Gå til innhold

Sunnisene - uke 42


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Ny uke - nye muligheter!!!!

 

Her er mine resultater: vekt - 76,3, midje 87 cm.

Status - på stedet hvil mtp. vekt, inn 2 cm. i midjen.

 

Ikke akkurat noe å rope hurra for, og jeg vet hvorfor......

Venter mensen og da bare MÅ jeg ha noe søtt. Sto imot i mange dager men måtte til slutt gi tapt.... Innerst i skapet, både bortgjemt og glemt, fant jeg en boks med Nugatti - og den var innmari god på ferskt brød!!! For å gjøre katastrofen total MÅTTE jeg selvfølgelig ha smør på brødskiva også!!!! Hvor mange skiver jeg dytta i meg vet jeg ikke, men det var mange....!

Og så er jeg dessverre laget sånn at når jeg først har sprekt så kan jeg like godt gjøre det skikkelig - noe ungenes lørdagsgodt fikk merke....

Er det mulig å være så dum???????

 

Trimpoeng er det også dårlig med, 2,5 stk.

 

Her må det en gigantisk endring til - starter i dag - SKAL komme meg ut og trene i dag!!!

 

Håper dere andre har hatt en bedre uke enn meg - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vekt 90,1 dvs. ned 0,6 kg og midje 99 = -2cm. Fornøyd. Har vært og spist middag ute 1 gang denne uken. Droppet da dessert og vin. Har i tillegg feiret 1 bursdag så da ble det litt ostekake, men klarte å spise mindre enn vanlig. Viktig å se det man klarer å endre. Lørdag var jeg kjempeflink. Ikke noe snop. Søndag hadde vi dødsfall i familien, så da ble det litt trøstespising - potetgull, men klarte å spise bare litt og ikke hele posen. Jeg har hittill ikke telt kalorier, men fokusert på å spise lite og ofte, samt kutte ut søtsaker. Nå har jeg bestemt meg for å begynne å telle kalorier. Har blitt litt lite trim denne uken, så det skal skjerpes denne uken. I dag er det rett på badmintontrening. Ha en strålende dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort og spist er spist, heikik - drit i det og se framover - ny uke, nye muligheter!! Stå på - dette fikser vi.

Jeg fikk meg en gledelig overraskelse i morges - vekta viser 1,1 kg ned og 2 cm i midjen ( 84,6 kg og 81 cm). Jeg er veldig fornøyd, men jeg har langt igjen så jeg kan ikke hvile på laubærene. Her er det bare å ta sats å fortsette løpet. Klarte faktisk å opparbeide meg 21 trimpoeng denne uka - på stavgang og MRL- trening! Det er jeg ganske stolt av og jeg kjenner formen stiger!

Jeg lette etter noe i en tursekk i går og fant en hel plate 70% kokesjokolade. Tanken om å sluke den svirret fort igjennom hodet mitt, men jeg tok meg selv i nakken (strammet kanskje grepet litt..) og sa at: nå får du f... meg gi deg! Jeg ga meg og la den i skuffen - med tanke på å kanskje ta den fram til jenteturen på fjellet til helga. Jeg vet at hvis jeg bare hadde tenkt å ta en liiiten bit, så hadde jeg ikke gitt meg før det bare var papiret igjen. Da er det bedre å la den være uåpnet - så kan den ligge der å vente til helga. Lykke til allesammen - stå på videre! Vi skal pokker ikke gi oss!!! Eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

Jeg har gått ned 1,8 kg denne uken og 1 cm. Det største var å komme under 80kg!! JEg er nå på 79,7. Det er en stund siden jeg så 7-tallet sist på vekta nå.. :-)

 

Totalt vekttap 2,8 kg og 1 cm.

 

Dette til tross for at jeg hadde en stor sprekk i går: hamstret sjokoladepudding (som ungene fikk da..), muffins (som jeg ikke hadde lyst på), stor poste smågodt (mesteparten er her ennå - for jeg hadde spist masssse sjokolade fra barna som lå i skapet).. Men nå er godtelysten vekk, og godt er det. Håper det er en stund til neste gang den kommer. Håper bare at dette ikke merkes på neste veiing. Usikker på hvor lang tid det tar før man merker slike raptuser som jeg hadde igår.

 

Siden ikke kroppen har vært helt god denne uken fikk jeg bare ett trimpoeng - og det på sykling igår.

 

Skal sykle i dag også - nå er helsa bra!

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit at vi er en hel gjeng som gjør dette samtidig! Tenk nå er det under 10 uker igjenn til jul! Herlig!! Tenk på hvor lekre vi vil bli til den tid! Alle her må jo ha gjort en skikkelig innsats! For alle har jo gått ned enten i vekt eller i midje! Kjempebra!

 

Jeg er kjempefornøyd med meg selv også. Fått 12 trimpoeng denne uka av å gå turer og jogge litt. Det er som natt og dag i forhold til min gamle livsstil! Og det merkes! Er mye mer fornøyd meg kroppen min slik den er nå. Finner ikke målbåndet akkurat nå, men VET at magemålet har minsket!

 

 

:(______________________________________________:)

*****Startvekt 5 uker siden: 67,7kg Vekt nå: 62,1 kg*****

************Nedgang på 5 uker: 6,5 kg!!!*************

************Nedgang siste uke ca 1 kg!!***************

:)______________________________________________:)

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Glemte å veie meg forrige uke... teflonhjerne... nå er status i dag:vekt 81,4 og midje 103,5.. har fått tante rød så det har gått veldig hardt utover alt som er søtt.. Jeg hadde heldigvis ikke nugatti i skapet.. Som kan gjøre at jeg står opp på natta og putter i meg 4 - 5 brødskiver... uff for en last..;( Så her i huset er det ikke noe nugatti lenger.. Skal sjerpe meg til neste uke å trene og spise masse sunn mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg har også hatt en bittebitteliten sprekk..tji hi...Kino søndag med hele familien, popcorn pakke og en avsluttning på den lokale pizzarestauranten, deilig nam nam nam......orket bare to stykker altså for magemålet er krympet heldigvis. Hadde jo mensen og da blir jeg helt sinnsyk...på alle mulige måter altså, også sinnsykt godtesugen...

Sånn er livet..full av fristelser og noen ganger går man på en smell....jeg gir blanke blaffen det var vel verdt det:)

Har ikke gått ned en eneste kilo desverre. Men drit i det også, jeg er nemlig sikker på at jeansa sitter litt løsere på rumpa og at beltet strammes litt lenger inne!

Har syklet to turer i uken som gikk, klarte ikke trene spinning for jeg er sylta forkjøla, håper jeg får trent litt denne uken.

Takk sunniser for samhold og støtte!!Nå må vi være sterke framover, skulle ønske jeg ikke elsket marsipan!!

 

Ha en fin og krympende rumpe, eh unnskyld....uke!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vekten min mandag - 1,2 og livvidde den samme 81 cm har nå gått ned 13,1 kg på 17 uker og 20 CM i livvidde!!!!, men uff er litt forstyrret om dagen skrev innpå feil tråd i går , var litt stresset og så har jeg aldri så lite alzheimer, og husket navnet på gruppen....SORRY......de siste ukene har jo vekten min kun beveget seg ned 0,1 kg og 0,2 kg så nå var det deilig med 1,2 kg... I feel good......det gjør at om neste ukes resultat blir bra uansett....:) ellers er det ingen trimpoeng, ligget med forkjølelse og feber...men i dag har jeg vært ganske grei...ER på bedringens vei kjenner jeg....Til alle ha en fin uke.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dagen her igjen.Selvfølgelig kom månedens faste besøk(ser fler er der også),også på veie dagen da.Så dagens veiing tar jeg med en klype salt,for vekta viste hele 73,1 kg!altså opp 900 g,og det kan jeg nok takke de "koselige hormonene mine for.....Jeg var jo så flink forrige uke,med både mat og trening,den eneste utskeielsen var en boks med cola.

Jeg syns dere har gjort en kjempe innsats,KEEP GOING!Det skal i hvertfall jeg.

Kjempe stolt av dere alle sammen!

Stor klem Tuxi kjempeballong.

P.S kaster meg nok over vekta igjen så fort besøket mitt reiser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....TUSEN TAKK for alle motiverende innlegg!

Dere har vært kjempeflinke alle sammen! (selv om noen av naturlige årsaker ikke har gått så mye ned)

 

Jeg lovte i mitt innlegg mandag morgen at NÅ skulle jeg begynne å trene. Børstet støvet av en stepmaskin mandag kveld og sto foran TV'n og tråkka i 10 min. Fy søren så tungt det var!

Øvelser for mage og rygg på gulvet etterpå gjorde at jeg la meg med litt god samvittighet.

 

Tirsdag kveld klarte jeg endelig å passere dørstokkmila - jiiipppppiiii

Fikk endelig tatt meg selv i nakken og styrt kroppen min inn på treningssenteret. Dumpet inn i en time som jeg for noen år siden ville kalt "eldretrim" men i går var den helt grei. Skremmende -- betyr vel at jeg passer inn; lett overvektig, ekstremt dårlig form, stor psykisk motvilje mot trening (noen kan jo se hvor tjukk og utrent jeg er...)

Men - jeg gjorde det - og føler meg så utrolig bra i dag!

Tror nesten jeg tok av 5 kilo i hodet mitt i går! Deilig - trening er god, både for kropp og sjel!

 

Stå på alle sammen - dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jogge et lengre stykke!!! :) :) :)

 

Jeg har jo de siste 5 ukene gått opptil 1-2 timer hver dag med barnevogn, og velger å gå istedenfor å bruke bil. I tillegg har jeg noen ganger tatt turen ut for å jogge. Målet mitt har vært å røre meg i 12 minutter. -Dvs løpe/jogge/gå, alt etter hvor mye jeg klarer. Har gått over dørstokkmila, satt mobilen min på nedtellingstidtaker, og vist at det ikke var verre enn 12 minutter til jeg skulle inn å slappe av. :( Så i 12 minutter har jeg gjort en innsats! Jeg har vært bestemt på at det skulle gå i mitt tempo. Ikke løpt til jeg har fått noe blodsmak i munnen, men kost meg og vært stolt av meg selv. Det lengste jeg har klart fra før av i strekk er 400 meter.

 

Så i går nå klarte jeg å jogge hele veien bort til broren min! 16 minutter bort til han, og 16 minutter tilbake. Og det beste av alt er at jeg kunne godt ha fortsatt et stykke til! Jeg er så stolt av meg selv!! Helt utrolig for en forandring disse turene har utgjort på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så flinke alle har vært. Jeg trente badminton i 2,5 time i går, fordelt på 2 økter. I dag er jeg støl i bena og kjenner det i ryggen da det blir mye vridninger. Det er kjempedeilig etterpå når man kjenner at kroppen er brukt. Det var lurt det med antall minutter før man kan inn og hvile. Viktig å sette seg mål.

Jeg prøver å gå litt turer, men ettersom mørket sniker seg på sammen med regn, er det vanskeligere å komme over dørstokken.

Men jeg blir motivert når jeg ser dere andre klarer det. Så her skal det skjerpes. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er GR kurset mitt over...Siste veiing i går. Resultat var 76,5, -1,3kg og 6,5 totalt. Er godt fornøyd med dette. Hadde håpet på hvertfall 10 kg totalt, så kommer til å være en del her inne. Andre som akkuratt er ferdige på kurs?

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!Kurrset er over og det er nå det gjelder å ta i bruk all den kunnskap du har tilegnet deg.Stå på,tenk på julekjolen eller kanskje på den bikinien du vil ha til sommeren.Detta klarer du!!

Og jeg blir så inspirert og entusiastisk av alle dere som mister kilo og er flinke til å trene!Jammen tøft gjort å komme seg tilbake til treningsstudio,eller å jogge lenger enn man noen gang har gjort før - jeg tar av meg hatten for dere jenter!

Ha en strålende kveld alle sammen.

(skal ut å gå i regnet nå,5.2 trimpoeng så langt denne uken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med det måndelige besøket,og jeg kastet meg over vekten full av entusiasme i dag morges.Ikke helt sikker på om jeg skal være fornøyd?

Veide 73,2 kg,en hel kilo mer,enn veiingen uke 41 10/10,og 100 g mer enn på menstruasjonens første dag!!

Midjemålet derimot er på vei ned,heldigvis.92,2 cm,og det er minus 1,8 cm.

Har trent en del styrke,også har jeg gått mye mer enn jeg pleier,kan det være at vektøkningen skyldes at kroppen holder på å omdanne fett til muskler?For jeg må si at jeg føler meg så mye bedre,til tross for vektøkning.Innbiller meg at rompa er strammere,(bekreftet av samboer),oppdaget at også jeg har magemuskler(hurra),lettere å løpe opp trapper,har i grunn mer energi til alt om dagen.

Er jeg fornøyd ? Ja absolutt,for jeg føler at kosthold og trening går i riktig rettning her i gården nå.

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med det måndelige besøket,og jeg kastet meg over vekten full av entusiasme i dag morges.Ikke helt sikker på om jeg skal være fornøyd?

Veide 73,2 kg,en hel kilo mer,enn veiingen uke 41 10/10,og 100 g mer enn på menstruasjonens første dag!!

Midjemålet derimot er på vei ned,heldigvis.92,2 cm,og det er minus 1,8 cm.

 

Kjære Tuxi, bare slapp av!

 

Jeg var ferdig med besøket på tirsdag, først i dag ser jeg at jeg har gått ned 0,5kg....(tjo hei!!!:()...mens vektnålen pekte tilbake et par kilo når den gøye uken var i gang.

Kansje kroppen trenger noen dager å kvitte seg med vann eller hva det nå er vi drasser rundt på den perioden? Stå på, og hold deg unna vekten noen dager så krysser vi fingrene så lenge!!

I kveld skal jeg på teater med min mann som er nyforelsket ,sier han. Vet ikke om det har med vekttapet og at gamle kroppen min begynner å tre frem igjen, eller hva det er, samme gjør det vi har vært sammen i snart 10 år, og det er minst like lenge siden han inviterte meg på teater..(vi gjør andre koselige ting altså:) men teater er liksom noe litt utenom det vanlige) Jeg tror et glass Champiss ryker med i kveld...I alle fall vin da :)

 

Ha en deilig helg folkens!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

Jeg har ikke dårlig samvittighet engang... I går var vi på resturant og jeg spiste biff, bernaise og fløtepoteter.. Til dessert brownies og is.. Jeg var små mett når jeg voknet i dag at jeg var kvalm..(slik går det når magemålet går ned..)

 

Regnet ut at samlet inntak igår på over 1800 kalorier.. Jeg som skal ligge på 1300.

 

Jeg tror nok denne uken kommer til å gå i null vekttap.. Mandag og tirsdag hadde jeg snopedager.. Nå er det skjerpings. Vil være noen kilo lettere til jul!!

 

Andre som skeier ut en gang i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig med besøket på tirsdag' date=' først i dag ser jeg at jeg har gått ned 0,5kg....(tjo hei!!!:()...mens vektnålen pekte tilbake et par kilo når den gøye uken var i gang.

Kansje kroppen trenger noen dager å kvitte seg med vann eller hva det nå er vi drasser rundt på den perioden?[/quote']

Stemmer dette?? Jeg sliter litt med å gå ned denne uka. Har satt inn hormonspiral for en liten mnd siden, og fikk mensen denne uka. Kan det være en sammenheng?? Har ikke hørt noe om det før.

 

 

 

 

Ps. hørtes kjempekoselig ut det med mannen din da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har en sammenheng..men vet ikke altså.Det er litt rart hvis det er tilfeldig for jeg går alltid opp når jeg har mens. Jeg gikk opp to dager før mensen og ned igjen 4 dager etter. Tror vi får litt ekstra vann i kroppen, man føler seg jo ofte litt oppblåst osv..Men er det noen her på siden med helsefaglig bakgrunn så hadde det vært utrolig greit å få stadfestet det, eller avkreftet det. !! Håper det stabiliserer seg for deg også Nydelig, når perioden er over!

Uansett, så må vi kjempe videre:D

Fikk en ekkel kommentar i dag, av en i familien min til og med: å gud så du har tatt av..hvor mange kilo er det...jeg svarer: 9kg..hun sier: da har du virkelig vært styggfeit!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg ble altså så utrolig lei meg :( ...noen av dere som har fått liknende eller bare meg som er utrolig uheldig med en fritt talende familie?? I omvendt tilfelle hadde jeg kun kansje turt å tenke det hun sa.....!!!!

 

God søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 25 kcal i et kosemerke.Du får to om dagen.

Hvis du klikker på ? tegnet ved siden av kosemerkene i dagsrapporten,kommer det opp litt info.

Takk for trøstende ord i helgen.

Klem Tuxie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?? Utrolig hvor frekke folk er! Og ja, det er somregel fra familien en får høre det.. Jeg så stolt fortalte bestemora mi at jeg hadde kommet meg til før siste graviditetsvekt!!! :(:) -Hvorpå snille dama svarte, "Å virkelig? Ja, men du hadde jo lagt på deg godt før du ble gravid da.."

Og så var jeg 9 uker etter fødselen på besøk til farmora mi, og hun strøk meg over magen, og lurte på hvorfor den ikke hadde gått inn noe etter graviditen...??????

Irriterendes! Men den kommentaren du fikk da er jo alt for drøy!

 

Må legge til at jeg var vel veldig tynn i ungdommen, så både jeg og de er vel vante til at jeg skal være slank uten en blubb her og der.. Men hadde faktisk BMI på 23,5 da kommentarene falt, så jeg var ikke noe feit akkurat!! :) Men jeg må skryte av at jeg kommer inn i mine gamle klær nå!! *jippi* Dvs "før graviditet nr 2-klærne mine" Så det hjelper jo litt! (Men halvparten av klærne i skapet mitt passer ikke nå heller, for de passet ikke da heller.....)

Uansett er hverdagen deiligere nå når jeg har litt klær som ser okei ut på meg! :)

 

 

Kansje disse innleggene kan hjelpe deg med kaloribergningene?

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Eks: Dette tilsvarer meny 2 som er på 1600 kcal:

 

Frokost ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr/ 4 stk ryvita/ 200 gr havregrøt

2 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Lunsj ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr/ 4 stk ryvita/ 200 gr havregrøt

2 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Mellommåltid ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr / 2 stk ryvita/ 100 gr havregrøt

1 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Middag ca 400 kcal

1 middagsrasjon - 150 gr kjøtt/fisk/fugl8n n

1 potetrasjon - 150 gr potet/100 gr pasta/ 150 gr naturris

saus og annet tilbehør - 50 kcal

+ en porsjon med grønnsaker (kaloriene telles ikke med)

 

Kveldsmat ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr / 2 stk ryvita/ 100 gr havregrøt

1 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Melk 200 kcal

= 3 melkerasjoner à 1,5 dl melk eller 125 ml yoghurt, spises drikkes når du ønsker, til frokost, kvelds eller som ekstra mellommåltid

 

Frukt 200 kcal

= tre frukter

 

Spis litt grønnt til alle måltider, disse teller vi ikke kalorier på.

 

Kosemerker

2 stk à 25 kcal, spar dem gjerne til helga, 14 stk = 350 kcal, gir deg nesten (5,25dl) ei flaske rødvin feks.

 

Husk å drikke nok vann, du kan også drikke te og kaffe, prøv å styr unna lightbrus og lightsaft.

 

Kos deg med maten og spis NOK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

Jeg hadde svart de "du er jo ikke akkurat slank selv heller. De starter Grete Roede kurs nå - kanskje noe for deg?"

 

Er det mulig å være så frekk!! Jeg hadde blitt synlig råsint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kan være så ubetenksomme, de må da skjønne at slike kommentarer sårer....eller er de helt blottet for å se andre enn seg selv? det samme skjedde med meg en gang men jeg kjente ikke menneske som sa slikt til meg...det er litt lettere å ta igjen da..men det sier litt om dette menneske da som tror det er greit å si sånn da, kanskje er hun sjalu??eller ikke har det helt bra med seg selv...og må gå til angrep på andre for selv å føle seg bra.....:( bare stå på du....:) vær stolt av de 9 kg du har tatt av...fler blir det helt sikkert...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...