Gå til innhold

Endelig i gang!!!


Gjest kris78

Anbefalte innlegg

Det er godt å ha kommet igang med slankingen igjen! Det ble + 2,5 kg på meg i julen...Jeg satser på at de forsvinner like fort som de kom.

Jeg har nå fått med meg en tante "unge"(ho er 18 år ) på det her, og det skal bli gøy å ha noen å trene sammen med etc! Vi er ganske jamnstore og veldig like av natur, og vi forstår hverandre veldig godt! Ho har slitt med overvekt etter at ho fikk diabetes som 14 åring, dvs vekta har gått opp etter det, og ho har fått minimalt med hjelp. Dette har resultert i alt fra tvangsspising til oppkast av mat. Vi håper nå at et Grete Roede opplegg kan hjelpe henne på rett vei. Ho blir SELVSAGT fulgt med argusøyne med tanke på tidligere problemer!!!

 

Ellers så er jeg godt i gang med treningen igjen. Styrketrening i stua sammen med min lille gullklump, og intervalltrening utendørs. Jeg har enda ikke hatt behov for noe medlemsskap i treningsstudio, men behovet melder seg nok etter hvert som jeg trenger nye utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Siden jeg slengte meg på svaret ditt til Ylva, slenger jeg meg likegodt på svaret fra Ylva til deg, også!

Det er VIRKELIG inspirerende å lese om "nedturene" dine, du går så jevnt og trutt ned at det sannelig er en fryd!

 

Vi gikk visst opp hele gjengen i jula, og det er jo litt greit at vi har dét felles også! Nå er alle sammen i gang igjen, og det blir morsomt å se hvordan det går utover våren. Ser for meg en strålende sommer, iført en lekker liten sommerkjole som sitter som et skudd! - og trille tur med bebis i vogna. Det skal bli berre lekkert, skal jeg si deg! ;-)

 

 

Jeg har ikke selvdisplin nok til å trene hjemme, ergo er treningsstudio min redning. Beundrer alle som greier å forplikte seg ovenfor seg selv til å trene hjemme, jeg ender alltid opp liggende på gulvet foran fjernsynet, uten å løfte så mye som en arm... Ergo må jeg tvinge meg selv til å trene, enn så lenge i hvertfall. :-)

 

Stå på videre Kris78, med ditt tempo er det ikke lenge før du er i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord! Det varmer!

Jeg har to bryllup og en sydentur som venter meg i sommer....og jeg gidder ikke å gå nok en sommer i møte med grøss og gru! Ok - strekkmerka som kom under graviditeten er kommet for å bli, men ikke kiloene!

Vi skal bli noen lekre sylfider hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på'an igjen..... Det ble ned 1,6 denne uka og det er jeg godt fornøyd med! Men der henger fortsatt 1 julekilo igjen før jeg er tilbake på førjulsvekta! Det tok meg nøyaktig 10 dager å legge på meg 2,5 kg, og det vil nok ta like mange før de er av... Ja, ja...Ingenting å deppe for!

 

Totalt har jeg nå gått ned:

Startvekt 86,5 - dagens vekt 80,2 ( -6,3 kg)

Magemål fra 100 cm til 85 cm

 

Gleder meg til atter en gang å se 7 tallet. Det var en fantastisk følelse å se 79,3 lillejulaften......

 

Ellers så kommer tanteungen min hit på veiing i dag! Ho er ferdig med sin første uke! Jeg tror vi er like spente begge to! Blodsukkeret hennes har iallfall vært bedre enn på veldig lenge, og det er et av målene hennes: Gå ned i vekt og få et mer stabilt blodsukker.

 

God slankeuke mine damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg paddeflatt og innrømmer det glatt, jeg er dødsens misunnelig på at du bare går ned og ned når du bare bestemmer deg for det!

Skulle så iiiiinderlig ønske det gjaldt her i gården også, men her varierer vekta utfra vær og vind omtrent...

 

Blir veldig spennende å se hvordan tanteungen din har greid seg! Hun har sikkert tatt av seg et par kilo siden det er første uka, og da får hun kick til å kunne fortsette. Det er jo uansett kjempebra at blodsukkeret stabiliserer seg, det må jo gi en helt ny hverdag.

La oss vite hvordan det gikk, oki?

 

Gleder meg til å lese videre om din ytterligere nedgang utover! Stå på!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom dagboken din, og det er nesten som å lese min egen historie. Vi har faktisk ligget ganske likt på vektskålen, så kanskje vi klarer å komme ned til 6-tallet samtidig?

 

Jeg er også min egen kursleder etter x-antall kurs i GR systemet. Og hittil har det fungert helt fin, spesielt når jeg kan skrive dagbok og følge menyer her inne på vektklubben.no

 

Flott at du har fått følge med noen, det gjør det jo litt hyggeligere og både følge kursopplegget og treningen. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å høre at vi er to i samme båt,Tigris! Vi SKAL nå 6-tallet! Jeg håper jeg er der til sommeren! Men jeg tenker litt på om det er realistisk for meg å nå dette målet, og ikke minst om jeg vil kle å være 68 kilo...Jeg har ikke vært så lett siden jeg va 18-19 år, og det er snart ti år siden... Kanskje er jeg fornøyd med 73? Who knows?! Str 38 er iallfall ideelt, uansett antall kilo!

 

Ellers så gikk det bra med min kjære tanteunge i går. Ho gikk ned 0,6 kg (men mensen lurte rett rundt hjørne så det blir nok et litt annet tall neste uke...) og ikke minst 23,5!!!!!cm! Det er jo helt utrolig! Og jeg vet at det stemmer for jeg måler henne! Som ho sa selv, sist uke hadde ho nok mye vann i kroppen pga jula som nettopp hadde vært + veldig høyt blodsukker i lang tid!

Uansett, ho blei kjempe motivert og ikke minst stolt av seg selv(og jeg veldig stolt av ho!!!) Vi avsluttet vår lille private Grete Roede møte med en deilig fiskemiddag og vi var begge ekstremt stolte av oss selv!

 

I dag har jeg vært på helsestasjonen med min lille gullunge. 6 mnd kontroll (men blir snart 7 mnd) Ho er ingen tungvekter og den minste i gruppa si. Men helsesøster og lege er godt fornøyd med ho! Legen syntes at det knekker litt i det ene kneet hennes og at venstre for er litt stivere enn høyre for, så vi blir henvist til ortoped for å utelukke eventuelle hofteplager. (Vi har hatt noen tilfeller i min fam. med disse plagene så legen ville bare være helt sikker på at alt var ok)

 

I løpet av dagen får vi ny seng!!!ENDELIG! Vi har hatt ei god, men gammel og nå slitt ikeaseng. Det blir derfor rene luksusen med en Jensen puls kontinental! JEG GLEDER MEG TIL NATTA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at hele slankingen er gøy! Jeg synes det er gøy å føre inn maten på nettet, jeg synes det er gøy å skrive innlegg og lese andres her, og jeg synes det er gøy å presse seg litt! Du kjenner at du lever!! Ta f.eks dagen i går: Jeg var så ekstremt godtasyk! Jeg ble helt sånn ekkel i kroppen, faktisk den samme følelsen jeg hadde da jeg slutta å røyke for 3 år siden! Abstinens på noe søtt! Det er helt sykt! Jeg visste vi hadde en pose ostepop i skapet og jeg forsøkte å få mannen min til å åpne den slik at det var han som var synderen. Men heldigvis så klarte jeg å styre meg selv, og endte opp med 3 rug sprø! (og mannen min tok ei skive!)

Det var en utrolig herlig følelse å vinne over dette suget! En seiersfølelse!!!:(

 

Jeg VET at jeg klarer å nå målet mitt denne gangen! Vanligvis så har det stoppet opp på 78 - 79 kg. Det virker som om at kroppen tror jeg er utsatt for en eller annen krise, og gjør alt for å holde igjen kiloene! Dermed har jeg mistet motivasjonen og atter en gang latt "snopdjevelen" lure meg ut på den brede sti!!! :(

Men ikke denne gang!!!

 

JEG SKAL KLARE DET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med smugtittingen :) Så flott å se 7-tallet... Jeg smugtittet igår jeg også og så tallet 79,8 men det holdt ikke til idag (som er veiedagen min :()

Jeg husker sist jeg veide 62 kilo........ Da var jeg 19 år, ung og lovende! så det er ganske så lenge siden. Målet mitt er 68, men sier som deg; kommer jeg inn i en str 38 er jeg fornøyd.

 

Tenk at din lille allerede er blitt 6 mnd! Har de knekklydene dukket opp hos henne nå eller har de vært der hele tiden? Håper dere finner ut av det hos ortopeden..

 

 

PS! Hvordan var den nye sengen å sove i? Synes ofte at man sover dårligere i andres senger så det må da også gjelde når man kjøper en ny inntil den er innkjørt.. Kikket på vår IKEA seng igår og synes det er lurt å investere i en ny så snart jeg er ferdig med å amme i den... Må kikke litt rundt og se hva senger koster. Ett vennepar av oss kjøpte en slik som du kan heve og senke, den er de knallfornøyd med. Synes jeg ser at det er ungene som overtar den hvis vi hadde kjøpt den :(

 

Ha en fin helg og lykke til med veiingen på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig merket de knekkelydene en stund nå, men liksom ikke tenkt noe mer over det.... Jeg håper vi får kommet raskt inn hos ortopeden for det er litt nervepirrende å bare gå og vente (selv om jeg tviler på at noe er gale)

 

Senga var himmelsk!

 

Du ser nok 7-tallet igjen neste uke Tigris! (Jeg er litt nysgjerrig på hvor høy du er....i forhold til meg selv tenkte jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knuste i meg en pakke cafe coockies!!! Det utgjør ca 1000 kcal! Jeg ble rett og slett uvel etterpå, og i natt har jeg hatt halsbrann (fikk deja vu - hadde halsbrann som f... under graviditeten)

 

Men i dag er det en ny dag! :( Ingen cafe cookies i dag!

 

Nå er lillejenta mi nybadet og ligger for å sove! Vi reiser til byen senere i dag. Kanskje jeg finner noe på salg? Jeg er ikke flink til å unne meg nye klær. Tenker alltid slik at "Når jeg blir så og så slank DA skal jeg få kjøpe ny bukse" etc. Men jeg trenger jo klær i dag og selv om jeg ikke er ferdigslanket...

 

God helg mine damer :) og pass opp for cafe cookies! De er farlig gode!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så sliter jeg innmari med motivasjonen...... Tidligere i uke skrev jeg om hvor gøy dette er bla bla bla........ Men nå er liksom alt så tung! Hadde mest lyst til å holde sengen i dag! Drittvær ute, mannen har jobbet hele helgen, spiste en pakke cafe cokkies på fredag, et kakestk på lørdag og verst av alt:SMÅGODT i går...... Det va så inderlig godt der og da, men har hatt halsbrann og vondt i magen i natt.

Planen var å trene skikkelig hardt i dag siden jeg har veiedag i mrg, men som dere sikkert vet så herjer stormen her på Vestlandet og det vil ikke være forsvarlig å ta med lillejenta på trilletur. Har planer om å jogge i kveld, uansett vær, men likevel så mister jeg dagens trillertur......

HAr liksom ikke lyst til å veie meg i mrg - blir så skuffet av meg selv når jeg ser vekta gryper oppover på det forb...80- tallet.... :(

 

(Dette var et skikkelig "stakkars meg" innlegg!!!) He hehe! Kanskje det hjelper å få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...stormet har roet seg og jeg har hatt en frisk og deilig trilletur på 45 min! Plutselig var motivasjonen tilbake! (Tror jeg er litt pms....hihihih) :D

 

Vi får se an veiingen i morgen. Har ingen forventninger, og får heller ta resultatet med et smil, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen kommer og går. Det er nok bare slik det er, men da er det godt å kunne skrive det ut her på vektklubben.no. Idag har jeg gjennomført min trening og er knallfornøyd og veldig motivert.

 

Lykke til med veiingen imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Er som å høre meg, den ene dagen er jeg kjempemotivert og den neste har jeg mest lyst til å grave meg dypt ned i en seng av sjokolade. De sistnevnte dagene kommer gjerne i forbindelse med at jeg har "syndet" og "allerede" spist et kakestykke e.l. og da skal det ikke mye til før jeg mister motivasjonen fordi jeg føler at jeg allikevel har feilet. Men sånn er det nok lurt å slutte å tenke, selv om du spiste cookies og kakestykke så har du mulighet til å trimme bort det på kort tid. Skjønner veeeeeldig godt at været også kan ta knekken på enhver treningslyst.

 

Men heldigvis er det som du sier, plutselig er motivasjonen på topp igjen! Merker selv at hvis jeg får en to-tre dager i strekk hvor jeg er skikkelig flink, så føler jeg meg så flink og bra, at motivasjonen holder en stund til. Så får en heller leve med å "være litt menneskelig" i helgene. Hvis du ikke hadde vært fokusert på å gå ned i vekt så hadde du nok uansett spist myyye mer enn bare en pakke cookies f.eks.

 

Håper du er inne i en god periode igjen nå! Det er jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk ned 0,8 kg denne uken, og nå er jeg tilbake der jeg var før jul! Jeg veier nå 79,4 kg og det er herlig!

Totalt har jeg gått ned 7,1 kg, 17 cm rundt magen og hele 62 cm fra hele kroppen!!!!

 

Nei, nå skal jeg gjøre alt jeg kan for å holde meg unna søtsaker o.l. Det er helt sykt hvordan det kan styre deg! Jeg synes faktisk det var enklere å slutte å røyke! Vi får nok vite om noen år at sukker er like farlig og vanedannende som nikotin, og det blir satt på sånne advarsler som på røykpakken!

 

Senere i dag kommer tanteungen! Ho er veldig spent og det er jeg og! Håper så inderlig for henne at det har blitt ei bra uke og at det vises på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halleluja! Så flink du er!!! Så UTROLIG deilig det må være å ha kvittet seg med julegratialet! Også ser du 70-tallet?!??! Jøje meg, jeg er mektig imponert og du har all verdens grunn til å være STOLT av deg selv!

 

Du har jo hatt en utrolig reduksjon av kroppen, helt fantastisk! Selv har jeg holdt på en en og en halv evighet nå, begynte jo allerede i august - men har foreløpig bare mistet 32 cm totalt, hvorav 10 rundt livet- og ned 8,1 kilo. Skulle ønske jeg hadde greid å kvitte meg med så mye rundt magen som du, det må jeg være helt utrolig deilig?

Regner med at samtlige klær du brukte da du begynte, er altfor store nå? Ja, skulle ikke du shoppe nye klær her forleden, fant du mye fint?! Og fant du noe på salg?

Selv er jeg slik at jeg går på salg med de beste intensjoner, og ender opp med mengder av klær - til full pris! Jeg finner sjeldent klær på salg (med unntak av nå nettopp, faktisk) fordi jeg har midt-i-mellom størrelse til "vanlig".. Disse størrelsene er alltid plukket vekk innen jeg kommer meg på salg, pussig nok.. Nå etter jul fant jeg riktignok noen plagg på salg, men det var naturlignok fordi ingen andre i byen er like svær som meg..! *sukk*

 

Men, her er det bare å stå på! Blir morsomt å følge med på både deg og Tigris, siden dere har absolutt klin likt utgangspunkt mht vekt og høyde. Men for all del, ikke føl det som noen konkurranse - det er bare morsomt og hyggelig OG inspirerende å følge dere på vegen mot trivselsvekta!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...