Gå til innhold

5 kg til jul....


Gjest Rosalita

Anbefalte innlegg

Da var det jo bare dette som maglet nå, måtte jo selvfølgelig bli syk nå. Hadde planlagt å få trent mye denne uka, men men..

Hva ligger dere på av kcal om dagen? Lurer på om jeg spiser for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Synd du ikke har gått ned noe :) Skjønner at det er demotiverende når du føler at du gjør alt riktig! Men 5 cm mindre rundt midjen er jo kjempebra da!!! Selv har jeg ikke gått ned noe særlig der :)

 

Jeg ligger på ca 1200 - 1300 kcal de fleste ukedagene. Men noen dager (maks en ukedag) kan det bli opptil 1500 kcal. I helgene varierer det veldig. Nå i helga ble det 1600 kcal på fredag og 1900 kcal på lørdag. Pleier å se det litt an med hvor mye jeg trener. Det kan jo være at du spiser for lite...?

 

Ofte så regner jeg ut fort hver dag hvor mye jeg kan spise i forhold til det jeg bruker. Vet at jeg bruker ca 1800 kcal om dagen uten å gjøre noe, så plusser jeg på trimpoengene den dagen og trekker fra f.eks 800 kcal = så har jeg det jeg burde spise akkurat den dagen.

 

Du får ha god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode råd KritinaJ. Jeg tror ikke jeg spiser for lite, ligger på rundt 1200-1300 kcal om dagen jeg også. Men likte den formelen din. Men lurer på en ting til, en porsjon middag hvor mye er det? Veier og noterer dere hver dag? Jeg har vært litt sløv med dette i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat hvor mye en porsjon er, men en porsjon kjøtt er iallefall 150 gram tror jeg :)

 

Selv spiser jeg ofte kyllingfilet, laksefilet eller andre ting som jeg vet vekten på, så da slipper jeg å veie. Blir jo litt værre hvis man lager noe med kjøttdeig og sånne ting... Litt kjedelig å veie ALT man spiser hver eneste dag, så jeg pleier ofte bare å se hvor mye det er i pakka jeg tar maten fra og føre opp sånn sirka hvor mye av det jeg har spist. Men det kan kanskje være lurt å veie ting man spiser ofte, slik at man er helt sikker!

 

Fører opp alt jeg spiser i dagboka hver eneste dag, hvis ikke jeg er bortreist... Ellers mister jeg kontrollen føler jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det snart helg... Formen er blitt bedre og jeg er klar for ei helg med litt trening.

Skal i 40 års dag på lørdag, så da blir det vel litt utskeielse igjen. Syns det har vært noe vær helg den siste måneden, kanskje det er det som gjør at vekta står stille??

 

Flott tid vi er inne i nå, med advent og kos. Gleder meg til å gjøre rent og finne frem litt adventpynt i helga.

 

Jeg er veldig spent på hva vekta viser på mandag:)

 

God helg til alle og stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig inne på rett kurs igjen. Har tatt av 0,7 kg denne uka. Det er jeg fornøyd med. Har vært syk denne uka, men klarte likevell 11 trimpoeng. Trur det har gjort susen. Men sliter vel litt med å klare målet frem til jul.

 

Men merker at jeg har krympet 5 cm rundt midja, merker det på buksene og det er deilig.

 

Hvor lenge har dere tenkt å holde på frem til jul? Jeg er litt innstilt på å fortsette etter jul også, har bestemt meg for å komme ned på idealvekta som er 59-60 kg. Er det noen av dere som blir med?

 

Vektreduksjon uke 49:

Uke 48: 64,5

Uke 49: 63,8

2,2 kg igjen til målet!

 

Håper det har gått bra med dere andre også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned igjen og denne uka ble det en halv kilo, veldig fornøyd med det.

Det har blitt ekstremt lite trim denne uka og noe litt rot i matinntaket , men ingen utskeielser så det er vel derfor det har gått såpass bra.

 

Så dagens resultat er

Startvekt ved oppstart 10.01: 123

Start vekt uke 44: 86,7

Uke 45: 86.2

Uke 46: 85.3

Uke 47: 83.8

Uke 48: 81.8

Uke 49: 81.3

 

Julemålet med 5 kg er nådd , jeg har plusset på 3 til og i forhold til 8kg ned til jul har igjen 2,6 kg:)

 

Håper det likevell er greitt at jeg registrerer det inn her fortsatt selv om målet har økt noe ;)

 

gratulerer til deg Rosalita med flott vekttap!! Jeg blir med også over jul.Har igjen ca 10 kg til mitt endelige mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Har gått ned 0,8 kg denne uka ;) Selv om det ikke ble så mye trening som jeg hadde planlagt... Fikk 8 trimpoeng, noe som kanskje er greit nok i disse eksamensstresstider!

 

11 trimpoeng når du er syk er imponerende, Rosalita! Bra du ser resultater igjen!

 

Gratulerer med oppnådd mål, Tirben! Og friskt gjort av deg å plusse på 3 kg på målet, men det klarer du helt sikkert! Selvfølgelig er det bare til å fortsette å registrere det her :) Moro å se åssen det går med deg, vettu!

 

Startvekt uke 44: 66,1

Uke 45: 65,8

Uke 46: 64,5

Uke 47: 64,0

Uke 48: 63,0

Uke 49: 62,2

 

Har altså 1,1 kg igjen til julemålet. Jeg har bare en mandag til før jul jeg har anledning til å rapportere vekta her. Reiser på en ukes ferie 16 desember, så jeg gir meg selv ca 1,5 uke til å nå målet...får se om det går. Skal iallefall prøve å få trent endel!

 

Jeg har også tenkt til å fortsette etter jul. Har som mål å til slutt komme ned på rundt 58 kg. Er litt bekymra for at mange av kiloene jeg har gått ned nå, kommer til å snike seg lett på igjen når det blir julemiddager på rekke og rad... Det blir jo et sjokk for kroppen plutselig å bli servert masse kaloririk mat. Heldighvis er det ikke snakk om en for lang periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært. Er virkelig imponert med at du prøver deg på 3 kg til Triben:) Det må være deilig å dra på ferie på denne tiden av året og spesielt nå når du har tatt av så mye. Det blir en flott premie til deg selv det KristinaJ:)

 

Godt å høre at det er noen som blir med etter jul også. Har tenkt å planlegge inntak og trim i jula så ikke denne jobbinga før jul har vært bortkasta. Tenkte å prøve å planlegge litt hvilke dager det blir utskeielser og prøve å legge inn litt trening.

 

Stå på videre og kos dere med adventstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også startet planlegging av hvordan komme meg gjennom jula uten å synes synd på meg selv når det gjelder mat.

Har bestemt meg for å fortsatt kutte ut sjokolade, potetgull og snop. Men har gitt meg lov til å spise julekaker, drikke god vin og spise annen god mat. I tilegg skal jeg trimme minst likemye som nå og helst litt mer så har jeg tro på jula kan bli super duper:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo selvfølgelig bli syk denne uka også. Begynte å dra meg til i går, så jeg var ute og luffa en tur i mørket i går. Det blir vel ikke alverden med trimpoeng denne uka da.

 

Ser frem til ei rolig helg, uten julebord eller bursdager. Slipper alle disse utskeielsene.

 

God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Så synd at du har blitt syk igjen, Rosalita ;) Du får bare slappe av så mye du kan, og bli fort frisk igjen!

 

Selv ser jeg også frem til en rolig helg. - Selv om det blir endel eksamenslesing... skal bli utrolig deilig å bli ferdig med den siste nå til mandag!!!

 

Hadde tenkt til å kjøpe pepperaker i dag, men fant ikke i butikken!!! Helt utrolig, synes alle pepperkakene og godteriet har flyti over i butikkene i flere uker, men når jeg skal ha så har de ikke! jaja, kanskje like bra! Men kjøpte Oreo kjeks isteden :/ Det går nok bra hvis jeg bare spiser det i kontrollerte mengder...håper jeg!!! Fikk heldigvis også med meg litt sunt fra butikken....frossne jordbær og bringebær + lett yoghurt naturell. Skal kose meg med smoothies i helga :)

 

Ha en god helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Jeg pleier ikke å følge noen spesiell oppskrift, bruker bare det jeg har av frukt og sånn. Er litt inni en "utprøvings" fase! I dag lagde jeg en slik:

 

100 gram frossne jordbær

ca 1/4 av en banan (kan bli veldig søtt/kvalmende med for mye!)

1 beger lett yoghurt naturell (også godt med andre smaker sikkert ;))

litt lime/sitron saft

litt splenda søtningsmiddel

Spe på med melk/vann ettersom hvor tykk/tynn du vil ha den.

 

(Kcal: ca 150)

 

Synes denne ble kjempegod og frisk! I morgen tenkte jeg å lage en med bringebær :) Det er også godt å bruke appelsin/eple juice isteden for yoghurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta stoppet på 61,3 kg i dag, dvs. 0,9 kg ned fra forrige mandag! Er kjempefornøyd fordi da har jeg en god sjanse til å faktisk nå målet med minus 5 kilo til jul...bare usle 200 gram igjen ;)

 

Lurt det dere sider om planlegging rundt spising i jula. Har tenket til å kose meg samtidig som jeg ikke skeier ut helt, og ikke dra ut julefeiringa uti januar! Skal prøve å få inn litt trim også, men ikke alltid så lett uten tilgang på treningssenter i jula. Får ta noen gåturer iallefall, for jeg har virkelig IKKE lyst til å gå ned de samme kiloene igjen etter jul!!!

 

PS: Veide med idag, tirsdag...veide 61,1 kg!!! JIPPI!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS til deg KristinaJ, det var jo kjempetopp!!!

 

Her har det gått oppover igjen 64,2, men trøster meg litt med at jeg fikk mensen i går da, har hørt noe om at en kan gå opp 1 kg pga det, men vet ikke om det stemmer. Men hadde krympet 1 cm igjen da...

 

Startvekt: 66,6 82 cm

Uke 49: 63,8

Uke 50: 64,2

Har 2,4 kg til målet.

 

Så jeg klarer ikke målet til jul, men må bare stå på videre til etter jul. Syns det er rart at jeg står så stille. Noen som ser hva jeg gjør galt?

 

Men jeg skal ikke gi meg:), har fortsatt motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet hart de siste ukene og resultatet kommer nå. Har gått ned 2 kg den siste uka, så nå er det bare 0,6 kg til målet!! Jipiii:::: klarte å få til 10 trimpoeng denne uka og det er jeg fornøyd med. Trodde ikke at jeg skulle klare å komme så nære målet!

 

Startvekt:

66,6kg / 82 cm

Uke 50: 64,2 / 76 cm

Uke 51: 63,2 / 75 cm

0,6 kg til målet:)

 

Håper fortsatt at at vi kan stå på sammen her inne. Skal prøve meg på noen kg etter jul også. men nå blir utfordringen og holde vekta i jula.

Ønsker dere god førjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå. long time jeg har vært innom, men vi har vært uten data siste uka, skrekk og gru!!! Men desto mer gledelige resultater har det blitt.

 

Uke 50 ble det 0.3 kg ned og vekt 81 kg

Denne uka ble det ,hold dere fast 3.4 kg ned og vekt nå 77.6 kg. Det er bare helt vilt.

Jeg er så lykkelig at jeg hopper og danser rundt allt og alle!!!

 

I helga var jeg hjemme til mor og kjøpte meg kjole i M med bare stropper og ikke har jeg behov bh. Det er fantastisk for meg som sist jul hadde klær i XXL. De er som store sekker til meg nå.

 

Så resultatet blir da som følgende:

Startvekt 10.01: 123 kg

Startvekt uke 44: 86.7

Uke 45: 86.2

Uke 46: 85.3

Uke 47:83.8

Uke 48:81.8

Uke 49:81.3

Uke 50:81.0

Uke 51:77.6

 

Vektnedgang tilsammen: 9.1, JIPPI!!!

Nå er det bare utfordring og ikke dra på seg for mange kilo i julen....

 

Gratulere til deg Rosalita og Kristina for at dere også har klart og nå mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS Triben, dette er jo helt utrolig bra.

Hva er målet ditt?

Hva gjør du, trener du mye?

Det må være utrolig digg å kjøpe seg nye klær i den størrelsen.

 

Håper du fortsatt blir her i tiden fremover. Jeg vil prøve meg på noen kilo etter jul også, så håper du henger med. Føler meg klar til å møte jula nå.

Veiing i jula? jeg er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er jo at jeg ikke bevisst har gjort noe holus pokus sist uke, etter to uker med lite vektap virket det som det nesten var noe som slapp taket, beveget meg inn i ny vektterskel eller hva det nå var. Måtte gå på vekta i dag også bare får sjekka og joda den var fortsatt likedan:)Siste uka har jeg ikk trenet spesielt mye men jeg brukte nok en del energi på kjøring av langtur ned til min mor. Er ikke så gald i å kjøre bil og blir faktisk fysisk sliten av det når det blir over 2 timer kjøring i strekk..

Men jeg er veldig standhaftig med mat, spise nok og riktig mat er viktig for meg og det synes jeg at jeg klarer fint.

 

Jeg har nå 5 kg igjen til trivselsvekt, men jeg kjenner litt på at jeg ønsker under 70 og da er det 10 igjen..

Jeg har bestemt at det er juleferie i forhold til veiing fra 23. desember til 8.januar, men starter arbeid med å gå ned de siste kiloene den 2.januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å ta juleferie fra veiinga, men er klar igjen 2. jan.

Vi får være flinke i jula, trene litt og kose oss. Gleder meg allerede til å ta fatt på 3-4 kg til.

Stikker sikkert innom i løpet av jula og gir en liten rapport.

 

Ønsker deg en riktig god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...