Gå til innhold

Endelig i gang!!!


Gjest kris78

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg endelig nok motivasjon til å begynne et nytt og bedre liv!

 

Lillejenta mi har blitt 4 mnd, og det "gamle livet" har atter en dag begynt å komme igjen! I løpet av svangerskapet la jeg på meg 20 kg, og vektnålen bikket 0,1 tonn........ Dette som følge av et veldig tøft svangerskap og mye godteri! Etter en uke på sykehuset var 12 kg allerede borte, men det er de siste kiloene som er tøffest! Jeg målte meg og veide meg søndag 22/10 og status var:

86,5 kg

100 cm runt magen!(1meter!!!)

Jeg har et stort ønske om å atter en gang se 60-tallet på vekten, og har derfor satt 68 som en trivselsvekt (dette passer godt til mine 168 cm). Men jeg har bestemt meg for at denne gangen SKAL jeg klare det, og har 68 kg som en målsetning til neste sommer!

 

Jeg har noen Grete Roede kurs bak meg, og har derfor bestemt meg for å være min egen kursleder! Men jeg bruker dagboken her på vektklubben aktivt.

Denne første slankeuken har gått veldig greit! Motivasjonen er som sagt på topp, og jeg spiser godt med mat siden jeg fullammer. Maten har aldri vært noe stort problem for meg. Mitt "kryptonitt" er snop: Smågodt og sjokolade i alle varianter! Så: jeg skal leve i total avholdenhet i tiden fremover, skeie litt ut i jula, men så atter en gang ta farvel med snopet. Jeg satser på at jeg tilslutt skal klare å holde meg til snop en gang i uka - såkalt LØRDAGSSNOP!

 

I kveld blir det god lørdagsmidda:koteletter og bakt potet!En kan ha det godt til tross for at en er på slankern! I morgen blir det veiing og måling, så oppdatering følger!

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

Høres ut som du er godt igang allerede, greit å ha gått kurs fra før så du har "formelen" klar :-) Har du den nyeste kursboka? Jeg har nemlig også gått kurs, både tidligere og nå nylig, og den nye boka er litt annerledes, til det bedre kan man si. Dyrt å melde seg på kurs bare for boka, men...

 

Lykke til i helga, ofte da det er lett å skeie ut. Tenker som deg, en dag skal jeg kunne spise godt hver lørdag uten å være redd for vekta! Det er verdt å ofre seg litt for det, istedefor å alltid sitte med dårlig samvittighet for hver bit med sjokolade man tar. På den annen side så må det være lov å "leve" litt under slankeprosessen også, men begrense inntaket veldig! 7uo8ujb .... - her kom visst en hilsen fra veslejenta mi på snart 8 måneder, sitter på fanget mitt :-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg endelig nok motivasjon til å begynne et nytt og bedre liv!

 

Lillejenta mi har blitt 4 mnd' date=' og det "gamle livet" har atter en dag begynt å komme igjen! I løpet av svangerskapet la jeg på meg 20 kg, og vektnålen bikket 0,1 tonn........ Dette som følge av et veldig tøft svangerskap og mye godteri! Etter en uke på sykehuset var 12 kg allerede borte, men det er de siste kiloene som er tøffest! Jeg målte meg og veide meg søndag 22/10 og status var:

86,5 kg

100 cm runt magen!(1meter!!!)

Jeg har et stort ønske om å atter en gang se 60-tallet på vekten, og har derfor satt 68 som en trivselsvekt (dette passer godt til mine 168 cm). Men jeg har bestemt meg for at denne gangen SKAL jeg klare det, og har 68 kg som en målsetning til neste sommer!

 

Jeg har noen Grete Roede kurs bak meg, og har derfor bestemt meg for å være min egen kursleder! Men jeg bruker dagboken her på vektklubben aktivt.

Denne første slankeuken har gått veldig greit! Motivasjonen er som sagt på topp, og jeg spiser godt med mat siden jeg fullammer. Maten har aldri vært noe stort problem for meg. Mitt "kryptonitt" er snop: Smågodt og sjokolade i alle varianter! Så: jeg skal leve i total avholdenhet i tiden fremover, skeie litt ut i jula, men så atter en gang ta farvel med snopet. Jeg satser på at jeg tilslutt skal klare å holde meg til snop en gang i uka - såkalt LØRDAGSSNOP!

 

I kveld blir det god lørdagsmidda:koteletter og bakt potet!En kan ha det godt til tross for at en er på slankern! I morgen blir det veiing og måling, så oppdatering følger!

 

God helg til alle![/quote']

 

 

Da har jeg veid og målt meg:

-2,8 kg

- 4 cm over magen

 

En veldig god begynnelse, selv om jeg vet at det meste er vann........ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at denne slankingen går mye lettere enn hva jeg forventet! Jeg har en slik enorm motivasjon nå....hvor kommer den fra!?!?!?

Maten går veldig greit. Mannen min spioser det samme som meg, og vi lever egentlig som vanlig. Den eneste forskjellen er litt mindre porsjoner på meg, og ikke noe snop.

 

Jeg har sålang denne uken fått 7,5 trimpoeng, og foorige uke ble det over 12! Å trosse vær og vind er et must! Det er faktisk ganske herlig å gå tur ute tiltross for det kalde været som har kommet!

 

Det går greit å ikke spise snop. Jeg kompenserer med mye sukkerfritt.....noe som jeg kanskje ikke burde ha gjort med tanke på at jeg ammer,men det virker ikke som om at jenta mi får vondt i magen av det. E-stoffene derimot....

 

Jeg er spent på kommende manddag. Da er det på tide med mål og vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta går nedover!

Status denne uken er:

- 0,9 kg

- 4 cm rundt magen

 

Dette tilsvarer3,7 kg og 8 cm på to uker! Dette er glimrende!

 

I helgen har jeg til og med kost meg en del, og i går ble det mye kake og is siden JEG HAR BURSDAG I DAG!!!

 

Motivasjonen er på topp og jeg ser frem til en ny slankeuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter min 4. slankeuke så er dette resultatet:

-0,5 kg (totalt 4,7 kg)

-10 cm rundt magen, og 37 cm totalt over hele kroppen!

 

Mitt delmål er å se 7 - tallet igjen på vekta til jul, og det er 1,9 kg igjen.... Det skal jeg klare!!!

 

Uken som har gått har vært preget av mye god mat: Julemat 2 dager og potetball en dag. Og ikke minst kaker og is som dessert... Så klart så spiser jeg mindre av det nå enn hva jeg hadde gjort "til vanlig"...

 

Nå ble lillejenta mi lei av dataen... Ho har blitt 5 mnd nå og er verdens herligste! Vi har lange og gode dager sammen ;)

 

Ho skal få sovw litt nå og jeg skal se Tyra Banks show!

 

God slankeuke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

.... og jeg er 5,1 kg lettere og 43,5 cm mindre! Det bør en vel være fornøyd med!

 

Jeg har merket i det siste og motivasjonen har dabbet litt av...jeg er ikke så flink til å motstå søte fristelser, men har fortsatt et totalforbud mot snop!

Det har vært en del selskap i det siste, og jeg har dessverre forsynt meg godt av kakebordet.. Til helga blir det bursdagsselskap både lørdag og søndag, men etter denne helgen så vil der ikke bli flere selskap før jul! (eller, forresten...julebord 15.desember.)

 

Jeg er per dags dato 81,4 kg og har endelig kommet på det samme som jeg var da jeg ble gravid. Målet mitt til jul er å 79,9 kg, eller rettere sagt å se 7-tallet igjen! Jeg har gått ned 13 cm rundt magen, fra 100 com(1 meter... ojojoj) til 87 cm. Jeg vurderer å begynne på treningssenter over nyttår for jeg tror ikke mine daglige 4,5 km vil holde i lengden.

 

Ellers så har lillejenta mi blitt 5 mnd og vi har endelig kommet i gang med leggerutiner. Nå får vi henne til sengs ca kl 21. Det gikk veldig greit den første uke, men de to siste nettene har vært litt tøffe. En del grining og makking. Kanskje det er tennene som begynner å komme?

Jeg er oppe ca to ganger om natten for å amme, men jeg regner med at hun vil få lengre soveøkter etterhvert som vi introduserer grøt. I dag får hun smake litt maisgrøt hver kveld og litt yoghurt.

 

Tilslutt et yoghurt-tips til de som ennå ikke har oppdaget den:

Yoplait har en egen musliyoghurt (alla god morgen yoghurten). Min favoritt er blåbær m/musli 0,1% fett - 112 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempeflink du er!!! Ned over 5 kg på 5 uker. Jeg er imponert:)

Det er jo helt tydelig at du klarer å legge opp kalloriene slik at det går greit, selv om det blir litt kaker.

Leggerutiner er gull verdt! Det er så deilig å ha kveldene for seg selv. Dagene går så i ett, så en trenger litt voksentid på kvelden.

Lykke til videre, dette går jo så det suser!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord Lisee!

Jeg merker at det er litt deilig med tid alene på kveldene! Vi får satse påat lillejenta mi forblir flink i tiden fremover. Det blir dalettere å få barnevakt i jula slik at vi kan ta en velfortjent fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så herlig!!!

Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uken! Etter to uker med -0,5 og -0,4 kg, så kom endelig et jafs på 1,4! Det er utrolig motiverende. Og jeg som har vært på to selskap denne uken + at min mann og jeg spise en pakke kjeks og ostepop tidligere i uken!

Jeg har begynt med styrketrening av armer, rygg og mage den siste uken. Kanskje dette er medvirkende til den flotte nedgangen?

Lillejenta mi ligger på golvet og leker, mens jeg pumper....... Det er litt av et syn!

 

Resultat etter 6 uker:

fra 86,5 til 80 kg (6,5 kg!!!)

rundt magen: fra 100 cm til 85,5cm

Totalt har jeg minket 51 cm!

 

Målet mitt før jul er å se 7-tallet igjen, og jeg så det så vidt i dag, men vekta bestemte seg for å bikke 80 og ikke 79,9.... ;)

 

Nå ser jeg frem til den kommende uken og gleder meg som en unge til JUL!

 

God slankeuke alle sammen! STÅ PÅ!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du er virkelig flink, ned over 1 kg i uka i gjennomsnitt må føles veldig deilig! Blir instpirert når jeg leser sånt, særlig fordi jeg selv er inne i en litt lei periode. Det er så mye som skjer i disse dager at jeg har problemer med å holde motivasjonen oppe resten av dagene. Satser på å få full inspirasjon igjen etter jul.

 

Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært ei skikkelig "drittuke" når det gjelder slanking.... En dag med junkfood; to dager med kjeks, i dag har jeg baket julemenn(kakemenn) og har selvsagt spist noen, senere i kveld blir det pizza, og i morgen blir det familiejulebord.

Jeg gruer meg virkelig til å veie meg på tirsdag..... vurderer å la være,men da bare lurer jeg meg selv. Nei, jeg får heller begynne skikkelig igjen etter julematen i morga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fryktet - OPP 1 kg...

 

Men jeg hadde faktisk minket noen få cm. Det er nok bare vann i kroppen (satse på det) Har hatt skikkelig mageverk i det siste pga eggløsning, så jeg regner med at kiloen opp er forbigående. Men samtidig så har ikke jeg vært superflink den siste uken.

 

Starter med ny giv i dag og skal se 7- tallet på vekta før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Jeg har også ei lita jente på 5 mnd. Må bare si at jeg er imponert over vektnedgangen din, du har vært kjempe flink!!!! Jeg sliter selv med motivasjonen, har som deg problemer med å holde meg borte fra det søte... og det fete...hehe..

Meen, nå er det slutt, har begynt å gå opp i vekt igjen etter fødselen. Hadde 6-7 kg igjen til vekt før jeg ble gravid.. så klarer jeg å begynne å gå opp...hrmf!#"¤%!

Kan ha noe med at jeg har sluttet å amme, så hører vel strengt tatt ikke til i dette forumet lengre heller =)

Uansett så hjelper det på motivasjonen å lese om deg som har vært så flink.. tenker at nå må jeg ta meg i nakken =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser mørkt ut. Jeg vil nok ikke nå mitt første delmål som var å se 7-tallet til jul.... Jeg gikk som sagt opp 1 kg forrige uke, og endte på 81 kg. Jeg er fortsatt 81 kg i dag....

Planen er å følge G.R frem til lillejulaften. Da mener jeg veiing av maten og holde meg borte fra søtsaker o.l.

Kanskje det er mulig å gå ned 1 kg til lørdag...? Tviler litt på det. Har fått mensen i tillegg....

Men jeg skal ikke gi opp!!! Jeg skal gjøre det som står i min makt for å se 7-tallet på lørdag. Joggeturer i det grusomme vestlandsværet og si nei takk til alle de gode julekakene som florerer! De kan jeg ete senere! Jeg har nå klart å holde meg unna godteri i 8 uker, og noen dager fra eller til er null problemer!

 

Ps: Lillejenta mi som ble 1/2 år på søndag fikk frem sin første tann i går!! HURRA!!! Nå skal puppene få gjennomgå ;)

 

To be continiued! Dette skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slappe helt av, det er helt sikkert mensen som er årsaken til at du ikke har gått ned denne uka! Jeg gikk opp TO kilo forrige mnd som følge av mensen, men de forsvant uka etter.

Så pust ut, du har ikke lagt på deg en kilo FETT - no worries! Det er bare vann, vann og atter vann... Festlig, nei - men desto enklere å kvitte seg med! :-)

 

Syns du har vært veldig flink selv om du ikke når målet ditt til jul. Og forøvrig, du er ikke alene.. Jeg hadde som mål å komme ned på 90 kilo til jul, men er nå oppe på 95,9.. Én hel kilo opp siden i går (!), men det er karbohyrdatene som er årsaken, så jeg må bare justere litt. Kjedelig med mål som ikke blir nådd, men desto kjekkere når vi endelig når dem!

 

Ergo er det bare å fortsette som før, selv om man slakker litt på dietten nå i jula. Stå på videre du, så skal de se at 7-tallet dukker opp like over jul! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent! Har vært veldig flink de siste dagene og føler på meg at det skal ha gått bra. Siste veiing før jul er i morgen tidlig og da får jeg dommen: Har jeg klart mitt første delmål? Dersom ja, så har jeg gått ned over 6,6 kg på 8 1/2 uke. Det bør jeg være fornøyd med! Tok på meg en bukse i dag som har gått fra å stanse rundt låra til å så vidt gå igjen(og vise den fantastiske pølsa som er igjen etter fødselen), og i dag er den romsligere enn aldri før! Føler meg faktisk vel i den!

 

Jeg lurer på om det blir noe særlig julesnop på meg...min største frykt er å ødelegge alt jeg har jobbet for de siste 8 ukene... Vi får se. Når sfinx-konfekten og twisten kommer på bordet så kommer jeg nok til å forsyne meg, men ikke så grådig som før!

 

Det blir en spennende dag for meg i morgen! I dag skal jeg bake kransekaker med sjokolade sammen med min mor...og det skal gå bra!

 

Tror ellers de fleste har tatt juleferie....all respekt for det! Vi sees nok på nyåret da det blir storinntog igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg har nådd mitt første delmål før jula!

 

Vekta i dag viste 79,3 kg, og mitt mål va å se 7-tallet igjen før jul!

 

Etter nøyaktig 2 mnd:

Fra 86,5 kg yil 79,3 kg (-7,2 kg!!)

MAgemålet har gått fra 100 cm til 84 cm (16cm!)

 

Jeg er ekstremt fornøyd, og ikke minst stolt av meg selv! Jeg vet at jula kommer til å by på mange fristelser, og at jeg kommer til å falle for noen. Men det blir ikke så gale som det kunne ha blitt dersom jeg ikke hadde slanket meg før jul!

 

Nå skal jeg kose meg sammen med familie og venner! Kommer nok til å ha Grete Roede i bakhodet hele jula (fikk plutselig et mentalt bilde av meg selv med selveste Grete ROede hengende i bakhodet....) og skal veie meg litt nå og da!

 

GOD JUL ALLE SAMMEN! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer så masse med måloppnåelsen!!

Misunner deg MASSE for å ha mistet såpass med kilo og MANGE cm på bare 2 mnd!!!!

Stå på videre, dette blir et godt år for deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært jul, og noen av kiloene er atter en gang kommet tilbake! Heldigvis så er det meste bare vann! Dette skal bli ei mager uke, og jeg satser på at julekiloene forsvinner raskt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...