Gå til innhold

Julegrisene 30. oktober


Gjest djlaila

Anbefalte innlegg

Her går jeg inn for å se hva som har skjedd med julegrisene mine siden sist, og så er det ingen tråd for denne uka engang?? Hmm.. Har dere kapitulert alle sammen? ;)

 

Jeg har veiedag i morgen, så jeg har ingenting å rapportere annet enn at jeg er supermotivert til tross for at det skjer MASSE i livet mitt nå. Men det er bare å ta fart og sette utfor, og telle kalorier i farta:) Det går så det suser! Håper jo inderlig at jeg har gått ned litt igjen i morgen da, for jeg er så flink og går aldri over 1900 kalorier.

 

En ting jeg synes er litt rart er at på de fleste rispakker står det kalorier pr 100gram ukokt tørr vare! Hvilken bruk har man for det da? Heldigvis fant jeg en type hvor det sto pr ferdig vare i går, så da bruker jeg den.. Hvem spiser ukokt ris liksom..

 

Vel: kos dere i snøen, folkens, og stå på! 7 1/2 uke til jul, og vi kan gå ned mange kilo på den tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen svar på tråden ennå, så jeg får svare meg selv. Veiedag i dag og ned bare 0,1 kg. Samme drittmålet rundt magen også.. Går jaggu treigt dette her! Får håpe jeg får et stort hopp igjen snart.. Jeg har regnet ut med kalorikalkulatoren igjen i dag, med ny vekt og litt mindre trimpoeng, og lander fortsatt på mellom 1800 og 2000 kalorier, og da burde jo 1900, som jeg spiser hver dag, være riktig..

Fra mandag av skal jeg prøve å spise det sunneste alternativet hele tiden. Altså kun bruke de 1900 kaloriene til fornuftige ting, spise mest mulig grønnsaker og frukt og kun tillatte meg selv å bruke restkalorier på godteri på lørdagen. Så får jeg se om det har noen betydning..

 

Håper dere andre har større suksess denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Djlaila, eg er treg denne veka, forferdeleg mykje å gjera på jobb, sjukehusbesøk med eldste jenta i huset, som resulterte i rullestol-bruk eitpar dagar.

 

Gløymde ut å vega meg på tirsdag, gjorde det i går i staden, -0,5 kilo forrige veke. Det må vera bra, for eg har ikkje fått trimma i det heile tatt. Åleine heime med tre små, mykje bering på ho eldste (har ikkje akkurat hus tilpassa rullestol...). God styrketrening å bera rundt på 35 kilo..

 

Elles går det forsåvidt greit i matvegen, har smakt litt sjokolade denne veka, lysta blei for stor.

 

Eg og mannen min har ein avtale om ikkje å kjøpa potetgull fram til jul, det har vore vår kos på fredag-/lørdagskveldane saman med ei øl eller ei flaske vin. Går greit utan, men forrige fredag var eg glad for at det var 5 km til næraste butikk, og at bensinstasjonen i nærleiken var stengt for kvelden. Hadde ikkje ein gong upoppa popcorn i huset. Men, det gjekk greit å overvinna det behovet også.. hadde vel eigentleg ikkje noko valg..

 

I helga er det korpskonkurranse i Stavanger, så då blir det nok litt utskeielse. Men det er eg forberedt på. Alkohol smakar ikkje så godt når eg veit kor mange kaloriar det er i det..

 

Så, Djlaila og andre julegrisar, ha ei strålande (vinter)helg! Her er ingen snø, men det gjer heller ingenting. Lauvet heng enno på trea...

 

Snakkes over helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. jeg har ikke kapitulert men har hatt en hektisk uke og ingen bra slankeuke!!! den har rett og slett vært så fæl at jeg ikke turte veie meg i dag! Jeg føler tilogmed at jeg har lagt på meg. Alt startet i forrige uke da jeg hadde gått opp i forbindelse med menstruasjon og siden da har det egentlig bare fortsatt med spising og spising og drikking og drikking..

Er i rute igjen i dag - skal smake litt på kake på jobben imorgen fordi sjefen min slutter - og har en forholdsvis grei helg foran meg.

Har ingen planer - noe som betyr at jeg kan komme meg ut på tur.. Han en sånn liten "helvetes" bakke jeg kan gå som gir veldig bra trening og masse trimpoeng.

 

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd men ejg syns plultselig dette er veldig vanskelig.. er litt lei av å ikke kunne kose meg med det jeg vil. Det jeg er mest stolt av denne uken er at jeg spiste veldig veldig fornuftig på buffet lunsj med jobben på seminar på tirsdag. Holdt meg unna desserten og vaflene til kaffen. Men til middag på kvelden spiste jeg alt jeg fikk + alkohol for sikkert 2 personer. I går ble det taco til lunsj, fjordland kalkun til middag og pizza til kvelds.. Milde himmel.. 3 middager på en dag.. Håpløst!

 

Men jeg er igang igjen og håper på bedre resultater til uka!!

 

Håper dere andre har gjordt det bedre enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere. Ja, det ser virkelig ut som om alle de andre har detti av lasset.. Det er synd for vi var jo så fin en gjeng..

 

Men alle gamle julegriser - DET ER IKKE FOR SENT Å KOMME TILBAKE!!!!

Og husk.. det er i motgang man kanskje trenger denne siden mest! Våg å si hva du sliter med så kanskje vi kan muntre deg opp til å fortsette :)

 

Nå skal jeg kle på meg alt jeg har og gå en tur i det fine høst/vinterværet.

Ha en riktig god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var eg tilbake etter ei hektisk helg med korpskonkurranse i Stavanger. Blei sjølvsagt tull med maten, for få måltid og sikkert altfor mange kaloriar i dei måltida eg hadde. Måteholdig med alkoholen, men likevel brukte eg sikkert kosemerker for ein månad.... Er vel heller ikkje så lurt å eta bakt potet kl 0130 om natta..

 

Men, kjekk helg vart det med gode resultat for korpset, så eigentleg verdt det!

 

Eg får lura meg på vekta i morgon og håpa på at vatn og anna grums er borte vekk..

 

Håpar alle får ei kjekk veke. Eg MÅ koma meg i gang med trimminga skikkeleg igjen, det har vore nedprioritert dei siste to vekene...

 

Stor klem frå det regnvåte Vestlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...