Gå til innhold

Julegrisene 23. oktober


Gjest malva

Anbefalte innlegg

Ja, nå er jeg så fornøyd at jeg må bare starte tråden denne uka! Har mistet 1,4 kg siden forrige mandag. Det jeg er mest fornøyd med er at vekta viste det samme i dag som den gjorde på fredag. Det betyr at jeg har klart å skjerpe meg i helga, selv om jeg syntes jeg spiste ganske mye.

 

Jeg har fått beskjed av kurslederen min at jeg bør ligge på ca 1900 kcal med det aktivitetsnivået jeg har. Forrige uke klarte jeg å spise meg opp på litt over 1700 og denne uka er målet å komme opp i 1900. Det er jo ikke så vanskelig egentlig. Litt rosiner med havregrynene hjelper på og litt varierte påleggssorter skal vel gjøre susen.

 

Det som også gjør meg fornøyd for tiden er at det er slutt på å våkne midt på natta med hodet i kjøleskapet. Det er en befrielse, det betyr også at jeg sover hele nettene og slipper å våkne med dårlig samvittighet. Det hjelper enorm på humøret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra, Walva - Jeg er kjempeimponert. Gratulerer med bra resultat ;)

 

Å holde seg gjennom helgen er en prestasjon i seg selv, jeg sliter litt med det!! Vet ikke om jeg går opp, men hele spisemønsteret blir feil også blir det aaaalt for mye alkohol. Det er vel en av bakdelene ved å slanke seg og være singel, hehe.

For 6 års siden da jeg gikk ned 23 kg var ikke alkoholen noe problem. Da hadde jeg samboer og var fornøyd med å bare skjeie ut med litt ekstra mat eller en sjokoladebit. Men hvis jeg skulle gjordt det samme nå ville jeg jo bare blitt sittende hjemme alene og DET er ihvertfall ikke noe gøy. Så det får heller stå til.

 

Det jeg er mest fornøyd med da er at jeg klarer å hente meg inn igjen mandag morgen. Da er det full fokus med alle måltider, masse grønnsaker og bra trening.

I dag tok jeg meg i å smile gjennom en hel dance-step time og jeg lover dere, det har aldri skjedd meg før. Jeg har aldri vært noe glad i å trene og det har vel vært fordi jeg har vært i så elendig form, men nå har jeg bedre kondis en noengang og det er så utrolig deilig å kjenne. Og jeg er faktisk litt stolt av meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... men berre 0,1 kilo denne veka, og 1/2 cm i midja. Vår alles kjære tante kom på besøk i går og blir nok heile veka, så då får eg håpa på betre resultat neste veke....

 

 

Har vore lite flink til å trena denne veka, litt sjukdom hos ungane og ein mann på reise får ta litt av skulda, sjølv om det berre er dårleg unnskyldning...

 

Denne veka blir det både mykje speling og minst ein spinningtime skal eg klara å pressa inn, så får vi tru det gjer susen!

 

Ha ei flott veke alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så sulten jeg er! Hele tiden! Og søtbehovet raser i kroppen! Men jeg har ikke gått over antall kalorier, så jeg er stolt av meg selv! Er veldig spent på veiedag på torsdag nå!

 

Klapp til dere som har gått ned og klapp på skulderen til dere som ikke har gått ned. Stå på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Sier som djlaila jeg,, klapp for dere som har gått ned og klapp på skulder til de som ikke har gått ned,, ;)

 

HAR NÅ fått med meg ei venninne på dette opplegget her, så vi skal veie oss sammen, hver torsdag, så i morgen tidlig skal jeg veie meg på hennes vekt for første gang.... og jeg må innrømme at jeg virkelig har SPIST MEG OPP til dette, drakk NOK alkoholer i helgen , og spiser sjokolade som fy nå,,, så i morgen regner jeg med at den vekta hennes viser MYE mer enn jeg burde godta,,,

 

vi skal også skrive opp hva vi spiser til hverandre, tror det akn hjelpe en del på motivasjon det også!!

 

Så jeg STARTER PÅ NYTT fra og med i morgen, greit??

 

Kom på at jeg har jo ikke veid meg på over 2 uker jeg da, når jeg går på ei vekt i morgen ( ikke den jeg har pleid å veie meg på), og motivasjonen har jo vært elendig, så i morgen viser nok vekta alt for mye.... men bare den ikke viser over 80.... da blir jeg deppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to uker med stillestående vekt kan jeg i dag informere om at jeg har gått ned 1,5 kg! ;)

Jeg veier nå 72,3 og har 7,3 kilo igjen til matchvekt, 65 kg. Det har gått litt treigt, men med sånne hopp som dette håper jeg allikevel å få det til til jul. Jeg har jo teste ut ulike kalorimengder også, og håper nå å ha landet på riktig antall, nemlig 1900.

 

Magemålet er det verre med. Det står bom stille på 102, og sånn føles det også. Jeg føler at hele kroppen er slankere på en måte, men akkurat selve magen (altså midt foran) ser fortsatt ut som om jeg er ca 3-4 mnd gravid. Håper det snart løsner litt der også.

 

Om et par uker flytter jeg til Ski, og da skal jeg begynne å trene på nytt studio med barnepass. Jeg skal be om spesifikk hjelp til å tone kroppen og gleder meg til å komme i gang!

 

NyEnergi: såklart det er lov med en ny start! Jeg vet jo at du har hatt mye i heimen din for tiden, og da er det ikke alltid så lett å holde fokus. Stå på! Dette klarer du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. Dette er tydligvis ikke min uke.. Ikke bare sto det stille men det var OPP en kg.. Antagelig er det fordi jeg 1 dag i "perioden" som det så fint kalles Så jeg har ikke begynt å grine pga resultatet!! Selvfølgelig surt å se 73 tallet igjen, men jeg får bare legg all skyld på dette (haha, da føles det ihvertfall bedre!! ) Jeg føler ihvertfall på kroppen at jeg er på god vei nedover. Den ene olabuksa mi var videre rundt livet denne uken enn i forrige uke. Så jeg tviler på at det er reell vektoppgang!

Jeg tror jeg har lurt meg selv mht magemålet, så det tør jeg ikke stole på lenger. I alle år har jeg hatt en irriterende vane med å gå og holde inn magen litt. Og det har jeg nok gjordt da jeg målte livvidden første gangen. For plutselig en dag jeg målte og var helt slapp viste det flere cm over - og det stemte jo ikke.

Men men, som vanlig gir vi vel ikke opp av litt motgang!!

Har egentlig ikke lyst tl å føre dette inn i vekttabellen min, men jeg må vel det!!

 

Dagens tall:

Startvekt 21/8: 76,6

12/10: 72,7

19/10: 72,0

26/10: 73,1 = 3,5 totalt :)

 

Gratulerer masse til djlaila - 1,5 kg er jo kjempebra!! Der ser du det nytter å holde ut :)

NyEnergi: Lykke til med ny start! Og det er selvfølgelig ikke noe problem - bedre det enn å gi helt opp. Når man mister motivasjonen tror jeg det er lurt å teame opp med noen!!!

Oppned - du var ihvertfall heldigere enn meg - til tross for besøk ;) Men vi får jo bare godta at kroppen vår er sånn. Husker kurslederen min sa at noen går opp så mye som 2 kg!!

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...