Gå til innhold

Hvorfor så dårlig selvbilde?


Gjest Oline36

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Det første som slo meg da jeg kikket inn på sidene her, er det dårlige selvbildet mange av bloggerne her har.

 

Jeg har lyst til å forsøke å oppmuntre noen av dere litt: Du er allerede godt i gang som har begynt å skrive i denne bloggen. Ikke verst bare det! I tillegg har du et mål, og det er færre kilo. Flott det også!

 

Det jeg savner litt fokus på, er gevinsten ved god fysikk som et hovedmål. Jeg er overbevist om at hvis man flytter fokus litt, vil det bli enklere å miste kilo i tillegg til at man får større livsglede ved å føle et bedre fysisk velvære. Det å være slank er i seg selv ikke noe som gir større livsglede og kvalitet. Det som faktisk gjør noe med deg, er når du virkelig føler at du klarer flere aktiviteter enn du klarte tidligere. Beveg deg!

 

Når du skal ut og bevege deg (trimme), ta på deg tøy det er ok å svette litt i. Mange vil begrense både tempo og aktivitet hvis de begynner å svette i vanlige klær. Bekvemmeligheten og følelsen av fysisk aktivitet øker også hvis man tar på seg trimtøy. Start med en liten bakke som gjør deg litt andpusten. Neste gang denne bakken forseres, øker du tempoet bittelitte granne :-) Bakken vil fort kjennes lettere og lettere, og da har du fått et stort fremskritt bare der. Det er slike små steg som gir økt livsglede og kvalitet. Tro meg!

 

For de av dere som virkelig vil kjenne at det går fort fremover, vil jeg anbefale spinning. Spinning gir ingen belastningsskader, og kan være bra selv for de som sliter med knær og hofter. Tro meg, jeg har vært gjennom hele "pakka" selv :-) Spinning er akkurat så tungt som man gjør det til selv. I tillegg får man gleden av å trene sammen med andre, og ingen er "bedre" enn de andre i gruppen. Sykling i seg selv gir rask og merkbar fremgang.

 

Lykke til alle dere som blogger her inne. Jeg har selv vært gjennom de fleste av "prosessene" dere går gjennom, men jeg har fått en enorm gevinst: God fysikk, ikke minst god kondis, færre kilo og et godt selvbilde.

 

HUSK: Vi er hva vi gjør oss til!

 

Oline :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel heller sett at vi skrev mer når vi er glade,men noen ganger er det slik at kanskje føler mest behov for å blogge i nedgangstider.Når det går bra går livet mer på skinne,og alt glir av seg selv.

 

Vet ikke men tenker det kan være slik.For alle jubler vel egentlig over at vekta går ned,vi blir smidigere og føler velvære.Kanskje bør vi tenke tilbake på hvor positivt vi opplevde vektnedgangen når det butter i mot og vekta står stille.

 

Vi må aldri glemme hva dette har betydd for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...