Gå til innhold

Endelig i gang!!!


Gjest kris78

Anbefalte innlegg

Høres nesten litt for mye ut(de cm mine....) Men det merkes veldig godt på klærne. Tror dessuten at jeg var en svamp før med tanke på vann i kroppen...Hadde alltid stramme merker rundt anklene etc!

 

Ble ingen shopping på meg. Er veldig vanskelig når det gjelder klær. Lar meg ikke kjøpe noe dersom jeg ikke trenger det + at jeg ikke liker det jeg ser når jeg prøver. Har et litt forvrengt selvbilde(og har hatt det siden ungdomstiden...) Må nok jobbe litt med meg selv her! :D MEN; når kiloene er borte kommer jeg til åå shoppe som en gal! Det vet jeg!

 

Det er veldig komisk at jeg og Tigris er nøyaktig samme! Jeg håper vi begge to når målet før sommeren! Det samme for deg så klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer så masse! Du har vært så dyktig til å trimme av deg magefettet ditt, det er derfor du har tapt så mange cm der.! KNALLBRA!

 

Jeg håper jeg ser 7-tallet på fredag, jeg også-

 

Er spent på tantebarnet ditt! Hvordan har det gått med henne idag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantejenta mi klarte seg bra denne uken og! Den ble ned 0,7 gram og dermed har hun gått ned 1,5 kg på to uker! Hun er veldig godt fornøyd! Det beste av alt er at blodsukkeret hennes har kommet ned i normale verdier, og hun har nå halvert insulindosene per dag!!!!! Jeg har lest en del om diabetes og slanking, og det blir anbefalt at en med diabetes går ned max 1 kg i uka pga de skal slippe for mye føling etc. Vi er gode motivatører for hverandre, og det er gøy å se noe som endelig funker på ho!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ei lita jente på snart 4 mnd og kjenner meg godt igjen i det du forteller. Har et kurs bak meg (for 5 år siden) som gikk kjempebra (21 kg ned), og skal begynne på kurs igjen, idag faktisk. Trenger et "spark bak" for å komme i gang.

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig bra! Kom nettopp hjem fra en lang trilletur, bare meg, lillejenta og ipoden! Deilig! Motivasjonen er oppe igjen, til tross for en liten sprekk i går. Det var kjeks nok en gang... Jeg tror jeg lurer meg selv litt med å "tillate" meg å ete kjeks siden jeg ikke ser på det som snop. Jeg ser at den samme fråtsingen når jeg spiser kjeks som når jeg spiser godteri...."Heng i og bli ferdig! Spis fort og du får mer!!!" Huff og huff!!!!

Heretter må nok kjeks også bannlyses.... Jeg kompenserte med å ta en joggetur på 30 min i snødreven, og var atter en gang lykkelig da jeg kom hjem!

 

Jeg håper du lager din egen dagbok slik at jeg kan følge med deg! Det er kjekt og å lese om andre som er i samme båt som deg selv. Godt å vite en ikke er alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Kjeks er faaaali godt det! Dessverre inneholder det veldig mye kalorier, og det er ikke bra nå midt i uka, eller hva??? Her må det skjennepreken til!! Neida, det er absolutt ikke det jeg vil, men hvis du hadde klart å spare kjekspakka til helga og brukt kosemerkene på den, så hadde du kanskje ikke behøvd å få så dårlig samvittighet etterpå.

 

Nå fikk jeg veldig lyst på kjeks av en eller annen grunn!! Best å få tankene over på noe annet! Laks til middag, nam nam.... :-)

 

Ha en fin og kjeksfri kveld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi time hos ortopeden. Vi får komme allerede neste onsdag. Det blir visst røntgen og hele pakka.... Jeg håper så inderlig at det ikke er noe i veien med hoftene hennes! Knekkelyden er der fortsatt, både i hoftene og i knærne, men det ser ikke ut som om at det plager henne. Vi får krysse alt som krysses kan på at der ikke er noe i veien med henne!

 

Ellers så har jeg søkt arb.giveren min om å få redusert stillingsposenten min til 80% neste år. Jeg har lyst til å ha en dag hjemme med lillejenta. Dette var ingen problemer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt "ris"! Jeg bør legge kjeksene til helga, du har helt rett i det... Skal gjøre mitt beste! (Men denne helga får jeg vel ikke lov siden jeg allerede har spist....?) Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alt om hvor farlige kjeks er. Da jeg begynte her var det nettopp disse deilige safarikjeksene som var min dårlige samvittighet. Jeg koste meg med 3-4 stk hver gang jeg tok en kopp kaffe eller varm solbærsaft.

 

Og igår da jeg skulle ta meg en kopp varm solbærsaft så jammen, gikk i hånden min automatisk til kjeksboksen!! *UÆÆÆ* Snakk om vanesak! Heldigvis klarte jeg å holde meg unna.

 

Snikveide meg forresten imorges, og det så ikke lovende ut for å komme meg forbi 8-tallet. Skjønner det ikke siden jeg har holdt meg til GR hele uken, men kanskje er det muskler, mensen eller noe helt annet. Hvem vet? Det offisielle tallet kommer imorgen på veiedagen. *brr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra!!! Veiedagen i dag. Jeg var skikkelig spent før veiing i dag. Hadde mageverk i går pga nervøsitet...... :)

Og så gikk det så bra!!!

- 1,5 kg!

Nå er jeg nede i 77,9 kg!! Har gått ned 8,6 kg! Jeg er ekstremt glad! Jeg har ikke veid så lite siden jeg giftet meg sommeren 2005!

 

Her er vektnedgangen uke for uke:

23.10 : 86,5 kg

30.10 : 83,7 kg (- 2,8)

6.11 : 82,8 kg (-0,9)

13.11 : 82,3 kg (-0,5)

20.11 : 81,8 kg (-0,5)

27.11 : 81,4 kg (-0,4)

04.12 : 80,0 kg (-1,4)

11.12 : 81,0 kg (+1,0)

18.12 : 81,0 kg (-0,0)

23.12 : 79,3 kg (- 1,7)

 

TOTALT FØR JUL: - 7,2 KG

 

02.01 : 81,7 kg (+ 2,4)

08.01 : 80,2 kg (- 1,5)

15.01 : 79,4 kg (- 0,8)

23.01 : 77,9 kg (-1,5)

 

Etter 12 uker med aktiv slanking : - 8,6 kg (0,7 kg i uka!) :)

 

Jeg er ganske så stolt av meg selv!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så deilig da!! Du har vært megaflink! Og det til tross for kjeksen!?!! Så bra at du har klart å komme deg under 80-grensen, og vel så det!! Aldri mer over der igjen vel?? Selv jobber jeg hardt om dagen for snart å slippe 70-grensen (jeg er bare 160 cm høy), der var jeg faktisk under før jul men gikk opp masse i julen. Har ikke fått veid meg på lenge men tror jeg er ca 71 kg nå.

 

8,6 kg på 12 uker er jo til å bøye seg i støvet av. Jeg var på god vei, men må erkjenne at jeg ikke har gått ned mer enn 7,5 kg siden midten av august. Så målet på 60 kg er flyttet fra 5.mars (ettårsdagen til snuppa) til 17.mai, men helst før.

 

Hva er hovedmålet ditt og når tror du at du skal være der?

 

Stå på videre, du har virkelig gitt meg noe å tro på i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig da!! Du har vært megaflink! Og det til tross for kjeksen!?!! Så bra at du har klart å komme deg under 80-grensen' date=' og vel så det!! Aldri mer over der igjen vel?? Selv jobber jeg hardt om dagen for snart å slippe 70-grensen (jeg er bare 160 cm høy), der var jeg faktisk under før jul men gikk opp masse i julen. Har ikke fått veid meg på lenge men tror jeg er ca 71 kg nå.

 

8,6 kg på 12 uker er jo til å bøye seg i støvet av. Jeg var på god vei, men må erkjenne at jeg ikke har gått ned mer enn 7,5 kg siden midten av august. Så målet på 60 kg er flyttet fra 5.mars (ettårsdagen til snuppa) til 17.mai, men helst før.

 

Hva er hovedmålet ditt og når tror du at du skal være der?

 

Stå på videre, du har virkelig gitt meg noe å tro på i dag! :-)[/quote']

 

 

Hovedmålet mitt er 68 kg, men har i det siste begynte å tenke mer i str. Tror en kan bli veldig oppheng i det tallet...Kanskje jeg er fornøyd med meg selv som 72 kg? Who knows!

Jeg har egentlig ikke satt en nøyaktig dato for når jeg skal være der. Litt nifst... Kanskje jeg skal si 17.juni - da er jenta mi 1 år!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos ortopeden i dag. Tok først røntgen av hoftene hennes og deretter hadde vi time hos spesialist. Bildene var helt fine og hoftene er akkurat slik som de skal! Vi skla inn på en ny kontroll i sommer for å være 1000% sikker (om legen sa:) )

 

Jeg og lillejenta mi har nettopp gått en tur på over en time. Været er nydelig i dag og snøen ligger vakkert! ;)

Senere skal jeg ha prøvetime på spinning! Liker veldig godt spinning, og vurderer når sterkt om jeg ska begynne på det lokale treningsstudioet.... Vi får se!

 

Ellers så blir det nok en tøff helg. Vi skal feire bursdagen til min mann og deretter på fest. På mandag blir det etterlag (dåp hos et søskenbarn av meg) Dette kommer nok til å sette sine spor på vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med fantastisk bra nedgang, hele 1,5 kilo! Wow

Jeg var kjempespent på innlegget ditt men jeg har ikke rukket å logge meg inn før nå. Så utrolig deilig.. det går rette veien nå, kris78!

 

Og flott å høre at det ikke var noe galt med lillejenta deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord, Tigris! Jeg håper det har gått like bra med deg på fredag :)

Har NOK EN GANG spis kjeks, men ikke fullt så mange som sist.... Eneste trøsten er at jeg har forbrent fort 1000 kcal i dag.... Vinninga opp i spinninga... :)

Shit au! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et svært hurra for frisk bebis, og et kjempehurra for vekttapet ditt!

Du er så flink, og har uten tvil fortjent et par kjeks innimellom! Det går jo absolutt flott allikevel, så du kan godt unne deg litt :-)

 

Hvordan gikk spinningen? Gav det mersmak?

Husker min første og foreløpig siste spinningerfaring; 75 minutter med (etter min mening) ekstremtrening, var så sliten at jeg kjente blodsmaken i munnen. Viste seg i etterkant at instruktøren var imponert over meg, siden det var den hardeste timen de hadde... Det visste jo ikke jeg....! Aldri mer!!

 

Du kommer garantert til å nå målet ditt innen 1.årsdagen til bebis, så flink som du er :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ja det var smart, å ha som mål å komme inn i en klesstørrelse istedet for å være så opphengt i kilo! Jeg også har som mål å komme inn i str.38! Nå ligger jeg på ca.42. Men nå skal jeg være hjemme i ytterligere et halvt år, uten lønn, så da blir det ingen klesshopping på en stund. Da kan jeg heller se fram til å kunne kjøpe meg nye klær i str.38 om et halvt år! Gleder meg veldig!! Ny jobb, ny dame (altså meg, ikke misforstå, hehe) og nye klær :-)

 

Stå på videre, du klarer deg kjempefint. Motiverende å lese dagboka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra legen. Har fått en sterk senebetennelse i akillessen, og får ikke gå tur eller jogge på minst en uke..... Skikkelig surt altså! Det er ganske typisk at når en har kommet inn i en god stim så må noe slikt skje.

Legen sa heldigvis at spinning var en ok treningsform så lenge det ikke gjorde vondt. Det samme gjaldt roing... Dermed må jeg se meg etter alternative treningsformer, og treningsstudio HERE I COME!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir litt vektøkning på meg dagene fremover..... For det første så får jeg ikke trent som før pga senebet. i foten. For det andre så skla vi ha selskap i dag - mange kaker! Senere i kveld bli det party, og da skal jeg drikke øl!! (nam...lenge siden sist!) Og tilslutt, på mandag skal jeg på etterlag til en kusine av meg...nok en dag med kaker

Klart så må ikkje jeg spise kaker, men jeg vet at fristelsen nok blir stor...

Vi får se hva som skjer fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, innimellom må man da få lov til å kose seg litt ekstra. Det er ikke lett å HELE tiden slanke seg. Bare man er flink igjen etterpå og ikke fortsetter i den samme tralten etter smaken på det søte tror jeg at vi overlever det meste av utskeielser.

 

Selv ble det det mye kaker i dåpen, men imorgen kommer barselgruppen og spiser opp restene for meg :)

 

Synd med oppgangen, men ikke ta det så nøye før du veier deg på tirsdag ( som er imorgen!!) Dagene går så fort når man er bortreist. Lykke til med veiingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg gikk som forventet opp denne uka. Og det var ikke lite - hele 2,2 kg... :) Det er helt utrolig hvor fort det kan snu seg. Klart, jeg har skeiet litt ut den siste uken, men hallo...2,2 kg på en uke..? Tror jeg aldri kommer til å kunne ha et mer avslappet forhold til de greierne her dersom det er så lett å gå oppigjen i vekt! Men men, det er nok en kombinasjon av utskeielser, ingen trening og medisin som gir meg vann i kroppen og mageknip.

 

Jeg fortsette for fullt i dag og snikveier meg som vanlig på fredag. Jeg håper på bedre resultat da! Kommer til å forsøke meg på trening de nærmeste dagene. Gidder ikke å sitte i ro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

2 skritt fram, 1 tilbake, sånn går det for de fleste av oss vil jeg tro! Siden du har den innstillingen at du ikke gidder å sitte rolig, så tror jeg ikke du vil få problemer med å gå ned igjen dette. Min erfaring er at når det blir 2-3 dager i strekk (eller mer) med inntak av mye mat og drikke, så får man også mer vann i kroppen, disse 2 kiloene man raser ned med en gang man begynner å slanke seg er jo bare vann som forsvinner når man begynner å spise sunnere - og drikke mer vann faktisk. Så jeg tror at de kiloene som kommer raskt på (som bare er vann etter min mening) også forsvinner raskt når du kommer på tur igjen. 1 kilo fett er tross alt 7000 kalorier, og uansett øldrikking og kakespising så nekter jeg å tro at du har fått i deg 14000 kalorier for mye.

 

Jeg skal ikke si noe, jeg er litt i samme saksa for tida. Vurderer å melde meg på kurs for å få opp "gutsen" igjen. Være med??? Jeg tror det blir internettkurs som begynner den 12.februar. Synd de er så dyre, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...