Gå til innhold

5 kg til jul....


Gjest Rosalita

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har lyst til å henge på....??

Har veiedag på mandag.

Jeg veier 65,7 kg.

Jeg startet her for en uke siden og har tatt av 0.7 kg den første uka uten trening, ha vært syk. Men syns det er inspirerende å holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Gjest KristinaJ

Jeg har også et mål om å gå ned 5 kg til jul, så jeg henger meg gjerne på!

 

Gikk ned endel før sommeren, men de siste månedene har det gått litt feil vei :/ Nå føler jeg meg motivert til å snu det den andre veien igjen!

 

 

Vekt/mål forrige mandag:

66,1 kg

84 cm

 

 

Så da er det bare å trene og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger vi omtrent på samme vekt, da må vi motivere hverandre fremover..

 

Jeg gikk ned 5 kg for 1,5 år siden, og klarte å holde vekten lenge, men nå har de 5 kg kommet på igjen.

Har en kjole jeg gjerne skulle kommet inn i til jul...

Føler at motivasjonen er bra.

 

Syns det går greit på ukedagene, men sliter litt i helgene. Har gått inn en avtale med mannen min om å bare spise gotterier og snaks en dag i stedet for tre. Forrige helg gikk det greit, spiste grønnsaker og dipp den ene dagen. Det er jo faktisk godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Synes også det er litt verre å holde seg innenfor kalorigrensa i helgene... Skeia litt ut både fredag og lørdag forrige uke, men denne helga SKAL jeg være flink!

 

Føler det hjelper mye å legge inn maten for dagen på forhånd slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Da blir det vanskeligere å ta dårligere valg som jeg vet jeg kommer til å angre på etterpå. Og da kan eventuelt legge inn noe godt ved å redusere på noe annet :0)

 

Men blir ikke kjempelei meg hvis jeg ligger et par hundre kcal over 1300 som jeg ligger på resten av uka. Hva ligger du på forresten?

 

Bra å alliere deg med mannen din ang. gotterier! Vanskelig å la være hvis han sitter og spiser rett foran deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig ned rundt 10 kg,men innser at det blir for tøft fra mot jul:)

5 kg er et ok delmål og derfor henger jeg meg med dere.

 

Er vetran påvektklubben, startet i januar 2006 da på 123 kg , nå har jeg oppnådd

vekt 86.7 så det er hele 36.3 kg ned. Veldig fornøyd med det. Sleit litt i september med å komme meg i gang igjen, men det har gått veldig bra de siste 3 ukene.

Så nå har prøver jeg som delmålå gå ned til 5 kg til jul.

Har veiedag på mandagene.

 

Vekt uke 44: 86.7

 

Mål uke 51: 81.7

 

Lykke til resten av gjengen. Vi snakkes på mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ligge på 1600, men syns det er vanskelig. Blir som regel 1300. Det var lurt det med å legge inn hva en skal spise i i løpet av en dag på forhånd. Takker for tipset.

Håper å få kommet i gang med trening i løpet av helga.

 

Skal ha selskap i helga, og får nok en utfordring der! Men skal være flink.

 

Tirben: Jeg er mektig imponert av din innsats for vektreduksjon!! Det er jo bare å ta av seg hatten!! Har du gått på kurs? Vi får stå på sammen fremover mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på kurs hele tiden. begynnte på kurs 4 før ting gikk galt, har hatt permisjon de siste mnd , men starter nå avsluttingen neste uke . 5 kurskvelder igjen. Er veldig fornøyd med å ha klart å hentet meg inn de siste ukene, og er nå veldig motivert for nå de siste kiloene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha gått ned 5 kilo til jul, derfor henger jeg meg på. Er litt grønn på dette greine her, føler at jeg alltid har vært sunn uten resultat.

 

Men hvor masse trener dere i uka egentlig? Kanskje jeg må legge inn et ekstra gir jeg ikke visste fantes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at flere blir med. Jeg prøver å trene 3 ganger i uka, men har som mål å prøve å få til 4 ganger. Jeg trener på treningsstudio, syns det er motiverende å trene med andre.

 

Før trente jeg en del styrke, men det det har blitt mindre av det i den senere tid og det merkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor litt i fra sentrum og har et travelt familie og arbeidsliv derfor har jeg ikke tid til å bruke treningstudie. Men for meg er det veldig god trim ut å gå i tillegg for jeg masse frisk luft som bonus ;)

Jeg ligger på 7 - 10 trimpoeng i uka. hvis jeg får 1 times tur en 4 ganger i uka oppnår jeg det resultatet. Tror det er lurt å legge opp til en trim du også kan fortsette med hele livet og ikke bare akkurat når du skal ned i vekt.

 

STÅ PÅ VIDERE PÅ VEI MOT ET LETTERE LIV TIL JUL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er jeg ikke helt på bærtur. Trener tre ganger på treningsstudio i uken. I tillegg prøver jeg å gå litt de dagene jeg ikke er der, så da får jeg vel bare fortsette med det:)

 

Hipp Hurra, 5 kilo ned til jul:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med på 5 kg ned til jul...skal ned mer,men tar litt i gangen.

har også veiedag på mandagene.

men, lurer på en ting,er ny her...hva mener dere med f.eks at dere skal holde dere på 1300...? hvordan finner dere ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

GR har delt inn i ulike menyer, meny 1 starter på 1300 Kcal og neste er på 1600 Kcal. osv. Det er energiinntaket du skal ligge på om dagen. Det er helt avhengig av hvor aktiv du er. Er du en aktiv person og trimmer mye bør du kanskje ligge på 1600 Kcal om dagen og er aktivitetsnivået lavt, må du kanskje ligge på 1300 Kcal.

 

Det jeg vet er at når en skal ned i vekt må du innta mindre energi enn det du forbruker; men det er viktig å ikke spise for lite!

Ble du noe klokere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Hei littrund!

 

Hvis du går inn på 'Åpent forum' under 'Diskusjon' og søker på 'formel' (helt nederst på siden), så er det flere som har lagt ut en formel for hvordan man skal beregne kaloribehovet sitt.

 

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en halv kilo ned denne uka, fornøyd med det, kommet ned på 86,2. HAdde håpet å se 85 tallet, men er jo på god vei så jeg krysser fingrer og tær for at jeg når det neste uke:)

 

Startvekt: 86,7

Uke 45 : 86,2 ( nedgang 0,5)

4,5 kg igjen til julemål:)

 

Målsetting vekt 23.12: 81.7 :)

 

Håpe det har gått bra med resten av gjengen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Gikk bare ned 300 gram denne uka, litt skuffende...men kanskje ikke så rart siden det ble noen utskeielser i helga!

 

Startvekt: 66,1 kg

I dag: 65,8 kg

Midje: 82 cm (- 2 cm!)

 

Siden jeg reiser på ferie 16.12, så setter jeg denne dagen til å oppnå målet på 61,1 kg. Blir ikke noe tid til å late seg med andre ord!

 

Har dere andre noen gode tips for å unngå utskeielsene i helgene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gram ned er nesten en halv kilo:)

 

Helger er ikke helt greit bestandig. Men jeg tror det er viktig å tenke på at de forsakelser en nå gjør for du igjen som bonus når vekta går ned. Tenk masse på at dette vil du.

 

Jeg har holdt på siden januar i år , og har til nå gått ned 36,8 kg.

Det har jo ikke bare vært enkelt til tider, men værst er det når jeg synes synd på meg selv og alt jeg ikke kan få. Når jeg snur den negativismen til å tenke på alt det positive jeg oppnår så blir det enklere:)

 

Det kan være lurt å planlegge litt helgene. Hva kan jeg unne meg og hva er lurt å holde seg unna. Anbefaler boka Helgefri slanking, mange gode tips der.

 

Jeg bruker å unne meg vin ,bedre kaloriinntak enn øl.

Ellers velger jeg ofte taco som mat i helga , bruker kyllingfilet istedenfor kjøttdeig.

Potetgull kan jeg anbefale 45 %.i paprika,vanlig, og salt og pepper:)

 

LYKKE TIL VIDERE KRISTINA. Dette går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Takk for motivasjon og gode tips, Tirben! Det er sant som du sier at det har mye med tankegangen å gjøre :)

 

Er forresten utrolig imponert over at du har klart å gå ned så mye på under et år!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg hadde gått ned bare skuffende 0.3 kg, men midjemålet var krypet 1.5 cm og det må vel være litt positivt! Har blitt lite trim på meg denne uka, så håper å få gjort noe med det denne uka!

 

Men så flott at dere alle har gått ned, vi skal stå på sammen fremover.

 

Jeg sliter også litt med helgene, så takker for gode tips! Er bare så inponert over det du har klart Triben!

 

Her kommer min rapport:

startvekt : 66,4 (Uke 43)

Mål: 82.0

 

Uke 45:

Vekt 65.4

Mål: 80,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Åssen har uka vært for dere hittil?

 

Selv har jeg klart meg bra med spisingen, men det har ikke blitt så altfor mye trim enda. Det skal jeg gjøre noe med IDAG! Er glad i å gå tur, så nå skal jeg snart ut i det kalde høstværet og ta meg en god og lang tur :)

 

Til helgen skal kjæresten min og jeg til foreldrene hans og være der hele helgen. Mora hans "trua"(!) med at det ble ribbe! Har skjekka kaloriinnholdet, og det var som venta ganske høyt... Men er det så ille hvis man dropper svora, tar litt mindre saus osv???

 

Synes det er generelt vanseligere å spise sunt når jeg ikke er hjemme der kjøleskapet er fyllt opp med ting jeg KAN spise!

 

Har noen av dere noen erfaringer på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig fonøyd med meg selv.. Har vært på spinning og fåt trent i 45 min. Ble utrolig sugen på noe godt her i kveldinga, men jeg klarte å styre unna for utskeielser, og spiste et knekkebrød i stedet!! Det hjalp på gottesuget.

 

Hadde derimot en utskeilelse på mandag, var hjemme alene og det ble en burger til middag, ikke bra!!!

 

Er en utfordring det der med mat når en er borte. Men prøv å ikke tenk så mye på det. Spis det du vet er sundt og unn deg en bit med ribbe, tror ikke det skader. Kos deg med årets første ribbe du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg brukt 3 uker på å komme i gang og denne uken ser det ut til å være en realitet. Hvis jeg klarer 5 kg til jul - ja da kommer jeg til å føle meg slank.

Jeg var med på internett kurs i fjor vår og har nesten klart å holde vekta. Gikk da ned 7 kg og så har 3 kommet på igjen. Nå er målet å fjerne litt mer en de 3 og drømmen er ytterliger noen kg.

På kuset skulle jeg ha 1300 kcal, men må ta inn litt kvelds for å nå de 1300. Jeg trener en del og målet er deltagelse i noen turrenn til vinteren - Marcialonga og Birken. Kanskje jeg skal spise mer .... tror jeg skal sjekke denne formelen dere har nevnt tidligere.

Men en annen ting, hvordan legger dere inn disse ansiktene i teksten ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gratulere til deg emma67med fint vekttap på internettkurset. Kjempe bra at du også har holdt vekta så bra og at du nå griper fatt i de par kiloene som har sneket seg på nå med en gang. Jeg synes det er greitt med et lite delmål og henge seg på slike linker som 5 kg ned til jul. Det hjelper å holde fokus.

Så sammen skal vi klare det!!

 

Smilefjes kan du lage litt forskellig, skal prøve å forklare noen

Smilefjes bruker du først : så ) rett etterpå

Glisefjes bruker du først : så D rett etterpå

Lurefjes bruker du først ; så ) rett etterpå

Lei seg fjes bruker du først : så ( rett etterpå

 

Det går sikkert ann med flere med det husker jeg ikke akkurat nå:)

 

Hurra for dæ Rosalita. Deilig å være fornøyd med seg selv. Forsett med det. Kjempe flott trimdag med både spinning og trening. Forsåvidet skal du ikke ha dårlig samvittighet for burgeren på mandag, det er et mye bedre alternativ en pølse. Men det er klart tok du det oppå resten av måltidene blir det jo litt ekstra den dagen, men som sagt ikke det værste du kunne ha gjort..;)

 

 

Jeg har starta med god frokost i dag sammen med mann og lillegutt. Etterpå gikk vi morgentur for det var endelig oppholdsvær og stille her i trøndelag. Værmeldinga varsla kuling senere i dag så da tenkte jeg det var best å utnytte været på mårrakvisten. Og allerede nå en halvtime etter vi kom inn høljer det ned...

 

Ha en god dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga blir en utfordring, da det blir selskapligheter hver dag. Skal feire egen bursdag og skal i 30 års dag. Men har bestemt meg for å skeie ut en av dagene. Men må jo innrømme at jeg tenker en del på veiinga på mandag..

 

Dere får ha en god helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også litt på hvordan det skal gå med veiinga på mandag... Men får bare prøve å gjøre det man kan for å minimere skadene. Har sagt til kjæresten min at vi SKAL gå tur en times tid hver kveld. Og enda bedre er det jo hvis man har tid til en tur på treningsstudioet og skikkelig få svettet en time!

 

Blir spennende å se åssen det går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...