var lik NULL! Og jeg gikk OPP i vekt... =)

 

Like greit å spise godt mens man fortsatt går ned i vekt! For en bonus =)

 

Tips i forhold til styrketrening: dersom du vil øke fettforbrenningen ytterligere har jeg et hett tips. Varm opp lett (kardiotrening i 10 min), kjør så en forholdsvis hard styrkeøkt og SÅ tren kardio igjen (kondisjon). Under kondisjonsøkten vil du da forbrenne rett på fettet!!!

 

Hvordan har det gått med deg, Henry? Og hva med Nordland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å følge dere!! Eg har var VEEELDIG spendt i dag - og hadde klart - 0,4 og er igrunn fornøgd. Eg har gått ned 15 kg. på kurs før - og brukte over eit år på det! Det går sakte med meg!! Sånn er eg berre... Eg har over veldig lang tid no ligget på rundt 1300 kcal. ( veier 65,3 og er 164 cm høg ) Eg har ein teori om at eg må opp i kcal for å "starte" forbrenninga mi? Denna veka har eg liggi på ca +/- 1600 kcal, og no begynner eg å gå nedover... Er det fornuft i dette?? Er jo redd for å ete formykje også. .. Vil SVÆRT gjerne ha tilbakemelding på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er fornuftig å ligge på ca 1600 kalorier, Henry! Særlig siden vekten din går nedover, så ser det jo ut som det funker bra for deg! ;) fortsett med det, så går nok vekten enda mer ned!!

Jeg har også erfaringer med å trene masse + spise rundt 1100 kalorier..og da gikk jeg ihvertfall ikke ned! Heller opp.. og da trodde jeg at jeg måtte spise ENDA mindre for å gå ned i vekt..hehe..godt jeg vet litt bedre idag!:)

 

Takk for smart tips, Stressine! Har ikke tenkt på selv at det er lurt å trene kondisjon også etter styrketreningen! Det skal jeg begynne med! Gleder meg veldig til å begynne å trene styrke, veldig spent på om jeg ser resultater fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes knallspennande ut med ny jobb og nytt miljø, Stressine!! Men det gir deg ekstra utfordringer også.. Eg kjenner meg veldig godt igjen i det du snakker om der. Eg held sjølv på å etablere meg på "andre kanten av landet" - med ny jobb, nytt miljø og laaaaangt vekk fra alt det trygge, nære heime. ... Og da er det lett å bli sittande i sofaen - for det er jo ingen der ute og venter, liksom. Men vi må ta oss sjølv i nakken - og gjere noko med det. Eg bestemte meg i begynnelsen av denna veka at eg skulle ta litt fatt sjølv - og det hjalp! Denna veka har eg komt meg på trening 2 dager + ut og gå tur 2 ganger. Knallbra til meg å vere ... :- )) Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Denne uken har jeg vært veldig flink' date=' trent hardt annenhver dag og spist sunt. Vekta viste idag 70,5 kg..dvs ned 0,5 kg fra forrige uke. Bør vel være fornøyd med en halv kg ned, men det er sånn at jeg leeenge har ligget rundt 70-73 kg, og kommer meg aldri ned til 69 kg..så nå blir jeg ikke fornøyd før jeg er der..men jeg er på vei nedover! Det er enda 11 uker til jul, så fem kg før det burde være overkommerlig! ;)

Hvordan har det gått med dere?[/quote']

 

Hei! Jeg har akkurat det samme problemet som deg, og veier akkurat det samme.Strever veldig med å komme meg under 70 kg, men har som mål og gå ned 5 kg. til jul. Vi må vel bare bite i det sure eplet og kjøre nazi opplegg uten de store utskjeielser tror jeg, bare denne måten jeg går ned på ihvertfall.

Men stå på og ikke mist motivasjonen, ikke lenge igjen til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere som har det på samme måten.. Det er utrolig irriterende å ikke komme under 70 kg..gikk ned fra 79 til 70 kg våren 2004, men etter det har vekten stått omtrent stille (har gått litt opp og så ned til 70 igjen...flere ganger) Har jo ikke prøvd å slanke meg hele den perioden siden sommeren 2004 da, men både høsten 2005 og våren 2006 har jeg virkelig prøvd å skjerpe meg, men likevel ikke gått ned..skikkelig irritrende!!! Føler at jeg gjør alt riktig, men tydeligvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordland

Hei igjen alle sammen! Godt å se at jeg har blitt etterlyst av Stressine; det gjør det lettere å holde på motivasjonen og fokuset!

 

Jeg har hatt høstferie og veide meg derfor først i dag. Det er ingen vits i å veie seg på ulike vekter, har jeg forstått... :-)

 

Høstferien var av det svært aktive slaget, og det, sammen med at jeg har vært flinkere med kostholdet, har resultert i at jeg er nede i 65,0 kg! JUHUUU!!!! :-) Det er ned 700 g på en uke, det. Jeg er kjempefornøyd, og har allerede bestemt meg for at det er helt uaktuelt å gå opp til neste veiing.

 

Mye bra resultater denne uka på dere andre også! Stå på videre!

 

Jente23; jeg husker fortsatt den følelsen jeg hadde da vekta viste at jeg hadde rundet 70 kg og kommet ned på 60-tallet. Bare hold motet oppe så kommer det. Og min erfaring er at det innimellom kan hjelpe å ikke tenke slanking 24-7. Da blir man også dessuten mer fornøyd med de resultatene som kommer!

 

Ha en fin uke alle sammen; og så er det allerede bare fire dager igjen til neste veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempeflott resultat, Nordland!! :) høres såå deilig ut å veie 65 kg..blir nesten misunnelig jeg..hehe! ;) Men det skal jeg klare og!! Gleder meg ekstra til jul i år, for da skal jeg være slankere enn på lenge! Og bunaden skal ikke føles som et fengsel på julaften, hehe... Dette blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!! Så flink du har vore, Nordland!! Du kan JAMMEN vere stolt av deg sjølv! - 700gr. er jo knall, det!! Det var virkelig ein motivator vidare!! Ønsker alle sammen ei kjempefin veke - og satser på at det er enda litt mindre av oss i slutten av veka ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordland

Tusen takk for ros og gode ord. Det er i alle fall en kjempestor motivator videre for meg. Vi "snakkes" igjen fredag til ny veiing; da er det nok noen andre sin tur til å få skryt og oppmerksomhet! ;-) Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Det var mye bra resultater her!! Skikkelig bra jobba! Jeg sliter mer og mer med motivasjonen og til slutt måtte jeg lage meg forsetter jeg må holde på denne høsten. Disse ligger under forumet "motiver meg" og det er bare å slenge seg på om dere har noen forsetter =)

 

Ting går litt trått og vekta peker mer oppover enn nedover. Jeg hadde en snikveiing i dag og den viste 1 kg opp!!! Dersom jeg hadde listet opp alt jeg spiste de siste 5 dagene hadde dere fått bakoversveis; cheeseburgertallerken, sjokolader, en pose potetgull, lammemiddag med masse tilbehør, 2 runder på peppes, mere sjokolade, kafeturer med ostekake og kaffe latte... You name it, I ate it! Vi har hatt besøk de siste fire dagene, men det får ikke hjelpe! DERFOR; ikke spis godteri før jula kommer og tren minst 20 trimpoeng i uka!

 

JEG ER I GANG!!! Denne gangen skal det holde =)

 

Lykke til med veiing i morgen, Jente23! Og på fredag for oss resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens!

 

Sliter så sinnsykt med motivasjonen for tida. Koser meg i helgene, legger på meg nesten en kilo og går denne ned i ukedagene. Derfor er resultatet at jeg står på stedet hvil. Har mer eller mindre veid maten siden påske og er så lei. Har lyst til å bare stappe inn alt mulig nå.. Ååå.. Motivasjon, kom til meg. Jeg vil veie 65 kilo til jul. Skal slenge meg på med deg, Stressine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp, Marielle og Stressine!! Ser at dere begge er i gang med å ikke spise godteri før jul og trene masse, det er jo supert!! ;) Ikke spise godteri før jul hadde ikke jeg klart..her går det i en sjokoladebit nesten hver dag faktisk, men passer på at jeg likevel ikke overstiger kaloribehovet mitt..dvs ligger minst 500 kalorier under behovet!

 

Jeg har vært ganske flink denne uka, kommet i gang med styrketrening til og med! Det er vel 9 år siden jeg trente det sist.. idag har jeg og samboern jubileum, så da skal vi ut og spise! Litt kjipt at jeg da har veiedag imorgen etter en kveld på byen, men får prøve å ikke skeie helt ut, selv om vi skal kose oss! Skal prøve å få lagt inn en ekstra hard treningsøkt idag, så skal vel det gå greit forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Jente23!!! Kos deg på by`n! :- ) Og til Stressine og Marielle ; ikkje fortvil! Motivasjonen går oppover :- ) og nedover :- ( Det eg tenkte med ein gang eg las måla deres, var ; er dei veldig ambisiøse?! Ver realistiske ; klarer dere å IKKJE ete snop før jul, så er jo det (kanskje) bra, men ikkje viss det da medfører at dere eter MASSE snop i jula ... Kan det vere greit å unne seg LITT snop heile vegen, og unngå å sprekke totalt når målet er nådd? Dere har jo lov å bruke kosemerker - det er berre viktig at det ikkje blir BARE kos! :- ))

Eg har gått eindel kurs - og det aller aller viktigste eg har lært, er å ete snop! Høyres sikkert heilt merkeleg ut, men eg kan ikkje klare tre mnd. uten sjokolade - eg veit det! Så eg har lært meg at eg kan - med god samvittighet til og med, ete litt snop. Forskjellen er at no eter eg litt snop, uten å måtte ete opp alt snopet i posen.

Men uansett ; lykke til - og eg er KJEMPEIMPONERT viss dere klarer det! :- ))

Gleder meg til å høyre korleis det går med deg, Jente23!! Gooooood Luck!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan jeg henge meg på hos dere?

 

Jeg har gått ned mange kg i løpet av året,men nå er det vist stopp her.

Veide meg i dag og69,2 kg er 200 g mere enn det jeg hadde for 3 uker siden.

 

Må prøve å finne motivasjon og mot til å fa tatt de 4 siste kiloene.

 

Mitt mål er 65 enda jeg er bare 162 høy,men det er passe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan være med kylling1. ;) Jo flere, jo bedre. Jente23 og Henry. Takk for gode ord. Tror nok kanskje at jeg må unne meg litt godteri, likevel. Det er egentlig ikke det jeg sprekker på. Jeg klarer fint å ta en bit og stoppe der. Mitt problem er vel at jeg nå ser ganske slank ut. Får kommentarer fra mange og føler meg vel. Likevel vet jeg at jeg gjerne vil veie 65 kilo. Men når man er halvfornøyd er det letter å unne seg mer. Da tenker jeg: "Ja, ja.. Jeg er jo under 70 kilo, så da må jeg jo kunne unne meg litt". Jeg skal prøve og holde meg til 1600 kalorier nå til helgen, slik at jeg ikke går opp igjen det jeg har gått ned denne uka. Neste fredag håper jeg derfor at resultatene kommer.

 

Gratulerer med jubileum jente23. Vært sammen lenge? Kos dere i kveld. Jeg skal også ut og spise i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i "klubben" vår, kylling1! ;)

 

Takk, Marielle! Vi har vært sammen i 4 år idag! :) Tiden flyr!

Hvor høy er du Marielle? Jeg er 170, veier nå 70 kg og vil også ned til 65! Jeg er jo heller ikke overvektig, men vil så gjerne ned litt til for å føle meg bedre! I går hadde jeg time med treningsveileder for å få satt opp et styrketreningsprogram, og vi snakket om mål med treningen. Jeg sa jeg ønsket å stramme opp kroppen + gå ned noen kg..da sa han: "Gå ned? Men du er jo så slank og flott!" Det var hyggelige ord, selv om jeg likevel vil gå ned ca 5 kg! :D Jo stod riktignok bak disken på treningssenteret da han sa det, så kanskje han ikke så meg ordentlig, hehe.. Uansett var det gøy å høre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hehe... javisst er de ambisiøse!!!

 

Men misforstå meg rett (!); jeg SKAL kose meg innimellom! Men jeg er nødt til å holde meg unna spesielt sjokolade og potetgull (som er mine laster). Så dersom jeg skal skjeie ut nå blir det med noe annet!!! Dette medfører også at jeg må være kreativ og finne annet å putte i munnen på kveldene. Har blitt veldig glad i druer den siste tiden =)

 

Men du har rett, Henry; det er viktig å kose seg til tross for slanking! Nå har jeg vært ute og jogget en time og det føles skikkelig godt å komme inn og kose seg med noe god kveldsmat! Jeg er litt mer optimistisk enn tidligere i dag, og motivasjonen er på vei tilbake =)

 

Lykke til både i kveld og i morgen, jente23!

 

Velkommen i "gjengen", Kylling1!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg være med i "klubben" deres?

 

Har lyst til å gå ned noen kilo. Men kan vel ikke kalle meg overvektig akkurat, veier 64 kilo, har lyst å gå ned 5 kilo, for å føle meg bedre og få opp selvtilliten! Dere vet hva jeg mener!!!?? Har litt for mye rundt magen:-( har et mål om å være 59 kilo til jul!

 

Trener endel, men har problemer med kostholdet! er veldig glad i god mat, og godterier!

Har dere en fast veiedag?

Håper å høre fra dere!!

 

Klem fra en som vil slanke seg litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bli med!;) Vi har veiedag hver fredag, men jeg har laget ny tråd allerede idag fordi jeg reiser bort i kveld og blir borte hele helgen. Så du finner sikkert den nye tråden her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...