Gå til innhold

5 kg til jul....


Gjest Rosalita

Anbefalte innlegg

Veldig fornøyd med 0.9 kg ned. Synes det har fungert utrolig bra med både trim og kost denne uka, derfor ekstra fornøyd med meg selv.

 

Håper dere har hatt en god helg!

 

Startvekt: 86,7

Uke 45 : 86,2 ( nedgang 0,5)

Uke 46: 85.3 ( nedgang 0.9)

3,6 kg igjen til julemål

 

Målsetting vekt 23.12: 81.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Hei folkens! Jeg har vært med på en tråd før, men kom helt på bærtur i høst en gang, og satte på meg skyggelapper. De prøver jeg nå å fjerne for godt! For jeg vil ned i vekt!!! Jeg går nå på internettkurs, men jeg føler at tråden deres er inspirerende og flott, så derfor ønsker jeg å henge meg på.

 

Er 23 år, 173 cm høy, dagens vekt: 74,0.

Startet for fire uker siden på kurs, veide da 76,2, så det har forsåvidt vært en litt beskjeden nedgang i mine øyne. Men det er pga den siste uka - har sklidd heeeeeelt ut. Nå er det slutt på det!

 

Har et mål om å nå 70 blank til jul! Syns tida går altfor fort nå, men jeg har så lyst til å klare det! Skal da bruke masse penger (som jeg setter av underveis) til å fornye garderoben min - og det gleder jeg meg til! prøver å tenke at det er motivasjonen min. Dessuten kan jeg ikke huske hvor mange år det er siden jeg har veid under 73 kilo, så jeg er så spent på hvordan det føles! =)

 

I dag:

Vekt: 74,0

Midjemål: 88,0

 

Håper dere får ei sunn og fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Her er det absolutt plass til flere, så velkommen skal du være.

 

Resultat denne uke:

64,1, ned 1,3 kg, er utrolig fornøyd!!!

Startvekt: 66,4

 

Bestemte meg for å ikke veie, måle el notere noe i helga og det gikk utrolig bra. Nå skal jeg virkelig stå på fremover med trening. Men faren for stangnasjon er vel stor nå? Grattis til deg også Triben, du er flink!!!

 

Stå på videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned en del denne uka, så jeg er kjempefornøyd! Var ikke helt flink i helga da, ble både ribbe og napoleonskake :/ Men er allikvel på stø kurs mot målet :)

 

 

Startvekt: 66,1

 

Uke 44: 65,8

Uke 45: 64,5 (Ned 1,3)

 

Mål uke 50: 61,1 (3,4 kg igjen)

 

 

Så flinke dere andre også har vært forrige uke :) Vi får stå på denne uka og ;)

 

Koselig med flere nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur til bergen denne uka, var borte ca fem dager. Livet der var preget av mye gåing og ikke noe særlig bra kosthold. Gruet meg veldig til jeg skulle gå på vekta i dag, redd jeg hadde gått opp ganske mye, men til min store overraskelse så hadde jeg gått ned 500 gram. Dette var jo veldig hyggelig. Det kan kanskje ha noe med at det ikke ble så masse småspising som det blir her hjemme.

 

Da ble det ikke så galt alikevel

 

Ned fra 62 til 61,5 denne uka:)

 

Kjøpte meg forresten ny vekt, den gamle og den nye viste litt forskjellig. Veide 2 kilo mindre på den nye, vet ikke helt hvem jeg skal tro på jeg. Men har jo litt lyst til å tro på den nye;) Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har alle vært flinke i forrige uke. Selv om man er bortreist og en føler at maten blir litt feil behøver det ikke bli så galt. Hvis en tenker på mengden er mye gjort. Man kan da ikke leve asketisk hele tiden.

Jeg gikk ned bare 0,6 denne uken, men det var greit nok. Det var is til dessert på søndag etter ønske fra ungene .... og is er det beste jeg vet. Prøvde å ta små porsjoner, men det ble litt for mange.

Starten denne uken har vært verre. Men skal prøve å ta det i gjen resten av uka og i helgen da blir det mange mil på ski fredag, lørdag og søndag ... gleder meg!

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Da er det snart helg. Syns ikke det har gått så bra med trening og spising denne uka. Har blitt noen utskeielser med kake og div. Blir nok en utfordring i helga, da vi skal reise bort på festligheter.

 

Men jeg ønsker dere lykke til og god helg. Kommer tilbake med rapport på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim og mat har ikke blitt helt som det skulle denne uka. Vært helt utafor både onsdag og torsdag, og da ble det ikke trim og alt for lite mat...., det vet jeg fra tidligere i år ikke er lurt. Men i dag kjenner jeg livskrafta sig på så etter lillegutt har stått opp etter formiddagsduppen blir det TUR i nydelig novembersol:)

 

Lykke til i helga, ta tid til trim og vær kreativ på sunn og god mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått så bra med treningen for min del heller denne uken...for å være helt ærlig så har rett og slett bare ikke giddi!

 

Skal prøve å gjøre noe med det i helga og gå på et par aerobic timer eller noe sånt :)

 

I kveld har jeg spist kiwi, honningmelon og klementin istedet for godtri...kjempegodt! Og i morgen tenkte jeg å bruke ditt tips Rosalita: å spise grønnsaker og dip :) Lager dippen med mager kesam...så da blir det nok ikke så mange kaloriene :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott Kristina som greidde å kutte ut godteri i kveld og byttet det ut med deilig frukt!!!

Jeg har også handlet inn til grønnsaksdip i helga, ongene mine velger heller det enn potetgull...I dag har de vært kjempe misunnelig på annansen min, he, he:D

 

OGSÅ har jeg tatt igjen litt trimming i dag, oppnådde 5 poeng, tjo og hei. Fikk det med å gå tur lille gutt i vogna og stavgang i kveld. Veldig fornøyd:D

Håper på like bra resultat i morgen også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempespent på morgendagens veiing og måling. Er på jentetur til storbyen i helga, men jeg har vært på treningssenter både fredag og lørdag, og minimert cafèutskeielsene venninnene har tatt seg samtidig. Kalorimessig ser det lovende ut, men kroppen tenker ikke nødvendigvis likedan.

Blir spennende med rapportering i morra! Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bra at du klarte å få presset inn litt trening på jentetur juhuuu! Er ikke så sikker på om jeg hadde fått til det samme!

 

Fikk derimot spist masse grønnsaker i går... Men det verste er at når jeg stod og kuttet opp grønnsakene og lagde dippen, så fikk jeg så utrolig lyst på potetgull...selv om grønnsakene så aldri så fristende ut! Var og leide en film, og hadde såååå lyst til å ta med en potetgullpose også...men stod imot! Endte heller med å spise meg stappmett på grønnsaker...og avsluttet det hele med et knekkebrød med krydderskinke! Ganske ulikt en vanlig lørdagskveld, men det er jo bare bra!

 

Trimpoengene denne uken er en annen sak..... Men blir iallefall en times gåtur idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så utrolig fornøyd med dere selv både juhuuu og Kristina. Håper og krysser fingrer for at det gir litt gevinst for dere i morgen:)

 

Jeg er fornøyd med helga når deg gjelder trimming , oppnådde 14 poeng og har nå startet med mitt 5 trimtre:D, men er også spent på veiing i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 66,1

Uke 44: 65,8

Uke 45: 64,5

Uke 46: 64,0

(2,9 kg igjen til målet!)

 

Har altså gått ned 0,5 kilo denne uka...Er sånn passe fornøyd med det. Kanskje litt skuffende med tanke på at jeg har liggi på ca 1300 kcal hele uka, til og med i helga! Kanskje er det mangel på trimpoeng som forklarer saken! Ble under 5 dennen uken, og fikk 4 av de i helga! Men nå er jeg fit for fight igjen! Har spist havregrøten min og er straks på vei til en Kondis og styrke time!

 

Håper det har gått bra med dere andre :) Blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo og hei kjempe fornøyd med resultatet denne uka. Hele 1.5 kg ned, nesten som et lite vektslepp det for meg som har holdt på med denne livsstilendringen i nå 46 uker:)

 

Startvekt 10.01.06: 123 kg

Startvektuke 44: 86,7

Uke 45 : 86,2 ( nedgang 0,5)

Uke 46: 85.3 ( nedgang 0.9)

Uke 47: 83.8 ( nedgang 1.5:D )

2,1 kg igjen til julemål

 

Målsetting vekt 23.12: 81.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg hatten, tirben - også for deg kristina. Så flinke dere har vært!

 

Selv om jeg har vært utrolig flink uka som har vært, både med trening og kcal inntak (har 20 trimpoeng (mot normalt 10-15) og gjennomsnittelig 1600+ kcal per dag - det jeg skal ligge på), så har jeg ikke gått ned så mye, hverken i cm eller kg. Det ble en nedtur å stå på vekta i dag egentlig. Den viste 73,7 - bare 0,3 ned... Så kroppen må erte meg på et eller annet vis, for teoretisk burde jeg ha gått ned mer. En cm i midja, ellers ingenting å skryte av.

 

Uke 46: 74,0 kg, midjemål 88 cm,

Uke 47: 73,7 kg, midjemål 87 cm, 20 trimpoeng

 

Det er tross alt riktig vei vekta går... Tenk om jeg ikke hadde begynt på kurs og hatt de 12 kiloene jeg har tatt av meg det siste året på meg fortsatt? oi oi oi... men likevel - begynner å se langt etter julemålet mitt på 70 blank...

 

Ha ei sprek uke folkens! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Grattis til dere alle!

Her har det ikke gått som forventet.

Uke 47: +0,3 kg = 64.4

Da er det hele 3 kg til målet!!!!!

 

Hvet ikke hva som har gått galt her, men det ble en del alkohol i helga og lite trim. Hjelp... Hva er det jeg gjør galt da? Nå trenger jeg virkelig noen gode råd.

Syns motivasjonen er bra. Fikk helt panikk i går, så det var rett på spinning og spiste ikke kake da jeg var til svigers- nå blir det stramme tøyler fremover. Men jeg syns faktisk at jeg var flink i forrige uke også, men kan det være utskeielsene i helga da???

Ok, da bretter jeg opp ermene og er klar for en ny uke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd noe av det samme flere ganger. Hvis jeg har drukket litt en helg, så har det skjedd at jeg har fått et sjokk på vekta mandagen etter. Men så et par dager etter viser vekta plutselig mye mindre! Vet ikke helt hva det kommer av jeg...

 

Kjempebra at det motiverte deg til å trene da! Du får bare stå på denne uken også, så vises det sikkert på vekta neste mandag ;)

 

Selv føler jeg meg skikkelig sliten idag...ble mye styrketrening i går! og idag har jeg gått i nesten 2 timer (til og fra byen + shopping!). Siden det gikk så dårlig med trimpoengene forrige uke, tenke jeg å skjerpe meg denne uka. Målet er minst 10 trimpoeng. Har allerede fått 5,3...så er på god vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at denne vektkurven går nedover!! Det går ikke så veldig fort akkurat, men det går riktig vei, det er det viktigste!!!

 

Ned 0,7 kg denne uken, det er jo ikke så verst egentlig!!!!

 

Synes alle er kjempe flinke!!! Blir veldig imponert når folk har 20 trimpoeng pr uke. Det er jo masse!! Ligger vel selv rundt 15, så er ikke helt lat!!

 

Fått høre av en god venninne at nutrilett brownie er kjempe god hvis man er godtesyk, noe ihvertfall jeg er. Er vel ment som en måltidserstatter, tror ikke det er så lurt. Men den er ihvertfall en kalorifattig sjokolade hvis man vil unne seg noe godt en kveld:)

 

Til helgen får jeg besøk av kjæresten min, bor i forskjellige byer for tiden. Dette byr jo på problemer mat og trim messig. Vil jo gjerne ha det koselig med han uten å skeie helt ut!!! Noen som har noe tips på hvordan jeg kan komme godt ut av dette uten å virke kjip?

 

Stå på videre folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips kan være å f.eks lage en deilig wok med kylling, skinkebiff(nam!) eller annet renskåret kjøtt, masse grønnsaker og en spennende wok saus (de til Blue Dragon har ganske lite kalorier, men er veldig gode!). Og så går det jo an å kose seg med et par glass vin til maten ;)

 

Selv synes jeg det er veldig koselig å gå turer med kjæresten min :D Da får vi trimmet litt samtidig som vi får pratet om løst og fast. + At man blir i godt humør av frisk luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fantastisk 2 kg ned denne uka. Vannvittig opplevelse etter 47uker med livstilendring. Det må være ekstra innsatsen på trimmen de siste ukene. Hadde hele 29 trimpoeng denne uka så det må ha satt fart på noe!!!

 

Det andre store , hærlige er at jeg ¨nå har gått ned OVER 40 kg, nærmere bestemt 41,2 kg.

Traff ei på jobb på formiddagen i dag og hun hadde ikke sett meg på et år, hun hylte formelig i forhold til siste års endring. Det er da jeg begynner å skjønne selv at det nok er store endringer.

Satt i går kveld og sorterte i gamle ukeblad, og hadde mange med artikler, har gått ned 40 kg og 45 kg osv. Det var rart å sitte å lese det og vite at også jeg er en av dem nå

 

Så dagens resultat er

Startvekt ved oppstart 10.01: 123

Start vekt uke 44: 86,7

Uke 45: 86.2

Uke 46: 85.3

Uke 47: 83.8

Uke 48: 81.8

 

O.1 kg igjen til julemålet:D Dermed håper jeg på noen kiloer til i minus til jul

 

Jeg er bare HAPPY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men først må jeg gratulere DEG, tirben, med å ha gått ned over 40 kg!!! Du har VIRKELIG grunn til å være stolt av deg selv :)

 

Er veldig førnøyd med nedgangen min på 1 kg denne uka :) Ble noen utskeielser på julebord på fredag, men fikk henta meg inn på lør..eh søndag iallefall!!!

Hadde som mål å få minst 10 trimpoeng denne uken, og fikk 14! Så er fornøyd med det :) Har blant annet trent aerobic 5 dager... Hvordan klarer du å få 29 trimpoeng tirben? Veldig imponerende!

 

Startvekt uke 44: 66,1

Uke 45: 65,8

Uke 46: 64,5

Uke 47: 64,0

Uke 48: 63,0

 

1,9 kg igjen til julemålet! Dette SKAL jeg klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS til Kristina og Triben! Dere har vært kjempeflinke. Nå trenger jeg virkelig støtte her....

 

Ja her går det ikke så bra, går jo bare opp i kg. Men jeg har ikke tenkt å gi opp!!!! Har fått bort 5 cm rundt midja da og det er jo bedre en ingen ting! Men jeg lurer på hva som skjer nå.

Har en teori om at det blir for mye utskeielser i helgene. Har vært mye som har skjedd i helgen i det siste. Har ikke blitt for mye trimpoeng heller, i forrige uke ble det 7,5 poeng. Må vel prøve å komme meg over 10. Er det noen som kan hjelpe meg med noen gode forslag????

 

Startvekt uke 44: 66,4 Mål: 82

Uke: 48: 64,5 Mål: 77 cm

Har 2,9 kg igjen til målet !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...