Gå til innhold

-5 kg til jul..10 uker igjen..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Jiiippiii!!! :) Idag viste vekten 69,5 kg!! Endelig så vidt under 70 kg! Dvs ned 1 kg fra forrige uke!! ;)

Muligens det kommer av at jeg har trent annerledes enn jeg pleier, kroppen blir jo fort vant til det man pleier å gjøre! Sjokolade har jeg spist hver eneste dag tror jeg, så godt det går an å gå ned selv med en liten sjokoladebit! (kjøper mini-mars, mini-snickers, mini-milkyway osv..under 100 kalorier pr sjokolade og det fyller virkelig behovet etter sjokolade hvis man spiser den saaakte og nyyter den!)

 

Da står helgen for tur for meg! Reiser ikveld på weekendtur med venninnene mine, så det blir en utfordring når det gjelder mat og ikke minst alkohol-inntak.. siden jeg ikke skal føre inn hva jeg spiser så er det lett å ikke spise så bra som man bør.. men jeg vil neppe ødelegge det bra resultatet jeg fikk idag!

 

Hvordan har det gått med dere? Gleder meg til å lese det når jeg er tilbake på mandag! Ha en super helg alle sammen!

Ellers vil jeg si at jeg setter veldig stor pris på dere, og det er utrolig motiverende å ha noen å rapportere til, særlig når man får så støttende tilbakemeldinger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vore, da!! Og kjempeflott at du fekk den inspirasjonen når du står forran så store utfordringer som jentetur midt i ein Ned i Vekt-periode! Vi jenter liker å "kose" oss!! :- )

Ønsker deg veldig veldig lykke til!!! Når det blir vanskelig så får du forsøke å huske på oss ... VI HEIER PÅ DEG! :- ))

- men foralldel ; er det jentetur så ER det jentetur! Kos deg og ha det kjempemorro!!!

 

Vi får berre håpe vi har like gode tilbakemeldinger å komme med på fredag, vi... :- ) Lykke til alle sammen! Eg er jaffal spendt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

SER DU!?!?!? Du er på 60-tallet!!!! Jeg er kjempeglad på din vegne altså!!

 

Du får kose deg supermye på tur i helga, og kose deg litt mer enn vanlig! Jeg hadde tydeligvis bruk for ei uke uten alt for mye slankemas. Jeg har hadde besøk i helga og siden mandagen har jeg vært på reise ut i ingenmannsland (beklager alle som bor i Karasjok!) og der var det lite annet å gjøre enn å kose seg med mat!!! Jeg har snikveid meg litt denne uka og forsøker nå å gjøre det jeg kan for å redusere katastrofen! Hehe! Neida, jeg hadde kanskje bruk for en uke som dette. Søthungeren er borte igjen nå, så kanskje den ble tilfredsstilt for en tid fremover!!! *håper,håper*!

 

Uansett; HAVE FUN! Og for resten av oss; i morgen får det bare stå til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at du nyter sjokolade "heaven" selv om du er på kalori telling....det er faktisk UTROLIG vanskelig å kutte helt ut sjokoladen...jeg har ikke lyst til det heller!...så jeg gjør det samme som deg....noen små sjokolader i løpet av uka setter demper på det STORE BEHOVET, så lenge man holder seg innenfor kaloriene selvfølgelig!......godt å høre at jeg ikke er alene...lykke til videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du har nådd to viktige mål denne gangen: 1) Vektnedgang; og det en vesentlig en - tenk, en hel kilo! og ikke minst 2) Du har rundet 70 kg. Så flink du har vært! :-) Kos deg på jentetur og nyt det du velger å kose deg med. Du fortjener litt ekstra nå.

 

Vi andre får krysse fingre for i morgen... :-) Selv kan jeg ikke annet enn å være ganske så spent på morgendagen. Jeg har forsøkt å være flink denne uka, men det har blitt noen ferdigmiddager og lettvinte løsninger. På den andre siden har jeg trent hver dag... Er VELDIG spent på veiingen i morgen, og føler den kan gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Det gikk liksom ikke veien denne uka... Hele 800 g OPP!!! Vekta stoppet på 65 kg i morges til tross for flere forsøk =)

 

Det var jo litt forventet med tanke på starten på denne uka, men jeg hadde håpet det ikke ble SÅ mye!

 

Men jeg er nødt til å være optimist! Legger meg ikke ned og griner av dette!!! Hvilke positive ting er jeg nødt til å fokusere på:

1) Jeg har gått ned 1 cm over midjen den siste uken!!!

2) Jeg har 7,7 trimpoeng på de to siste dagene

3) Jeg har fortsatt 9 uker og 2 dager igjen til jul!

4) Jeg er inne i en "god modus" etter sprekken jeg hadde i helgen!

5) Neste uke SKAL det være nedgang!

6) Jeg er fortsatt overbevist om at jeg skal klare dette!!!

 

Til tross for oppgangen skal jeg faktisk spise på restaurant i kveld!!! Men det er nok mulig det blir en kyllingsalat...

 

Ønsker dere andre lykke til! Og en FORRYKENDE fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressine; jeg synes du har riktig fokus, med at du allerede har tatt grep for å endre utviklingen. Stå på videre - vi vet jo egentlig hva vi har å gjøre, ikke sant? ;-)

 

Veiingen min er unnagjort, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært så spent på veiingen før... Følte meg litt som deltakerne i "Slankekrigen" når de sto der og ventet på at vekten skulle stoppe...

 

Men jeg endte på samme vekt som mandag - 65,0 kg. Jeg sier meg fornøyd med det. Jeg har holdt vekta, til tross for at jeg vet jeg har slurvet litt i matveien, blant annet med tapas på restaurant i går. Nå sa forresten akkurat to kollegaer til meg: "Har du gått ned en del i vekt i det siste?". Da er det så greit å kunne svare at det har jeg! :-) Så er det bare å skjerpe seg i matveien (men det er store utfordringer foran meg i form av oppussing av kjøkkenet).

 

Det jeg har oppdaget, er at jeg nå faktisk er bare 2 kg unna det som jeg definerte som min trivselsvekt for 2,5 år siden! :-) Men jeg skal innrømme at jeg er litt lysten på å finne ut hvordan jeg ser ut når jeg veier noenogfemti kilo. Det skal KJAPT tilføyes at jeg er 1,57 m høy, så det er ingen fare for noen undervekt her i gården...

 

Hvordan har det gått med dere andre, da? Er nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så spendt at svetten nesten pipla fram på panna mi, når eg tråkka på vekta i går kveld ( har alltid veid meg på kvelden, så eg fortsetter med det ) Og veit dere kva?? Eg har gått ned! Var veldig redd eg skulle stått i ro - og frykta eg hadde gått opp, men eg er no på 65 - blank!! - og er STRÅLANDE fornøgd! No har eg ikkje gått særleg inn i cm., men eg trur eg skal klare det også.

Mitt største problem er at eg klarer ikkje å finne motivasjon til å begynne å trene.. Har gått turer eitpar ganger i veka - men før trente eg jo 3-4 ganger i veka på treningssenter. Må berre ta meg i nakken og komme meg ned på senteret og melde meg inn! Har akkurat flytta fra Vestlandet og inn til den SKUMLE Tigerstaden - og blir nok litt skremt av alle folka som tråkker rundt på treningssenteret her!! Men eg skal skjerpe meg!!

I helga skal eg på hotell men skal bruke tid på Tropicana - eit fantastisk badeland + at eg såg istad at det er swing-weekend på hotellet, så eg skal JAMMEN holde meg i aktivitet!!!

 

OG SÅ HAR EG SOM MÅL Å KOMME MEG PÅ SPINNING TO GANGER NESTE VEKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag gikk jeg på vekta for første gang på ei god stund... den viste brutale 67,3.. Stønn, det vil si at jeg har 5,3 kilo å ta før jul- kan det gå da? Fire unger 2-10 år, halv jobb oppussingsobjekt av et hus- nei dette er vel bare unnskyldninger. All bevegelse er trening, ikke sant- dagens mål er å gå en tur med ungene i skogen, å male panel ca en time, ja det er ikke verdt å legge lista høyere i dag, tror jeg.

 

Skjerpings på kost- ingen kjeks, ingen kaker til kaffen, og denne helga skal jeg være streng med meg selv, ettersom det er "den første", dessuten skal jeg på jobb i hele morgen, det blir for sent til tv-kos likevel.

 

meiret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Ja, til jul skal alle i denne tråden ha nådd sine mål! Motivasjonen dere gir meg kan jeg ikke få satt ord på. Etter fadesen i går fant jeg ut at jeg skulle forsøke å veie meg hver dag en kort periode for å unngå oppgang... Og i dag hadde jeg allerede gått ned 400 gram! På bare et døgn! Og i går spiste vi på restaurant OG var ute og drakk øl sammen med venner! Så det er nok mulig at jeg hadde mye vann i kroppen eller lignende... Uansett; jeg er supermotivert og mye av søthungeren er borte! Jippi!

 

Velkommen i gjengen, Meiret!

 

Ha ei fortsatt flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt magisk det at det er 10 uker igjenn til jul. Har lyst til å gå ned MASSE på de ukene. ;) -Å bli kjempenydelig til alle selskapene i jula. :D

 

Litt om meg:

Startvekt for 4 uker siden: 68,7kg

Slanket bort 5,7kg på 4 uker!! :)

Vekt nå: 63kg.

Mål: 53kg.

 

Håper å gå ned 1 kg i uka fram til jul, slik at jeg er ferdigslanket til lillejulaften.

Er fornøyd så lenge vekta går nedover hver uke, og går jeg ned 0,5kg i uka fram til jul er jeg fornøyd med det å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei Nydelig!

 

Du har virkelig gått ned masse da! Og er på god vei mot julemålet ditt. Vi er en gjeng i denne tråden som veier oss hver fredag og starter ny tråd hver fredag. På fredagen vil den bli opprettet av Jente23 og hete "5 kg til jul - 9 uker igjen" eller noe sånt!

 

Jeg har gått ned litt over 2 kg nå, men har slitt med litt oppgang. I dag så jeg at jeg har gått ned 1,2 kg på to dager, så det tyder på at oppgangen ikke "satt så hardt"...

 

Søndagshilsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringer og velkomsthilsen, det varmer! Er kjempespent på neste fredag allerede, skal prøve å være skikkelig flink hele uka! Spesielt bør jeg fokusere på aktivitet, har nemlig vært superlat hele sommeren(og halve høsten, let's face it)

I går var jeg på arbeid, klarte å motstå fristelsen til å kjøpe meg trøstemat, det ble ern Cola zero og en eske Lakerol, og et eple....Altså ingen utskeielser, for å være på den sikre siden ringte jeg hjem til gubben og ba ham om ikke å steke pizza til jeg kom hjem- pizza er nemlig helt uimotståelig for meg, selv dårlig papppizza går ned på høykant her.....

Idag derimot ikke så bra, ble noen kaffebrød i løpet av dagen, var på besøk- vanskelig å takke helt blankt nei, vil helst ikke si noe om at jeg slanker meg...Men jeg klarte meg brukbart, tre forh.v. små kakestykker og en halv bolle fordelt på to runder, dermed ingen lunsj, for det kræsja med besøket- alt alt ikke så verst på kaloriene, men dårlig kostholdsmessig da....

Stå på alle sammen, en ny uke venter!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og leste litt gjennom de forskjellige trådene, og la merke til at denne hadde et ganske så realistisk mål! Ca et halvt kilo i uken skal vel gå fint! :D

Har ca 5-6 kilo å gå ned før jeg når målet mitt, og hadde vært fint å få dette til før jul! Meldte meg faktisk inn i vektklubben julaften for et år siden, jeg veide da 18 kilo mer enn jeg gjør nå! ;) Lang tid har gått, men resultatet er bra, nå er d på tide med den siste finpussen.

Dette skal vi klare alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Der det er hjerterom er det husrom! Hehe!

 

18 kilo på 10 måneder er jo helt topp, Cikki! Jeg har gått ned 21 kg, men det har tatt flere år! Nå mangler jeg bare de siste kiloene. Og her er vi realistiske; 5 kg ned til jul (jeg forsøker litt mer, men tar det som en bonus om det går!).

 

Når det gjelder fristelser, Meiret! "I hear you, girl"!!! Jeg forsøker heller ikke å si det at jeg slanker meg til så mange. Og i går skulle samboeren min lage små muffinser til kvelds istedet for å spise noe sunt. Hver muffins hadde 445 kalorier!!! Og de var KJEMPESMÅ! Jeg klarte å holde meg, men den satt langt inne =) Men jeg har kost meg i helga, OG har vært kjempelat (men har likevel gått ned heldigvis)! Denne uka er det full skjerpings! (sukk, selv om det blir reising og hotellmat to dager også denne uka!!!)

 

Ha en flott flott slankeuke! Snakkes på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Da var jeg tilbake etter en helt topp lang-helg med jentene! Men jeg må si at det ble myye god mat, vin, drinker, godis, snacks... får bare håpe jeg klarte å danse av meg noen av de mange kaloriene på byen! ;) Men det var en veldig bra helg ihvertfall, og det er jo viktig å kose seg og!:D

 

Det var veldig gøy å komme tilbake idag og lese hvordan det har gått med dere!!

Stressine: Ikke mist motet selv om det var noen gram opp denne uken..som du skriver selv er det også mye positivt, du har jo gått NED i cm og hatt mange trimpoeng på få dager! Kjempebra!! Til fredag blir det nedgang, vet du! :)

 

Nordland: Samme vekten som forrige gang er slett ikke dårlig! Og tenk på hvor mange kg du har gått ned totalt! Jeg er imponert!

 

Gratulerer med vektnedgang, Henry!! Veldig bra!! Håper du koste deg på hotel i helgen!

 

Velkommen i veieklubben vår, Meiret og Cikki! Hyggelig at dere blir med!

 

Wow, nydelig!! Du raser jo ned i vekt! Skal se du sikkert blir kjempelekker til juleselskapene!

 

Da er det en ny uke igjen, og etter å ha kost meg masse i helgen, så er det litt vanskelig å være like flink og sunn igjen..men imorgen blir det trening igjen, så da blir det skjerpings! :)

Ha en god uke, så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt borte, men har vært på hyttetur i helga. Kombinert med datavirus har jeg ikke fått vært her inne. MEN; kjempebra innsats av alle sammen! Veldig bra jobba! Koselig også at du hadde en fin helg, jente 23. Vekta sto stille for meg på fredag også, men dette er den første helga jeg ikke har gått opp. Hadde en liten snikveiing i går. Så nå håper jeg at det bare går nedover. Motivasjonen er tilbake nå. :( Besteg en fjelltopp i helga. Det var virkelig deilig!

 

Koselig at vi er blitt flere. Velkommen til alle dere nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Ser ut som det er fleire som har kosa seg i helga - og vi har da lov å kose oss og ha det morro sjølv om vi skal ned nokre kilo?? Hadde eg ikkje kunna gjordt det, så kunne eg berre gitt opp detta!! Berre vi ikkje koser oss kvar dag.. - eller kvar helg ...

Eg tenkte eg ville høyre med dere om dere hadde nokre gode råd å komme med. Eg klarer ikkje å få vekk den lille ekstrakulen på magen - tar sit-ups så og sei kvar kveld! Men den vil ikkje forsvinne!! Nokon som har andre råd? Har forsøkt meg på magedans *ler* for eg hørte at det skulle hjelpe...Det er forøvrig veldig veldig morro, og anbefales til alle med god rytmesans - eller stor sjølvirioni. Sjølv er eg i den siste kategorien! :- ) Men eg ser ikkje at magen forsvinner. ...

Så tar gjerne imot kreative råd - og anbefaler dere å hive dere på magedans-bølgen!! :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår spiste jeg for lite, er jeg ganske sikker på, på matrapporten kom jeg bare til 1450 kcal tror jeg, og det vet jeg er for lite, og jeg kjenner det idag at det ble for lite igår, er litt slapp rett og slett. Jeg prøver å spise meg opp igjen, men jeg får sånn etterslep, nå går jeg og er sulten hele tida, selv om jeg prøver å småspise både på knekkebrød og eple.

 

Skjønner frustrasjonen ang. magekulen, ja, enskjønt jeg har mer en stor valk..Leste her et sted at det skal det skal gå an å redusere fettet ved hard massasje, ordentlig, så det gjør vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en felles veiedag her inne på denne tråden! Jeg hadde mitt siste GR-møte igår, og hadde gått ned 1,4 kilo, noe jeg er storfornøyd med! Veier nå 70,5 kilo, og det er ikke lenge til jeg endelig er under 70! Gleder meg!!! :(

 

Hadde bursdag denne mandagen og imorgen har jeg invitert gode venner på jentekveld, med god middag og mye digg! Litt spent på hvordan d går, for jeg har kjøpt inn både sjokolade og chips + disse supergode nøttene med sjokolade og yoghurt trekk! Håper bare ikke jeg sprekker totalt! Men jeg tror nok d kommer til å gå ganske fint! Skal ha en skål med oppkuttete grønnsaker som et alternativ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Gratulerer med dagen som var denne uka! Er lov å feire med god mat i slike anledninger!!! Oppkuttede grønnsaker er et godt alternativ!!!

 

Vi har veiedag i morgen (fredag) og da blir det startet et nytt innlegg i forumet. Så se opp for ny tråd i morgen som heter: "5kg til jul, 9 uker igjen" eller noe sånt! Jeg har sjekket vekten litt ofte denne uka og det er helt skremmende hvor mye den skifter! Jeg har gått ned 1,2 kg for så å gå opp 900 g etter det igjen! Så jeg kan trygt si at jeg er litt spent på morgendagen!!!

 

Eller; her har snøen lagt seg i dag! Helt hvitt ute og minusgrader!

 

Lykke til i morgen, folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Gratulerer med dagen som var denne uka! Er lov å feire med god mat i slike anledninger!!! Oppkuttede grønnsaker er et godt alternativ!!!

 

Vi har veiedag i morgen (fredag) og da blir det startet et nytt innlegg i forumet. Så se opp for ny tråd i morgen som heter: "5kg til jul, 9 uker igjen" eller noe sånt! Jeg har sjekket vekten litt ofte denne uka og det er helt skremmende hvor mye den skifter! Jeg har gått ned 1,2 kg for så å gå opp 900 g etter det igjen! Så jeg kan trygt si at jeg er litt spent på morgendagen!!!

 

Ellers; her har snøen lagt seg i dag! Helt hvitt ute og minusgrader!

 

Lykke til i morgen, folkens!!!

 

OOOOPS! Dette kom ut to ganger det... JAJA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo skikkelig koselig!

 

Stressine: (Genialt nick forresten! :)) Jeg veier meg hver dag jeg. Eller hver morgen rettere sagt. Synes det gir meg en så mye bedre kontroll over hva jeg driver med. :( Noen få ganger har jeg hatt voldsomme svingniger slik som til deg, men det er lett å se at det bare er avvik da når vekta er like normal neste morgen.

 

Henry: Den magebulken har jeg også. Er den største grunnen til at jeg må slanke meg. Leste et svar fra Kari Jackeson om den magebulken nettop. Det var en som tok utrolig mange sit-ups, men fikk ikke six-pack`en til å vises. Hun svarte at magemusklene kunne være harde som stein under, men den bulken forran var bare fett. Så for å få fram den stramme magen som var bak, så måtte det slanking til. Dvs forbrenne mer kalorier enn kaloriinntak. Magedansing må jo være en kjempeflott måte å få beveget seg på. Jeg har akkurat meldt på meg og kjæresten på Salsa-kurs! Gleder meg som bare det! Typen min er en kjekk flott fyr. Vi har vært sammen i 7 år nå, men har aldri danset sammen. Så nå gleder jeg meg til at det skal bli endel av vår nye livsstil! :)

 

Cikki: Det med oppkuttede grønnsaker og yoghurt naturell holiday dip til, har jeg opplevd vært en kjempesuksess for alle som har vært på besøk. Ble helt sjokkert av det faktisk! Vi har hatt party her med masse kompiser av typen, og jeg hadde kjøpt inn masse forskjellig potetgull og nøtter til anledningen. Guttene som var her var både kjekke muskelbunter, fest glade folk og noen få var overvektige. Jeg var dødsflink å rørte ikke snopet som. Så utpå kvelden måtte jeg bare lage meg litt snop jeg og. Oppskåret grønnsaker og yoghurtdip. Dere skulle sett den reaksjonen!! Absolutt alle kastet seg over grønnsakene og gomlet innpå. Potetgullet hadde såvidt blitt rørt, men grønnsakene ble borte på null komma niks. Måtte skjære opp alt jeg hadde i kjøleskapet for det var var så populært til absolutt alle som var på besøk. Venninnene mine er det jo en selvfølge at det slår an til. For slik er jo jenter. Men at guttene var like gale etter det hadde jeg aldri trodd! Tydelig at det ikke er bare vi jenter som har lyst på slanke kropper.

 

Ellers:

Jeg har vært altfor slapp de to-tre siste dagene. MÅ ut å jogge minst en halv time når typen kommer hjem fra jobb. Ellers vil jeg ikke fortsette å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...