Gå til innhold

Hei! Ny og lurer på en ting..


Gjest panpan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har meldt meg inn i vektklubben i håp om å gå ned ca 10 kg til sommeren. Vet ikke om det er et realistisk eller urealistisk mål? Jeg prøver i hvertfall!

 

Jeg har ført "regnskap" over kalorier og trening nå i 3 uker, og vekten har ikke rikket seg en eneste hekto.. Hva er det jeg gjør galt? Eller er det meg (kroppen min) det er noe feil med?? Er klar over at man i begynnelsen kan gå litt opp, pga av at fett byttes ut med muskler, men jeg har holdt på i en 2-3 mnd's tid FØR jeg satte igang kaloriregnskapet mitt her inne. At jeg ikke går ned NOE SOM HELST over så lang tid syns jeg er direkte merkelig...!

 

Jeg spiser 4-5 ganger om dagen, drikker mye vann, får i meg det jeg skal og ligger på et kaloriinntak på ca 1600 pr dag. Er det for mye kanskje? Jeg er spinninginstruktør og treningsveileder og trener bra. Både spinning (3 ganger, pluss/minus) og styrketrening (hvertfall 1 gang i uka, kanskje 2).

 

I og med jobben min vet jeg jo hva som skal til for å gå ned noen kg, og da blir det nesten enda mer frustrerende når jeg gjør "alt" riktig, men fortsatt ikke merker det granne på vekten!

Noen som har noen trøstens ord?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Hvor mye veier du, hvor høy er du og hvor gammel? Han- eller hunkjønn? Du kan regne ut hvor stort energibehovet ditt er med denne formelen:

 

(((vekt x 10) + (høyde i cm x 6,25) - (alder x 5) - 161) x hverdagsaktivitetsfaktor) + (trimpoeng pr uke x 28,58)

 

Dette kan regnes ut helt enkelt: Lim formelen inn i søkefeltet til Google etter at du har fylt inn dine verdier, og trykk søk eller enter.

 

Forklaring:

161 trekkes fra hvis du er kvinne, menn legger isteden til 5.

Hverdagsaktivitetsfaktor går fra 1,3 (lav) til 1,5 (høy), dette er uten trim.

Et trimpoeng er 200 kcal forbrukt.

 

Eksempel (meg):

(((58,9x10)+(161x6,25)-(36x5)-161)x1,35)+(16x28,58) blir 2150 kalorier.

 

Anbefalt nedgang er 500-800 gram pr uke. Hvis du vil gå ned 500 gram på en uke, inntar du 500 kcal mindre enn ditt energibehov pr dag. Bare ikke spis mindre enn 1200 kalorier pr dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for øvrig hunnkjønn på 22 år, veier nå 83,5 kg *grøss*, er 172 høy. I følge formelen du hadde fremme har jeg et energibehov pr dag på hele 2723 kcal (!!!).

 

(((83,5 x 10) + (172 x 6,25) - (22 x 5) - 161) x 1,4) + (15 x 28,58) = 2 723,3

 

Hvis jeg skal gå ned så mye som 800 g pr uke må jeg få i meg 300 kcal mer enn det jeg ligger på nå. Det ble noe å tenke på det... Det er jo neeesten som en "ekstra" middag. Her må noe gjøres ja! Tusen takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du spinning innstruktør og ikke går ned?? Ting man gjør hver dag blir jo kroppen vant med..det er en jobb og jobb teller ikke for kroppen. Jeg har jobbet som servitør i noen år, og ergo løpt 14 til 18 timer daglig og likevel lagt meg ut 25 kg(riktig nok etter barn nr 2). Nå har jeg gått ned 10,5 kg ved å telle kallorier. trent litt også, som jeg ikke har gjort på en stund. iform har en kalkulator som regner ut for deg alt du måtte ønske.

Min forbrenning har alltid vært dårlig, nå har jeg slanket meg siden slutten av August, og nå først har min forbrenning gått kraftig opp...vi er bare forskjellige snakk med legen din. Det funker nok, kroppen din vil bare ha litt lenger tenkepause enn det du og tålmodigheten din vil ha.. tror jeg.

Working out, pays off!!!!! Stå på det, løser seg! Har hatt noen stopp innimellom jeg også!!! Kjipt, men hold ut!

 

Klem klem støtte skal du få hele veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et koselig svar Olivia :) Takk for oppmuntringen. Jeg skal prøve å få i meg litt mer i løpet av dagene, og se om forbrenningen min kan sette litt fart av den grunn.

 

Sant at kroppen blir vant til treningen, men jeg prøver å variere intensitetsnivået på timene mine såpass at jeg blir god og sliten selv også. Faktisk føler jeg jeg får bedre treningsutbytte på en time jeg er instruktør på, enn en time jeg bare er med på. Går litt turer med barnevogna jevnt gjennom uka, og får meg en styrkeøkt eller to også. Må da skje noe snart... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...