Gå til innhold

Endelig i gang!!!


Gjest kris78

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor lang tid dette egentlig vil ta??? Nå har jeg skeiet ut som en helt denne påsken og vips, pluss 2-3 kg!!!! Nok en gang er veien til mitt endelige mål milevis borte og jeg tviler på at jeg klarer å møte denne sommeren med holdningen"I feel good" Uansett - nå begynner jeg atter en gang på igjen, og denne gangen med min mann som støtte! Vi har begge 10 kg som skal bort, men jeg vet at i løpet av en uke så er han nok 2-3 kg lettere... det går alltid så mye raskere for menn.... :/

 

Metoden nå er: mye trening (svømming, spinning, fjellturer,styrke og gåturer) , mindre matinntakt og nulltoleranse når det kommer til snop, kaker, is etc!

Jeg målte blodsukkeret mitt i går kveld, og det var på 8,3, noe som er i det høyeste laget....Det bør egentlig være grunn nok til å kutte sukkeret!

 

På en måte er det godt å se at flere har skeiet ut denne påska.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

Er med på full skjerpings fram til sommeren nå! Nå er det ikke tid til flere utskeielser, rett og slett! Får heller sette seg som mål at når vi f.eks har gått ned 5 kg skal vi unne oss en god middag e.l., eller kanskje spare den belønningen til vi er helt i mål! Jeg har nok mer enn 10 kg igjen nå, gitt. Tenker vi kan si 12-13.

 

Stå på nå, i ukenen som kommer! Så tenker jeg at vi kan si "i feel good" til sommeren! Men da må vi virkelig stå på nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har faktisk vært en bra slankeuke! INGEN utskeielser! Det er nok fordi mannen min har hengt seg på!!:)

Ellers så har jeg fått 22,8 trimpoeng denne uken, noe som er ny personlig rekord!

Det blir veiing på tirsdag...!!!SPENT!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

gratulerer så masse! hvordan ligger du an nå? Vi skulle jo liksom ned disse siste 10 kiloene våre før sommeren. Det skulle vel ikke by på problemer så flinke som vi er nå :-) stå på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det klarer du hvis du virkelig går inn for det!

Nei, jeg ammer ikke lenger, da hadde jeg aldri gått på pulverkur. Jeg gjør jo forsåvidt ikke det nå heller, jeg spiser brødskiver annenhver dag, og noen ganger et brødmåltid på "pulverdagene" også. Jeg trener ikke de dagene jeg bare går på pulver, har ikke nok energi til det da føler jeg. Da holder det å ta seg av snuppa på 13 mnd :-) Sluttet å amme når hun var 9 mnd, da ville hun ikke ha mer. Men jeg blir nå her på forumet jeg da ;-)

 

Jeg har 10 kilo "igjen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for etterlysningen, jeg er her men det er så fint vær at det blir liten tid foran PC'en. Imorgen er det ny veiedag, men litt snikveiing idag antydet bare en liten nedgang.

 

 

Skal lese mer fra dagboken din og de andres, men akkurat nå blir jeg skviset vekk fra PC'en. 4-åringen skal jobbe på nrk.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare ned 200 gram på med denne uken, men det skyldes nok den røde uka :)

Har ikke spis noe snop etter påske, og er veldig stolt av meg selv!

Mannen min gikk ned 1,1 kg og har dermed gått ned 4,6 kg på 2 uker.....mannfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Det ble bare ned 200 gram på med denne uken' date=' men det skyldes nok den røde uka :)

Har ikke spis noe snop etter påske, og er veldig stolt av meg selv!

Mannen min gikk ned 1,1 kg og har dermed gått ned 4,6 kg på 2 uker.....mannfolk :)[/quote']

 

 

Ja er det ikke typisk at mannfolk går fort ned om de har bestemt seg for å gå ned, mens vi må slite med forskjellige typer hormoner måneden rundt som kan innvirke på slankingen!!! Urettferdig er det!!!

Det er nemlig slik her i huset også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har klart å holde deg unna snop! Skulle ønske at det var meg.... Men jeg er der snart! Hvilken meny er det du ligger på nå? Jeg fullammer ikke lenger, men jeg har ikke helt gitt fra meg meny 3 enda siden jeg ammer ganske så mye fortsatt.

 

Skulle forresten ønske at jeg ble kvitt disse bilhjulene rundt magen, men der må det vel nok noen styrketimer til, tenker jeg.. Har du det slik? Eller forsvinner de hos deg? Strekkmerkene mine blir vel der for alltid og jeg ikke tar meg en bukplastikkoperasjon som er blitt så populært på et annet forum som jeg er på.. Skjønner ikke at folk lar seg frivillig ligge under en kviv, altså. Har hørt nok skrekkopplevelser til at jeg holder meg unna...

 

Flott at mannen din er med på dette, og grattis med nedgangen. Min mann veier så lite at mine bukser blir for store til han -dårlig gjort altså!

 

Ha ellers en flott helg, og gratulerer med nedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kris78

Det ble ned 0,5 kg på meg denne uken, og er nå 76,3 kg..... Synes det går saaaaaakte nå og merker jeg begynner å bli utålmodig. Målet er fortsatt så uendelig lagt borte og sommeren så veldig nær..... :/

 

Fikk forresten sydd INN bunaden min her en dag (merk:måtte sy den ut siden jeg absolutt skulle bruke den under barnedåpen i september)

 

Mannen min gikk ned 0,8 og har dermed gått ned 5,4 kg på 3 uker! flink bisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kris78

Det ble ned 0,8 denne uken, til tross for at jeg har vært i Oslo på helgatur! Var i Hamar på Beyoncekonsert (you go girl!!!) fredagen, og da ble det både pizza og øl! Jeg reiste sammens med en venninne og vi koste oss med sjokolade og potetegull på reisen... Lørdagen ble det mye gåing og snop til kvelden!

 

Jeg har regnet litt på det nå, og etter 6 mnd! med slanking (inkludert jula/påska og andre utskeielseuker) så har jeg gått ned 11 kg - 0,545 kg i uka! Helt etter læreboka, og denne gangen tror jeg det blir varig! Jeg vet at vekta må ned både med tanke på det psykiske og fysiske. Diabetes 2 ligger og lurer i bakgrunnen, og dersom jeg ikke passer meg både kostholdsmessig og vektmessig, så vil jeg utvikle sykdommen snart.

 

Mannen min er nå nede i - 6 kg på 4 uker!

 

Målet mitt på 68 kg til sommeren er uoppnåelig, men i løpet av året skal jeg være der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest kris78

Sist veiing viste opp 0,5. Var nok pga eggløsning...blir like oppblåst og luftig som ved menstrausjon.... MEn dagen i går ble preget av mye mat og kaker...og avsluttet det hele med smågodt og ostepop.... :/

 

Nå er det back to business!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest kris78

Huff og huff!!!! Jeg er så umotivert på videre slanking!!!! Drittlei hele greia! Nå når sommeren endelig begynner å komme så vil jeg bare spise og spise...

 

Takket være 2 dager med spysjuka så var jeg nede på 74,7 i dag tidlig...det er det letteste jeg har vært på år og dag. Kanskje det kan gi meg puffet i riktig vei? Jeg skal begynne å jobbe igjen førstkommende tirsdag, så da er mammapermen over..Litt trist, men også gledelig for pappaen som får kvalitetstid med lillejenta si!

 

Jeg vil si det er ganske stille på sidene for tiden..kanskje vier flere i samme båt??

 

Jeg skal iallfall forsøke å fortsette kappløpet mot 68 kg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Huff og huff!!!! Jeg er så umotivert på videre slanking!!!! Drittlei hele greia! Nå når sommeren endelig begynner å komme så vil jeg bare spise og spise...

 

Takket være 2 dager med spysjuka så var jeg nede på 74' date='7 i dag tidlig...det er det letteste jeg har vært på år og dag. Kanskje det kan gi meg puffet i riktig vei? Jeg skal begynne å jobbe igjen førstkommende tirsdag, så da er mammapermen over..Litt trist, men også gledelig for pappaen som får kvalitetstid med lillejenta si!

 

Jeg vil si det er ganske stille på sidene for tiden..kanskje vier flere i samme båt??

 

Jeg skal iallfall forsøke å fortsette kappløpet mot 68 kg... :)[/quote']

 

 

Ja jeg skal love at vi er i samme båt, har tatt meg hardt i nakken og begynt å trene pilates igjen, etter 2 graviditeter har jeg "dissevom"! Eneste som hjelper er magetrening, nå er det 2 uker til dåpen til guttungen og jeg har innsett at jeg ikke får på meg "dressen" i strl 38, må ta festdrakten isteden. Æsj! Jepp flere som sliter kan du si......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Skjønner godt at du blir lei! Det blir vi jo alle innimellom!! Men selv om du blir lei av slankinga og har behov for å slappe av uten å telle kalorier, så går det jo an å gjøre det uten å ta helt av. Det er jo lett å si, for jeg gjør ofte samme feilen selv - når jeg først blir lei så spiser jeg ALT jeg kommer over, og i mengder som gjør at jeg i etterkant egentlig innser at ferskpresset appelsinjuice faktisk smaker mye bedre enn mye annet.

 

For min del så er det veldig ENTEN ELLER, jeg føler at jeg like godt kan sluke hele potetgullposen hvis jeg først har spist en fire fem håndfuller. Så blir jeg sint på meg selv, og prøver å overbevise meg om at det er SLANKINGA sin feil!! Den forbaska eviglange slankekuren!! Driitlei!! Men så går det en stund igjen, da jeg har spist og spist i flere dager, kanskje uker, da får jeg lyst til å slanke meg igjen, fordi jeg rett og slett føler meg uggen og stinn og kvalm. Men, av en eller annen grunn så kaller jeg det da ikke for slanking lenger, men livsstilsendring, med sunt kosthold og trening :-)

 

Trøst deg med at i enhver sunn livsstil så må det også inneholde dager med kakefråtsing og sjokolademani! Vi er jo bare nødt til å tillate oss sånne perioder. Du ødelegger ikke all den supre innsatsen du har bak deg allikvel! Sommeren er her snart, og grilling og is og alt det der. Grillet fisk eller kylling, pakket inn i folie med masse grønnsaker og krydder er jo kjempegodt! Nå er det kommet masse nye istyper med mindre kalorier!

 

Ja ja, om dette ikke hjelper så ble iallefall jeg selv motivert nå, hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...