Gå til innhold

julen er vist her allerede


Gjest missdesember

Anbefalte innlegg

Gjest missdesember

det har kommet jule-marsipan, ribbe, lutefisk........ alt som ødela alt for meg i fjor står nå i butikken og roper på meg. IGJEN!!!!!!!! men var flink idag endte bare opp med 1/2 cola free. men det er jo lenge igjen til jul, mange nye fristelser vil stå bak neste dør. jeg vil helst bli elegant i babydoll, ikke tøff i pysjamas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaah!

Julemarsipan = altfor godt....!

Og plasseringen... *blæh*

Men jeg kjøper sjelden den som ligger ute i det fri på bensinstasjoner. Synes det smaker for mye pølse av den... :(

 

Gi meg styrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sinnssykt provosert at jeg ikke klarer å kjøpe noe jeg... Julemarsipan i oktober? Det skulle ikke vært lov! Hvis vi alle boikotter alle julevarer før desember, så slutter de å selge det... Jeg stemmer for det :(

 

Men fra 1. desember er det fritt fram! Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

.....det hørtes lurt ut ahnimah! Hvis ingen kjøper som du sier får de heller ikke solgt= borte. er vel da på plass først i desember. men det er vel egentlig ikke fritt frem da heller, jeg har hørt at man legger på seg av marsipan uavhengig av mnd. desverre. men jeg føler meg litt sterk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....det hørtes lurt ut ahnimah! Hvis ingen kjøper som du sier får de heller ikke solgt= borte. er vel da på plass først i desember. men det er vel egentlig ikke fritt frem da heller' date=' jeg har hørt at man legger på seg av marsipan uavhengig av mnd. desverre. men jeg føler meg litt sterk nå![/quote']

 

Dette må vel være helt feil?????? Er det ikke sånn at man IKKE legger på seg av marsipan og/eller julebakst i desember??? Det stemmer hvertfall jeg for!!! Akkurat som at man ikke legger på seg av is om sommeren...........................................

 

 

Huff, ønske-tenking...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!!!!!!!!!!!!! :(

Jeg elsker julen og har allerede begyndt å glede meg! :)

 

 

 

Men slik som jeg husker den, så er den ikke sååå feit?? Hvilke spise-tradisjoner har dere?

 

Mine er slik:

*Gjennom romjulen har vi mandariner, noen få smådaim innimellom og litt julebrus.

-Med kalorikalkulatorer går det jo fint å omfordele for å kalkulere inn litt snaks, iallefall om vi jogger og så trekker ifra kaloriene for det......?

 

*Vi har risengrynsgrøt på lillejulaften, ribbe på julaften, kokt laks med rømme og agurksalat 1 juledag, stek på 2.juledag og kalkun på nyttårsaften, og ellers 2 juleselskap.

-Det er vel bare å spise litt mindre resten av dagen, og så nyte litt mer fettrik mat på kvelden? Passe på å telle kalorier hele veien..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

jeg husker julen som veldig feit! Sånn er min jul:

-mye mat med mye fett

-masse marsipan os andre søtsaker

-øl og akevitt(karven i akevitten tror jeg er sunn)

-masse tv-titting

-stinn i magen

-når jula er over har jeg alltid gått opp 2 kg

MEN IKKE I ÅR!!!!!!!!!!!!! (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker julen som veldig feit! Sånn er min jul:

-mye mat med mye fett

-masse marsipan os andre søtsaker

-øl og akevitt(karven i akevitten tror jeg er sunn)

-masse tv-titting

-stinn i magen

-når jula er over har jeg alltid gått opp 2 kg

MEN IKKE I ÅR!!!!!!!!!!!!! (tror jeg)

Hvordan er din nye jul nå som du har lagt om livsstilen da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

jeg har tenkt og smake på all maten som jeg pleier men vil fordele mate utover hele julen. kutte ut å spise så mye godis. men ta en smak av det jeg liker best. bare det og spise en porsjon istedet for tre vil nok hjelpe. et annet nytt element i livet mitt er at vi har hund og han ELSKER å gå tur og det motiverer meg. det er og veldig hyggelig tror jeg og gå tur i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt og smake på all maten som jeg pleier men vil fordele mate utover hele julen. kutte ut å spise så mye godis. men ta en smak av det jeg liker best. bare det og spise en porsjon istedet for tre vil nok hjelpe. et annet nytt element i livet mitt er at vi har hund og han ELSKER å gå tur og det motiverer meg. det er og veldig hyggelig tror jeg og gå tur i julen.

Ja, det er jo det at dette er jo ei livstilsendring. Som skal vare resten av livet, innkludert alle høytider. En eller annen plan må vi jo legge opp. :) (Heldigvis vil vi jo kunne spise rundt 500kcal ekstra når vi bare skal holde vekta, og ikke gå ned! :) Hjelper masse på motivasjonen min iallefall! )

 

Det med hund var jo kjempesmart. En time rask gange er jo 360 kalorier forbrent! = 9 dl med julebrus helt uskyldiggjort! :( Ser for meg at det å gå tur i julen må være kjempekoselig jeg også! Gleder meg til det. Se julestjerner henge opp i hvert hus, forhåpentligvis masse snø som laver ned, og så se at folk er litt ekstra glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

det er jo slik nydelig at det er livstil endring. jeg har 17.5 kg jeg vil gå ned og det er ganske mye. forstår at det ikke er gjort på et blunk. derfor har jeg bestemt meg for at julen ikke skal ødelegge for meg. derfor har jeg alerede bestemt meg for at målet i den perioden er og holde vekta. bedre og ha det som utgangspunkt enn å ha enda en kg som mål, pine seg selv hvor muligheten til å gå på en kjempesmell er enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo slik nydelig at det er livstil endring. jeg har 17.5 kg jeg vil gå ned og det er ganske mye. forstår at det ikke er gjort på et blunk. derfor har jeg bestemt meg for at julen ikke skal ødelegge for meg. derfor har jeg alerede bestemt meg for at målet i den perioden er og holde vekta. bedre og ha det som utgangspunkt enn å ha enda en kg som mål' date=' pine seg selv hvor muligheten til å gå på en kjempesmell er enda større.[/quote']

Tror du kommer til å gjøre det kjempe bra jeg!! :(

 

Jeg har gått ned 6,5kg og har igjenn 9 kilo. Blir 15,5kilo det tilsammen. Prøver å gå ned 1 kg i uka så lenge kroppen min er enig i det. Er så gla for den kaloriutregneren her! Med den så holder jeg full oversikt over inntak og forbruk, så jeg ser med en gang om jeg kan spise ekstra fett eller må begrense meg. Tipper den blir fin å ha i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

...er mitt mål også. fordi om man har stasjonsvogn, 3 barn , hund og gubbe er det deilig og kunne vise seg fra sin beste side. regner med å ha kommet et stykke på veien når julen kommer så jeg har hæytiden som første delmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...