Gå til innhold

-5 kg til jul..7 uker igjen


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Stressine

Ja, jeg vet jeg spiser lite. I dag kom jeg ikke en gang over 1000 kalorier. Samtidig har jeg mellom 15-20 trimpoeng i uka! Men jeg har forsøkt å spise mer, men da går jeg opp i vekt. Så siden jeg føler jeg får i meg nok mat og vektnedgangen ikke skjer i form av reduksjon av muskler, er jeg fornøyd. Det er tydelig at det er fettet jeg nå tærer på under vektreduksjon, selv om jeg faktisk hadde hatt godt av å miste noen muskler...

 

Kos dere med suppene! Det er jo så mange tips på oppskrifter på forumene her, så det er jo topp! Elsker å eksperimentere på kjøkkenet!!! Vi er jo bare to (meg og samboeren), så da kan vi bruke litt tid på middagen!

 

Nå ser jeg på programmet "sukkerslavene"! Lett å kjenne seg igjen!! Hehe! Oj, nå lærte jeg at det til og med er sukker i sigaretter (ikke det at jeg røyker selv, men det var jo litt interessant!)

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok en oppskrift, Stressine! Den skal prøves snart den og! Det er jo så godt med supper nå på høsten! Men hva er currypaste egentlig?

 

Hehe, godt "sykdommen" ikke var noe langvarig da! :) We have all been there! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

...er rett og slett karri (men i en kremete konsistens). Denne kan brukes i indiske retter (Tikka Masala) og i andre eksotiske retter som man vil ha litt ekstra smak på. Det finnes uttallige varianter (fra sterk rød til litt mildere gul). Jeg vet at Santa Maria iallefall har, så dersom du går til hyllene hvor man selger litt sterkere ting (og særlig Santa Maria-produkter) i vanlige dagligvarebutikker, vil du nok finne det i små glassbeholdere! Man finner det også i utenlandske butikker. Jeg fant currypaste til og med på lokalbutikkene i Finnmark (!), så sørpå har man det nok garantert i alle butikker!

 

Lykke til!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg å prøve begge de suppene der!Kanskje den thai- suppa kunne være et godt alternativ til pizza på lørdagskvelden, til meg og gubben!

 

Idag blir det koteletter, faktisk, høres veldig fett ut, men jeg har nå regna ut jeg kan spise en kotelett og potetstappe, og masse grønnsaker! I går hadde vi faktisk pølse og brød, lettvintmiddag før ungene skal avgårde på all slags aktiviteter! Jeg spiste to stykker, og hadde veldig lyst på en til, men jeg klarte å holde meg.

 

Nå føler jeg nemlig at jeg har målet innen rekkevidde, blant annet takket være dere her inne, og da er det letterr å tenke som så; trenger jeg virkelig denne pølsa. eller denne sjokoladen osv. Jeg prøver å holde fokus på at i jula skal jeg kose meg, og det med god samvittighet fordi jeg veier 5 kilo mindre enn jeg ellers vill ha gjort!

 

Og Buldre; den veiedagen har vi vel alle frykta innimellom, det er skikkelig nedtur-start på dagen å se at nåla har gått feil vei. Håper at det ikke blir sånn for deg- men vi skal nå gjøre det vi kan for å hjelpe deg til å holde på motivasjonen og muntre deg opp , hvis så skulle skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....meiret, er sikker på dere klarer å hjelpe meg til å holde på motivasjonen. Men jeg klarte å la være å veie meg i dag, så nå venter jeg like godt til fredag og stiger forsiktig opp på vekta samtidig som dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...typisk meg når jeg kommer i denne fasen, veksler mellom å tenke at" stå på, målet nærmer seg", og "nå er jeg der snart, så nå kan jeg vel unne meg litt ekstra...."

Idag begynte bra, men etter formiddagsmaten tok jeg meg en halv kanelbolle, kanskje på 50 gram, men likevel, jeg trengte den ikke!! Ikke er det noen kosedag idag heller. Jeg håper virkelig at jeg kan få tatt den turen men staver idag, som jeg hadde tenkt. Nå ser det ut som det må bli litt kortere en, mangler barnepass til minsten. Men det var godt å få skrevet fra seg litt dårlig samvittighet, nå skal jeg gå og skifte, så jeg er klar til å gå ut straks gubben kommer inn døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv kanelbolle er ikke verdens største uskeielse da! ;) Skjønner at du ble skuffet over deg selv siden det ikke er kosedag, men ikke ta det så tungt! Med en tur med staver så er den nok forbrent og mere til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde susen med litt oppmuntring, nå har jeg vært ute og gått en 30 min. tur med staver, og det gjorde virkelig sitt for humøret også!

 

Jeg har to fine runder å gå, en på 30 min og en på 45 min. Begge starter med oppoverbakke første halvdelen,får gått meg skikkelig varm, så nedover og deretter et stykke bortover til slutt. Så velger jeg litt etter hvor god tid jeg har, da vet du!

 

Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...