Gå til innhold

170 cm høy..hvor mye "bør" man veie?


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Jeg tok av ca. 10 kg som jeg hadde lagt på meg etter jeg fikk tre barn, så min vekt har hele tiden vært innenfor normal BMI. Jeg ble medlem her inne for vel ett år siden og hadde oppnådd trivelsvekten i begynnelsen av februar i år (tok av i gjennomsnitt 0,5 kg i uken fra starten av oktober) og har stabilisert vekten siden februar. For meg var det egentlig veldig lett fordi jeg har alltid spist sunn mat - jeg bare spiste for sjelden og for store måltider og unnet meg litt for mye iskrem/nøtter til dessert og hadde satt av for lite tid til fysisk aktivitet. Litt mer bevisst tenking var alt som skulle til.

 

Velkommen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg noko lavare: 165 cm Og min trivselsvekt er omtrent 60 kg, noko som eg er på veg til å nå.

Men når det gjelder kor mykje ein bør vege ved 170 cm, bør ein kanskje sjå på BMI. Då er alt fra 53 til 73 kg normalt. Men dette kan jo også variere, sidan musklar er tyngre enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må huske på at BMI ikke gir et helt korrekt svar også da...

 

for meg er 65 kg trivselsvekt og jeg er bare 163 cm høy.

om du er litt kraftig byggd er det stor forskjell på hvor "tung" du bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,73, og min trivselsvekt er mellom 70 og 75 (72 er perfekt). Det høres ikke så lite ut, men jeg ser ganske slank ut da, og føler meg vel. Hadde skikkelig matforgiftning for et par år siden, og da gikk jeg ned til 65 kilo. Trodde at dette ville passe meg bra, men det viste seg at jeg ble veldig kantete i ansiktet (på den dårlige måten), og egentlig så mye bedre ut på ca 70 kg. Så det er veldig individuelt hva man ser best ut på (og ikke minst hvordan man føler seg). Ikke no poeng å veie så lite som mulig innefor bmi grensa i hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i at en må prøve seg fram når det gjelder trivselsvekt. Veier jeg under 60 kg ser jeg for benete/mager ut i ansiktet - jeg føler meg mest vel ved 60-61 kg - ved 62 kg synes jeg at hele meg blir for rund og klærne sitter ikke så flott som ved 60-61. Sinnsvakt at så liten forskjell i vekt skal føles så forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må huske på at BMI ikke gir et helt korrekt svar også da...

 

for meg er 65 kg trivselsvekt og jeg er bare 163 cm høy.

om du er litt kraftig byggd er det stor forskjell på hvor "tung" du bør være.

 

 

Det er sant. Men når det likevel var snakk om vekt kontra høgde, meiner eg det kan vere greit å sjå på det.

Til ei sammenligning: Eg og min søster bruker samme klestørrelse og har likt mål rundt livet. Forskjellen er at ho har mykje lavare BMI enn meg.

Årsaken har noko med at eg trener mykje, og ho trener ikkje i det heile tatt. I tillegg har eg ein noko kraftigare beinbygnad enn det ho har.

 

Så husk at BMI er kun ein peikepinn og ingen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber for å komme ned i ca 70 kg, og jeg er også 170 höy.

Var 69,3 i mange år og var "normalt slank" da.

Jeg har ingen ambisjoner om å komme ned mot 60 kg, da tror jeg jeg vil slite unödvendig mye, og så tror jeg at jeg ikke vil se riktig frisk ut.

Men vi er alle ulike, og jeg tror jeg er finest når jeg er ca 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...