Gå til innhold

Hvordan skal jeg måle midjen?


Gjest Melkorka

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg måler riktig? Måler rett over navlen, og trekker ikke inn magen. Målet mitt er nemlig så stort i forholdt til andre jeg ser her inne. Selvfølgelig er det individuelt, men begynner å lure på om jeg gjør feil? (kan jo håpe, hehe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg måler riktig? Måler rett over navlen' date=' og trekker ikke inn magen. Målet mitt er nemlig så stort i forholdt til andre jeg ser her inne. Selvfølgelig er det individuelt, men begynner å lure på om jeg gjør feil? (kan jo håpe, hehe.)[/quote']

Lurer litt på hvordan andre gjør det jeg også.

 

-Jeg trekker ikke inn magen, og blåser den heller ikke ut. (Det er jo denne magen jeg ser til daglig) (Og alle andre ser jeg har...)

 

-Jeg måler på den tykkeste delen av magen min. Dvs litt nedenfor navlen min. Noen kaller kansje det hoftemål??? Kan noen fortelle?? Men det SER ut som magen min, og det er den delen som tyter ut av buksa mi om den er litt trang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være helt rar da.. for jeg hvis jeg måler magemålet mitt sier det nesten 110 cm og jeg har bmi på 28... jaja. må kanskje ta litt flere situps :(

Huff, det ser ut som vi er velsignet med samme problem da.. :)

Jeg har BMI på 22,5 og magemål på 95cm..

 

-Men det skal det bli slutt på snart ja!! :) Tror grunnen er stillesittende liv, ikke noe trim og masse godis. Så nå snur jeg om på hele livsstilen og er sikker på at magen vil bli mye mindre av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik regner du ut din BMI

Formel: vekt (kg) / høyde (m) x høyde (m)

Eksempel: 65 kg / 1,70 m x 1,70 m = 22,5

 

Klassifisering av BMI hos voksne i henhold til verdens helseorganisasjon (WHO):

For lav vekt = Under 18,5

Normal vekt = 18,5-25

Overvekt = 25-30

Fedme = Over 30

BMI-indeksen er kun veiledende.

 

Her finner du masse kalkulatorer som regner ut BMI for deg:

http://www.google.com/search?client=safari&rls=no-no&q=bmi+kalkulator&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Men husk, at de tar ikke hensyn til om du har mye muskler osv. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Jeg har også et stillesittende liv med lite trim og masse godis. Men jeg har kuttet ut godis siden jeg meldte meg inn her og det har jeg tenkt å fortsette med. Så er det bare å håpe at midjen blir smalere etterhvert. :)

 

Huff' date=' det ser ut som vi er velsignet med samme problem da.. :(

Jeg har BMI på 22,5 og magemål på 95cm..

 

-Men det skal det bli slutt på snart ja!! :) Tror grunnen er stillesittende liv, ikke noe trim og masse godis. Så nå snur jeg om på hele livsstilen og er sikker på at magen vil bli mye mindre av det![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig forskjellig hvor underhudsfettet legger seg. Jeg har alltid før hatt problemer med bukser fordi de var laget for folk "uten midjer" og de ble rare når du snurpet dem sammen med belter - nå når du kan kjøpe bukser som er lavere i livet får jeg jeans som sitter som støpt.

 

Jeg måler der omkretsen er minst - et par cm over navelen. Nå etter jeg tok av 10 kilo (fra 71 til 61) ble jeg også 10 cm mindre rundt midjen - gikk ned fra 77 til 67 cm.

 

Jeg ville målt der det gav mest mening - hoftemål i høyde med hoftebenskammen, rumpen på det tykkeste og magen (ikke nødvendigvis midjen) der det er mest å hente når en tar av - litt oppmuntring er bra når en måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ville målt der det gav mest mening - hoftemål i høyde med hoftebenskammen' date=' rumpen på det tykkeste og magen (ikke nødvendigvis midjen) der det er mest å hente når en tar av - litt oppmuntring er bra når en måler.[/quote']

det var slik jeg lærte å gjøre det når jeg gikk på GR kurs for 3 år siden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...