Gå til innhold

Kroppen ødelagt.. :(


Gjest Ung2barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest Ung2barnsmor

Vært gjennom 2 svangerskap, fødte 2mann for 6 mnd siden. Gikk på kurs før siste svangerskapet, og gikk ned alle kiloene jeg ville, var fornøyd. Gikk opp alt igjen i løpet av svangerskapet, og er nå igang igjen på kurs. Kommet godt i gang, er halvveis. Men ser nå et større problem. Kroppen min er HELT ødelagt. Selv om magen blir mindre, så henger det masse skinn over buksekanten, og strekkmerkene gjør at magen min ser ut som et krøllete laken. Puppene henger snart nede ved navelen. Herregud, er nettop fylt 24 år, og så ser jeg sånn ut. Noen flere som føler det sånn? Noen som har noen tips bortsett fra situps? Det er jeg allerede i full sving med, men ser ikke for meg at det skal hjelpe på noe så slapt som magen min.

Tar imot alle gode råd som er å få..

Jepp 7 kg igjen til målet, men hva med det som henger? Nesten bedre å være stor da, så ting ikke er så slapt??

 

Beklager negativt innlegg, har en litt tung kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda! skjønner hva du mener.

desverre er det sånn at kroppen vår blir forandret når vi får barn. magen henger, puppene blir slappe - i alle fall etter ammingen er over, og hoftene er bredere...

 

det er jo noen som irriterende nok ser helt normale ut etter en fødsel, men de fleste gjør ikke det. nå har ikke jeg hatt problemer med hengemage, av den enkle grunn at jeg ikke klarte å ta av meg de kiloene jeg la på meg etter fødelen. jeg landet på et nivå på 25 kg mer enn utgangspunktet og har desverre vært der de siste 10 årene. jeg var bare 23 år når jeg fikk barn første gangen og det var ikke gøy å plutselig være så svær.

 

nå har jeg en god unskyldning da... jeg fikk Hypothyreose i forbinnelse med svangerskapet, men allikevel...

 

jeg har vært gravid en gang til, fikk en sønn for 3 år siden og var ikke fullt så stor da. første svangerskap gikk jeg opp 40 kg, andre bare 20...

nå har jeg funnet ut at disse kg skal av! så jeg er svært bevisst på å trene og spise riktig - det hjelper , sent men rett vei.

 

så til magen din... jeg har jo altfor mye mage, men jeg ser tydelig at den trekker seg mye sammen med tiden. det har bare gått 6 mnt etter fødselen og mye kan skje i løpet av et års tid.

 

men helt som før blir du ikke tror jeg.

om hudfolden utgjør et problem, om det dannes fuktighet under der med påfølgende sår og eller soppinfeksjon, kan du søke om å dekket operasjon via trygdekassen. jeg kjenner til de som har fått det!

 

lykke til med de siste kiloene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år og har slanket meg 20 kg siden begynnelsen av året. Først 10 kg ganske sakte og så 7-8 kg veldig fort over sommeren da jeg drastisk endret kostholdet. Etter sommeren hadde jeg også en del ekstra hud, f.eks veldig hengete pupper (hadde gått fra f-cup til d-cup). Jeg synes det var skikkelig fælt og fikk faktisk litt problemer med å være naken foran samboeren min f.eks selv om han jo synes "nye meg" var utrolig sexy. Men heldigvis har veldig mye av dette trukket seg tilbake nå og puppene er nesten normale. Litt strekkmerker øverst, men det er i alle fall mye bedre enn det var. Jeg tror mye av din hud også vil trekke seg tilbake iogmed at du er så ung!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sit ups får bare magemusklene dine stramme, og om du får lite kropsfett vil du se six-pack´en. Av kroppsmassen forran magemusklene dine er nesten alt fett. Huden er jo bare et tynt tynt lag. Du skal jo ned 7 kg til. Da vil mye av det du kaller hud forsvinne. :) Nesten alt! ;)

 

Så stå på jente! Får du bort de overflødige kiloene med trening og riktig kosthold vil magen forsvinne!! Jogging strammer bra opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan

har også to barn ganske tett de er 20 og 6 mnd gamle +har hatt mye jojo slanken opp gjennom livet og har fått en god skinnpose for mye på magen .

 

jobber hart for å komme ned nå , for nå skal jeg spørre fastlegen min om å sende meg videre, minusen her at jeg har lyst på 1 barn til og det bør vel skje innen 3 år (innen jeg er 40)..så får se ..skal nå til legen i nov.denne prosessen tar vel noen år tenker jeg??hvis jeg har muligheter da??

 

vet ikke om jeg har muligheter men eller skal jeg gjøre/betale det selv det koster nå oppimot 40 000 kr ink. fettsuging, men vil først se om det er muligheter å fått gjorte gratis gjennom staten ??

 

eg forstår din frustasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Nydelig:.. først: jeg er vel ikke helt enig at sixpacken kommer frem bare vi trener og får av de ekstra kiloene, da tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om? Har født 4 unger, (3 svangerskap) og etter de to førstefødte var jeg nede i normalvekt, veide 65kg og er 172 høy... og der var det ikke noe sixpack å skue, men fremdeles masse heng!!!! Har du barn selv? Kan hende du er av den sjeldne rasen som ikke har fått strukket noe hud under svangerskap da....

Men sier jo ikke at trening IKKE hjelper, for det gjør det jo men...

 

aina37: Når du først har kommet til legen med problemet må du ha en normal bmi før du blir videresendt til kirurg for vurdering, da vil du få svar på om du får det dekket.... Jeg jobber meg ned mot normal bmi... ;) Men du blir nok helt sikkert anbefalt å være ferdig med svangerskap først ja!!

 

Ung2barnsmor: Skjønner din frustrasjon SÅÅ godt, jeg var 26 når mine to første var kommet til verden og som jeg skrev over her, normalvektig , men allikevel med mye hud igjen!! Men jeg syns ikke du skal ta sorgene helt på forskudd, for "ekspertene" sier at kroppen ikke er tilbake til det normale før hele 2 år etter en fødsel, så hvis du klarer ville jeg smurt meg med litt tålmodighet... :) Men du har min fulle sympati, vet ALT FOR GODT hvordan du føler det!!

 

Så da , lykke til i kampen mot skrukkemage..og de siste 7 kiloene, du fikser det så fint så!!

 

klem fra nyenergi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ung2barnsmor

Føler meg litt bedre i dag enn jeg gjorde på lørdag, det kommer og går frustrasjon over denne kroppen :) Nå har jeg akkurat vært ute å gått en time, og føler meg ganske ok. Hjertelig takk for støttende svar, veldig godt å lese.. Jeg får smøre meg med tålmodighet, ta situps, og fortsette i god grete roede ånd :()

Lykke til til alle dere også..

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...