Gå til innhold

-5 kg til jul..9 uker igjen


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var jeg på 70-tallet igjen...:( æsj! opp en halv kg fra forrige uke... men det er kanskje ikke så rart da, etter en helgetur med masse mat og drikke..ikke har jeg rukket å trene noe særlig heller..

 

hvordan har det gått med dere da?

Her blir det utfordringer denne helgen og, får besøk av venninne + kjærste hele helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Kjipt at 70-tallet kom snikende tilbake, men neste uke er du på 60-tallet igjen!!!

 

Jeg har faktisk gått ned 900 gram (eller 0,9 kg som jeg liker å kalle det). Nå er det helt syyyykt hvor lite godtesugen jeg er...! Torsdager er den dagen hvor jeg har ei skikkelig hard treningsøkt og i går hadde jeg planlagt økten til punkt og prikke. Den ville faktisk gi meg 6,8 trimpoeng (inkl gåturen til og fra jobb på 1 time)! Men så ble det vinkveld hos ei venninne med MASSE snacks og kos istedet!!! På grunn av dette var jeg litt skeptisk i morges, men utrolig lettet da vekten endte på 64,1!

 

Mål til neste uke: komme et godt stykke ned på 63-tallet!

 

Helga byr på lite bekymringer; jeg, samboeren og bikkja pakker bilen og drar på fjellet (rype- og harejakt) hele helga!!! MASSE trim og forhåpentligvis ei rype eller to!!!

 

Ha ei koselig helg alle sammen! Kos deg med venner på besøk, jente23!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 65,2 kg, altså oppgang på 200 gram. Det er ikke veldig masse, men det er irriterende nok. Har mine teorier om hva det skyldes, og får ta de grep som må tas - men etter helgen. Min helg byr på masse utfordringer, siden jeg skal på helgebesøk til en venninne og møte masse gamle venner. Det blir nok både litt for mye god mat og ost og ikke minst er det fare for nok alkohol... Men jeg gleder meg, og som sagt flere ganger tidligere; vi skal jo kose oss også... Men etter helga er det bare å brette opp ermene og komme i gjenge igjen!

 

Gratulerer, Stressine, med FANTASTISK resultat. Nesten en kilo ned på en uke er jo utrolig bra jobba! Så bra at du får se resultater av at du har tatt deg selv i nakken! Lykke til på jakta!

 

Og jente23; vi får bare fortsette å være flinke, så vil vi se resultater ved neste veiing.

 

Ha en fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vore Stressine! :- ) Kjekt å høyre... Og til Jente23 og Nordland - synd, men det å`ner seg!! Stå på og ikkje gje opp! Dere er så godt igang no - at kven lar seg vel vippe av pinnene etter ei dårleg veke?

 

Eg gjekk ned - såvidt! Vekta stoppa på 64,8 i dag tidleg, så det er berre 0,2 mindre enn forrige veke! Og eg som har vore så aktiv denna veka ; vore på spinning to ganger, og heile veka har eg mala vegger og lister, i timesvis kvar kveld, så eg har virkeleg vore i aktivitet! Opp og ned av stoler, på med maskeringstape, av med maskeringstape osv.

Så eg er likevel litt skuffa... :- ) Og har vore kjempeflink heile tida. Har spist og drikki det eg skal! Men .... kanskje eg får igjen i dobbelt monn neste fredag?? Håper på det ...

 

Korleis har det gått med resten da? Er kjempespendt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg føler også i blant at jeg går lite ned i forhold til innsatsen. Årsaken til at jeg gikk ned så mye denne gangen var nok at jeg hadde mye vann i kroppen (eller lignende) ved forrige veiing (da jeg gikk så vanvittig opp).

 

Denne kroppen vår er en komplisert "maskin" og det er litt vanskelig å forstå hva den egentlig vil i blant! Spiser jeg for mye? Spiser jeg for lite? Trenger jeg kosttilskudd? For lite fiber? For mye fett? Hva med karbohydrater?

 

Kroppen min er iallefall dårlig til å si ifra hva den vil. I blant kan jeg gå ned i vekt når jeg spiser usunt og motsatt når jeg spiser sunt... Vanskelig dette med vekt! Men nå har jeg gått ned bare 2 kg siden start, men jeg får jo allerede kommentarer. Så det er nok mere muskler og mindre fett siden starten (håper jeg)!

 

Vel, vi får håpe på dobbel vektnedgang for din del neste gang, Henry!

 

Er det noen flere som har lyst til å rapportere? Marielle, Meiret osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Idag hadde jeg første veiedag, og legger inn forhåpentlig reduskjon først om to uker. Har ikke mulighet til å veie meg neste uke, så dette blir spennende. Lykke til videre alle sammen, og ha ei fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til - og håper du vil komme til å trives i "gjengen" ...

Takk for oppmuntrende ord, Stressine! Det trengte eg! Eg skal forsøke å vere like flink neste veke - og så får eg håpe at eg da får ein skikkelig bra nedgang! Hadde fortjent det ... ;- )) Lykke til med deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg alltid om morgenen, før jeg har kledd på meg, så det skal bli likt hver gang, og imorges stod vekta på 65,3. Måtte gå på en ekstra gang, jeg, siden det faktisk er akkurat 2 kg mindre enn forrige uke. Det var mye ned synes jeg, men når jeg tenker etter tror jeg kanskje det ene kiloet er vann, som "tante rød" tok med seg, og det andre kiloet er fortjent, synes jeg. Bortsett fra en utskeiing om søndagen , har det vært en ganske asketisk uke. Ikke sjokolade og ikke kjeks til kaffen, bare to marie kjeks i løpet av hele uka, og det er 17 kcal hver, så det kan knapt kalles utskeiing... Jeg har også klart å ta meg selv i nakkeskinnet og faktisk gått noen turer denne uka, sjelden mer enn 30 minutter hver, men ihvertfall to av dem gikk jeg på så jeg kjente pulsen og svetten.

 

Jeg regner forsåvidt ikke med at jeg går ned mer til neste uke, men jeg må jo prøve å holde koken likevel. Kanskje jeg skal sette meg et ukesmål å gjennomføre 4 styretreningsøkter (jeg har et greit program som tar ca 20 minutter tilsammen, og det passer bra å ta foran tv)Oppstramming er vel så viktig for meg som vektnedgang.

 

Ikke alle uker er like, så stå på dere som ble litt skuffa idag, det er hver sin gang- det er derfor det er så greit å være flere sammen om dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned fattige 100 gr her. :( Begynner å bli så lei nå. Har jo vært flink hele uka. De sitter jaggu godt på disse siste kiloene. Gratulerer til dere andre som har gått ned. Til dere som ikke har gjort det, ikke fortvil! Kiloene lever av og til sitt eget liv, men de slipper til slutt. Håper at det skjer med meg også snart.

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang alle dere som har gått ned denne uka! :(

Og vi som har gått opp får håpe vekten viser mindre neste uke..er litt redd for det, har jo hatt nok en kose-helg med venner på besøk..har vært ute og spist tapas, på kafeer og masse vin og godteri.. egentlig pleier jeg å være flink i helgene og, men nå har det jo vært to helger med besøk og helgetur på rad..neste helg skal jeg jobbe, så da blir det nok en sunnere helg! "Heldigvis" lenge til neste helg med besøk eller store utskeielser, så får håpe vekten går riktig vei igjen snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg er så fornøyd- helga gikk så bra. Fredagskvelden koste jeg meg med Cola Zero og min lille pose med salte snack-a-jacks. Lørdagskvelden åt jeg ca 30 saltstenger, og det var utskeielsene mine. Det blir for lite bevegelse, men nå skal jeg se på tv og ta litt styrketrening, og glede meg til ostesmørbrødet mitt etterpå, for det sier kaloriregskapet mitt at det plass til idag...

Det hadde vært veldig artig å se 64 på vekta om fredagen, men da tror jeg det må skje ting på mosjonsfronten i de nærmeste dagene!

 

Vi står på videre!

 

Meiret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var i helgen, Meiret! ;) Pleier å være ganske flink i helgene jeg og, men har nå hatt 2 helger på rad med store utskeielser pga besøk og jentetur..merker at det er vanskelig å hente seg inn igjen etter en sånn helg, men i går var jeg på trening og da merker jeg at motivasjonen er tilbake igjen med en gang etter jeg har trent! Så det er nok det som er det "hemmelige" knepet mitt!

Stå på videre, snart veier du nok 64 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja denne treninga. Så på "Koht i familien" på mandag, hun sa at hun hadde funnet ut at det de fleste mødre savnet i familien er mer tid til trening, kan trygt si jeg hører med til den gruppen....

 

Jeg blir også veldig motivert av en skikkelig treningsrunde, også blir jeg motivert av å registrere trimpoeng. Igår f.eks drev jeg med hagearbeid en halvtimes tid, men jeg synes ikke det ble så mye trening igår akkurat. Likevel fikk jeg ihvertfall 0,4 trimpoeng, og det er bedre enn ingenting!

 

Idag er det onsdag, to dager til veing, spent, spent. Skal trille en skikkelig tur med barnevogna idag!

Meiret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

I helgen fikk jeg godt over 10 trimpoeng (lange turer på jakt etter rype), noe som ga meg nærmere 30 totalt på ei uke! Og når jeg trener har jeg jo lov til å kose meg litt ekstra... På turer i fjellet har jeg f.eks lov til å spise BIXIT med sjokoladetrekk (min favoritt), men problemene dukker opp når jeg kommer hjem og blir mer stillesittende MEN KROPPEN KREVER FORTSATT MASSE SØTT!!! HPRMFH! :-)

 

Og i går hadde jeg bakedag, så da måtte jeg jo lage en ekstra deig med boller... Vel, lagde speltboller, så jeg får håpe det er mindre kalorier i de enn i hveteboller!!! Spiste bare to og så sendte jeg resten med kjæresten på jobben!

 

Men trener mye og spiser sunt for tiden, så det er litt rart at vekta ikke går mer ned!!! Jeg må nok innse at vekttap for meg TAR tid og bruke denne tiden. Jeg har trent mye i hele mitt liv (med unntak av noen sykdomsår) og deltatt på konkurranser i "nedoverski" i mange år. Jeg driver også med ekspedisjonsturer sammen med en kompisgjeng. Går 12 dagers skiturer på Svalbard midt på vinteren med 50 kg pulk, sover i snøhuler og har planer om kryssing av Grønland i 2008! På disse ekspedisjonene legger jeg opp til å spise opp til 7000 kalorier daglig! Blir skikkelig matlei etterpå, men det er jo deilig å spise 300 g sjokolade HVER dag uten dårlig samvittighet (og samtidig gå NED noen kilo under turen)! Årsaken til at jeg gikk opp i vekt var at jeg pga trening hadde et enormt kaloriinntak og så ble jeg plutselig syk (og måtte unngå trening i flere år). Da jeg ble frisk igjen måtte jeg innse at over 20 kg hadde kommet snikende...

 

Jaja, sporet litt av her! Jeg skal såklart forsøke å komme 5kg ned til jul, men fortsatt har jeg bare litt over 1 kg i vekttap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er sprek, Stressine! Jeg er imponert. Jeg sitter her og vekta står bom stille. Sitter vel kanskje for mye, men er student, så det blir mange timer med bøkene og skjermen. Har trent litt i dag, da.. Men skulle gjerne hatt en mer naturlig aktiv hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er jammen sprek Stressine!! Kanskje derfor det tar litt tid å gå ned i vekt, siden kroppen din er vant til veldig mye trening? Så da må du kanskje anstrenge den enda hardere for å gå ned?

Jeg er også student, Marielle..så jeg også sitter stille stort sett hele dagen! Da jeg jobbet i sommer, merket jeg at det var mye lettere å gå ned i vekt selv om jeg ikke trente mer. Men da hadde jeg også en jobb der jeg nesten ikke satt stille i det hele tatt. Nå nærmer det seg eksamen snart og jeg er redd for at jeg kommer til å få mindre tid til å trene..skal prøve å fortsette å være flink, men det er jo viktigere å få bra resultat på eksamen.. får likevel prøve å bare droppe treningen siste uka før eksamen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig å gjøre det bra på eksamen, jente23. Jeg sitter her med en ganske så stor semesteroppgave. Litt vanskelig å finne motivasjon til trening, men det er jo viktig å huske på at vi presterer bedre når vi får trent litt. Jeg er glad dette er mitt siste år som student. Gleder meg til å få en vanlig jobb! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Ja, det er bare å stå på! Så siden jeg bestemte meg for å ta fatt på de siste kiloene har jeg endret litt treningsmønster. Jeg har begynt å gå på jobb istedet for å ta buss (tar 1 time t/r) og jeg trener mer intensivt to ganger i uka (mer styrke og hard kondisjonsøkt)!

 

Jeg lengtet veldig etter å starte i jobb i løpet av utdannelsen, men da jeg etter 7 år på skolebenken skulle begynne å jobbe fant jeg ut at studenttilværelsen ikke var så ille!!! :-) Misforstå meg rett; det er deilig å ha bedre økonomi og mer faste rutiner i livet, men siden jeg ikke hadde en dag obligatorisk undervisning på 7 år ble opplegget rundt studiene veldig fritt (juss + psykologi). Jeg kunne reise masse og jobbe litt ved siden av osv...

 

Men jeg må også innrømme at det er deilig å endelig begynne å bruke det man har lært på skolebenken!!!

 

Lykke til med eksamenslesing utover høsten! Jeg begynner deltid på skolebenken fra neste år igjen! SÅ mye savner jeg faktisk studietiden!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ny tråd og ny veiedag i morgen er det vel ikke sikkert dere finner innlegget mitt, men here goes...

 

Kom SLANKEMOTIVASJON og treng deg på; her skal du motstand finne! (fritt fra Flåklypa)

 

Hvor har det blitt av innsatsviljen min, inspirasjonen, tanken på hvor godt det skal bli å komme i mål, fokuset på at jeg ikke trenger denne sjokoladen?

 

Kort og godt sagt - jeg føler at jeg stopper opp.

 

Jeg HAR alt gått ned en god del kilo. Folk skryter av meg og sier hvor fin jeg har blitt. Jeg ser selv av bilder fra ett til to år tilbake (og møter det i klesskapet når fine klær er blitt for store). Kanskje dette medfører at jeg faktisk er FORNØYD med slik jeg er; til tross for at mitt første mål ang. trivselsvekt var to kilo nedenfor der jeg er nå.

 

Hvordan vite hvor mye jeg bør veie? Jeg har vært overvektig så lenge jeg kan huske, kanskje med unntak av de aller første årene på barneskolen. Jeg vet ikke hvordan det føles å være normalvektig eller slank. Hvordan skal jeg vite når jeg kan gi meg?

 

I tillegg er det omveltninger på trappene; ønske om å bli gravid, nært forestående flytting etc. - og dette gjør at det å holde fokus på hva jeg putter inn i munnen flyter litt ut.

 

Jeg tror det største problemet mitt er at jeg egentlig ikke vet hvor mye mer jeg bør gå ned.

 

Jeg er takknemlig for råd og tips. Jeg hadde vurdert å bare "bli borte" herfra, men innser at det er for lettvint. Kanskje kan mine hjertesukk hjelpe andre også, hva vet jeg.

 

Lykke til resten av uka; jeg skal se hva jeg får gjort (men jeg har spist snop HVER DAG denne uka.) Håper det går bedre med dere.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nordland!

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å være like motivert når det skjer mye annet i livet ditt! Men som du sier; du er bare 2 kg unna trivselsvekten din! Det er ikke mye! Kanskje du skal være fornøyd med det du veier nå, og ikke slite deg ut for å gå ned de 2 kg-ene! Du har jo gjort en kjempeinnsats med å gå ned mye i vekt!! :) Siden du skriver at du har vært overvektig hele livet, så er det sikkert hjernen som ikke henger helt med nå..(huff, det hørtes ikke snillt ut..hehe..) det jeg mener er at hjernen tror at du er overvektig fortsatt fordi den er vant til at du er det, du klarer kanskje ikke se på deg selv som slank og normalvektig, selv om du nå er det?

Tenk på hva du har oppnådd!! Det må føles herlig! ;)

Ikke stress med å gå ned mer, men prøv å hold vekten stabil, og så forsvinner kanskje de 2 små kg-ene etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende du har rett i mye av det du sier. Jeg VET jo at jeg har gått ned en god del siden alt av ytterjakker og penklær må kjøpes nytt i høst. Jeg nyter å ha blitt slankERE, men klarer ikke se meg selv som normalvektig eller slank, siden jeg ikke er noe tynnere enn jeg tidligere har vært... Kilomessig er jeg omtrent like tung som for ti år siden, men centimetrene er nok noe ulikt plassert nå enn den gangen. :-)

 

Jeg får se hva jeg gjør. Det er så utrolig lite tilfredsstillende å begynne hver eneste dag med å være flink med å gå trapper, spise mine knekkebrød og riktig antall kalorier, for så å se det sprekke fullstendig utover dagen.

 

Jeg tror jeg begynner å innse at for å komme meg ned de siste kiloene, trenger jeg et kurs. Samtidig føler jeg at det vil være bortkastete penger siden jeg jo vet hva som skal til, egentlig.

 

Uff. Det er ikke meningen å være så negativ eller så selvfokusert. Jeg innser plutselig at jeg kunne startet dette som en ny tråd inne på Motiver meg-diskusjonen... Vel, vel. Tusen takk for gode råd i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det idag, før jeg leste innlegget til Nordland, at alle sprekker før eller siden, og at det litt om å gjøre å ikke forakte seg selv for det. Gjør man det, så tar man enda litt trøstemat eller sjokolade, på jakt etter den gode følelsen, og så blir det bare verre. Si isteden'OK, jeg sprakk, en gang, en dag eller en uke, men betyr ikke at jeg ikke har evne til å gå på igjen!!! Vi legger det bak oss, sånne negative innspill har vi ikke bruk for, hverken fraoss selv eller andre!!

Det var en liten pep-talk før leggetid;( ja, jeg spiste ei skive for mye, og ja, jeg tok et kakestykke på foreldremøtet, og ja, jeg har spist kjeks til kaffen idag...)MEN det skal jeg ikke gjøre imorgen!

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Som sagt; kjenner meg litt igjen i det du sier! Jeg har alltid vært "kompakt" og lubben, men la veldig på meg for noen år siden... Disse kiloene er nå av igjen, men jeg sliter veldig med å fortsatt føle meg "stor"! Folk rundt meg skryter av meg og sier at jeg har vært flink og senest da jeg sto opp for litt over en time siden sa mannen min at han forgudet magen min. Jeg repliserte med at "fint, men det gjør ikke jeg"!!! Tenkte på det da jeg dro på jobb... Jeg har jo ikke all verdens med mage lenger! Magen min er jo så og si stram!!!

 

Men siden jeg aldri har vært ordentlig slank, ønsker jeg fortsatt å gå ned noen kilo for forfengelighetens skyld! Jeg TRENGER ikke gå ned mer, men jeg ønsker det! Så får jeg ta en revurdering om noen kilo og ikke minst; høre på signaler på mine nærmeste! Vil jo ikke bli FOR tynn heller :-)

 

Så mitt råd til deg, Nordland; vel, hva med å forsøke å fokusere på stabilisering istedet for slanking... Tenke at du nå har endret livsstil og at du skal leve et sunt liv (og bare med det kunne forlenge livet med flere år!!!!). På den måten kan du ta en periode bort fra slankingen, men fortsatt fokusere på at du ikke skal gå opp heller. Omveltninger i livet kan føre til at ting sklir litt ut...! Men du kan jo fortsatt veie deg sammen med oss hver fredag for motivasjonsfaktoren sin del!

 

Gjengen her vil GJERNE være motivasjonsfaktor for deg, så bruk oss gjerne! Som du så litt lenger opp i denne tråden, har jeg "luftet" litt fustrasjon jeg også!!!

 

Lykke til!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom litt lite motiverende for tida. Først omgangssjuke forrige uke, og nå forkjølelse. Man blir sliten av sånt.

 

Men altså 68,3 sier vekta, men jeg vil "forhandle" meg ned til under 65 kilo.

 

Jeg veier meg på mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig det, rainara! Jeg synes ihvertfall det er hyggelig å følge opp og bli fulgt opp på denne måten!

 

Rart det der med hvordan man tror man ser ut og hvordan man tror man skal se ut. Mannen min synes bare sånn passelig om denne slankinga, "de frontmonterte" minker jo også noe, og det er visst ikke like pop....til gjengjeld får han jo en kone som er mer fornøyd med seg selv og føler seg mer sexy....

 

Jeg er ganske liten, 1.60, og har bestandig syntes at jeg var litt rund. Noe som egentlig er tull når jeg tenker på det nå. På videregående veide jeg ca 56 kg, egentlig ingen grunn til å føle seg tjukk. Jeg tror det er magen som gjør det- har aldri hatt sånne fine stramme magemuskler, alltid hatt litt kulemage. Nå er jeg 32 år og 10 kg tyngre, og etter 4 svangerskap har kulemagen blitt en slapp valk....Det er den jeg gjerne vil bli kvitt,og skjønt det må sikkert operasjon til får å få det sånn som jeg drømmer om, hadde vært fint om det hang litt mindre utom buksekanten. (ubarmhjertig buksemote de siste årene...)

Dagens hjertesukk fra meiret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...