Gå til innhold

Har begynt på GR kus endeli.g...


Gjest moccica

Anbefalte innlegg

Det er ingen unnskyldning lenger ungene er ikke akkurat nettopp født de er faktisk 3, 6 og 8 år. Men kiloene etter første mann er der enda...hm rart .. den som sier man skal spise for to når man er gravid vet ikke hva de snakker om....

Ja ja det var de pannekakene jeg skulle lage ja..ungene maser. Har vert flink å laget lammefrikase til middag oppskrift fra bok 1. Samme rett til hele familien...men måtte love ungene pannekaker til kvelds om de spise i allefall halvparten av middagen sin,og de gjorde de ganske raskt. Så nå på kjøkenet ..det blir mye mat laging , har datter nr 2 som er intolleranse for en rekke mat varer.Blant annet melk og sukker. Det med sukkeret kan jo vere en fordel når mor skal slanke seg...Skal ned fra 83 til 68 kg. var faktisk 60 før første man kom til verden. men nå de baflene som yngste man sier og pannekakene som de største kaller det...men ikke til mor nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja da - jeg kjenner meg igjen ... alltid forhandle for å få poden til å spise/smake på vår mat, og så trade med noe sukkerholdig mat senere på dagen.

Hos oss har vi endt opp med å ha noen måltider hvor sønnen får det han liker best - da kjøper jeg en Mia fullkornspai eller en ferdig Knorrsuppe til meg som jeg spiser samtidig.

Ellers går det litt mye i pasta og kjøttsaus, men bytter ut kjøttdeig med karbonadedeig - og passer på å lage en kjempestor salat til meg ved siden av samtidig som jeg veier pastaen, der er det nemlig utrolig lett å narre seg selv...

Vi snakker endel om sukker hjemme - og forståelsen av hvor mye sukker junior putter i seg uten å tenke over det begynner å komme.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd er ny på data fronten, hvordan får man inlegget godkjent av moderator..?... Har fri i dag deilig. Kun meg selv å tenke på( ++alle gjøremål da, som en ikke får tid til når en er på jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...